اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    چشم انداز هفتگی فارکس حاکی از آن است که جفت ارز یورو/ دلار آمریکا روندی نسبی نزولی را آغاز کرده است، چون این جفت ارز پس از چندین تلاش نتوانست بالاتر از محدوده 1.1000 باقی بماند.

    جفت ارز یورو/ دلار آمریکا ممکن است توجه چندانی را به خود جلب نکند، چون پیرامون سطح 1.1000 مبادله می شود. با افزایش تردیدهای مربوط به جنگ، به دلیل تقویم اقتصاد کلان نه چندان قابل توجه، نوسانات محدود بود. با این حال، با کاهش احتمال رسیدن به راه حلی دیپلماتیک، روسیه حملات خود را به اوکراین تشدید کرده است.

    جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده با رهبران اروپایی، شرکای خود در G-7 و متحدان ناتو قبل از نشست خبری کاخ سفید دیدار کرد. بایدن گفت که از اخراج روسیه از گروه 20 حمایت خواهد کرد و خاطرنشان کرد که تحریم ها نمی توانند باعث بازدارندگی روسیه شوند، اما ممکن است در نهایت آن را مجبور به پایان دادن به تهاجم کنند. علاوه بر این، او گفت که اگر کرملین تصمیم به استفاده از سلاح های کشتار جمعی بگیرد، ایالات متحده به صورت قطعی تایید نمی کند که نیروهای خود را به اوکراین خواهد فرستاد.
    در حال حاضر، دورنمای رشد جهانی و تورم تحت تأثیر درگیری در اروپای شرقی قرار گرفته است. بنابراین، بانک‌های مرکزی در این سناریوی جدید جهانی نگران افزایش نرخ های بهره نیستند. برعکس، آنها عقیده دارند که ممکن است خیلی دیر شده باشد.

    با وجود موضع تهاجمی تر جروم پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو، ارزش دلار آمریکا روز دوشنبه تقویت شد. او در کنفرانس سالانه سیاست های اقتصادی انجمن ملی اقتصاد کسب و کار گفت: تورم بسیار بالا است و بانک مرکزی بر این اساس عمل خواهد کرد. در اوایل ماه می، چندین عضو فدرال رزرو گزارش دادند که از تصمیمی برای کاهش سیاست فدرال رزرو حمایت خواهند کرد.

    با اعلام پاول، اوراق خزانه زیرقیمت فروخته شد و بازدهی را به بالاترین سطح خود از می 2019 رساند. در حالی که میزان بازدهی در طول چند روز کاهش یافت، این هفته بازدهی روندی افزایشی داشت.

    صبر بانک مرکزی اروپا کم کم رو به پایان است. در نتیجه اظهارات سختگیرانه غیرمنتظره کریستین لاگارد در آخرین جلسه، چندین عضو بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره تا پایان سال اشاره کردند. در حال حاضر، افزایش نرخ بهره برای سه ماهه سوم سال، زودتر از برنامه ریزی قبلی توسط بانک مرکزی، برنامه ریزی شده است.

    هدف فدرال رزرو دستیابی به افزایش فرصت های شغلی و ثبات قیمت است، در حالی که بانک مرکزی اروپا تنها نگران ثبات قیمت است. همچنان کهر وضعیت اقتصادی به آرامی پس از قرنطینه های گسترده اعمال شده در دوران همه گیری، بهبود می یابد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا بالاترین تورم را در دهه های اخیر تجربه می‌کنند.

    در حال حاضر، ویروس کرونا به سرعت در اروپا در حال گسترش است. در ماه‌های اخیر، روندی افزایشی در موارد ابتلا به سویه اومیکرون BA.2 در آلمان وجود داشته است، اما این سویه در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش و سایر کشورها نیز در حال گسترش است. تاکنون، دولت ها از اعمال محدودیت های بیشتر خودداری کرده اند، اما احتمال اجرای این محدودیت ها در حال افزایش است.


    پیش بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

    Screenshot_1-19.png

    نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا نشان می دهد که قیمت این جفت ارز پیرامون میانگین متحرک 20 روزه در نوسان است. در نتیجه، این جفت ارز نتوانست بالای سطح 1.1000 مورد پذیرش قرار گیرد. با این حال، برای تصحیح روند نزولی که از محدوده 1.1135 شروع شده، میزان حجم پایین باقی می ماند. بنابراین، این جفت ارز در محدوده وسیعی باقی می‌ماند و معامله‌گران باید منتظر یک سوگیری جهت‌دار واضح باشند. علاوه بر این، معامله گران باید کف سه قلو را در 1.0965 شاهد باشند. اگر این سطح شکسته شود، این جفت ارز به 1.0900 پیش از 1.0800 منتهی می شود.


