اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تسلط بر احساسات خود برای انجام معاملات کارآمد در بازار فارکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تسلط بر احساسات خود برای انجام معاملات کارآمد در بازار فارکس

    معاملات فارکس برای اکثر معامله گران سخت است. برای یک تازه‌کار، انجام این معاملات چالش‌برانگیزتر به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد در دام احساسات خود افتاده و در نتیجه کل این کار مخاطره‌آمیزرا پیچیده‌تر می‌کند. در این مقاله، به جنبه روانشناسی معاملات فارکس می پردازیم و به خوانندگان خود کمک می کنیم تا یاد بگیرند که در حین معامله، چگونه احساسات خود را مدیریت کنند. در طول معاملات، زمانی که در حال کسب سود هستید، احساس می کنید دارید به تمام آرزوهای خود می رسید. هر بار که وارد سیستم می شوید، انتظارات شما بالا می رود و وقتی نتایج را به نفع خود نمی بینید، کنترل خود را از دست می‌دهید.

    روش‌هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را کنترل کرده و نتایج تجاری مطلوبی را به دست آورید. ابتدا باید آن احساسات سخت را شناسایی کنید و سپس یاد بگیرید که دخالت آنها را در اعمال خود به حداقل برسانید. شما باید یاد بگیرید که با احساسات اعتماد به نفس بیش از حد، واکنش های غیرارادی در برابر شکست، تجزیه و تحلیل و تفکر بیش از حد، سردرگمی و استرس مقابله کنید.

    چگونه تاثیر احساسات را در معاملات فارکس کاهش دهیم؟

    نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مداخله احساسات خود را به حداقل رسانده و سود خود را در معاملات فارکس به حداکثر برسانید:

    گاهی اوقات از معاملات فاصله بگیرید
    این نکته به وقفه‌ای استراتژیک اشاره دارد که باید در طول معاملات عادی خود داشته باشید تا ذهن خود را آرام نگه دارید. فراز و نشیب ها در مسئله معاملات احتمالاً ذهن شما را با نوسانات نرخ ها و نتایج معاملات به دام می اندازد. این نوسانات، نتایج نامطلوب و غیره احتمالاً ذهن شما را به خود مشغول می کنند. گرفتن فاصله‌ای استراتژیک و حساب شده از روال معمول کار برای شما ضروری است.

    برای مدیریت استرس به طور منظم تمرین کنید
    هر چقدر خوب بخوابید یا خوب غذا بخورید، نمی توانید تمام استرس ذهن خود را بدون انجام تمرینات بدنی از بین ببرید. ورزش به شما کمک می کند تا کل استرس انباشته شده خود را از بین ببرید. شما باید از گذشته درس بگیرید، اما زمانی که اشتباهات بیش از حد به شما استرس می دهند، آنها را فراموش کنید. ورزش به شما کمک می کند تا تمام احساسات منفی خود را رها کرده و هوایی تازه تنفس کنید که ذهن شما را آرام کرده و به شما کمک می کند در معاملات فارکس، عملکرد بهتری داشته باشید.

    مرتب به موسیقی گوش دهید
    گوش دادن به موسیقی دلپذیر می تواند به شما کمک کند تا در بیشتر روز احساس خوبی را به همراه داشته باشید. خوب! این بدان معنا نیست که شما باید بی وقفه به هر نوع موسیقی گوش دهید. شما باید به دقت تشخیص دهید که چه چیزی را دوست دارید گوش دهید. شما باید سطح استرسی را که تجارت فارکس بر شما وارد می کند را شناسایی کرده و با موسیقی یا چیزهایی مشابه آن را رها کنید.

    دانش خود را با یادگیری در امور تکنیکال افزایش دهید
    یادگیری از طریق انجام دادن ایده خوبی برای بهتر شدن در انجام معاملات است. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، مهارت های خود را بیشتر تقویت می کنید. با این حال، ترکیب این با دانش تحلیل تکنیکال به شما کمک می کند تا پیشرفت بیشتری داشته باشید. علاوه بر یادگیری از طریق خواندن آثار مربوطه، شما همچنین باید سعی کنید تحلیلی فاندامنتال از آموخته های خود داشته باشید.

    استراتژی های خود را داشته باشید
    حتی از آنجایی که مشارکت بیش از حد شما در معاملات خطر بروز استرس و احساسات منفی را به همراه دارد، می توانید از این مسئله به نفع خود استفاده کنید. شما باید از این تجربه برای ایجاد استراتژی شخصی قدرتمند استفاده کنید. شما می توانید این کار را با تجزیه و تحلیل نتایج خود در گذشته انجام دهید. با این حال، تجزیه و تحلیل نتایج را برای یافتن یک الگو انجام نمی دهید. تلاش شما باید این باشد که آن را تا زمانی که یک استراتژی قابل اجرا تنظیم می‌کنید، ادامه دهید.

    نظم و انضباط داشته باشید
    برخلاف بسیاری از معامله گران با تجربه، ما به شما توصیه می کنیم که قوانین تجارت خود را تنظیم کنید. به عبارت ساده‌تر، شما باید تا آنجا که می توانید منظم و منضبط باشید. شما می‌توانید این کار را با محدود کردن تعداد پروژه‌هایی که انجام می‌دهید یا قرار دادن سقف در سایت‌های معاملاتی، انجام دهید. برخی افراد به این جنبه توجه نمی کنند و از این رو همچنان وضعیت ذهنی خود را پیچیده می کنند.

    شما باید به طور مداوم در حال آموزش و یادگیری باشید. به عبارت دیگر، شما به سرعت شکست می خورید و یاد می گیرید که ادامه دهید و پیشرفت کنید. پایبند ماندن به نتایج معاملات همیشه عمل بدی است. بنابراین، همواره از انجام این کار خودداری کنید!


    منبع

  • #2
    کلینیک روانشناسی
    یکی از نکات مهم همینطور که بهش اشاره شد عجله نکردن و احساسی کار نکردن در این بازار است و این بازار تفاوتی در ایران و خارج از آن ندارد به طور کلی نباید احساسی با بورس و امثال آن برخورد داشت چرا که ضرر برای شما احتمال بالایی پیدا خواهد کرد، نکته ای که در این بین وجود دارد نیاز تسلط بر خود و همچنین آگاهی کامل از این نوع بازار ها است و افراد باید با آگاهی کامل و با سلامت روان وارد این سیستم شوند تا بتوانند به درستی از آن بهره برده و نتیجه دلخواه خود را کسب کنند.
    برخی از مواردی که در بالا به آن اشاره شده جزو مواردی است که فرد نیاز به مشاوره های روانشناسی داشته باشد و بتواند به خوبی از پس آن برآید تا نتیجه عالی را کسب کند و شاید بتواند خود را بهتر شناخته و بداند که نمی‌تواند صبر کند و ممکن است تصمیمات عجولانه ای می‌گیرد که همه این موارد با مراجعه به کلینیک روانشناسی قابل حل است، البته اگر این کلینیک خود فعالتی در حوزه های مالی انجام دهد و بتواند راهکاهای مالی را نیز ارائه دهد می‌توان آن را بهترین راه و سریعترین راه برای رسیدن به جایگاهی مناسب دانست.
    منبع: https://drmakhdoumi.com/psychology-clinic/

    نظر

    پردازش ...
    X