اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    پس از اینکه فدرال‌رزرو نرخ‌ها را افزایش داد و گزارش خوش‌بینانه‌ای از اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده منتشر شد، چشم انداز هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا روندی نزولی را طی نمود. جفت ارز یورو/ دلار آمریکا هفته‌ای نسبتاً پرنوسان را در حدود 1.0545 به پایان رساند، و نزدیک به پایین ترین سطح سالانه 1.0470 بسته شد. با این حال، با وجود برخی اصلاحات، ارزش این جفت‌ارز در کل نزولی باقی مانده است.

    تورم همچنان از کنترل خارج است و با توجه به اینکه بانک‌های مرکزی این هفته در کانون توجه قرار گرفته‌اند، انقباضات به امری عادی تبدیل شده است. بانک ذخائر استرالیا اولین بانکی بود که نرخ های سود 25 واحد افزایش داد. بر اساس بیانیه این بانک، اقتصاد مقاومت نشان داده است و تورم سریعتر و بالاتر از حد انتظار افزایش یافته است.

    این هفته، یکی از مهم‌ترین رویدادها، نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو بود. انتظار می رفت نرخ وجوه فدرال 50 واحد افزایش یابد و بانک مرکزی اعلام کرد که از اول ماه ژوئن، کاهش ترازنامه خود را آغاز خواهد کرد. سقف 47.5 میلیارد دلاری در ماه در ابتدا اعمال خواهد شد که در عرض سه ماه به 95 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

    پس از اعلام این خبر، بازارهای مالی واکنش کمی نشان دادند که تا حد زیادی مطابق با انتظارات بود. با این حال، کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول یک فاجعه بود. در عوض، سرمایه‌گذاران از موضع «کمتر تهاجمی» پاول استقبال کردند. در نتیجه، شاخص های وال استریت همراه با ارزهای پربازده افزایش یافت. بلافاصله پس از اعلام این خبر، ارزش جفت ارز یورو/دلار آمریکا به بالاترین سطح هفتگی 1.0641 رسید و در اوایل صبح پنجشنبه، به پایین ترین سطح هفتگی 1.0492 سقوط کرد.

    کمیته سیاست پولی به اتفاق آرا افزایش 25 واحدی و رسیدن به 1 درصد بانک انگلستان را تصویب کرد. با این حال، بانک مرکزی پیش‌بینی رشد خود را برای سال آینده اصلاح کرد. اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، اضافه کرد که تورم ممکن است در ماه های آینده به 10 درصد برسد و هشدار داد که بریتانیا ممکن است قبل از پایان سال وارد دوره رکود شود.

    اقتصاد ایالات متحده با رکود توأم با تورم مواجه است. روز پنجشنبه با کاهش وال استریت، ارزش دلار تقویت شد.

    علاوه بر این، فعالان بازار اذعان کردند که فدرال رزرو ممکن است تهاجمی‌تر از حد انتظار نبوده باشد، اما تنها این نهاد است که سخت‌گیرانه‌ترین اقدامات را اعمال می‌کند. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در ماه جولای درباره افزایش نرخ بهره بحث کند، اما فدرال رزرو احتمالاً تا آن زمان 50 واحد دیگر را حذف خواهد کرد. با گذشت زمان، ارز ایالات متحده همچنان از عدم تعادل بانک مرکزی سود می برد.

    بحران اروپای شرقی نیز فشار جدی بر دوش پول واحد وارد می کند. هیچ تزلزلی در عزم روسیه برای تسلط بر اوکراین، که همچنان مورد حمله قرار می گیرد، وجود ندارد. در حالی که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی جایگزینی منابع انرژی روسیه است، با وجود اعلام دور ششم تحریم ها، هنوز نمی تواند در مورد تحریم کامل نفت این کشور به توافق برسد. بنا بر تصمیم کمیسیون اروپا، مجارستان و اسلواکی تا سال 2024 از ممنوعیت واردات نفت از روسیه مستثنی شدند. در حالی که این تهدید ادامه دارد، یورو شانس کمی برای صعود در برابر همتای آمریکایی خود دارد.

    اقتصاد با سرعت کمی در حال رشد است. برای مثال، شاخص مدیران خرید ISM ایالات متحده از 57.1 در ماه مارس، به 55.4 در ماه آوریل کاهش داشت. به همین ترتیب، شاخص خدمات به 54.6 رسید که کمتر از انتظارات بود.

    بر اساس گزارش مربوط به اشغال غیرکشاورزی آوریل کشور، 428000 شغل جدید ایجاد شده است. نرخ بیکاری 3.6 درصد بود که کمی بالاتر از برآورد 3.5 درصد بود. علاوه بر این، متوسط دستمزد ساعتی 5.5 درصد افزایش یافت که بر فشارهای تورمی افزود و مشکلات جدی برای سیاستمداران ایجاد کرد.

    اوضاع در آن سوی اقیانوس بهتر از این نبود. در ماه مارس، خرده فروشی در آلمان و اتحادیه اروپا کاهش یافت و انتظارات بازار محقق نشد، در حالی که شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات جهانی S&P کاهش یافت. علاوه بر این، در ماه مارس، سفارشات تولیدی آلمان 3.1 درصد کاهش یافت.

