اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

استخراج (اثبات کار)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • استخراج (اثبات کار)

    استخراج تا حد زیادی متداول ترین الگوریتم اجماع (consensus algorithm) مورد استفاده است. در فرایند استخراج، از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می شود. این فرایند شامل کاربرانی می شود که قدرت محاسباتی را برای حل معمایی که توسط پروتکل تعیین شده است، فدا می کنند.

    این معما مستلزم آن است که کاربران تراکنش‌ها و سایر اطلاعات موجود در بلوک را هش کنند. اما برای اینکه هش معتبر در نظر گرفته شود، باید کمتر از یک عدد مشخص باشد. از آنجا که هیچ راهی برای پیش‌بینی خروجی داده‌شده وجود ندارد، ماینرها باید به هش کردن داده‌های کمّی تغییر یافته ادامه دهند تا زمانی که راه‌حل معتبری پیدا کنند.

    بدیهی است که هش کردن مکرر داده ها از نظر محاسباتی گران است. در بلاک‌چین‌های اثبات کار، «سهامی» که کاربران ارائه می کنند، پول سرمایه گذاری شده برای خرید رایانه های استخراج کننده و هزینه برق مصرفی برای تأمین انرژی آنها است. آنها این کار را به امید دریافت پاداش بلاک انجام می دهند.

    به یاد داشته باشید که چگونه قبلاً گفتیم که معکوس کردن هش عملاً غیرممکن است، اما آیا بررسی آن آسان است؟هنگامی که یک ماینر بلاک جدیدی را به بقیه شبکه می فرستد، تمام گره های دیگر از آن به عنوان ورودی در یک تابع هش استفاده می کنند. آنها فقط باید یک بار آن را اجرا کنند تا تأیید کنند که بلاک طبق قوانین بلاک چین معتبر است. اگر بلاک معتبر نباشد، ماینر پاداش را دریافت نمی کند و آنها برق را بیهوده هدر خواهند داد.

    اولین بلاک چین اثبات کار مربوط به بیت کوین بود. از زمان ایجاد آن، بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر مکانیسم اثبات کار را پذیرفته اند.

    مزایای اثبات کار
    • امتحان شده- تا به امروز، اثبات کار کامل‌ترین الگوریتم اجماع است و صدها میلیارد دلار ارزش را تضمین کرده است.
    • بدون نیاز به مجوز- هر کسی می تواند به رقابت در استخراج بپیوندد یا به سادگی یک گره اعتبار سنجی را اجرا کند.
    • تمرکززدایی- ماینرها برای تولید بلاک ها با یکدیگر رقابت می کنند، به این معنی که قدرت هش هرگز توسط یک طرف کنترل نمی شود.

    معایب اثبات کار
    • توأم با اسراف انرژی- در فرایند استخراج، مقدار زیادی برق مصرف می شود.
    • موانع فزاینده برای ورود- همانطور که ماینرهای بیشتری به شبکه می پیوندند، پروتکل ها دشواری معمای استخراج را افزایش می دهند. برای حفظ رقابت، کاربران باید روی تجهیزات بهتر سرمایه گذاری کنند. این مسئله ممکن است به صرف هزینه بالایی برای خرید ماینرها تمام شود.
    • حملات 51 درصدی یا اتک اکثریت- اگرچه فرایند استخراج باعث عدم تمرکز می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که یک ماینر اکثریت قدرت هش را به دست آورد. در این صورت، به لحاظ نظری، می توانند تراکنش ها را خنثی کرده و امنیت بلاک‌چین را تضعیف کنند.

    منبع
پردازش ...
X