اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چرا در حال حاضر، پلاتین بسیار ارزان است؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چرا در حال حاضر، پلاتین بسیار ارزان است؟

    به طور سنتی، وقتی از فلزات گرانبها برای رتبه بندی چیزی استفاده می شود، پلاتین در جایگاه اول قرار می گیرد. با این وجود، در حدود پنج سال گذشته، این مسئله از نظر قیمت فلزات درست نبوده است. طلا به طور مداوم گرانتر از پلاتین بوده است. پس چه اتفاقی افتاده است؟

    چرا قیمت پلاتین سقوط کرد؟
    در نهایت، روند صعودی بهای پالادیوم به عنوان یک فلز اصلی صنعتی منجر به سقوط بهای پلاتین شد. در ادامه، به تفصیل، در این مورد بحث می کنیم.

    قیمت پلاتین از بالاترین قیمت خود، 2200 دلار در هر اونس، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این سطوح آخرین بار در سال 2008 مشاهده شده است. با این وجود، پلاتین، به طور مداوم از سال 2013، بالای 1600 دلار در هر اونس معامله می شد.

    برای درک علت اُفت قیمت پلاتین، باید بررسی کنیم که در وهله اول، چه چیزهایی باعث ارزشمندی پلاتین می شود.

    پلاتین کاربردهای صنعتی مهمی دارد
    پلاتین (نماد شیمیایی: Pt) فلز بسیار کمیابی در پوسته زمین است. استخراج این فلز از زمین بسیار دشوار و پرهزینه نیز می باشد. فناوری استخراج پلاتین تا اواسط قرن نوزدهم توسعه نیافته بود.

    علاوه بر این عوامل، کاربرد اصلی پلاتین در صنعت خودرو است. همراه با پالادیوم (نماد شیمیایی: Pd)، پلاتین یکی از عناصر ضروری در مبدل کاتالیزوری خودرو است. پلاتین به تبدیل گازهای خروجی از وسیله نقلیه به گازهای کم خطرتر کمک می کند. این نقش پلاتین، به عنوان فلزی صنعتی، با افزایش آگاهی جامعه نسبت به محیط زیست، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

    پالادیوم از پلاتین پیشی گرفته است
    در طول دهه گذشته، تولیدکنندگان خودرو دریافتند که استفاده از پالادیوم تاثیر بیشتری نسبت به پلاتین برای تولید مبدل های کاتالیزوری دارد. تنها وسایل نقلیه دیزلی به نسبت بالاتری از پلاتین استفاده می کنند.

    در نتیجه، قیمت های دو فلز در جهتی مخالف هم حرکت کردند.

    از نظر تاریخی، نسبت قیمت پلاتین در مقابل قیمت پالادیوم بیشتر از 2 به 1 بود. به عبارت دیگر، ارزش پلاتین معمولاً حدوداً دو برابر پالادیوم بوده است. با روی آوردن صنعت خودرو به استفاده بیشتر از فلز دوم، این رابطه روندی کاملا معکوس به خود گرفت. امروزه، این پالادیوم است که قیمتی بیش از دو برابر پلاتین دارد.
پردازش ...
X