اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل چشم انداز هفتگی بازار ارز9-13 دسامبر 2019

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: تحلیل چشم انداز هفتگی بازار ارز9-13 دسامبر 2019

    Dec.2019.13-9#
    https://t.me/PCMchanne

    چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 9-13 دسامبر، هفته ای جنجالی همراه با اخبار فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، انتخابات انگلیس.
    دلارآمریکا با آغاز ماه دسامبر و با توجه به داده ضعیف، معامله پایین تری داشت. فدرال رزرو اکنون حرکت بعدی دلار آمریکا را بررسی میکند، کریستین لگارد نخستین نشست تصمیم گیری نرخ بانک مرکزی اروپا را با ریاست خود، برگزار میکند و تصمیم بریتانیا این است: جانسون یا کوربین؟ در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را می آوریم.
    شاخص PMI تولید ISM آمریکا کمتر از برآورد بازار بود و نشان داد که بخش صنعتی این کشور همچنان در جدال است. مذاکرات تجاری آمریکا/چین ظاهرا در مخمصه است. فاصله بین حزب کارگری و محافظه کار کمتر شد ولی ظاهرا ضروریات بسیاری دارد.

    GDP انگلیس: سه شنبه 9:30
    بااینکه گزارش GDP ماهانه معمولا کمتر از گزارش سه ماهه کشش دارد، گزارش ماه اکتبر آخرین آن پیش از انتخابات است و احتمالا اثر بسیار زیادی دارد. انگلیس از رکود اقتصادی در سه ماهه سوم با افزایش تولید حدود 0.3% رد شد هرچند دو ماه گذشته شاهد کم شدن بود -0.2% در اوت و -0.1% در ماه سپتامبر.یک فشار دیگر ممکن است شانس برنده شدن حزب محافظه کار را کم کند و درنتیجه به پوند فشار وارد شود.

    تمایلات اقتصادی ZEW آلمان: سه شنبه 10:00
    شبیه GDP انگلیس، جفت یورو/دلارآمریکا اغلب با بررسی تجاری ZEW حرکت میکند. هرچند این اعلامیه متفاوت است- پیش از نخستین نشست تصمیم گیری کریستین لگارد در مقام ریاست بانک مرکزی اروپا. تمایلات اقتصادی در ماه نوامبر دررقم -2.1 ایستاد- روند پیشرفت در قیاس با گزارشات اخیر- ولی همچنان در محدوده منفی است. احتمالا نشان صفر را رد میکند و بازتابی از روند خوشبینانه به جای بدبینانه در آخرین گزارش 2019 است.

    تورم آمریکا: چهارشنبه 13:30
    شاخص قیمت مصرف کنندهCPI درست چند ساعتی پیش از نشست تصمیم گیری فدرال رزرو منتشر می شود و ممکن است اثرگذار باشد. در ماه نوامبر CPI core با اسلاید سالانه حدودا 2.3% رقم بسیار ضعیفی داد و پس از چند ماه محدود جهش، مومنتوم را از دست می دهد. در پی آن، PCE core- داده تورم معیار مورد نظر فدرال رزرو- افتی تا رقم 1.6% داشت درحالیکه فاصله بیشتری از هدف 2% پیدا میکند. اکنون نمره مشابهی را احتمال می دهیم. CPI core ماهانه صعود حدودا 0.2% داشت و در مورد این رقم هم مانند قبلی انتظار می رود.

    تصمیم گیری فدرال رزرو: چهارشنبه 19:00، نشست خبری 19:30
    قدرتمندترین بانک مرکزی جهان پس از سه بار کاهش نرخ پیاپی، قصد دارد در آخرین نشست سال 2019 خود صبرکند. ژروم پاول ریاست فدرال رزرو به تازگی گفت که « اقتصاد آمریکا بسیار خوشبینانه است» هرچند همه اندیکاتورهای اقتصادی مساعد نیستند و تولید همچنان در حال ارزیابی است. سخنان فدرال رزرو درمورد تورم و اشتغال- در پاسخ به دستمزدهای غیرکشاورزی- قابل توجه است و تعهدات بانک را نشان می دهد. هرچند مرکز مستقر در واشنگتن پیش بینی کننده نرخ های بهره است.

