اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی ارزهای دیجیتال و بازار بازارمالی جهانی،۹ تا ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی ارزهای دیجیتال و بازار بازارمالی جهانی،۹ تا ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰

    پیش‌بینی ارزهای دیجیتال و بازار فارکس،۹ تا ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰




    قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




    - EUR/USD. همان‌طور که در پیش‌بینی قبلی‌مان انتظار داشتیم، به لطف پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، رشد سهام این کشور و گزارش‌های امیدبخش از جبهه‌ی نبرد با کوید۱۹، یورو و رقبای دیگر دلار به سرعت در حال بازپس‌گیری ضررهای از دست رفته‌شان هستند.

    هنوز از جبهه‌ی اصلی نبرد خبر خوبی درباره‌ی مبارزه با ویروس کرونا بیرون نیامده است. به علاوه انتخابات و رای‌گیری باعث شده است تا ایالات متحده، رکوردی جدید را در تعداد بیماران بزند. یکصد هزار مورد جدید بیماری در یک روز ثبت شده است.

    جو بایدن هم هنوز رسما برنده نشده است [مترجم: در زمان ترجمه‌ی این متن، جو بایدن بیشترین آرای الکترال را از آن خود کرده است]. اما احتمال این که صاحب کاخ سفید عوض شود در حال افزایش است. این احتمال هم باعث می‌شود که سرمایه‌های از پول نقد، به بازار سهام بروند. سرمایه‌گذاران عاشق این هستند که رییس جمهور دموکرات باشد و کنگره هم به دو حزب مختلف تعلق داشته باشد. در این صورت ریسک این که مالیات‌ها افزایش پیدا کند کمتر می‌شود و به دلیل کم شدن مقررات ناظر، زندگی برای شرکت‌های تکنولوژی ساده‌تر خواهد شد. در نتیجه‌ی این انتظارات، دلار پایین رفت و این در حالی بود که S&P500، داوجونز، یورو و ارزهای اصلی دیگر بالا رفتند. به همین دلیل هم یوآن چین توانست بیش از نیمی از ضررهایی که به دلیل جنگ‌های تجاری ترامپ به وجود آمده بود را باز پس بگیرد. ارز اروپا هم رشد چشمگیری از خودش نشان داد. در روز دوم نوامبر روندی شروع شد که جفت‌ارز EUR/USD را از ۱.۱۶۴۵ به ۱.۱۸۹۰ در شب جمعه ۶ نوامبر رساند تا ۲۴۵ نقطه رشد را شاهد باشیم. آخرین نوسان هم در ۱.۱۸۷۵ زده شد.




    - GBP/USD. ارز بریتانیا نه تنها به دلیل پایین آمدن دلار، بلکه به لطف تصمیم بانک انگلستان هم بالا رفت. این بانک مرکزی در روز پنجشنبه ۵ نوامبر تصمیم گرفت تا برنامه‌ی خرید اوراق قرضه‌اش را ۱۵۰ میلیارد دلار بالا ببرد و به ۸۹۵ میلیارد پوند برساند. بازار تنها انتظار ۸۴۵ میلیارد پوند را می‌کشید و این انبساط بیشتر برنامه، پوند را تا سقف ۲۱ اکتبر در ۱.۳۱۷۵ بالا برد. این جفت‌ارز هفته را در ۱.۳۱۵۰ تمام کرد و رشدی ۲۰۰ نقطه‌ای را از خودش نشان داد.




    - USD/JPY. احتمالا پیش‌بینی هفته‌ی پیش را به یاد داشته باشید. ما گفته بودیم:

    «در حال حاضر این جفت‌ارز بین دو سطح بسیار قوی فشرده شده است؛ خط‌های ۱۰۴.۰۰ و ۱۰۵.۰۰. حرکت‌های بعدی این جفت‌ارز، به حس ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران بستگی دارد. این حس هم به نوبه‌ی خودش، به این بستگی دارد که هفته‌ی پیش رو چه اتفاقی برای ایالات متحده بیافتد. ۶۵ درصد از متخصصین که ۸۵ درصد از اندیکاتورها و تحلیل‌های گرافیکی نمودار روانه هم با آن‌ها موافق هستند، باور دارند که این جفت‌ارز تلاش دیگری خواهد کرد تا خط حمایت ۱۰۴.۰۰ را بشکند. ما تنها ۳۰ درصد از آن‌ها مطمئن هستند که این جفت‌ارز بتواند به ناحیه‌ی ۱۰۳.۰۰ بازگردد».

