اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم انداز هفتگی فارکس 15-19 مارس 2021

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم انداز هفتگی فارکس 15-19 مارس 2021

    چشم انداز هفتگی فارکس 15-19 مارس- فدرال رزرو و بانک انگلیس در کانون توجه

    بازده خزانه داری آمریکا تأثیر زیادی بر بازارهای ارز داشته و همچنان در کانون توجه است. فدرال رزرو و بانک انگلیس جلسات سیاستگذاری خود را این هفته برگزار می کنند و منطقه یورو و کانادا گزارش های مربوط به تورم خود را منتشر می کنند.

    بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که در پاسخ به افزایش بازده، خرید اوراق قرضه یورو را تحت برنامه خرید اضطراری در دوران همه گیری بیماری (pepp)، تسریع می کند. بانک مرکزی اروپا میزان یا جدول زمانی مربوط به خریدهای جدید را مشخص نکرده است. یورو واکنشی به این تحولات نداشت. تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه چهارم از 0.6-% به 0.7-% کاهش یافت.

    در انگلیس، گزارش ماهانه مربوط به تولید ناخالص داخلی نشان داد که اقتصاد در ماه ژانویه 2.9٪ کوچک تر شده است. این برآورد، به میزان قابل توجهی، بهتر از اتفاق نظر 4.9-٪ مربوط به وال استریت بود، اما پس از 1.2٪ رشد در ماه دسامبر، روندی نزولی را نشان داد. اقتصاد برای دومین بار در سه ماه گذشته، از رشدی منفی خبر می دهد و این مسئله نگرانی در مورد سلامت اقتصاد را افزایش می دهد.

    بانک کانادا پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول به مثبت ارتقا داد و خاطرنشان کرد که اقتصاد سریعتر از حد انتظار در حال بهبود است. این بانک نرخ بهره را 0.25٪ نگه داشته و اعلام کرده که تا سال 2023، قصد افزایش نرخ ها را ندارد.

    جمعه، کانادا ارقام قابل توجه مربوط به اشتغال خود را منتشر کرد، که باعث افزایش ارزش دلار کانادا شد. پس از دو کاهش متوالی، در ماه فوریه، اقتصاد 259 هزار شغل ایجاد کرده است. نرخ بیکاری از 9.4٪ به 8.2٪ کاهش یافت.

