اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم اندازهای هفته پیش رو (منابع خارجی)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #76
    #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
    # May 20-24.2019

    https://t.me/PCMchannel

    چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 20-24 می
    نبرد تجاری بین آمریکا و چین پس از تلافی چین بدتر و بازارها به هم ریخته شدند. بعد چه می شود؟ جدای از تجارت و برکسیت، گزارشات FOMC، سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و سایر رویدادها تکانی به بازارها خواهند داد. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را میخوانیم. چین با ضدتعرفه ها مقابله به مثل کرد. بازارهای سهام سقوط کردند و ین ژاپن برنده ای بزرگ بود. پوند تحت تأثیر بن بست گفت و گوهای برکسیت بین حزبی قرار گرفت درحالیکه ارزهای کالایی نیز با وجود تنش های فزاینده در خلیج فارس، در معرض خطر هستند.
    انتخابات استرالیا: شنبه. نتایج پیش از آغاز به کار بازارها، عالی هستند.
    استرالیا آماده برکناری دولت راست افراطی مرکزی با جانشینی رهبران اسکات موریسن Scott Morrison است، آخرین نخست وزیر. پیش بینی می شود آرا به نفع حزب مرکزی چپ با رهبری بیل شرتن Bill Shorten باشد. بازارها معمولا ترجیحشان به دولت راست حامی کسب و کاراست ولی درصورتیکه شرتن برنده باشد این اجازه را دریافت خواهد کرد که بی وقفه، با ثبات سیاسی و احتمالا بهتر از پارلمان معلق، دولت را بگرداند.
    تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
    فعالیت قیمت مصرف کننده در ماه های اخیر تعدیل شده است همراه با سقوط تورم هدلاین تا رقم 1.9% پی در پی سالانه. CPI core در سطح مشابه در ماه مارچ قرار گرفت: 1.8%. هرگونه رشد تورم شانس افزایش نرخ از سوی بانک انگلیس را با فرض اینکه برکسیت حل می شود (که آن هم یک «اگر» بزرگ است)، بالا می برد.
    گزارشات نشست FOMC: چهارشنبه ساعت 18:00
    فدرال رزرو نرخ های بهره خود را در ماه می ثابت نگه داشت و اشاره ای درمورد کاهش نرخ ها نکرد برخلاف انتظارات سرمایه گذاران. ریاست فدرال ررزو ژروم پاول بر این موضوع تأکید کرد که فاکتورهای نهفته در تورم پایین، تدریجی است و اندیکاتورهای اقتصادی بهتری را برجسته کرد. پس از این بیانیه، هم گزارش مشاغل و هم تورم بسیار بهتر از خوب بودند درحالیکه گزارشات مستند از نشست پیش از نبرد تجاری نامناسب بودند و شایان ذکر است که این گزارش تاآخرین لحظه ویرایش شده و مناسب مصرف کنندگان بازار بوده است. گزارشات احتمالا برخلاف نظرات پاول بیشتر تمایلات نزولی را نشان داده است و آرامش بازارها را نشان می دهد.احتمالا امسال شاهد این خواهیم بود که برخی از اعضای اصلی بانک مرکزی خواهان کاهش نرخ بهره بوده باشند.
    PMI های حوزه یورو: صبح پنجشنبه: فرانسه ساعت 7:15، آلمان ساعت 7:30 و حوزوه یورو ساعت 8:00.
    بررسی های پیش روی مارکیت به خوبی منطبق بر ارقام واقعی رشد است و با دقت از سوی بازارها دنبال می شود. نمره بازار در ماه می در رقم 44.4 قرار گرفت که نشان می دهد لوکوموتیو حوزه یورو به شکل قابل ملاحظه ای کند حرکت میکند. هرگونه نمره زیر 50 به معنی کندی است. بخش خدماتی هم خوب کار میکند البته در مقیاس بزرگترین اقتصاد نیست ولی نمره 52.8 به آن تعلق میگیرد. واحد ارزی درحال تجربه رشد ناچیزی است. بازارها اکنون خواهان رشد هستند.
    انتخابات حوزه اروپا: پنجشنبه- یکشنبه
    شهروندان 28 ایالت عضو در اتحادیه اروپا از جمله انگلیس در پارلمان جدید اروپا رأی خواهند داد. بدنه اصلی مستقر در بروکسل و استراسبورگ، نفوذ محدودی نسبت به مسائل اروپا دارد ولی صدا و ترکیب آن مهم است. انتظار می رود که احزاب یوروسپتیک و ضدمهاجرت دستاوردهای قابل توجهی را پس از پنج سال اغتشاش درمورد بحران مهاجرت، برکسیت، رهبری ترامپ، افزایش اشتغال به جز بی ثباتی زیاد درمورد آینده داشته باشند. نفع قابل توجه احزاب رادیکال احتمالا به یورو فشار وارد میکند. تمرکز ویژه بازار روی رأی گیری انگلیس خواهد بود. اگر حزب محافظه کار حاکم نتیجه ضعیفی بگیرد احتمال فشار روی ترزا می برای کناره گیری بالا می رود. نتیجه ضعیف برای حزب کارگری نیز گسست داخلی را افزایش می دهد. رأی گیری ممکن است نقطه عطفی در روند بی پایان برکسیت باشد.
    خرده فروشی های انگلیس: جمعه ساعت 8:30
    خریداران انگلیس حدود ماه مارچ خارج شدند و حجم فروش تا حدود 1.1% افزایش پیدا کردند. داده ماه آپریل و بعد از آن، عید پاک، ممکن است متفاوت باشد. ممکن است شاهد یک نتیجه نوسان دار دیگر باشیم. در هرصورت تمرکز بازار به زودی دوباره روی برکسیت خواهد بود.
    سفارشات کالاهای بادوام آمریکا: جمعه ساعت 12:30
    سرمایه گذاری در قیاس با بخش های دیگر از اقتصاد این کشور، روند کندی دارد. داده آپریل اکنون منتشر شد و چشم انداز بهتری را نسبت به رشد GDP در سه ماهه دوم سال در اختیار میگذارد. سفارشات هدلاین رشد حدودا 2.7% در ماه مارچ داشتند ولی سفارشات core فقط 0.4% افزایش داشتند. تمرکز بازار همچنان روی ارقام core است به دلیل نوسان بالای داده هدلاین که به میزان زیادی متأثر از فروش صنعت هوایی است.
    تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

