اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که در آستانه هفته ای پر از رویدادهای مختلف، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا روندی نزولی در پیش خواهد گرفت. روند صعودی دلار همچنان ادامه می یابد که باعث می شود پوند در وضعیت نامطلوبی باقی بماند.

    سیاست های فدرال رزرو و ریسک گریزی باعث شد تا جفت ارز پوند/ دلار آمریکا روندی نزولی شود. به دلیل تنزل بازار سهام، ارزش این جفت ارز به زیر 1.3000، پایین ترین سطح از 21 نوامبر سقوط کرد. خطرات مربوط به سقوط ارزش این جفت ارز تا هفته آینده بدون تغییر باقی می میاند و تورم در انگلیس و ایالات متحده کاهش خواهد یافت.

    پس از یک هفته تثبیت، جریان های ریسک گریزی و افزایش تقاضا برای دلار باعث کاهش ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا شد. با وجود افزایش تنش ها بین غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا این هفته تغییر چندانی نکرده است. در شهر بوچا در اوکراین، دولت اوکراین روسیه را به قتل تعداد زیادی از شهروندان این کشور در آخر هفته متهم نمود. مقامات روسیه ارتکاب هر گونه جنایتی علیه حقوق بشر را رد کردند. به دلیل افزایش این تنش ها، ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم هایی را علیه مسکو وضع کردند.

    در همین حال، با افزایش احتمال وضع ممنوعیت بر واردات انرژی از روسیه از سوی اتحادیه اروپا، ریسک گریزی باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شد. در نتیجه، با تداوم افزایش بازده خزانه داری، ارزش این جفت ارز به پایین ترین سطح ماهانه 1.3050 رسید که از افزایش ارزش دلار آمریکا حمایت کرد.

    انگلیس نیز اعلام کرده است که دارایی های بزرگ ترین بانک روسیه را مسدود کرده و واردات زغال سنگ و نفت از روسیه را تا پایان سال 2022 متوقف کرده است.

    بیانیه سخت گیرانه ای از سوی جان کانلیف، رئیس بانک انگلیس، لزوم تشدید بیشتر سیاست های پولی برای مهار تورم را نشان می دهد. ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا روز سه شنبه روندی صعودی داشت و به سطح 1.3100 رسید.

    در این میان، انتظارات برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می با گزارش خوش‌بینانه مشاغل ایالات متحده در روز جمعه و اظهارات مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، تقویت شده است. در ماه مه، لائل برینارد خواستار تعیین نرخ‌های بهره بالاتر و ترازنامه کوچک‌تر شد که این امر موجب تقویت بازدهی و بالا رفتن ارزش دلار شد.
    صورتجلسه ماه مارس فدرال رزرو، حامیان پوند استرلینگ را با چشم‌اندازی سختگیرانه غافلگیر کرد. در صورتجلسه، گزارش شد که اعضای هیئت مدیره در حال برنامه ریزی برای کاهش ترازنامه شرکت تا بیش از یک میلیارد دلار در سال و در عین حال افزایش نرخ بهره هستند. علاوه بر اظهارنظرهای سختگیرانه فدرال رزرو و داده های قوی مربوط به خدمات ایالات متحده، این مسئله منجر به افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه شد که منعکس کننده واگرایی سیاست بین بانک انگلیس و فدرال رزرو است.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_3-4.png
    نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا سناریوی جالبی را نشان می دهد. ارزش این جفت ارز از سطح 1.3000 پایین تر رفت، اما به سرعت بازگشت. این جفت ارز قرار است هفته آینده بهبودی معنی داری داشته باشد. نوار نزولی روز جمعه در پایین ترین حد خود بسته شد و کاهش حجم میله های نزولی قبلی سرنخی برای تغییر روند صعودی ارائه می دهد. مانع کلیدی برای روند صعودی این جفت ارز 1.3100، پیش از سقف دوقلوی 1.3220 و در نهایت 1.3300 خواهد بود. هر حرکت پایدار فراتر از 1.3300، سوگیری را به صعودی تغییر خواهد داد. در غیر این صورت، روند نزولی گسترده تر دست نخورده باقی می ماند.