    در ایالات متحده، تورم در ماه فوریه افزایش یافت، و این مسئله باعث تسکین بازار شد، چون این نگرانی وجود داشت که افزایش تقاضا به ایجاد تورمی افسارگسیخته منجر شود. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی از 0.0٪ به 0.1٪ افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی نیز از 0.3% به 0.4٪ افزایش یافت. با افزایش شاخص رویکرد مصرف کننده دانشگاه میشیگان از 76.2 به 83.0، این هفته با خبری مثبت به پایان رسید. این میزان بالاترین رکورد در 12 ماه گذشته می باشد.
    1. شاخص قیمت مصرف کننده نهایی فرانسه: سه شنبه، 11:15. تورم در اقتصاد شماره دو منطقه یورو برآورد اولیه 0.1-% را تأیید می کند. این کاهش پس از سه رشد متوالی 0.2٪ روی داده است.
    2. خرده فروشی ایالات متحده: سه شنبه، 16:00. با رشد 5 درصدی شاخص خرده فروشی مربوط به کالاهای کلی و غیروخوراکی، این شاخص در ماه ژانویه افزایش داشت. با برآورد 0.5-% برای کالاهای کلی و 0.2% برای کالاهای غیرخوراکی، پیش بینی می شود که ارقام مربوط به ماه فوریه کاهش یابد.
    3. گزارش مربوط به تورم در منطقه یورو: چهارشنبه، 13:30. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در جریان تصمیم گیری خود برای خرید اوراق قرضه یورو عنوان کرد که نگرانی های فزاینده ای در مورد افزایش تورم در منطقه یورو وجود دارد. پیش بینی می شود که برآوردهای نهایی مربوط به ماه فوریه برآورد اولیه 0.9٪ را برای شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی و 1.1٪ برای شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی را تأیید کند.
    4. گزارش مربوط به تورم در کانادا: چهارشنبه، 16:00. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی در ماه ژانویه 0.6٪ افزایش یافت که بالاترین میزان در هفت ماه گذشته است. با تخمین 0.7% برای ماه فوریه، رشد قابل توجه دیگری پیش بینی می شود.
    5. تصمیم گیری در مورد نرخ فدرال رزرو: چهارشنبه، 21:30. انتظار می رود فدرال رزرو پیام های نویدبخشی به بازار ارسال کند. با در نظر گرفتن روند بهبودی ایالات متحده، سرمایه گذاران به پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو و نمودارها توجه خواهند کرد، که نشان دهنده انتظارات فدرال رزرو در مورد تغییرات نرخ بهره در آینده است.
    6. تصمیم گیری در مورد نرخ بانک انگلیس: پنجشنبه، 15:30. انتظار می رود بانک انگلیس نرخ نقدی رسمی را در 0.10٪ و خرید دارایی را در 895 میلیارد پوند حفظ کند. از آنجا که انگلیس در بدترین بحران اقتصادی خود در سه قرن گذشته به سر می برد، سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از سوی این بانک هستند که آیا قصد دارد بسته هایی تشویقی را برای تقویت اقتصاد ارائه کند یا خیر.
    7. گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی پردازش خودکار داده های (adp) کانادا: پنجشنبه، 16:00. گزارش پردازش خودکار داده ها (adp) در ماه ژانویه با برآورد 231.2- هزار، تصویر ناخوشایندی از بازار کار ترسیم کرد. اکنون، منتظر انتشار داده های مربوط به ماه فوریه هستیم.


    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 03-15-2021, 01:00 PM

  • #2
    پیش بینی جفت ارز پوند/دلار آمریکا 15-19 مارس 2021- تصمیم گیری در مورد نرخ بانک انگلیس در کانون توجه


    هفته گذشته، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا مسیرها را تغییر داد و به محدوده 1.39 بازگشت. هفته آینده سه رویداد مهم، شامل تصمیم گیری در مورد نرخ بانک مرکزی اروپا در پیش داریم. در اینجا به چشم اندازی از رویدادهای برجسته و تجزیه و تحلیل تکنیکال به روز شده ای برای پوند/ دلار آمریکا اشاره می کنیم.

    در انگلیس، گزارش ماهانه مربوط به تولید ناخالص داخلی نشان داد که اقتصاد در ماه ژانویه 2.9٪ کوچک تر شده است. این برآورد، به میزان قابل توجهی، بهتر از اتفاق نظر 4.9-٪ مربوط به وال استریت بود، اما پس از 1.2٪ رشد در ماه دسامبر، روندی نزولی را نشان داد. اقتصاد برای دومین بار در سه ماه گذشته، از رشدی منفی خبر می دهد و این مسئله نگرانی در مورد سلامت اقتصاد را افزایش می دهد.

    بخش تولید انگلستان مستحکم بوده است، اما تولید صنعتی سال را با برآورد 2.3-% آغاز کرد. این برآورد حاکی از اولین کاهش پس از 9 ماه رشد متوالی بود. این شاخص، به صورت سال به سال، 5.0٪ کاهش یافته است.

