اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    در حالی که واگرایی بین فدرال رزرو و بانک انگلیس همچنان در جریان است، همچنان که ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا دچار افت بزرگی به سمت محدوده 1.2800 شد، چشم‌انداز هفتگی حاکی از آن است که این جفت ارز به روند نزولی خود ادامه می دهد.

    پس از بازگشت ارزش جفت ارز پوند/دلار آمریکا به دنبال یک هفته کاهش، روند صعودی هفته گذشته مانند انحرافی از روند نزولی مداوم به نظر می رسد. نیمه دوم هفته، شاهد تلاش پوند برای رسیدن به سطح 1.3100 بودیم، اما تقاضا برای دلار همچنان بالا بود. هفته آینده، ایالات متحده گزارش های اقتصادی مهمی را منتشر خواهد کرد، در حالی که داده های زیادی از انگلستان منتشر نخواهد شد.

    پس از آن که به دنبال اظهارنظرهای سختگیرانه از سوی مقامات فدرال رزرو، بازدهی افزایش یافت، ارزش دلار آمریکا در آغاز هفته پایین آمد. تورم ایالات متحده در ماه مارس به بالاترین میزان در چهار سال گذشته، یعنی 8.5 درصد، رسید؛ بنابراین، بازارها با احتمال 70 درصدی افزایش دو برابری نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های می و ژوئن قیمت گذاری می‌کنند. با این حال، با عدم پیشرفت در مذاکرات دیپلماتیک بین روسیه و اوکراین، سرمایه‌گذاران همچنان گوش به زنگ باقی می‌مانند و دلار به عنوان دارایی امنی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

    همان روایت سختگیرانه فدرال رزرو معاملات روز دوشنبه تا سه‌شنبه را مشخص می‌کند، که باعث شد معاملات کند و اغراق‌آمیز شرط‌های نزولی باشد. از آنجایی که چشم انداز سهل‌گیرانه فدرال رزرو به حمایت از تقاضا و بازده دلار ادامه داد، این جفت ارز روز سه‌شنبه با 1.2973، پایین ترین سطح هفته گذشته، بسته شد. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خواستار افزایش 75 واحدی در صورت لزوم شد. به دنبال اظهارات او، بازدهی خزانه داری به سطح مهم 3 درصد افزایش یافته است. در نبود اخبار اقتصادی قابل‌توجه از اروپا و ایالات متحده، رویکردهای حاصل از اظهارنظر مقامات فدرال رزرو همچنان بر جفت ارز پوند/ دلار آمریکا اثر می گذارد.

    پس از افزایش شدید ارزش دلار آمریکا، به دنبال توقف روند نزولی چهار روزه، ارزش این جفت ارز به 1.3070 افزایش یافت. به دنبال اظهارات مارتینس کازاکس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، که گفت افزایش نرخ بهره ممکن است در ماه جولای اتفاق بیفتد، دلار آمریکا نیز تحت تأثیر افزایش ارزش یورو قرار گرفت. روز پنجشنبه، سیاست گذار ان متعددی دیدگاه های سختگیرانه‌ای در مورد سیاست پولی بانک مرکزی اروپا ابراز کردند.

    با این حال، پس از آن که به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس صندوق بین المللی پول، دلار جهشی V شکل داشت، روند صعودی استرلینگ پایان یافت. پاول افزایش 25 واحدی نرخ بهره را در ماه مه و افزایش 50 واحدی در این فاصله را تأیید کرد. ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا به زیر 1.3100 کاهش یافت و به 1.3000 سقوط کرد. اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، روز پنجشنبه در سخنرانی خود، از رکود اقتصادی انگلستان ابراز نگرانی کرد.

    گزارش ناامیدکننده مربوط به شاخص خرده فروشی انگلستان و شاخص مدیران خرید خدماتS&P Global روز جمعه مشکلات بانک انگلستان را تشدید کرد. برای اولین بار از نوامبر 2020، پوند به زیر 1.29 در برابر دلار رسید. شاخص خرده فروشی در ماه مارس 1.4%- نسبت به ماه گذشته کاهش یافت، در حالی که میزان پیش بینی شده 0.3-% و 0.5-% بود. در همین حال، شاخص اولیه فعالیت تجاری در بخش خدمات انگلستان از 62.6 در ماه مارس به 58.3 در ماه آوریل کاهش یافت.

