اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم اندازهفتگی بازارمالی جهانی21-25 دسامبر

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: چشم اندازهفتگی بازارمالی جهانی21-25 دسامبر

    چشم انداز هفتگی بازارمالی جهانی 21-25 دسامبر- ضرب العجل و گزارشات مربوط به تولید ناخالص داخلی

    با نزدیک شدن به پایان سال 2020، ضرب العجل هایی کلیدی، هم در اروپا و هم در ایالات متحده، تعیین شده است. مذاکرات برگزیت در حالی ادامه دارد که اتحادیه اروپا و انگلیس تلاش می کنند تا پیش از موعد مقرر 31 دسامبر، توافق نامه ای را تنظیم کنند. در ایالات متحده، قانونگذاران تلاش می کنند تا اختلافات را برطرف کرده و لایحه بسته تشویقی قابل ملاحظه ای را تصویب کنند که بودجه لازم برای جلوگیری از تعطیلی دولت را نیز فراهم می کند. در حوزه فاندامنتال، هفته ای آرام در پیش خواهیم داشت، و توجه اصلی بر گزارش های مربوط به تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده، انگلیس و کانادا خواهد بود.

    شاخص مدیران خرید (pmi) تولید آلمان و منطقه یورو در ماه نوامبر بهبود یافته و با برآورد در محدوده اواسط 50، به خوبی در محدوده رشد باقی مانده است. با قرار گرفتن شاخص مدیران خرید (pmi) آلمان و منطقه یورو در حدود 47، بخش خدمات همچنان دچار رکود است. تورم منطقه یورو در سطوح بسیار پایین باقی مانده است. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای خوراکی در ماه اکتبر، تا 0.3٪ کاهش یافت که چهارمین کاهش متوالی محسوب می شود. شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای غیرخوراکی سود 0.2٪ را ثبت کرد.

    هفته گذشته، بازارها به مذاکرات برگزیت توجه کامل داشتند. با آمدن و گذشتن ضرب الاجل یکشنبه، گفتگوها ادامه یافت که باعث افزایش قیمت پوند شد. با این حال، این ترقی، روز جمعه، به طور ناگهانی فروکش کرد، تا رسیدن به توافق همچنان دست نیافتنی باقی بماند.

    آمار مربوط به اشتغال انگلیس متفاوت بودند. دستمزدها، به شدت، از 1.3٪ به 2.7٪ افزایش یافت. میزان بیکاری به 64.3 هزار جهش داشت که بسیار بیشتر از پیش بینی 10.5 هزار بود. همچنین، نرخ بیکاری از 4.8٪ به 4.9٪ افزایش یافت. اصلا عجیب نبود که بانک انگلستان هیچ تغییری در نرخ رسمی بانک 0.10٪ یا تسهیلات کمّی ایجاد نکرد. انتظار می رود که در حالی که گفتگوهای تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا ادامه دارد، این بانک در حاشیه باقی بماند.

    تغییر اشتغال غیرکشاورزی adp سود ناچیز 40.8 هزار را در ماه نوامبر نشان داد که اولین سود از ماه جولای است.

    با رسیدن شاخص مدیران خرید (pmi) تولید به 56.5 و شاخص مدیران خرید (pmi) خدمات به 55.3، شاخص های مدیران خرید (pmi) ایالات متحده به خوبی در محدوده رشد باقی ماندند. با این حال، شاخص تولید بانک ذخائر فیلادلفیا از 26.3 به 11.1 کاهش یافت.

    فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را در سطح فعلی 80 میلیارد دلار در ماه حفظ کرد. علاوه بر این، بانک فدرال راهنمایی های اضافی را ارائه داد که می تواند به عنوان یک سیگنال ناخوشایند در نظر گرفته شود. میزان بیکاری برای دومین هفته متوالی به شدت افزایش یافت و به 885 هزار رسید.
    1. تولید ناخالص داخلی نهایی انگلیس: سه شنبه، 10:30. پیش بینی می شود برآورد دوم تولید ناخالص داخلی برای سه ماه سوم با تأیید نتیجه اولیه، با افزایش 15.0 درصدی همراه باشد. این افزایش پس از کاهش شدید به میزان 19.8٪ در سه ماهه دوم روی می دهد.
    2. تولید ناخالص داخلی کانادا: چهارشنبه، 17:00. کانادا تولید ناخالص داخلی را به صورت ماهانه، و نه به صورت سه ماهه، منتشر می‌کند. رشد اقتصادی در حال سقوط است و تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر، از 1.2٪ به 0.8٪ کاهش یافت. اکنون، منتظر داده های مربوط به ماه نوامبر هستیم.
    3. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده: سه شنبه، 17:00. در ایالات متحده هفته ای آرام پیش رو خواهیم داشت، و بعید به نظر می رسد که گزارش مربوط به برآورد سوم تولیدناخالص داخلی تغییری در روند بازار ایجاد کند. انتظار می رود که پیش بینی 33.1% دو تخمین قبلی را تأیید کند.