    در ایالات متحده، تورم در ماه فوریه افزایش یافت، و این مسئله باعث تسکین بازار شد، چون این نگرانی وجود داشت که افزایش تقاضا به ایجاد تورمی افسارگسیخته منجر شود. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کالاهای غیرخوراکی از 0.0٪ به 0.1٪ افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کالاهای کلی نیز از 0.3% به 0.4٪ افزایش یافت. با افزایش شاخص رویکرد مصرف کننده دانشگاه میشیگان از 76.2 به 83.0، این هفته با خبری مثبت به پایان رسید. این میزان بالاترین رکورد در 12 ماه گذشته می باشد.
    1. شاخص پیشروی هیئت کنفرانس (CB): دوشنبه، 18:00. این شاخص وابسته به 7 نشانگر اقتصادی است. در ماه دسامبر، این شاخص کاهش جزئی 0.5% را نشان داد. آیا در ماه ژانویه، افزایشی شاهد خواهیم بود؟
    2. تصمیم گیری در مورد نرخ بانک انگلیس: پنجشنبه، 15:30. انتظار می رود بانک انگلیس نرخ نقدی رسمی را در 0.10٪ و خرید دارایی را در 895 میلیارد پوند حفظ کند. از آنجا که انگلیس در بدترین بحران اقتصادی خود در سه قرن گذشته به سر می برد، سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از سوی این بانک هستند که آیا قصد دارد بسته هایی تشویقی را برای تقویت اقتصاد ارائه کند یا خیر.
    3. ضریب اطمینان مصرف کننده مرکز تحقیقات مصرف کننده (GfK): جمعه، 03:31. مصرف کننده بریتانیایی همچنان در مورد شرایط اقتصادی بدبین است، و این شاخص برآوردهایی زیر صفر را نشان می دهد. با این وجود، این شاخص در ماه فوریه به 23- رسید، که بهترین برآورد در 11 ماه گذشته بود. پیش بینی مربوط به ماه مارس 20- است.
    4. وام خالص بخش دولتی: جمعه، 10:30. این کسری در ماه ژانویه به شدت کمتر شد و از 33.4 میلیارد پوند به 8.0 میلیارد پوند کاهش یافت. با این حال، انتظار می رود این کسری در ماه فوریه به 20.0 میلیارد پوند افزایش یابد.


    نمودار جفت ارز پوند/ دلار آمریکا با حدود مقامت و حمایت روی آن:

    GBPUSD_-Forecast-Mar.15-19_2020-1-1-1-1-1-2-1-1-1-1-1-1-1-1.png

    حدود تکنیکال از بالا به پایین:

    از سطح مقاومت 1.4210 آغاز می کنیم.
    بعدی 1.4113 است.
    هفته گذشته، 1.3972 تجربه شد، چون پوند پیش از کاهش، به بالای حد 1.40 صعود کرد.
    1.3875 اولین سطح حمایت است.
    از اولین هفته در ماه فوریه، 1.3734 سطح حمایت را حفظ کرده است.
    در حال حاضر، 1.3636 (ذکر شده در هفته قبل) سطح حمایت نهایی است.

    چشم انداز مشخصی در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا پیش بینی نمی شود

    هفته گذشته، پوند کمی جنجال به پا کرد و برای مدت کوتاهی، از سطح 1.40 فراتر رفت. در همین زمان، بسته تشویقی کلان بایدن باید باعث بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده شود، که می تواند دلار آمریکا را تقویت کند. جلسه آینده سیاست گذاری بانک انگلیس می تواند تأثیر قابل توجهی بر روند پوند در هفته جاری داشته باشد.

    نظر


    • #3
      پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا 15-19 مارس 2021- تسریع در خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اروپا و ثبات یورو

      هفته گذشته، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا مسیرها را تغییر داد و سودهای ناچیزی را ثبت کرد. در این هفته، سه رویداد مهم، شامل انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) منطقه یورو، را در پیش داریم. در اینجا به چشم اندازی از رویدادهای برجسته و تجزیه و تحلیل تکنیکال به روز شده ای برای یورو/ دلار آمریکا اشاره می کنیم.

      جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا تشکیل شد که در آن، اعلام شد که که در واکنش به افزایش بازده، این بانک خرید اوراق قرضه یورو را تحت برنامه خرید اضطراری در دوران همه گیری بیماری (pepp)، تسریع می کند. بانک مرکزی اروپا میزان یا جدول زمانی مربوط به خریدهای جدید را مشخص نکرده است. یورو واکنشی به این تحولات نداشت.