    خودتان قضاوت کنید که چقدر دقیق بوده است. این جفت‌ارز استراحتی کرد و کف ۱۰۴.۰۰ را شکست. اما تنها توانست تا ۱۰۳.۱۷ پایین برود. در پی این حرکت، اصلاحی جزیی به وجود آمد و روند در ۱۰۳.۳۰ تمام شد.




    - ارزهای دیجیتال. بگذارید با آمار شروع کنیم. بنا بر داده‌های Google Trends، تعداد جستجوهای مربوط به ارز دیجیتال اول به ترتیب در کشورهای نیجریه، کوبا، آفریقای جنوبی و کامرون از کشورهای دیگر بیشتر بوده است. کشور غنا در رتبه‌ی بعدی قرار می‌گیرد. ساکنین تایوان، قزاقستان و ژاپن کمتر از تمام کشورهای دیگر چنین جستجویی را در اینترنت می‌کنند.

    و پیش از این که به رویداد اصلی در هفته‌ی ارز دیجیتال برویم، باید داده‌های بیشتری به شما بدهیم؛ آن هم از دنیای جرم و جنایت. بالاخره مشخص شد که مجرمان سایبری، چه مقدار دارایی دیجیتال را دزدیده‌اند. تحقیقی که سرویس تحلیلی Atlas VPN انجام داده است، نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال دزدیده شده است. این دزدی‌ها، در خلال ۳۳۰ هک انجام شده است. دزدی‌ها اغلب از کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال انجام شده‌اند. بنا بر گفته‌ی Atlas VPN، تعداد هک‌های موفق از پلت‌فرم‌های معاملاتی ۸۷ عدد بوده است که در نتیجه‌ی آن‌ها، دزدان موفق شدند ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار را بربایند. کیف‌پول‌ها از این هم بیشتر صدمه دیده‌اند؛ بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار.

    و حالا بهترین خبر: بیت‌کوین در شب ۵-۶ نوامبر، به ارتفاع ۱۵۸۸۰ دلار رسید و ظرف یک هفته ۱۷.۲ درصد به ارزشش اضافه شد. باید در نظر داشت که از آخرین روزهای اکتبر، ارز دیجیتال اصلی هم با شاخص‌های سهام داوجونز، نزدک و S&P500 همبستگی داشته است و هم با طلا. غیر منتظره نبود که فدرال رزرو در طول مدت همه‌گیری، مقدار بسیار زیادی پول چاپ کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران، به دلیل ترس از تورم بیت‌کوین را در سبد سرمایه‌گذاری‌شان قرار دادند. به این ترتیب، جهش بلندی که قیمت‌های BTCUSD در نیمه‌ی دوم هفته‌ی جاری داشتند، با انتظار برنده شدن بایدن همراه شد و به دلیل جاری شدن سرمایه به سمت دارایی‌های ریسکی‌تر، دلار به شدت ضعیف شد.

    سطح سرمایه‌ی کل بازار ارزهای دیجیتال ظرف ۷ روز ۹ درصد بالا رفت و از ۴۱۰ میلیارد به ۴۴۷ میلیارد رسید. شاخص ترس و طمع در شب جمعه ۶ نوامبر حدود ۹۰ بود؛ ناحیه‌ای که توسعه‌دهنده‌ها آن را با عنوان «طمع شدید» می‌شناسند. این عدد، به معنای این است که بیت‌کوین به شدت در حال خریداری شدن است و باید انتظار اطلاحش را داشته باشیم. همچنین، باید در نظر داشت که همین الآن هم اصلاح مشخصی انجام شده است و این جفت‌ارز از سقف هفته در ۱۵۵۱۰، به ۱۵۵۱۰ رسیده و هفته‌ی معاملاتی را تمام کرده است.