  • #2
    پیش بینی جفت ارز EUR/USD در 21-25 دسامبر- ادامه صعود یورو

    جفت ارز EUR/USD هفته پررونق دیگری را تجربه کرد و با رشد 1.1٪، به حد 1.23 نزدیک شد. با وجود تنها سه رویداد در برنامه زمانی، پیش از کریسمس شاهد رویدادهای زیادی نخواهیم بود. در اینجا به چشم اندازی از رویدادهای برجسته و تجزیه و تحلیل تکنیکال به روز شده ای برای EUR/USD اشاره می کنیم.
    تولید صنعتی منطقه یورو در ماه اکتبر، با رشد بالای 2.1 درصدی، دوباره رونق گرفت. شاخص مدیران خرید (PMI) تولید آلمان و منطقه یورو در ماه نوامبر بهبود یافته و با برآورد در محدوده اواسط 50، به خوبی در محدوده رشد باقی مانده است. با قرار گرفتن شاخص مدیران خرید (PMI) آلمان و منطقه یورو در حدود 47، بخش خدمات همچنان دچار رکود است. تورم منطقه یورو در سطوح بسیار پایین باقی مانده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کالاهای خوراکی در ماه اکتبر، تا 0.3٪ کاهش یافت که چهارمین کاهش متوالی محسوب می شود. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کالاهای غیرخوراکی سود 0.2٪ را ثبت کرد. شاخص شرایط تجاری Ifo آلمان به صورت غیرمنتظره ای روبه افزایش بود و از 90.7 به 92.1 رسید. این میزان فراتر از تخمین 90.2 واحد بود.
    خرده فروشی ایالات متحده در ماه نوامبر کاهش یافت و این نشان دهنده تزلزل در هزینه های مصرف کننده است. ارقام مربوط به خرده فروشی کالاهای خوراکی به 1.1-٪ رسید، در حالی که خرده فروشی کالاهای غیرخوراکی تا 0.9٪ کاهش داشت. با رسیدن شاخص مدیران خرید (PMI) تولید به 56.5 و شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات به 55.3، شاخص های مدیران خرید (PMI) ایالات متحده به خوبی در محدوده رشد باقی ماندند. با این حال، شاخص تولید بانک ذخائر فیلادلفیا از 26.3 به 11.1 کاهش یافت.
    فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را در سطح فعلی 80 میلیارد دلار در ماه حفظ کرد. علاوه بر این، بانک فدرال راهنمایی های اضافی را ارائه داد که می تواند به عنوان یک سیگنال ناخوشایند در نظر گرفته شود. میزان بیکاری برای دومین هفته متوالی به شدت افزایش یافت و به 885 هزار رسید.

    نمودار روزانه USD/CAD با حدود حمایت و مقاومت روی آن.