      تولید صنعتی آلمان در ماه ژانویه، 2.5% کاهش یافت که این اولین کاهش در پنج ماه گذشته است. اخبار بهتری از تولید صنعتی منطقه یورو منتشر شد که با افزایش از 1.6-٪ به 0.8%، مجددا رونق یافت. تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه چهارم از 0.6-% به 0.7-% کاهش یافت.

      در ایالات متحده، تورم در ماه فوریه افزایش یافت، و این مسئله باعث تسکین بازار شد، چون این نگرانی وجود داشت که افزایش تقاضا به ایجاد تورمی افسارگسیخته منجر شود. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی از 0.0٪ به 0.1٪ افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی نیز از 0.3% به 0.4٪ افزایش یافت. با افزایش شاخص رویکرد مصرف کننده دانشگاه میشیگان از 76.2 به 83.0، این هفته با خبری مثبت به پایان رسید. این میزان بالاترین رکورد در 12 ماه گذشته می باشد.
      1. شاخص قیمت مصرف کننده نهایی فرانسه: سه شنبه، 11:15. تورم در اقتصاد شماره دو منطقه یورو برآورد اولیه 0.1-% را تأیید می کند. این کاهش پس از سه رشد متوالی 0.2٪ روی داده است.
      2. رویکرد اقتصادی مرکز تحقیقات اقتصادی اروپای لیبنیز (zew) آلمان: سه شنبه، 13:30. ضریب اطمینان در بین کارشناسان مالی در حال افزایش است و پیش بینی می شود روند صعودی در ماه مارس، با تخمین 74.2، ادامه یابد.
      3. گزارش مربوط به تورم در منطقه یورو: چهارشنبه، 13:30. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در جریان تصمیم گیری خود برای خرید اوراق قرضه یورو عنوان کرد که نگرانی های فزاینده ای در مورد افزایش تورم در منطقه یورو وجود دارد. پیش بینی می شود که برآوردهای نهایی مربوط به ماه فوریه برآورد اولیه 0.9٪ را برای شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی و 1.1٪ برای شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی را تأیید کند.

      نمودار جفت ارز یورو/ دلار آمریکا با حدود مقامت و حمایت روی آن:

      EURUSD_-Forecast-Mar.15-19_2020-1-1-1-1-1-2-1-1-1-1-1-1-1.png

      تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو/ دلار آمریکا


      حدود تکنیکال از بالا به پایین:

      با سطح مقاومت 1.2272 آغاز می کنیم.
      1.2193 حد مقاومت ماهانه مهمی است.
      بعدی 1.20052 است.
      1.1973 حد مقاومت فعلی است.
      1.1846 (ذکر شده در هفته قبل) اولین سطح حمایت است.
      در حال حاضر، 1.1667 حد حمایت نهایی است.
      چشم انداز خوبی برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا پیش بینی نمی شود

      منطقه یورو همچنان با اقتصادی ضعیف و توزیع کُند واکسن کووید -19 دست به گریبان است. روند بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده در جریان است و انتظار می رود برنامه بایدن برای ارائه بسته تشویقی به تقویت اقتصاد داخلی کمک کند.
      فایل های پیوست شده

      نظر


      • #4
        پیش بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا 15-19 مارس- افزایش ارزش دلار کانادا به بالاترین رقم در 3 سال گذشته با انتشار ارقام بالای مربوط به اشتغال

        هفته گذشته، دلار کانادا به بالاترین سطح از فوریه 2018 افزایش یافت و ارزش معاملات دلار آمریکا/ دلار کانادا تا 1.44٪ کاهش داشت. در هفته آتی، پنج رویداد مهم، شامل انتشار گزارشات مربوط به تورم، در پیش داریم. در اینجا، به چشم اندازی از رویدادهای برجسته و تجزیه و تحلیل تکنیکال به روز شده ای برای یورو/ دلار آمریکا اشاره می کنیم.

        بانک کانادا پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول به مثبت ارتقا داد و خاطرنشان کرد که اقتصاد سریعتر از حد انتظار در حال بهبود است. این بانک نرخ بهره را 0.25٪ نگه داشته و اعلام کرده که تا سال 2023، قصد افزایش نرخ ها را ندارد.