    http://pcmfa.net/
    http://cabin.pcmfa.net/fa/register

    نظر


    • #77
      #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
      # Jun.3-7.2019

      https://t.me/PCMchannel

      چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 3-7 ژوئن، بانک مرکزی اروپا و NFP وعده هفته ای پرسروصدا را می دهند و همیشه هم خبری از ترامپ هست.
      بازارها نتایج ترکیبی از انتخابات اتحادیه اروپا را پیش از برگشت به وضعیت تمرکز روی نبرد تجاری هضم کردند. بعد چه می شود؟ هفته نخست از ماه ژوئن بسته ای از رویدادهای مهم است، همراه با تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا و گزارش دستمزدهای غیرکشاورزی. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
      نبرد تجاری بین آمریکا و چین با نیروی تمام ادامه داشت و روی تمایلات بازار فشار وارد کرد. این موضوع فراتر از تعرفه ها رفته است- که چین همانگونه که برنامه ریزی کرده بود آن را در پایان هفته افزایش داد- و حالا روی به سمت تهدیدهایی دارد که چین درمورد صادرات زمینی کمیاب و ممانعت آمریکا از فعالیت شرکت های بیشتر دارد. همچنین ترامپ تعرفه های جدیدی را روی کالاهای مکزیکو به عنوان تنبیه به دلیل اجازه به مهاجران برای آمد و شد در مرز اعلام کرد. بازارها مشغول مشاهده دقیق توئیتر ترامپ هستند. انتخابات اتحادیه اروپا نتایج ترکبی داشت درحالیکه ایتالیا و فرانسه به نفع احزاب پوپولیست پیروزی هایی را به دست آوردند؛ برخی از آرا خارج از احزاب اصلی، به نفع لیبرال ها و سبزها رفتند- احراب حامی اروپا. در انگلیس حزب برکسیت نایجل فرگ Nigel Farage برنده شد ولی سه نفر از حامیان احزاب باقی مانده همین میزان از آرا را دریافت کردند که این موضوعی پیچیده برای انگلیس است.
      PMI تولیدی کایشین چین: دوشنبه ساعت 1:45
      چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و معیار مستقل کایشین دیدگاه به روزی را درمورد اقتصاد در اختیار میگذارد ضمن اینکه چگونه باید با فشار آمریکا رودررو شود. این مقابله اثراتی را آنسوی مرزهای این کشور داشته است و چین قصد دارد تمایلات گسترده تری را ترتیب دهد. اندیکاتور دررقم 50.2 در ماه آپریل قرار گرفت و رقم ماه می احتمالا افتی تا زیر 50 خواهد داشت که توسعه را از کاهش جدامیکند.
      PMI تولیدی ISM آمریکا: دوشنبه ساعت 14:00
      اندیکاتور پیش رو ممکن است نشان از افت از رقم 52.8 را که در ماه آپریل مشاهده شد داشته باشد. عدد ماه می متأثر از تشدید تنش های تجاری که این ماه آغاز شد خواهد بود. از سوی دیگر، عدد این بخش(تولیدی) به عنوان نخستین اشاره در گزارش NFP روز جمعه در اختیار قرار میگیرد. انتظار بازار رقم 53 است.
      تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه ساعت 4:30