    منبع

  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    همچنان که سختگیری فدرال‌رزرو بر دارایی‌های پرریسک تأثیر گذاشته و بحران اوکراین نیز رویکرد غالب در بازار را وخیم کرده است، چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که جفت ارز پوند/دلار آمریکا همچنان روندی نزولی را طی می کند.

    به دلیل افزایش تورم و تنش در اوکراین، جفت ارز پوند/دلار آمریکا از زمان ثبت پایین‌ترین سطوح سال 2022، تحت فشار بوده است. واگرایی بانک مرکزی منجر به از دست دادن اعتماد حامیان سرمایه گذاری در استرلینگ شد. با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، داده های مشاغل ایالات متحده، تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) مورد نظر فدرال رزرو، و بیانیه های بانک انگلستان در هفته آینده مرتبط خواهند بود.

    ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت، هرچند هنوز با بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته، یعنی 1.3300 فاصله داشت. روز سه شنبه، پس از شروع هفته ای پرنوسان، حامیان سرمایه گذاری در استرلینگ کنترل را به دست گرفتند و با افزایش قیمت های هفته گذشته تا اوایل چهارشنبه، سطح روانی 1.3300 را تجربه کردند.

    از آنجایی که ارقام مربوط به اقتصاد و مشاغل ایالات متحده همچنان بالا هستند، قدرتمندترین بانک مرکزی جهان نیز خواستار افزایش شدید نرخ های بهره شده است. احتمال 68.3 درصد افزایش 50 واحدی در نشست کمیته فدرال بازارباز (FOMC) در ماه می پس از تغییر اساسی پیش بینی می شود.

    زمانی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای سخنرانی در نشست ناتو که قرار بود برای پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، دعوت شد، ارزش دلار افزایش یافت، اما در بحبوحه خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به درگیری روسیه و اوکراین، استرلینگ انعطاف‌پذیر بود. علاوه بر این، زلنسکی گفت که آنها آماده گفتگو درباره عضویت در ناتو و وضعیت کریمه و دونباس پس از آتش بس هستند.

    همچنان که ارزش پوند از بالاترین سطح چند هفته ای خود بازگشت و دوباره به 1.3200 رسید، نگرانی های مربوط به تورم، معضل بانک مرکزی انگلیس را تشدید کرد. با توجه به تأثیر منفی بیشتر تورم بر فعالیت های اقتصادی، بانک انگلیس در بیانیه سیاست مارس خود محتاطانه عمل کرده است. بانک انگلیس و فدرال رزرو درگیر سیاست های پولی متفاوتی بودند که به طور قابل توجهی بر جفت ارز پوند/ دلار آمریکا تأثیر گذاشت.

    با وجود انتشار ترکیبی از داده های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) تولید و خدمات مارکیت (Markit)، بازارها در آستانه نشست ناتو در روز پنجشنبه، روند صعودی خود را حفظ کردند. علاوه بر این، واکنش قوی تر از سوی ایالات متحده و متحدانش در ناتو همراه با عدم پیشرفت در بحران اوکراین باعث شد ارزش پوند در آخر هفته پایین باشد. از آنجا که با وجود سفارشات کمتر از حد انتظار کالاهای بادوام ایالات متحده، ارزش دلار در مقابل پوند تقویت شد، بازارها سفارشات ضعیف کالاهای بادوام ایالات متحده را نادیده گرفتند. علاوه بر داده‌های ناامیدکننده مربوط به خرده‌فروشی در انگلیس در ماه فوریه، ارزهای اصلی در طول هفته قدرت گرفتند. مخارج مصرف کننده انگلیس در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای 0.3% نسبت به ماه گذشته کاهش یافت که کمتر از 0.6% مورد انتظار بود.

    پیش بینی هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_3-15.png

    جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در حدود میانگین متحرک 20 روزه در حال معامله است، اما نتوانست به قیمت های بالاتر از 1.3200 برسد. با این حال، منحنی‌های قیمتی که از سطح 1.3150 جهش می کنند، برای محافظت از جفت‌ارز در برابر سقوط بیشتر، بسیار قوی هستند. این جفت‌ارز احتمالاً محدوده 1.3130 تا 1.3230 را حفظ خواهد کرد.



    منبع

    نظر

    پردازش ...
    X