        جمعه، کانادا ارقام قابل توجه مربوط به اشتغال خود را منتشر کرد، که باعث افزایش ارزش دلار کانادا شد. پس از دو کاهش متوالی، در ماه فوریه، اقتصاد 259 هزار شغل ایجاد کرده است. نرخ بیکاری از 9.4٪ به 8.2٪ کاهش یافت.

        در ایالات متحده، تورم در ماه فوریه افزایش یافت، و این مسئله باعث تسکین بازار شد، چون این نگرانی وجود داشت که افزایش تقاضا به ایجاد تورمی افسارگسیخته منجر شود. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی از 0.0٪ به 0.1٪ افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی نیز از 0.3% به 0.4٪ افزایش یافت. با افزایش شاخص رویکرد مصرف کننده دانشگاه میشیگان از 76.2 به 83.0، این هفته با خبری مثبت به پایان رسید. این میزان بالاترین رکورد در 12 ماه گذشته می باشد.
        1. شاخص فروش کارخانه ای: دوشنبه، 16:00. شاخص فروش کارخانه ای در ماه دسامبر، 0.9٪ افزایش یافت و انتظار می رود در ماه ژانویه، 2.8٪ جهش داشته باشد.
        2. خرید اوراق بهادار خارجی: سه شنبه، 16:00. خریدها در ماه دسامبر، از 11.78 میلیارد به 5.08 میلیارد دلار کانادا به شدت کاهش یافت. آیا در ماه ژانویه، شاهد افزایش مجدد خواهیم بود؟
        3. گزارش مربوط به تورم در کانادا: چهارشنبه، 16:00. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای کلی در ماه ژانویه 0.6٪ افزایش یافت که بالاترین میزان در هفت ماه گذشته است. با تخمین 0.7% برای ماه فوریه، رشد قابل توجه دیگری پیش بینی می شود.
        4. گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی پردازش خودکار داده های (adp) کانادا: پنجشنبه، 16:00. گزارش پردازش خودکار داده ها (adp) در ماه ژانویه با برآورد 231.2- هزار، تصویر ناخوشایندی از بازار کار ترسیم کرد. اکنون، منتظر انتشار داده های مربوط به ماه فوریه هستیم.
        5. شاخص خرده فروشی: جمعه، 16:00. شاخص خرده فروشی در ماه دسامبر به کاهش هزینه های مصرف کننده اشاره دارد. برآورد مربوط به کالاهای کلی تا 3.4٪ کاهش داشته و شاخص خرده فروشی کالاهای غیرخوراکی به 4.1-٪ رسید. با پیش بینی 3.0-% برای خرده فروشی کالاهای کلی و 2.8-% برای کالاهای غیرخوراکی، تحلیلگران در انتظار اُفت دیگری در ماه ژانویه هستند.

        نمودار جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا با حدود مقامت و حمایت روی آن:

        USDCAD_-Forecast-Mar.15-19_2020-1-1-1-1-1-2-1-1-1-1-1-1-1-1-4.png

        حدود تکنیکال از بالا به پایین:

        با سطح مقاومت 1.2736 آغاز می کنیم.
        بعدی 1.2655 است.
        پس از سقوط ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا، 1.2572 نقش مقاومت را اتخاذ کرده است.
        1.2491 حد مقاومت فعلی است.
        از فوریه 2018، 1.2373 (ذکر شده در هفته قبل) سطح حمایت را حفظ کرده است.
        بعدی 1.2288 است.
        در حال حاضر، 1.2108 سطح حمایت نهایی است.

        چشم انداز خوبی برای جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا پیش بینی نمی شود

        دلار کانادا دو هفته عالی ثبت کرده است که فرصتی برای فروش سودآور است. بسته تشویقی کلان ایالات متحده تصویب شده است و انتظار می رود بهبود وضعیت اقتصادی موجب تقویت دلار شود.
        فایل های پیوست شده

        نظر

        پردازش ...
        X