    شد بیت‌کوین، باعث شده است تا بسیاری از ارزهای دیجیتال جایگزین هم با آن بالا بروند. ایتریوم ظرف یک هفته ۱۵ درصد به ارزش خودش اضافه کرده است. اخباری هم بیرون آمده است که می‌گوید ایتریوم ۲ می‌خواهد راه‌اندازی شود و از این ارز حمایت کرده است. اما برای این که این اتفاق بیافتد، توسعه‌دهنده‌ها باید ۵۲۴۲۸۸ ایتریوم جمع کنند (حدود ۲۳۰ میلیون دلار). این مبالغ باید برای مدت یک سال و نیم تا دو سال سپرده‌گذاری شوند. سود سالانه‌ی مورد انتظار هم ۸ تا ۱۵ درصد سالانه خواهد بود. اگر این سرمایه در ماه نوامبر جمع‌آوری شود، بلاک اولیه‌ی ایتریوم۲ هم در ۱ دسامبر، ساعت ۱۲:۰۰ به وقت UTC راه‌اندازی خواهد شد.




    ***

    می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




    - EUR/USD. بازارهای سهام در حال رشد هستند، سرمایه‌گذاران دارند در آن‌ها پول می‌ریزند و امیدوارند که امواج امید ناشی از حضور رییس‌جمهور جدید ایالات متحده، بیشتر و قوی‌تر شود. ضمنا بازار فراموش نکرده است که شرایط ویروس کرونا فقط بدتر شده است، ترامپ هنوز جایی نرفته و هیچ‌کس «بار مالیاتی» (ficial burden) را لغو نکرده است. تمام امیدها در سطح وعده‌های انتخاباتی هستند. اگر ترامپ ببازد، ممکن است به نتایج انتخابات اعتراض کند. نباید از خاطر ببریم که ارز اروپا ضعف‌های خودش را دارد.

    در کل، پرواز سرمایه‌گذاران از دلار به سمت بازار سهام، اوراق قرضه، طلا، بیت‌کوین و یورو در عین حال که قابل درک است، اما می‌تواند بدون بلوغ لازم باشد. همه‌چیز می‌تواند ظرف یک شب تغییر کند.

    در چنین شرایطی کاملا طبیعی است که نظرات متخصصین به طور مساوی تقسیم شده باشد. یک سوم می‌گویند جفت‌ارز EUR/USD رشد می‌کند، یک سوم می‌گویند پایین میاید و یک سوم هم نظری خنثی دارند. تحلیل‌های تکنیکال می‌گویند که ۱۰۰ درصد شاخص‌های روند نمودار روزانه و چهار ساعته هنوز سبز هستند. اما در میان اسیلاتورها، ۲۵ درصد همین الآن هم سیگنال می‌دهد که این جفت‌ارز بیش از حد خریداری می‌شود. این سیگنال، نشان‌دهنده‌ی این است که ممکن است شاهد روندی معکوس و رو به پایین یا شاید، اصلاحی جدی باشیم. تحلیل‌های گرافیکی در نمودار روزانه هم می‌گویند که روند معکوس خواهد شد.

    در حال حاضر، این جفت‌ارز در نیمه‌ی ناحیه‌ی حمایت/مقاومت ۱۰۱۸۸۰-۱.۱۹۰۰ است. نزدیک‌ترین سطح‌های حمایت ۱.۱۷۶۰، ۱.۱۷۰۰ و ۱.۱۶۱۰ هستند. سطوح مقاومت در ۱.۱۹۶۵ و سقف اول سپتامبر ۲۰۲۰ در ۱.۲۰۱۰ هستند. در اینجا باید در نظر داشت این سقف، بالاترین نقطه‌ای است که جفت‌ارز مورد بحث ما از ماه می ۲۰۱۸ در آن قرار داشته است. اگر EURUSD به حرکت رو به بالایش ادامه دهد، هدف اصلی‌اش احتمالا در ناحیه‌ی ۱.۲۲۰۰-۱.۲۴۰۰ خواهد بود.




