اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل چشم انداز هفتگی بازار ارز 4-8 می 2020

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: تحلیل چشم انداز هفتگی بازار ارز 4-8 می 2020

    #May.4-8.2020
    https://t.me/PCMchannel

    چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 4-8 می، سقوط شدید اقتصادی در جهان
    ازآنجاکه ویروس کرونا باعث ویرانی اقتصادی درسراسر دنیا شده است، موقعیت های اقتصادی همچنان روند کاهشی دارند. هفته گذشته، آمریکا و اقتصادهای اصلی گزارشی مبنی بر نقصان شدید در (شاخص) رشد سه ماهه نخست دادند. PMI ها نیز روند نزولی شدیدی در بخش های خدماتی و تولیدی داشتند.
    در انگلیس PMI خدماتی با سقوط تا 12.3 در ماه مارچ نقصان داشت که زیر 35.7 در قیاس با ماه گذشته آن بود. در گزارش تورم، CPI حوزه یورو 0.7% بود درحالیکه خوانش core سود 1.0% را نشان داد. این عدد از خوانش های اولیه بود.
    ویروس کرونا معروف به Covid-19 اقتصادهای اروپا در سه ماهه نخست را ویران کرد- اقتصاد فرانسه افت حدود 5.8%، اسپانیا حدود 5.2% و حوزه یورو حدود 3.8% داشت. در گزارش تورم، CPI آلمان کاهشی تا 0.3% در ماه آپریل داشت که بالای 0.1% بود. تورم منطقه سقوط تا 0.4% داشت درحالیکه خوانش core 0.9% بود. خرده فروشی های آلمان افت حدودا 5.6% در ماه مارچ داشت که شدیدترین افت از سال 2007 بوده است. بانک مرکزی اروپا نرخ بازپرداخت اصلی خود را با 0.00% در نشست سیاست پولی ماهانه خود به تأخیر انداخت. کریستین لگارد، ریاست این بانک، با عدم آشفته گویی ابراز کرد که اقتصاد منطقه در سال 2021، « افت بی سابقه ای» خواهد داشت.
    در آمریکا، انتشار اولیه GDP در سه ماهه نخست بازتابی از ویرانی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بود. افت 4.8% بدتر از حدانتظار بود درحالیکه پیش بینی 4.0% بود. مطالبات بیکاری با افت تا 3.8 میلیون، برای چهارمین هفته پیاپی افت داشت که همچنان این عدد بیش از رقم برآورد شده 3.5 میلیون بود. بیاینه فدرال رزرو تأکید کرد که این سازمان از « تمامی ابزارها» برای ثبات اقتصاد آسیب خورده استفاده میکند ولی همچنان درمورد «ریسک های قابل توجه» نسبت به اقتصاد در یک یا چند سال آینده هشدار داد. در نشست فدرال نرخ معیار همچنان ثابت ماند که نزدیک به صفر است.
    اقتصاد کانادا روند نزولی تا 0.0% در ماه فوریه داشت که پایین ترین سطح از اکتبر 2019 بود. رقم برآورد شده 0.2% بود.

    PMI های تولید حوزه یورو: دوشنبه 7:15 برای اسپانیا، 7:45 برای ایتالیا و رقم نهایی فرانسه در ساعت 7:50، رقم نهایی آلمان در ساعت 7:55 و عدد نهایی حوزه یورو در ساعت 8:00
    شاخص آینده مدیران خرید مارکیت برای بخش تولید اسپانیا در وضعیت کاهشی برای 9ماه از 10 ماه گذشته بوده است و انتظار می رود که روند در آپریل نیز همین باشد همراه با برآورد 35.0. در ایتالیا PMI روند کند تا 30.3 برآورد می شود. اندیکاتور آلمان از دسامبر 2018 نقصان داشته است و انتظار افت تا 34.4 را داریم. PMI منطقه سقوط تا 44.5 را داشت که ضعیف ترین خوانش از سال 2012 است. برآورد ماه آپریل رقم 33.6 است. فرانسه سقوط تا 43.2 داشت و برآورد 31.5 است.

    PMI ساخت و ساز انگلیس: دوشنبه 8:30
    بخش ساخت و ساز کاهش تا 39.3 در ماه مارچ داشت زیر 52.6 از یک ماه پیش. این خوانش روند شدید نزولی دارد که پایین ترین خوانش از سال 2009 بود. انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد همراه با برآورد عدد 21.0 در ماه آپریل.

