اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس: چشم انداز هفتگی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس: چشم انداز هفتگی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    همچنان که پیش از تصمیم فدرال رزرو، جفت ارز آزی/ دلار آمریکا زیر سطوح کلیدی هفته را به پایان رساند، چشم انداز هفتگی فارکس نشان می دهد که این جفت ارز روندی نزولی را طی می کند. جفت ارز آزی/ دلار آمریکا هفته را اندکی پایین تر به پایان می رساند. ارزش این ارز مبتنی بر کالا در برابر همتای آمریکایی به 0.7440، بالاترین حد خود در سال 2022، رسید. با صعود بهای طلا به بالاترین قیمت 2075.64 دلار در هر اونس، آزی عدم ریسک پذیری را به خوبی پشت سر گذاشته است.

    با تداوم تشدید اوضاع در اوکراین، خبرهای مرتبط با بازارهای مالی دوباره تحت تأثیر حمله روسیه قرار گرفتند. چشم انداز یک راه حل دیپلماتیک در تمام هفته وجود داشته است، اما تنها مذاکراتی صورت گرفته است که تاکنون پیشرفت چندانی نداشته اند. در طول این دو هفته درگیری، روسیه به حملات خود به شهرهای اوکراین ادامه داد.

    از آنجایی که انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده نرخ‌ها را تا 50 واحد افزایش دهد، بازار منتظر مشاهده موضع بانک ذخایر استرالیا است. در ماه فوریه، قیمت مصرف کننده 7.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در چهار دهه اخیر رسید. این امکان برای فدرال رزرو ایالات متحده وجود دارد که نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد، که این امر باعث ایجاد خوش بینی در میان معامله گران سهام و فشار بر دلار آمریکا می شود.

    با وجود نشانه هایی از بهبود اقتصادی، تورم در استرالیا به افزایش خود ادامه داد. به طور غیر منتظره، انتظارات تورمی مصرف کننده از 4.6 درصد در فوریه به 4.9 درصد افزایش یافت. هفته آینده، بانک ذخایر استرالیا (RBA) صورتجلسه آخرین جلسه سیاست پولی خود را منتشر خواهد کرد، در حالی که آمار مربوط به اشتغال در ماه فوریه نیز منتشر خواهد شد.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز آزی/ دلار آمریکا

    Screenshot_2-8.png

    نمودار روزانه جفت ارز آزی/ دلار آمریکا سناریوی جالبی را نشان می‌دهد. هفته گذشته شاهد سه نوار نزولی گسترده بودیم که زیر میانگین متحرک 200 روزه و سطح افقی 0.7310 بسته شدند. حرکت نزولی ممکن است قبل از سقوط بیشتر به سمت 0.7100، به 0.7200 برسد. میانگین متحرک 20 روزه در حدود 0.7250 قرار دارد که نقطه محوری برای این جفت ارز باقی خواهد ماند.

    در روند صعودی، میانگین متحرک 200 روزه مانع کلیدی پیش از رسیدن به 0.7440 خواهد بود. با این حال، این روند صعودی مملو از موانع است، در حالی که روند با کمترین مقاومت در سمت نزولی قرار دارد.


    منبع

  • #2
    چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا



    چشم انداز هفتگی فارکس حاکی از آن است که در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی، ججفت ارز پوند/ دلار آمریکا روندی نزولی را طی خواهد کرد. با این حال، ارزش این جفت ارز ممکن است در هفته آینده افزایش یابد.

    با تشدید تنش ها بین غرب و روسیه بر سر حمله این کشور به اوکراین، هفته سختی بر بازارها گذشته است. این هفته تحت سلطه معاملات ریسک گریز بود، چون سرمایه گذاران ارزهای پربازده مانند پوند را به نفع دلار آمریکا و طلا زیرقیمت عرضه کردند. با ورود به هفته ای شلوغ، بحران اوکراین همچنان نگرانی های رکود تورمی را افزایش خواهد داد. ما از نزدیک بر انتشار داده های اقتصادی کلیدی در هر دو سوی اقیانوس اطلس و بیانیه‌های مربوط به سیاست پولی فدرال رزرو (frs) و بانک انگلیس (boe) نظارت خواهیم کرد.

    پس از رویدادهای آخر هفته پیرامون جنگ روسیه و اوکراین، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در روز دوشنبه رقمی بزرگ از دست داد و از روند نزولی هفته پیش نیز پایین تر رفت. از آنجایی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از کاهش حملات خود به اوکراین امتناع کرده است، تقاضا برای دارایی امن به نفع دلار آمریکا بود.

    گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه روسیه منابع کافی برای کنترل کیف را جمع آوری کرده است. در این میان، درگیری ها ادامه یافت. با وجود فشارهای غرب، جنگ اقتصادی با روسیه ادامه یافت. با وجود آغاز دور سوم گفتگوها میان موسکو و کیف، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا چندان افزایش نیافت.

    در نتیجه انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا (eu) در حال برنامه‌ریزی فروش گسترده اوراق قرضه برای تامین مالی هزینه‌های بیشتر انرژی و دفاعی است، پوند کاهش ارزش آن را تسریع کرد. روز سه شنبه، ارزش این جفت ارز از سطح 1.3100 عبور کرد.

    مشکلات استرلینگ با افزایش غیرقابل تحمل قیمت نفت تشدید شده است، به ویژه پس از آن که روز سه شنبه، ایالات متحده اعلام کرد واردات نفت روسیه را متوقف می کند. سیلوانا تنریرو، عضو کمیته سیاست پولی بانک انگلیس (boe)، هشدار داد که افزایش قیمت نفت می‌تواند فعالیت اقتصادی را نیز کاهش دهد.

    علیرغم بازگشت بازار در اواسط هفته، همچنان که سرمایه گذاران به مذاکرات صلح بین سرگئی لاوروف و همتای اوکراینی وی، دیمیتری کولبا، در ترکیه در روز پنجشنبه امید داشتند، ارز اصلی تا 1.3200 افزایش یافت. با این حال، در حالی که معامله گران منتظر مذاکرات صلح، تصمیم بانک مرکزی اروپا و گزارش تورم ایالات متحده بودند، این اقدام به عنوان اصلاح بیشتر وضعیت تلقی می شد.

    از آنجایی که تورم ایالات متحده به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته رسیده است، بانک مرکزی اروپا رویکرد بسیار سختگیرانه ای را اتخاذ کرده و به افزایش ارزش دلار و کاهش شاخص ها دامن زده است. ریسک گریزی نیز با شکست مذاکرات مسکو-کیف تشدید شد، مذاکراتی که نتوانست آتش بس ایجاد کند و معاملات پرخطر در اوایل این هفته متوقف شد. در نتیجه، با وجود بهبود اقتصاد انگلیس در ماه ژانویه، پوند نزولی باقی ماند و نرخ آن به 1.3000 نزدیک شد.

    پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

    Screenshot_3-4.png

    نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا روند نزولی قابل توجهی را نشان می دهد. این هفته، قیمت در نهایت به زیر سطح 1.3100 کاهش یافت و در نزدیکی منطقه 1.3040 بسته شد. با این حال، این جفت‌ارز ممکن است پس از یک چنین روند نزولی طولانی مدت، روند صعودی خفیفی را تجربه کند. بنابراین، احتمال رسیدن به سطح 1.3150-70 را نمی توان رد کرد. روند نزولی ممکن است تا زیر سطح 1.3000 ادامه یابد.


    منبع

    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 03-13-2022, 04:39 PM

    نظر

    پردازش ...
    X