    - GBP/USD. فیلمی به نام «سخنرانی پادشاه» (The King's Speech) است که درباره‌ی زندگی جرج پنجم، پدر ملکه الیزابت دوم (ملکه‌ی فعلی بریتانیا) ساخته شده است. هفته‌ی پیش رو می‌تواند «هفته‌ی سخنرانی رییس بانک انگلستان» نامیده شود. اندرو بایلی در روزهای نهم، دوازدهم و سیزدهم نوامبر سخنرانی دارد. علاوه بر این، داده‌های بازار کار آمریکا در روز سه‌شنبه ۱۰ نوامبر مشخص می‌شود و تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه‌ی سوم سال و شاخص قیمت مصرف‌کننده، در روز پنجشنبه ۱۲ نوامبر منتشر خواهد شد. بنا بر پیش‌بینی‌ها، همه‌چیز متضاد است. از یک طرف قرار است تولید ناخالص داخلی از منفی ۱۹.۸ درصد به مثبت ۱۵.۸ درصد رشد کند. اما از سوی دیگر، انتظار می‌رود که رشد درخواست‌های مزایای بیکاری از ۲۸ هزار به ۷۸ هزار و ۸۰۰ عدد برسد. حالا باید نرخ دلار را هم به این آشوب اضافه کنیم؛ نرخی که به خروجی انتخابات ایالات متحده و مشکلات حل‌نشده‌ی برگزیت بستگی دارد.

    در نتیجه، چشم‌انداز ما از جفت‌ارز GBPUSD نسبتا گنگ است. البته اکثر متخصصین (۷۰ درصد) انتظار دارند که روند صعودی این جفت‌ارز ادامه پیدا کند و ابتدا تا ۱.۳۲۶۵ و پس از آن، شاید تا ارتفاع اول سپتامبر در ۱.۳۴۸۰ برود. نزدیک‌ترین خط مقاومت در ۱.۳۱۷۵ قرار دارد.

    در مورد تحلیل تکنیکال، شرایط در اینجا کاملا شبیه چیزی است که در جفت‌ارز EURUSD می‌خوانیم: ۱۰۰ درصد از شاخص‌های روند و ۷۵ درصد از اسیلاتورهای نمودار چهار ساعته و روزانه به سمت بالا اشاره می‌کنند. این در حالی است که تحلیل‌های گرافیکی در کنار ۲۵ درصد از اسیلاتورها که سیگنال خرید بیش از اندازه می‌دهند، می‌گویند نمودار پایین خواهد رفت. خطوط حمایت در ۱.۳۰۸۵، ۱.۳۰۰۰، ۱.۲۸۵۵ هستند. هدف بعدی خرس‌ها در ۱.۲۷۵۵ است. اما احتمال این که در هفته‌ی آینده به این هدف برسیم اندک است.




    - USD/JPY. همان طور که اشاره شد، با وجود این که شمارش آرا در ایالات متحده هنوز ادامه دارد، اما دلار در برابر سبد متشکل از ارزها اصلی به کف دو ماهه رسیده است و اکثر سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بیش از این تضعیف شود. بازارهای ارز دارند شرط می‌بندند که جو بایدن رییس جمهور آینده خواهد بود، اما جمهوری‌خواه‌ها کنترل سنا را در دست می‌گیرند. در این شرایط، ۷۰ درصد از تحلیل‌گران باور دارند که ارز ژاپن باز هم نسبت به دلار تقویت خواهد شد و در نتیجه، جفت‌ارز ما باز هم مقاومتش را در ناحیه‌ی ۱۰۳.۰۰ می‌شکند و به سطح ۱۰۲.۰۰ می‌رسد. (با در نظر گرفتن حرکت اصلاحی، می‌توانیم بگویی که لغزش تا ۱۰۱.۷۵ هم ممکن است). شایان ذکر است که این ارز از شروع وحشت مارس ۲۰۲۰ که به دلیل کرونا به وجود آمد، تا اینجا پایین نیامده است.

    در شرایط فعلی نباید غافلگیر شویم که قرائت اندیکاتورها برای جفت‌ارز USDJPY با قرائت «همکاران‌شان» در دو جفت‌ارز قبلی همخوانی کاملی دارند و تنها تفاوت‌شان، این است که ضعیف‌شدن دلار باعث پایین آمدن این جفت‌ارز می‌شود و نه بالا رفتنش.