    تصمیم گیری نرخ RBA( رزرو بانک استرالیا): سه شنبه 4:30
    رزرو بانک در نشست ماه آپریل نرخ نقدینگی را در 0.25% نگه داشت. برای نشست بعدی انتظار تغییری نداریم ولی اینکه موضع بانک در بیانیه نرخ، باتوجه به کاهش اقتصادی شدید ناشی از ویروس کرونا، چیست جالب توجه است.

    PMI خدماتی انگلیس: سه شنبه 8:30
    PMI در ماه مارچ تا 34.5 پایین آمد زیر 53.2 در ماه پیش از آن. تحلیلگران منتظر خوانش بسیار ضعیف 12.0 هستند که در بخش خدمات یک نقصان عظیم است.

    PMI غیرتولید ISM آمریکا: سه شنبه 17:00
    این شاخص از سال 2009 در محدوده مثبت بوده است همراه با خوانش های بالای سطح 50 ولی تحلیلگران منتظر کاهش شدید برای ماه آپریل هستند همراه با رقم برآورد با 37.5.

    PMI های خدماتی حوزه اروپا: چهارشنبه 7:15(اسپانیا)، 7:45( ایتالیا)، رقم نهایی فرانسه ساعت 7:50، رقم نهایی آلمان ساعت 7:55 و عدد نهایی منطقه ساعت 8:00
    ماه مارچ با نقصان شدید بخش خدمات، یک مصیبت قطعی بود. PMI آلمان سقوط تا 31.7 داشت زیر 52.5. این عدد نخستین خوانش زیر مرز 50 از سال 2012 است. شاخص منطقه اسلاید تا 26.4 داشت زیر 52.6. اعداد اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نیز به شدت افت داشتند. انتظار می رود که اعداد ماه آپریل حتی از این هم بدتر باشد- 10.0 در اسپانیا، 10.4 در فرانسه، 15.9 در آلمان و 11.7 در منطقه.

    تصمیم گیری نرخ BOE( بانک انگلیس): پنجشنبه 6:00
    انتظار می رود که بانک نرخ بانکی رسمی را با رقم 0.10% نگه دارد که نرخ را از 0.25% در ماه مارچ کاهش داد. سرمایه گذاران با دقت چکیده سیاست پولی بانک را زیر نظر دارند که احتمالا شامل حرکاتی در سیاست پولی آینده می شود.

    مطالبات بیکاری آمریکا: پنجشنبه 12:30
    مطالبات بیکاری این قاره افت داشته است ولی همچنان سطوح نوسانی دارد. عدد اندیکاتور 3.8 میلیون در هفته گذشته بود و برآورد بعدی 3.0 میلیون است.

    PMIآیوی Ivey کانادا: پنجشنبه 14:00
    اقتصاد این کشور نقصان داشت و این وضعیت در خوانش ماه مارچ با پایین آمدن PMI تا 26.0 از 54.1، منعکس شد. برآورد تحلیلگران خوانش 50.1 و درست بالای سطح 50.0 است که جداکننده نقصان از توسعه است. خوانش ماه آپریل دررقم 24.3 قرار گرفت.

    بیانیه سیاست پولی RBA(رزرو بانک استرالیا): جمعه 1:30
    گزارش سه ماهه بانک مرکزی داده سیاست پولی آینده را در اختیار میگذارد. نگاهی گسترده تر از بیانیه نرخ کوتاه مدت به اقتصاد را فراهم میکند. هرگونه اشاره ای در مورد تغییرات در نرخ های بهره با دقت زیر نظر بازارها است.

    گزارش اشتغال کانادا: جمعه 12:30
    تحلیلگران هشدار دادند که اعداد شغلی ماه مارچ خوب نیست ولی فقدان شغلی 1.0 میلیون بدتر از برآورد 427هزار بود. پیش بینی ماه آپریل در رقم 5.0 میلیون نوسان دارد. سرمایه گذاران امید به بهبود گزارش ماه آپریل دارند. نرخ بیکاری جهش تا 7.8% بالای برآورد 7.4% داشت. خوانش شدیدا بالاتر از خوانش پیشین 5.6% بود. تحلیلگران افزایش شدید بیکاری را با رقم برآورد شده 20% پیش بینی میکنند.

    گزارش اشتغال آمریکا: جمعه 12:30
    انتظار می رود که اعداد ماه آپریل فاجعه بار باشد. پیش بینی می شود که عدد دستمزدهای غیرکشاورزی با رقم 21- منتشر شود. انتظار می رود که نرخ بیکاری افزایش تا 16% داشته باشد.

    http://pcmfa.net/
    http://cabin.pcmfa.net/fa/register

پردازش ...
X