اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا تا حدی افزایش یافت، اما پیش بینی هفتگی به شدت منفی است. در روز پنجشنبه، ارزش این جفت ارز به پایین‌ترین سطح در 5 سال اخیر، یعنی 1.0470، سقوط کرد. جدا از همان ترس های بازار مرتبط با رشد اقتصادی که سرمایه‌گذاران را ایمن نگه می دارد، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد که تهدیدی برای کاهش بیشتر این جفت ارز باشد.

    گازپروم، تامین کننده گاز روسیه، صادرات به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف کرده است. مقامات آلمانی و یونانی گفته اند که می توانند گاز بیشتری به هر دو کشور ارسال کنند. با این حال، مقامات اتحادیه اروپا عموماً این را تلاشی از سوی مسکو برای باج‌گیری از هر دو کشور می‌دانند که تنش‌ها بین دو کشور را تشدید می‌کند. با افزایش قیمت انرژی، بانک های مرکزی مجبور به اتخاذ سیاست های پولی تهاجمی تر می شوند.

    در همین حال، بانک‌های مرکزی در آستانه اعلام سیاست‌های پولی در هفته آینده، در دوره عدم فعالیت هستند. با این وجود، فعالان بازار منتظر افزایش حداقل 50 واحدی نرخ بهره و انتشار جزئیات بیشتر در مورد اصلاح ترازنامه هستند. این بیشترین افزایش نرخ در بیش از دو دهه گذشته خواهد بود و شروع یک چرخه سفت شدن بسیار تهاجمی تر را نشان می دهد.

    لازم به ذکر است که این اقدام بانک مرکزی پیش بینی شده بود و بسیاری از آن قبلاً قیمت گذاری شده است. عدم قطعیت ها و محرک های بالقوه بازار از ترازنامه و سرعتی که فدرال رزرو ایالات متحده قصد دارد کاهش نرخ بهره را آغاز کند، ناشی می شود. سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی هستند که نشان دهد افزایش نرخ های فدرال رزرو در ماه ژوئن چه میزان خواهد بود، و انتظار می رود این افزایش 75 واحد باشد.

    از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا موضعی تهاجمی اتخاذ کرد. نایب رئیس شورای اروپا پیشتر گفته بود که افزایش نرخ ممکن است پس از پایان برنامه خرید دارایی انجام شود، به این معنی که اکنون انتظار می رود نرخ بهره در ماه جولای افزایش یابد. علاوه بر این، پیر وونش، یکی از اعضای شورای حکام، به افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره اشاره کرد و اعلام کرد که نرخ‌ها قبل از پایان سال، به بالای صفر خواهند رسید. از ژوئن 2014، نرخ بهره زیر 0 درصد باقی مانده است.

    در حال حاضر، فدرال رزرو نرخ بهره اصلی خود را بین 0.25 تا 0.50 درصد افزایش داده است و انتظار می رود تا پایان سال، آن را به حدود 2.75 درصد برساند. تا آن زمان، بانک مرکزی اروپا بعید است که برنامه ای برای افزایش نرخ های بالاتر از 0 درصد داشته باشد، در حالی که بازار انتظار دارد حداکثر سه افزایش عمده و سپس روند صعودی تدریجی داشته باشد. در نتیجه، اکثر فعالان بازار تغییر 50 واحدی نرخ ها را در سال جاری پیش بینی می‌کنند. در حال حاضر، جفت‌ارز یورو/دلار آمریکا به دلیل عدم تعادل ظاهری بین دو بانک مرکزی تحت فشار است که احتمالاً در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

    در چند روز گذشته، آمارهای کلان اقتصادی نگرانی هایی را ایجاد کرده است. اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال تنها 1.4 درصد رشد کرد، در حالی که تولید ناخالص داخلی آلمان تنها 0.2 درصد در مدت مشابه افزایش یافت. به همین ترتیب، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا، در سه ماهه اول، کمتر از 0.2 درصد بود.

    علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده آلمان در ماه مارس به بالاترین میزان در چهار سال گذشته، یعنی 7.4 درصد، افزایش یافت، در حالی که تورم سالانه در اتحادیه اروپا نیز به بالاترین سطح در چند ساله خود، یعنی 7.5 درصد، رسید. قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس 6.6% سالانه افزایش یافت، در حالی که هزینه مصرف شخصی (PCE) پایین تر از حد انتظار 5.3%، در 5.2% تایید شد. با این حال، کاهش در ماه آوریل نشان می‌دهد که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    Screenshot_5-4.png


    تلاش روز جمعه برای افزایش ارزش، دوام چندانی نداشت. این جفت ارز ممکن است بیشتر به سمت سطوح پایین مشخص شده اخیر و حتی به سمت سطوح برابری پایین‌تر سقوط کند. حجم معاملات به طور مداوم در حال افزایش بود، در حالی که قیمت در حال کاهش بود. علاوه بر این، میانگین های متحرک روزانه در حال کاهش است.


    منبع

  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    چشم انداز هفتگی فارکس حاکی از آن است که جفت ارز پوند/ دلار آمریکا همچنان روندی نزولی را طی خواهد کرد. ارزش این جفت ارز به 1.2410، پایین ترین سطح خود از جولای 2020 سقوط کرد. در منطقه ارزی G10، در میان نوسانات فزاینده، ارزش دلار همچنان روند صعودی خود را حفظ کرد. قبل از اعلام سیاست ها و داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده، اختلافات بین فدرال رزرو و بانک انگلستان موضوعی کلیدی باقی خواهد ماند.

    جفت ارز پوند/ دلار آمریکا هفته را همانطور که به پایان رسید، شروع نکرد و 200 پیپ به زیر 1.3000 سقوط کرد. در هفته گذشته، ارزش جفت ارز حدود 2.5 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در 22 ماه گذشته رسید که دلیل آن عملکرد قوی دلار آمریکا با بهبود وضعیت بازار بود. شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسید.

    از آنجا که هیچ به‌روزرسانی اقتصادی عمده‌ای در خارج از انگلستان وجود نداشت، جفت‌‌ارزهای اصلی تحت تأثیر قیمت دلار قرار گرفتند. با این وجود، با افزایش انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ های تهاجمی فدرال رزرو، دلار آمریکا همچنان ارزش بالای خود را حفظ کرد، به طوری که 96.5 درصد احتمال افزایش 50 واحدی در ماه مه و 85 درصد احتمال افزایش 50 واحدی را در ماه ژوئن دارد.

    پکن نیز در قرنطینه قرار گرفته است، در حالی که شیوع جدید ویروس کرونا در شانگهای، امیدها برای بازگشایی مشاغل در این شهر را از بین برده است. علاوه بر این، در بحبوحه جنگ بین روسیه و اوکراین، یک بحران انرژی در سراسر اروپا در حال رخ دادن است که منجر به محدودیت های زنجیره تامین به دلیل ارای محدودیت های کرونایی چین شده است. در نتیجه، سرمایه گذاران در زمان آشفتگی بازارها، به دارایی های امن، مانند دلار، روی بردند. علاوه بر این، سیاست‌های سهلگیرانه بانک مرکزی ژاپن منجر به سقوط شدید ارزش ین شد که به افزایش بی‌وقفه ارزش دلار کمک کرد.

    علاوه بر این، واگرایی بین فدرال رزرو و بانک انگلستان همچنان ادامه داشت. در سه ماهه اول سال 2021، اقتصاد ایالات متحده 1.4 درصد دچار رکود شد که منجر به کاهش ارزش دلار قبل از پایان هفته شد.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_2-22.png


    ارزش جفت ارز پوند/دلار آمریکا در روز جمعه با حجمی کمتر از حد متوسط، روندی صعودی را ثبت کرد. میانگین های متحرک ساده در نمودار روزانه روندی نزولی دارند. با این حال، اگر این جفت ارز هفته را در جایگاهی مثبت به پایان برساند، این سناریو ممکن است تغییر کند.



    منبع

    نظر

    پردازش ...
    X