    پیش بینی تکنیکال هفته ای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    Screenshot_3.png

    قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا رفتار متغیری را در نمودار روزانه نشان می دهد. قیمت بسیار پایین تر از میانگین‌های متحرک ساده کلیدی است. با این حال، حجم معاملات هیچ نشانه ای از بازگشت روند صعودی یا ادامه روند نزولی را نشان نمی دهد. با این حال، شکست این محدوده می‌تواند فرصت‌های معاملاتی معناداری را فراهم کند. احتمال افزایش مجدد قیمت به بالاتر از سطح حمایت در سناریوی داده شده بیشتر است.



    منبع








  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    پس از واگرایی بانک مرکزی اروپا و فدرال‌رزرو و داده‌های مثبت اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده، چشم انداز هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/دلار آمریکا حاکی از نزولی بودن است. از آنجایی که چشم انداز تیره اقتصادی بریتانیا واگرایی اقتصادی و سیاست پولی را عمیق تر کرد، تضاد بین فدرال رزرو و بانک انگلستان همچنان بالا بود.

    در نتیجه، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در طول هفته نسبتاً ثابت ماند و به زیر 1.2300، پایین‌ترین حد در 22 ماه اخیر رسید. با این حال، با توجه به تمرکز بر تورم ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی انگلستان در پایان سه ماهه، این جفت ارز برای سومین هفته متوالی روندی نزولی داشت.

    در نیمه اول هفته، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا به 1.2411 سقوط کرد که پایین ترین سطح از جولای 2020 است. به دلیل تعطیلات عمومی در بریتانیا و عدم وجود ریسک، طرفداران سرمایه گذاری در دلار آمریکا در ماه می کنترل بازار را در دست گرفتند. با این حال، ادامه محدودیت های کرونایی در چین منجر به کاهش فعالیت‌های تجاری شد.

    با بهبود تمایلات رسیک، خریداران جفت ارز پوند/ دلار آمریکا آن را زیر 1.2500 خریدند که دلار را تحت فشار قرار داد. با این حال، به دلیل انتشار داده های ناامیدکننده ISM ایالات متحده و شاخص مدیران خرید (PMI) تولید جهانی S&P، ارزش دلار کاهش یافت. علاوه بر این، رویترز گزارش داد که در حال حاضر، فعالان بازار انتظار دارند که به خصوص پس از اینکه بانک ذخائر استرالیا (RBA) نرخ بهره را در روز سه شنبه 25 واحد افزایش داد، نرخ بهره بانک انگلستان در روز پنجشنبه بیشتر از حد انتظار افزایش یابد.

    با نوسانات ارزش دلار و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده پس از اتخاذ سیاست نه چندان تهاجمی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، روند افزایشی ارزش جفت ارز پوند/دلار آمریکا تقویت شد. قدرتمندترین بانک مرکزی جهان کمتر از آنچه انتظار می‌رفت سختگیری نشان داده است و احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در ماه ژوئن را مورد تردید قرار داده است. در عوض، با افزایش 0.5 درصدی نرخ وجوه فدرال، فدرال رزرو، با برنامه ریزی برای رسیدن به 95 میلیارد دلار در سه ماه، شروع به کاهش ترازنامه به مبلغ 47.5 میلیارد دلار در ماه از اول ژوئن کرد.

    از آنجایی که بانک مرکزی انگلستان پس از افزایش ۲۵ واحدی در نرخ بهره، شاهد رکود در اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۲۲ است، این جفت ارز نتوانست فشار نزولی بالای ۱.۲۶۰۰ را در روز پنجشنبه حفظ کند. بر اساس گزارش بانک انگلستان، در مقایسه با 7.5 درصد در ماه آوریل، تورم در سه ماهه سوم، با رسیدن به حدود 10 درصد، به اوج خود خواهد رسید. افزایش ترس از رشد جهانی باعث هجوم سرمایه گذاران به دارایی های امن شده و وضعیت دلار را به عنوان یک دارایی امن احیا کرده است. در روز پنجشنبه، ارزش دلار 300 واحد سقوط کرد و به 1.2325، کمترین میزان در 22 ماه گذشته، رسید.

    در طول جلسه اروپا در روز جمعه، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا به زیر 1.2300، پایین‌ترین سطح در 22 ماه گذشته رسید. قبل از آخر هفته، ارزش دلار همچنان بالا بود، و گزارش مربوط به مشاغل ایالات متحده شرایط سخت بازار کار را تأیید کرد و از بهبود قابل‌توجه این جفت ارز جلوگیری کرد. در ماه آوریل، اداره آمار کار ایالات متحده افزایش 428000 نفری در اشتغال غیرکشاورزی را گزارش کرد که از انتظار 391000 نفری بازار بالاتر بود. علاوه بر این، نرخ مشارکت نیروی کار از 62.4 درصد در ماه مارس به 62.2 درصد کاهش یافت. رشد دستمزدها در ماه آوریل 5.5 درصد بود.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_1-3.png

    نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا سناریویی بسیار ناگوار را نشان می دهد. قیمت بسیار پایین تر از میانگین‌های متحرک ساده کلیدی است. قیمت می تواند تا 1.2250 قبل از 1.2050 کاهش یابد.


    منبع

    نظر

    پردازش ...
    X