    EURUSD_-Forecast-Dec.-21-25_2020-1-2.png
    1. ضریب اطمینان مصرف کننده: دوشنبه، 18:30. اگر بهبود اقتصادی در منطقه یورو در جریان باشد ، مصرف کننده یادداشت را دریافت نکرده است. ضریب اطمینان مصرف کننده کاهش یافته و در ماه نوامبر، به -18 رسیده است. انتظار می رود که در ماه دسامبر، برآورد یکسانی حاصل شود.
    2. شاخص شرایط اقتصادی مرکز تحقیقات مصرف کننده آلمان: سه شنبه، 10:30. شاخص شرایط اقتصادی آلمان نیز در محدوده منفی قرار دارد و در ماه نوامبر به 6.7- سقوط کرد که کمترین میزان از ماه ژوئن می باشد. با پیش بینی 8.7- در ماه دسامبر، انتظار می رود که این روند نزولی ادامه داشته باشد.
    3. شاخص قیمت واردات آلمان: سه شنبه، 10:30. با برآوردهای 03% برای دو ماه گذشته، شاخص قیمت های واردات ثابت بوده اند. اکنون، در انتظار داده های مربوط به ماه نوامبر هستیم.
    تحلیل تکنیکال EUR/USD
    حدود تکنیکال از بالا به پایین:
    با سطح مقاومت 1.2555 آغاز می کنیم.
    1.2478 در فبریه 2018 تجربه شد.
    بعدی 1.2328 است.
    1.2224 سطح مقاومت را از آوریل 2018 حفظ کرده است.
    با افزایش شدید EUR/USD، هفته گذشته، 1.2171 به سطح حمایت تغییر جهت داده است.
    بعدی 1.2074 است.
    در حال حاضر، 1.1970 (ذکر شده در هفته قبل) آخرین سطح حمایت است.

    چشم انداز خوبی برای EUR/USD پیش بینی می شود.
    یورو که مبادلات آن در بالاترین سطح چند ساله خود قرار دارد، حرکتی رو به رشد دارد. كنگره آمریكا در آستانه دستیابی به توافق در زمینه بسته تشویقی است و تزریق وجوه هنگفت به اقتصاد، احتمالاً بر دلار آمریكا تأثیر می گذارد. تحولات برگزیت همچنین می تواند بر یورو تأثیر بگذارد- رسیدن به توافق می تواند باعث بالا رفتن ارز شود، در حالی که عدم دستیابی به توافق ممکن است بر EUR/USD تأثیرات منفی داشته باشد.

    نظر


    • #3
      پیش بینی جفت ارز gbp/usd در 21-25 دسامبر- مذاکرات برگزیت باعث افزایش ناگهانی پوند شد

      هفته گذشته، جفت ارز gbp/usd با افزایش 2.3 درصدی، سودهای کلانی را کسب کرد. هفته آینده شاهد سه رویداد، شامل تخمین دوم تولید ناخالص داخلی خواهیم بود. در اینجا به چشم اندازی از رویدادهای برجسته و تجزیه و تحلیل تکنیکال به روز شده ای برای gbp/usd اشاره می کنیم.
      هفته گذشته، بازارها به مذاکرات برگزیت توجه کامل داشتند. با آمدن و گذشتن ضرب الاجل یکشنبه، گفتگوها ادامه یافت که باعث افزایش قیمت پوند شد. با این حال، این ترقی، روز جمعه، به طور ناگهانی فروکش کرد، تا رسیدن به توافق همچنان دست نیافتنی باقی بماند.

      آمار مربوط به اشتغال انگلیس متفاوت بودند. دستمزدها، به شدت، از 1.3٪ به 2.7٪ افزایش یافت. میزان بیکاری به 64.3 هزار جهش داشت که بسیار بیشتر از پیش بینی 10.5 هزار بود. همچنین، نرخ بیکاری از 4.8٪ به 4.9٪ افزایش یافت. با کاهش شاخص قیمت مصرف کننده (cpi) کالاهای خوراکی از 0.7٪ به 0.3٪، تورم در ماه نوامبر سقوط کرد. شاخص قیمت مصرف کننده کالاهای غیرخوراکی از 1.5٪ به 1.1٪ کاهش یافت.

      اصلا عجیب نبود که بانک انگلستان هیچ تغییری در نرخ رسمی بانک 0.10٪ یا تسهیلات کمّی ایجاد نکرد. انتظار می رود که در حالی که گفتگوهای تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا ادامه دارد، این بانک در حاشیه باقی بماند. خرده فروشی با کاهش 3.8 درصدی در ماه نوامبر ناامید کننده بود. این اولین کاهش از ماه آوریل است.
      خرده فروشی ایالات متحده در ماه نوامبر کاهش یافت و این نشان دهنده تزلزل در هزینه های مصرف کننده است. ارقام مربوط به خرده فروشی کالاهای خوراکی به 1.1-٪ رسید، در حالی که خرده فروشی کالاهای غیرخوراکی تا 0.9٪ کاهش داشت. با رسیدن شاخص مدیران خرید (pmi) تولید به 56.5 و شاخص مدیران خرید (pmi) خدمات به 55.3، شاخص های مدیران خرید (pmi) ایالات متحده به خوبی در محدوده رشد باقی ماندند. با این حال، شاخص تولید بانک ذخائر فیلادلفیا از 26.3 به 11.1 کاهش یافت.

      فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را در سطح فعلی 80 میلیارد دلار در ماه حفظ کرد. علاوه بر این، بانک فدرال راهنمایی های اضافی را ارائه داد که می تواند به عنوان یک سیگنال ناخوشایند در نظر گرفته شود. میزان بیکاری برای دومین هفته متوالی به شدت افزایش یافت و به 885 هزار رسید.

      نمودار روزانه eur/usd با حدود حمایت و مقاومت روی آن.

      [ATTACH=JSON]n466621[/ATTACH]
      1. فروش کنفدراسیون صنایع انگلیس: دوشنبه، 14:30. نظرسنجی کنفدراسیون صنایع انگلیس نشان داد که با برآورد 23- درجه، حجم فروش در ماه نوامبر به شدت کاهش یافت. با پیش بینی 3 درجه، برای ماه دسامبر رونق دوباره ای انتظار می رود.
      2. تولید ناخالص داخلی نهایی: سه شنبه، 10:30. پیش بینی می شود برآورد دوم تولید ناخالص داخلی برای سه ماه سوم با تأیید نتیجه اولیه، با افزایش 15.0 درصدی همراه باشد. این افزایش پس از کاهش شدید به میزان 19.8٪ در سه ماهه دوم روی می دهد.
      3. وام خالص بخش دولتی: سه شنبه، 10:30. کسری بودجه در ماه نوامبر به 211.6 میلیارد پوند کاهش یافت که کمترین کسری از ماه مِی است. تخمین بر اساس اتفاق نظر 26.3 میلیارد پوند است.
      تحلیل تکنیکال gbp/usd
      تحلیل تکنیکال از بالا به پایین:
      پس از آن که جفت ارز gbp/usd سود زیادی را در هفته گذشته ثبت کرد، از مقاومت در سطوح بالا آغاز می کنیم:

      [ATTACH=JSON]n466622[/ATTACH]
      از می 2018، 1.3769 سطح مقاومت را حفظ کرده است.
      بعدی 1.3624 است.
      1.3502 (ذکر شده در هفته قبل) حد حمایت فعلی است.
      بعدی 1.3340 است.
      در اوایل این ماه، درست قبل از افزایش فعلی پوند، 1.3249 درگیر شد.
      در حال حاضر، 1.3145 سطح حمایت نهایی است.
      چشم انداز روشنی برای جفت ارز gbp/usd پیش بینی نمی شود.
      هفته گذشته، با تأثیر مذاکرات برگزیت بر داده های اقتصادی، و نامشخص بودن نتایج این گفتگوها، پوند قدرت نمایی کرد. بازارها ارزش معاملات را تعیین کرده اند، اما هنوز یک خطر زیان قابل توجه وجود دارد که ممکن است طرفین نتوانند قبل از پایان مهلت 31 دسامبر، اختلافات را حل کنند. با ادامه گفتگوهای برگزیت، تریدرها باید برای نوسانات هفته آینده آماده شوند.


      نظر


      • #4
        پیش بینی جفت ارز USD/CAD در 21-25 دسامبر- آیا تولید ناخالص داخلی کانادا تکانی به دلار کانادا خواهد داد؟


        جفت ارز USD/CAD در روز جمعه رشد چشمگیری داشته است، اما در طول هفته تقریباً بدون تغییر بود. هفته آینده شاهد سه رویداد، شامل تولید ناخالص داخلی خواهیم بود.

        نرخ تورم کانادا در ماه نوامبر، از 0.4٪ به 0.1٪ کاهش یافت. برآورد کالاهای غیرخوراکی از 1.8٪ به 1.7٪ کاهش یافت. تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP سود ناچیز 40.8 هزار را در ماه نوامبر نشان داد که اولین سود از ماه جولای است. در ماه اکتبر، خرده فروشی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. خرده فروشی کالاهای خوراکی از 1.1٪ به 0.4٪ کاهش یافت، در حالی که این میزان برای کالاهای غیررخوراکی از 1.0٪ به 0.0٪ کاهش یافت.