    سی درصد باقی‌مانده‌ی متخصصین با گاوها هستند و می‌گویند دلار ابتدا تا مقاومت ۱۰۴.۰۰ می‌رود و بعد از آن، در ناحیه‌ی ۱۰۴.۰۰-۱۰۵.۰۰ ثابت خواهد شد.




    - ارزهای دیجیتال. شیوع کوید۱۹ تبدیل به برگ برنده‌ای برای بیت‌کوین شده است. هرچه بانک‌های مرکزی پول بیشتری چاپ می‌کنند تا اقتصاد کشورشان را حمایت کنند، سرمایه‌گذاران هم بیشتر بیت‌کوین می‌خرند تا از دارایی‌هایشان محافظت کنند. این فقط شامل سرمایه‌گذاران خرد نمی‌شود و سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ هم همین کار را می‌کنند.

    ارزهای دیجیتال دیگر برای شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پل و جی‌پی‌مورگان «بی سر و پا» به حساب نمیایند. «پادشاه اوراق قرضه»، رییس شرکت مدیریتی DoubleLine Capital (۱۴۱ میلیارد دلار) «جفری گاندلاخ» (Jeffrey Gundlach) که اخیرا ارز دیجیتال اول را یک «دروغ» خوانده بود، حالا توصیه می‌کند که از این ارز به عنوان سپری در برابر تورم دلار استفاده کنیم.

    به گفته‌ی «برایان بروکس» (Brian Brooks)، رییس «اداره‌ی تبادلات ارزی ایالات متحده» (OCC)، بعضی از بانک‌های آمریکایی همین الآن هم به طور فعالانه‌ای با شرکت‌های حفظ ارزهای دیجیتال مثل Coinbase و Anchorage مذاکره می‌کنند تا برای همکاری به توافق برسند. بروکس باور دارد که شرکت‌های خوشه‌ای مالی در اطراف دنیا، وقت نمی‌گذارند تا از پایه راهکارهای خودشان را برای ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال توسعه دهند. بلکه پیشروهای بازار را خواهند خرید یا این که با آن‌ها وارد همکاری می‌شوند تا نیازهای مشتری‌هایشان برآورده شود. به گفته‌ی بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری Off The Chain Capital، برایان استس، حدود ۹۰ درصد از خانوارها در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ بیت‌کوین خواهند خرید .

    اما به گفته‌ی بعضی از متخصصان، بیت‌کوین در آینده‌ی نزدیک و بعد از این که به ۱۲۰۰۰ دلار رسید، مانعی بر سر راه نخواهد داشت و به سادگی ۲۰ هزار دلار را خواهد زد. در این لحظه، ۶۰ درصد از تحلیل‌گران بر این عقیده هستند که جفت‌ارز BTCUSD در آینده‌ی نزدیک خودش را آماده می‌کند تا به سطح ۱۶ هزار حمله کند.

    البته نظرات دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال تحلیل‌گر مشهور «ویلی وو» باور دارد که بیت‌کوین به وضعیت «بهشت امنیت» وارد شده است. «این که صنایع دیگر بازار اصلاح ارز دیجیتال اصلی را اصلاح کنند، به طور روزافزونی رو به کاهش است. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که این دارایی پایدار خواهد ماند. به همین دلیل است که نمی‌صرفد منتظر تکرار روند صعودی سال ۲۰۱۷ باشیم. باور ویلی وو این است که حتی اگر بیت‌کوین به حالت رشد شدید وارد شود هم، با اصلاح روند رو به رو خواهد شد و به ناحیه‌ی ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار باز می‌گردد. در حال حاضر ۴۰ درصد از تحلیل‌گران با این نقطه‌نظر موافقند. این در حالی است که در میان‌مدت، تعداد آن‌ها به ۶۰ درصد می‌رسد. ما کاملا مشخص است که عامل تعیین‌کننده برای مقدار BTCUSD در آینده‌ی قابل پیش‌بینی، این است که ترامپ رییس جمهور شود یا بایدن.




    گروه تحلیل NordFX





    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #بازارمالی جهانی #پیش_بینی_بازارمالی جهانی #سیگنال_بازارمالی جهانی #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار

پردازش ...
X