اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

سرمایه گذاری دارایی های صندوق ثروت ملی روسیه در طلا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • سرمایه گذاری دارایی های صندوق ثروت ملی روسیه در طلا

    آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اخیراً اعلام کرد که 20٪ از دارایی های صندوق ثروت ملی (nwf)، صندوق بازنشستگی عمومی روسیه، در طلا سرمایه گذاری می شود. طی دو هفته آینده، روسیه ساختار سبد سرمایه گذاری صندوق ثروت ملی را تغییر می دهد و به طور کامل، دلار آمریکا را حذف می کند، سهم پوند انگلیس را نصف می کند و به یورو، یوان چین و طلا روی می آورد.

    به دلیل وخیم شدن روابط با ایالات متحده و همینطور در پی رشد آسیا، روسیه به دنبال افزایش روابط تجاری و مالی خود با چین و سایر کشورهای منطقه است. ساختار تخصیص دارایی صندوق ثروت ملی نشان دهنده این پویایی در حال تغییر است و شامل نقشی فزاینده برای رنمینبی است.

    افزایش سهم طلا مدتی است که بخشی از سیاست دلارزدایی روسیه شده است. بین سال‌های 2006 تا 2020، بانک روسیه 1911.7 تن طلا به ذخائر خود اضافه کرد و در طول چند سال گذشته، همینطور که به تدریج از دلار آمریکا فاصله می گرفت، نسبت طلای موجود در ذخایر خود را به 23٪ در سال 2020 افزایش داد، که بالاتر از سطح دلار آمریکا می باشد.

    از ابتدای سال، صندوق ثروت ملی دارایی های دلار خود را کاهش داده است و اکنون، پس از تغییر در قانون، 20٪ از دارایی های خود را به طلا تبدیل می کند که سهمی قابل مقایسه با اوراق بهادار بانک های مرکزی است. در نتیجه، طلا، در کنار یورو و رنمینبی، به یکی از سه دارایی اصلی در سبد سرمایه گذاری صندوق ثروت ملی روسیه تبدیل خواهد شد.

    صندوق ثروت ملی بخشی از بودجه روسیه است و وظیفه اصلی آن تامین مالی پس انداز بازنشستگی خصوصی شهروندان روسیه است. بودجه این صندوق از محل درآمد نفت و گاز تأمین می شود و از اول ماه مه، دارایی آن 185.9 میلیارد دلار معادل 12٪ از تولید ناخالص داخلی روسیه بوده است.

    صندوق توسط وزارت دارایی اداره می شود. بر اساس قانونی که در دسامبر سال 2020 توسط دومای روسیه تصویب شد، صندوق ثروت ملی می تواند از طریق حساب هایی که در بانک روسیه در اختیار دارد، در طلا سرمایه گذاری کند و بانک مرکزی نقش یک عامل اجرایی را داشته باشد.

    این صندوق در طلا به صورت تخصیص نیافته سرمایه گذاری خواهد کرد. الویرا نبیولینا، رئیس بانک روسیه، در مورد تخصیص دارایی صندوق ثروت ملی به طلا، اعلام کرد که بانک روسیه هنگام مدیریت ذخایر ارزی، ساختار ارزی این صندوق را در نظر می گیرد. به گفته او، در حال حاضر، دیگر نیازی به خرید طلا در بازار داخلی نیست.

    اگرچه این تغییر سیاست که به صندوق ثروت ملی امکان اندوختن دارایی خود به صورت طلا را می دهد، نشان دهنده افزایش خالص طلای نگهداری شده در ذخایر رسمی روسیه نیست، اما به وضوح نشان دهنده تعهد مداوم مقامات پولی روسیه برای حفظ دارایی قابل توجه طلا به عنوان یک دارایی استراتژیک است.
پردازش ...
X