    روز جمعه، داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید ترکیبی Global S&P نشان داد که فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در ماه آوریل کندتر رشد کرد و نسبت به انتظارات تحلیلگران، از 58.1 به 55.5 کاهش یافت. با این حال، ارزش دلار بالا باقی ماند و مانع از بهبود قابل توجه ارزش جفت ارز پوند/دلار شد. بیلی، رئیس بانک انگلستان، بار دیگر تاکید کرد که به دلیل افزایش قیمت انرژی، انتظار می‌رود تورم این کشور افزایش یابد.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_2-16.png

    نمودار روزانه حاکی از چشم انداز نزولی قابل توجهی است. منحنی نزولی قابل توجه با حجم بالا که به زیر سطح حمایت کلیدی 1.2970 می رسد، نشان دهنده ضرر بیشتر است. با این حال، پس از چنین افت شدیدی، می توان افزایش جزئی تا 1.2900 و 1.2950 را در هفته آینده پیش بینی کنیم. هرگونه تلاش برای بازیابی به عنوان فرصتی برای فروش در نظر گرفته خواهد شد.


    منبع

  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    همچنان که واگرایی فدرال رزرو با بانک ذخائر استرالیا همچنان بر آزی تأثیر می گذارد، چشم‌انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که با رسیدن ارزش جفت ارز آزی/ دلار آمریکا به سطح 0.7000، این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

    در جلسه معاملاتی روز جمعه، ارزش جفت ارز آزی/ دلار آمریکا به پایین ترین حد خود در چند هفته اخیر، یعنی 0.7248، رسید و هفته را چند پیپ بالاتر از آنچه که شروع کرده بود، به پایان رساند. روز جمعه، ارزش سهام نیز با کاهش ارزش ارز وابسته به کالا کاهش یافت. با این حال، پس از آن که درآمد وال استریت سرمایه گذاران را شگفت زده کرد، ارزش این جفت ارز در طول هفته بالاتر رفت.

    از زمان شروع همه‌گیری بیماری در مارس 2020، نگرانی ها به کند شدن پیشرفت اقتصادی مرتبط بوده است. تقریباً به محض اینکه روند رو به رشد این بیماری در جهان کاهش یافت، روسیه به اوکراین حمله کرد و ویروس کرونا به چین بازگشت. پس از حدود یک ماه از زمانی که شانگهای اجرای محدودیت های کرونایی برای بیش از 26 میلیون نفر را اعلام کرد، مشکلات زنجیره تامین دوباره مورد توجه قرار گرفت.

    این تصمیم، به نوبه خود، مشکلات ناشی از همه گیری بیماری را تشدید کرد و منجر به تورم شد. در نتیجه، سیاستگذاران اخیراً در آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا زمینه را برای افزایش نرخ فراهم کردند. اکنون پیش بینی می شود که بانک مرکزی تا ماه ژوئن، نرخ ها را تا 40 واحد افزایش دهد. در همین حال، به دلیل افزایش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو ایالات متحده، ارزش دلار استرالیا کاهش یافته است، که پیش بینی می شود تا پایان سال، به 2.75٪-3٪ برسد.

    در طول بحران روسیه و اوکراین، قیمت بالای کالاها از دلار استرالیا حمایت کرد. با عمیق‌تر شدن بحران و مناقشه بر سر قیمت‌های بازار، قیمت طلا و نفت شروع به کاهش کرد. پس از ناکامی در رسیدن بهای طلا به بالای 2000 دلار در اوایل ماه، این فلز درخشان هفته را در حدود 1930 دلار در هر اونس به پایان رساند.

    در چند روز گذشته، در تقویم اقتصاد کلان رویدادهای زیادی وجود نداشته است. استرالیا شاخص معیار Westpac را در ماه مارس منتشر کرد که 0.35 درصد افزایش یافت. بر اساس برآوردهای اولیه برای ماه آوریل، شاخص مدیران خرید تولید S&P Global به 57.9 و شاخص مدیران خرید خدمات S&P Global به 56.6 رسید.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    Screenshot_1-24.png


    قیمت جفت ارز آزی/ دلار آمریکا در نمودار روزانه به زیر میانگین متحرک ساده 50 ، 100 و 200 روزه سقوط کرد. این مسئله نشان می دهد که این جفت‌ارز به احتمال زیاد به روند نزولی خود و به سمت سطح کلیدی 0.7000 ادامه می دهد. داده های مربوط به حجم نیز نشان دهنده روندی نزولی است.


    منبع

    نظر

    پردازش ...
    X