اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

حمایت و مقاومت

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • حمایت و مقاومت

    حمایت و مقاومت مهمترین شاخص ها در تحلیل تکنیکال هستند. حمایت سطح قیمتی است که یک جفت ارز برای رفتن به زیر آن مشکل دارد و مقاومت سطح قیمتی است که یک جفت ارز برای رفتن بالاتر از آن مشکل دارد. محدوده بین سطوح حمایت و مقاومت را به عنوان یک اتاق در نظر بگیرید. سطح حمایت کف و سطح مقاومت سقف آن در نظر گرفته می شوند. جفت ارز بین آن دو سطح حرکت می کند تا زمانی که یک "تغییر ناگهانی قیمت" در یک جهت یا جهت دیگر رخ دهد.

    به لحاظ نظری، حمایت سطح قیمتی است که در آن تقاضا (قدرت خرید) به اندازه کافی قوی است تا از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کند. منطق این است که هرچه قیمت به سطح حمایت نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود، و در این فرآیند ارزان‌تر می‌شود، خریداران معامله بهتری را می‌بینند و احتمال خریدشان بیشتر می‌شود. فروشندگان احتمال فروش کمتری دارند، چون با معامله بدتری روبرو می شوند. در آن سناریو، میزان تقاضا (خریداران) بر عرضه (فروشندگان) غلبه خواهد کرد و از سقوط قیمت به زیر سطح حمایت جلوگیری می شود.

    همانطور که ممکن است گمان شود، سطح حمایت همیشه برقرار نیست. وقتی قیمت به زیر سطح حمایت می‌رسد، نشان می‌دهد که فروشندگان بر خریداران غلبه کرده اند. شکسته شدن سطح حمایت نشان می دهد که اکنون ذهنیت معاملاتی بیشتر به فروش تمایل دارد تا خرید. پس از شکسته شدن سطح حمایت، یک معامله گر می تواند انتظار داشته باشد که سطح دیگری از حمایت در نقطه بعدی که خریداران خود را تثبیت کرده اند، ایجاد شود.

    از سوی دیگر، مقاومت سطح قیمتی است که در آن عرضه (قدرت فروش) به اندازه کافی قوی است تا از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کند. منطق پشت این موضوع این است که هر چه قیمت به سطح مقاومت نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود و در این فرآیند بیشتر می‌شود، فروشندگان بیشتر به فروش متمایل می شوند و خریداران تمایل کمتری به خرید دارند. در آن سناریو، میزان عرضه (فروشندگان) بر تقاضا (خریداران) غلبه خواهد کرد و از بالا رفتن قیمت فراتر از سطح مقاومت جلوگیری می شود.

    مانند سطح حمایت، سطح مقاومت نیز همیشه پابرجا نیست و کاهش قیمت پایین تر از سطح مقاومت نشان می‌دهد که گاوها (خریداران) بر خرس‌ها (فروشندگان) پیروز شده‌اند. از آنجایی که سطح مقاومت شکسته شده است، خریداران اکنون تمایل بیشتری به خرید با قیمت‌های بالاتر دارند، زیرا قیمت همچنان به سمت بالا حرکت می‌کند و به نظر نمی‌رسد که دوباره کاهش یابد. هنگامی که سطح مقاومت قبلی شکسته شد، سطح جدیدی از مقاومت در سطحی که فروشندگان موضع گرفته اند، شکل می گیرد.

    به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بازه زمانی نمودار طولانی تر باشد، سطوح حمایت و مقاومت تثبیت شده قوی تر خواهد بود. به عبارت دیگر، سطوح حمایت و مقاومت منعکس شده در نمودار روزانه قوی تر از سطوحی هستند که، برای مثال، در نمودار 1 ساعته ظاهر می شوند.


    منبع
پردازش ...
X