اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش بینی هفتگی جفت ارز طلا/ دلار آمریکا 4 جولای 2021

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: پیش بینی هفتگی جفت ارز طلا/ دلار آمریکا 4 جولای 2021

    این هفته، جفت ارز طلا/ دلار آمریکا با دامنه نسبتاً گسترده تری معامله شد. با این حال، قیمت تقریباً بدون تغییر بود و تا حد امکان، به سطح 1787 دلار در هر اونس نزدیک ماند. دو هفته پیش، بازار فلزات گرانبها به شدت دچار رکود شد و تاکنون نتوانسته است به سطوح اخیر خود بازگردد. علاوه بر این، پس از نشست ژوئن، کمیته فدرال بازار باز ایالات متحده موضع خود را در مورد تورم بالا در این کشور تغییر داد، و چنین برنامه ریزی کرد که دو بار نرخ های بهره را 0.25 واحد پایه در سال 2023 افزایش دهد.

    این خبر باعث شد بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا و شاخص دلار به بالاترین سطح در دو ماه گذشته افزایش یابد، اما در عین حال، بر قیمت سهام فلزات گرانبها تأثیر منفی گذاشت. با این حال، آمارهای فراموش شده اشتغال غیرکشاورزی (nfp) در مورد افزایش بیکاری به افزایش بهای فلز زرد از پایین ترین سطح هفتگی 1741 دلار کمک کرد.

    پیش بینی بلندمدت جفت ارز طلا/ دلار آمریکا
    تحلیلگران عقیده دارند که حتی با وجود سقوط اخیر به زیر سطوح مهم حمایت، در اواخر سال جاری، هر اونس طلا می تواند به قیمت 1900 دلار بازگردد. اما این دارایی باید با تورم و نرخ بهره بالاتر طی چند سال آینده دست و پنجه نرم کند. با این وجود، حتی با هزینه کمتر فلز گرانبها، ارزش کافی در بخش طلا، به ویژه در استخراج معدن، وجود دارد. علاوه بر این، حتی اگر فدرال رزرو اعلام کند که می تواند نرخ بهره را در سال 2023 افزایش دهد، نرخ بهره واقعی هنوز منفی است و وضعیت به زودی تغییر نخواهد کرد. در نتیجه، طلا اکنون در حالت اضطراری قرار دارد که شرایط مطلوبی را برای شرکت های معدنی ایجاد می کند. داده های فعلی نشان دهنده علاقه زیاد به طلا از سوی بانک های مرکزی است و بحران جهانی بر اهمیت نگه داشتن دارایی های نقدشدنی در اندوخته تأکید می کند. تورم نیز به عنوان یک عامل سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود و ممکن است بر تخصیص دارایی بانک‌های مرکزی در سالهای آینده تأثیر بگذارد. شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که بانک مرکزی همچنان جزء خریداران این فلز گرانبها خواهد بود، البته در حجم کمتر نسبت به دهه های گذشته. نظرسنجی این شورا همچنین نشان داد که هیچ بانک مرکزی قصد ندارد ذخایر طلای خود را در سال جاری بفروشد، اگرچه 4٪ از بانک ها سال گذشته آماده این کار بودند.

    عامل مثبت دیگر طلا همچنان رشد تقاضا برای این فلز در آسیا است. در زمان اوج بحران ویروس کرونا، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان در هند و چین- بزرگترین بازارهای طلا- در خرید فلزات گرانبها خویشتنداری نشان داده اند. تقاضای به تعویق افتاده برای طلا منجر به افزایش شدید آن پس از رفع محدودیت های سخت شد. این عامل از قیمت های جهانی طلا حمایت می کند و پس از تثبیت فعلی، سرمایه گذاران می توانند روی افزایش مداوم قیمت حساب کنند. در صورت ادامه این روند، طلا شانس خوبی دارد تا در نیمه دوم سال 2021، بار دیگر هر اونس آن به 2000 دلار برسد.

    آخر هفته، دو رویداد اصلی انتشار نظرسنجی موسسه مدیریت هزینه ایالات متحده و صورتجلسات فدرال رزرو را در پیش داریم. این دو رویداد می توانند محرک تازه ای برای طلا ایجاد کنند.

    پیش بینی هفتگی تکنیکال طلا/ دلار آمریکا
    بسته شدن روزانه طلا بسیار کمتر از تراکم میانگین متحرک جا به جا شده 20 ، 50 و 200 است که نشان دهنده موضعی خنثی است. محدوده 1800-16 دلار برای طلا تعیین کننده است. اگر این محدوده شکسته شود، می توانیم مسیر کمترین مقاومت در روند صعودی را مشاهده کنیم.

پردازش ...
X