    منبع

  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    با وجود تغییر در موضع بانک ذخائر استرالیا (RBA)، چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که پیش‌بینی هفتگی مربوط به جفت ارز آزی/ دلار آمریکا منفی شده است. رویکرد تهاجمی فدرال رزرو، روند صعودی آزی را محدود نگه می دارد.

    بالاترین قیمت چند ماهه جدید از 0.7660 عقب نشینی کرد و جفت ارز آزی/ دلار آمریکا هفته را با کاهش جزئی در محدوده قیمتی 0.7440 به پایان رساند. پیام سختگیرانه بانک مرکزی استرالیا بازارها را شگفت زده کرد و ارزش آزی را به شدت افزایش داد. بانک مرکزی بر اساس تصمیم سیاست پولی، نرخ بهره را 0.1 درصد نگه داشت. با این حال، فیلیپ لو، رئیس بانک ذخائر استرالیا، گفت که قیمت کالاها احتمالاً در نتیجه بحران بین روسیه و اوکراین افزایش خواهد یافت.

    لو سه منبع اصلی عدم قطعیت را ذکر کرد: سرعت حل و فصل عرضه، نحوه تغییر بازارهای جهانی انرژی، و تکامل هزینه‌های کلی نیروی کار. بانک مرکزی چندین پیشنهاد کلیدی را از بیانیه خود حذف کرد و نشان داد که ممکن است در جلسات آتی خود نرخ ها را افزایش دهد. سیاستگذاران رویکرد صبورانه خود را کنار گذاشته اند. علاوه بر این، آنها گفتند که تصمیم بعدی بر اساس نرخ تورم و هزینه نیروی کار گرفته خواهد شد.

    به طور کلی، شاخص های اقتصادی استرالیا همچنان حاکی از رشد هستند، در حالی که فشارهای قیمتی به روند صعودی خود ادامه می دهند. برای مثال، نرخ تورم مربوط به ماه مارس بانک TD Securities از 3.5% به 4.0% نسبت به سال گذشته افزایش یافت. لازم به ذکر است که تراز تجاری مربوط به ماه فوریه استرالیا 7.45 میلیارد دلار، و بسیار بدتر از میزان پیش بینی شده بود.

    در آن سوی جهان، فدرال رزرو ایالات متحده آخرین صورتجلسه خود را منتشر کرد. در این سند، سیاستگذاران ایالات متحده به صورت کلی با کاهش 95 میلیارد دلاری تراز تجاری در هر ماه موافقت کردند که شامل 60 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری و 35 میلیارد دلار در اوراق بهادار تضمینی می شود. به فعالان بازار در مورد روند سختگیرانه بانک مرکزی یادآوری شد، زیرا انتظار می رود این بانک در بیش از یک جلسه در سال جاری نرخ ها را 50 واحد افزایش دهد.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    Screenshot_2-8.png


    قیمت جفت ارز آزی/ دلار آمریکا از بالاترین سطح در چندین ماه گذشته سقوط کرد و تا زمانی که نزدیک میانگین متحرک 20 روزه مورد حمایت قرار گیرد، به روند نزولی خود ادامه داد. اگر قیمت آن زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه بسته شود، هدف بعدی 0.7400 خواهد بود که ممکن است آن را مورد حمایت قرار دهد. آمدن به زیر سطح 0.7400 به عنوان روند نزولی قابل توجهی در نظر گرفته خواهد شد.

    در روند صعودی، 0.7500 سطح مقاومت اصلی خواهد بود. هر حرکت پایدار بالاتر از این سطح ممکن است به سطح 0.7550 منجر شود.


    منبع

    نظر

    پردازش ...
    X