    انتخابات انگلیس: پنجشنبه، پایان سنجش آرا در ساعت 22:00، نتیجه نهایی صبح روز جمعه
    مردم بریتانیا طی برآورد ملی برای چهارمین دور همچون بسیاری از سالها و پس از فقط گذشت نیمی از دوره پارلمانی به پای صندوق های رأی فراخوانده می شوند. چرخش توجه مجلس عوام حول موضوع برکسیت دلیل اصلی تلاش جانسون برای قانع کردن سایرین در تنظیم برنامه انتخابات غیرمعمول در زمستان است. ترجیح سرمایه گذاران بُرد حزب محافظه کار مجلس با رأی اکثریت است که منجر به تصویب توافق برکسیت جانسون و سیاست های همخوان با بازار می شود. جرمی کوربین رهبر حزب کارگری خواستار مذاکرات جدید برای نسخه مسالمت آمیزتر خروج از اتحادیه و اجازه همه پرسی است که گزینه روی میز در نظر گرفته می شود. اگرچه بازارها خواهان لغو برکسیت هستند، نگرانی های آنها از بی ثباتی مذاکرات از سرگرفته شده برکسیت، روی کار آمدن ائتلاف یا حاکمیت اکثریتی دولت است که سربرمی آورد و از همه مهم تر سیاست های سخت کارانه کوربین می باشد. در ادامه پنج سناریو را باهم میخوانیم:
    1) پیروزی قطعی اکثریت مثلا با 68 رأی که شرکت YouGov در سنجش آرای MRP خود پیش بینی کرد و نتیجه مطلوبی در بالا بردن بهای پوند می شود.
    2) یک اکثریت کوچک هم برای پوند مثبت است ولی درصورتیکه جانسون متوسل به برکسیت سخت شده باشد، جفت پوند/دلارآمریکا پس از صعود اولیه، ممکن است افت ناگهانی داشته باشد.
    3) گزینه سوم یک پارلمان معلق با تلاش حزب توری برای توافق با حزب متحدان دموکرات ایرلند شمالی(DUP) است. در حال حاضر جناح بندی کوچکی بیش از توافق گذشته با ترزا می احتمالا نیاز است. اگرچه در صورت شکل گیری دولت، استرلینگ احتمالا پس از افت اولیه، بالا می رود.
    4) گزینه چهارم این است که حزب کارگری بتواند یک ائتلاف یا دولت اکثریت را راه اندازی کند. اگر لیبرال دموکراتها در موقعیتی باشند که همکاری هایی برای داشتن نخست وزیری متفاوت به جای کوربین داشته باشند، افت اولیه پوند نتیجه آن خواهد بود.
    5) گزینه پنجم ورود کوربین به ساختمان نخست وزیری Downing Street است. در این مورد، استرلینگ احتمالا لغزش چشمگیری خواهد داشت.
    انتخابات انگلیس درزمان آغاز به کار بازارها برگزار می شود و احتمالا درروز جمعه دولت جدیدی روی کار خواهد آمد و بااین اوصاف، نوسان قابل توجهی در طول شب و سراسر روز جمعه شاهد هستیم.

    تصمیم گیری نرخ سوئیس: پنجشنبه
    بانک ملی این کشور حدود پنج سال است که نرخ Libr( معیار سنجش جهانی نرخ) خود را تغییری نداده است- از زمان برداشتن کف قیمتی یورو/فرانک سوئیس- ضمن افت (معیار) دفتر برنامه و بودجه بانک ملی سوئیس. این بانک متهعد به دخالت در بازارهای نرخ بورس برای پایین آورن فرانک بوده است ولی تابدینجا تا میزان زیادی طی این سالهای اخیر ازانجام آن سرباز زده است. احتمالا در نشست پیش رو نیز اینچنین خواهد ماند. هرگونه تغییر در اهداف بانک نه تنها روی فرانک که روی یورو هم اثر میگذارد.

    تصمیم گیری ECB( بانک مرکزی اروپا): پنجشنبه 11:45، نشست خبری 12:30
    کریستین لگارد نخستین تصمیم گیری نرخ خود را با توجه به بالا رفتن اختلافات درمورد سیاست پولی خارج از یکپارچگی بانک، انجام می دهد. درحالیکه ایشان حامی QE و نرخ های بهره پایین است، رویکرد مسالمت آمیزی در نخستین حضور عمومی خود داشته است. هدف این سیاستمدار فرانسوی اتحاد بانکی است و بعید است که در تصمیم گیری خود تندروی کند. باوجود این و علیرغم تجربه سیاسی بسیار زیاد گرداننده پیشین صندوق بین المللی پول(کریستین لگارد) ممکن است بیانات ناخواسته ای در نخستین نشست خبری خود ایراد کند و بازار را به حرکت وابدارد. خواسته لگارد برای انجام کارهای بیشتر از دولت ها- با توجه ویژه به بیانیه های ماریو دراگی- شایان توجه است.

    خرده فروشی آمریکا: جمعه 13:30
    درحالیکه بازارها خود را با پیشروی های سیاسی دولت بریتانیا وفق می دهند، گزارش بسیار مهم مصرف کننده آمریکا قرار است دلار را حرکت دهد. مصرف، 70% اقتصاد آمریکا را از آن خود دارد و در این مورد مراسم جمعه سیاه شایان توجه است. فروش در ماه اکتبر افزایش 0.3% داشت درحالیکه فروش core حدود 0.2% بود. گروه کنترل همچنان مورد توجه است.
    تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

    http://pcmfa.net/
    http://cabin.pcmfa.net/fa/register

پردازش ...
X