        در ایالات متحده، تورم مربوط به کالاهای خوراکی و غیرخوراکی، هر دو با اندکی افزایش، از 0.0٪ به 0.2٪ رسیده است. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) نیز پایین بود، و نرخ مربوط به کالاهای خوراکی و غیرخوراکی به میزان ناچیز 0.1٪ رسید. هفته گذشته، میزان بیکاری از 712 هزار به 853 هزار رسید. با ادامه مشکلات اقتصادی، این مسئله حاکی از ضعف در بازار کار است. با بهبود رویکرد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) در ماه دسامبر از 77.0 به 81.4، این هفته با وضعیت مناسبی خاتمه یافت.

        خرده فروشی ایالات متحده در ماه نوامبر کاهش یافت و این نشان دهنده تزلزل در هزینه های مصرف کننده است. ارقام مربوط به خرده فروشی کالاهای خوراکی به 1.1-٪ رسید، در حالی که خرده فروشی کالاهای غیرخوراکی تا 0.9٪ کاهش داشت. با رسیدن شاخص مدیران خرید (PMI) تولید به 56.5 و شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات به 55.3، شاخص های مدیران خرید (PMI) ایالات متحده به خوبی در محدوده رشد باقی ماندند. با این حال، شاخص تولید بانک ذخائر فیلادلفیا از 26.3 به 11.1 کاهش یافت.

        فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را در سطح فعلی 80 میلیارد دلار در ماه حفظ کرد. علاوه بر این، بانک فدرال راهنمایی های اضافی را ارائه داد که می تواند به عنوان یک سیگنال ناخوشایند در نظر گرفته شود. میزان بیکاری برای دومین هفته متوالی به شدت افزایش یافت و به 885 هزار رسید.

        نمودار روزانه USD/CAD با حدود حمایت و مقاومت روی آن.USDCAD_-Forecast-Dec-21-28_2020-1-1-1-1-1-2-1-1.png
        1. شاخص قیمت مسکن جدید (NHPI): دوشنبه، 17:00. شاخص قیمت مسکن جدید یکی از مقیاس های مهم سلامت صنعت مسکن است. این شاخص در ماه اکتبر از 1.2% به 0.8% کاهش یافت. تخمین مربوط به ماه نوامبر 0.9% است.
        2. تولید ناخالص داخلی: چهارشنبه، 17:00. کانادا تولید ناخالص داخلی را به صورت ماهانه، و نه به صورت سه ماهه، منتشر می‌کند. رشد اقتصادی در حال سقوط است و تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر، از 1.2٪ به 0.8٪ کاهش یافت. آیا در ماه نوامبر شاهد بازگشتی خواهیم بود؟
        3. جواز ساختمان: پنجشنبه، 17:00. این شاخص ساخت و ساز تمایل دارد تا نوسانات شدیدی را نشان دهد. در ماه سپتامبر، پروانه های ساختمانی تا 14.6٪ کاهش یافت و بیشتر سود 17.0٪ یک ماه قبل را پاک کرد. اکنون منتظر انتشار داده های مربوط به ماه اکتبر هستیم.
        تحلیل تکنیکال USD/CAD
        حدود تکنیکال از بالا به پایین
        ما از سطح مقاومت در 1.3101، حد ماهانه ای مهم آغاز می کنیم.
        در ابتدای ماه دسامبر، که جفت ارز USD/CAD شروع به کاهش کرد، 1.2938 (ذکر شده در هفته قبل) به سطح مقاومت تغییر جهت داد.
        بعدی 1.2856 است.
        1.2768 حد حمایت فعلی است.
        بعدی 1.2642 است.
        از فبریه 2018، 1.2578 حفظ شده است.
        در حال حاضر، 1.2385 سطح حمایت نهایی است.

        به نظر می رسد چشم انداز روشنی در مورد USD/CAD وجود نداشته باشد
        تا توافق بر سر بسته تشویقی ایالات متحده چیزی باقی نمانده است و گفتگوها باید در این هفته به پایان برسد. انتظار می رود تزریق عظیم دلار ایالات متحده به اقتصاد باعث شود تا دلار به سطوح پایین‌تری تنزل یابد.
        ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 12-21-2020, 02:09 PM

        نظر

        پردازش ...
        X