      رزرو بانک استرالیا سرانجام تصمیم گرفت تا نرخ های بهره را تغییر دهد- و این برای نخستین بار از سال 2016 بوده است. فیلیپ لاو و همتایانش اشاره کردند که به زودی نرخ های بهره را پایین می آورند درصورتیکه تورم بالا نرود. همچنین نبرد تجاری تشدید شده بین آمریکا و چین پای استرالیا را هم وسط می کشد. با افزودن رکود خانه سازی، موسسه مستقر در کانبرا آماده کاهش نرخ ها از 1.50% به 1.25% است. بازارها احتمالا روی موارد بعدی تمرکز خواهند داد. آیا لاو امسال برنامه ای برای پایین تر آوردن نرخ ها دارد؟ یا زمان میبرد پیش از اینکه حرکت دیگری داشته باشد؟ پاسخ به این پرسش احتمالا کلید واکنش دلاراسترالیا/آمریکا باشد. سایر کشورها نیز ناظر هستند. استرالیا از اوایل دهه نود میلادی درگیر رکود اقتصادی نشده است و اگر رزرو بانک این کشور تمایلات نزولی داشته باشد ممکن است سایر کشورها نیز به دنبال آن بیایند.
      تورم حوزه یورو: سه شنبه ساعت 9:00
      تورم در ماه آپریل با رقم 1.7% در هدلاین و 1.2% در CPI core افزایش پیدا کرد. هرچند این ضربه ناگهانی ممکن است فقط مربوط به «اثرات عید پاک» معروف باشد- آخرین زمانبندی از تعطیلات عید پاک. تورم core احتمالا در ماه می افت داشته است ضمن هموار کردن راه برای تصمیم بانک مرکزی اروپا برای صعود بیشتر در هفته. پیش بینی می شود که تورم هدلاین افتی از رقم 1.7%به 1.4% داشته باشد و همچنین تورم core از 1.3%به 1%.
      GDP استرالیا: چهارشنبه ساعت 1:30
      سرزمین زیرین اقیانوسیه از افت چشم گیر در رشد در سه ماهه چهارم 2018 رنج برده است- فقط 0.2%. پیش بینی اقتصاددانان نرخ رشد 0.4% در سه ماهه نخست سال است. رزرو بانک این کشور احتمالا در تصمیم گیری نرخ خود، داده را در اختیار داشته باشد. درصورتیکه نظرات آنها درمورد رشد مبهم باشد، ممکن است پایین بیاید. اگر خوشبینانه باشد ممکن است بالا برود.
      دستمزدهای غیرکشاورزی ADP آمریکا: چهارشنبه ساعت 12:15
      گزارش بخش خصوصی از ADP بزرگترین فراهم کننده دستمزدها در آمریکا اشاره به دستمزدهای غیرکشاورزی دارد.پس از افزایش قابل توجه 275K در ماه آپریل، احتمال یک صعود نسبی 185K برای ماه می زیاد است. ارقام همیشه کاملا منطبق با واقعیت نیستند ولی عدد ماه گذشته بسیار نزدیک بود- قطعا توانسته انتظارات را برآورده کند.
      PMI غیرتولیدی ISM آمریکا: چهارشنبه ساعت 14:00
      بخش خدماتی بزرگترین بخش در امریکاست و انتشار داده آن همچنان به دستمزدهای غیرکشاورزی اشاره دارد. پس از نمره گیری 55.5 در ماه آپریل، احتمال رقمی بسیار نزدیک برای ماه می زیاد است:55.6. هرچند نبرد تجاری شعله ور آمریکا-چین اذهان کسب و کار را از خود دور نکرده است. افت تا نزدیک به 50-که نشانه کاهش است- بعید نیست.
      تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا: پنجشنبه ساعت 11:45(تصمیم گیری)، نشست خبری با حضور ریاست بانک ماریو دراگی ساعت 12:30
      بانک مرکزی اروپا آماده انتشار جزئیات طرح تأمین مالی جدید خود برای بانک با عنوان TLTRO است. به تازگی اشاره کرده اند که پس از اینکه دراگی در ابتدای سال آن را اعلام کرد، انجام می شود. یک برنامه گسترده ممکن است روی یورو فشار وارد کند درحالیکه مورد محدود ممکن است آن را بالا ببرد. هرچند اثر آن ممکن است محدود باشد همچنانکه پیش بینی های جدید تورم و رشد توجه ها را به سوی خود جلب میکند. درحالیکه رشد در سه ماهه نخست در قیاس با دو نوبت پیشین بهتر بود، کسی به این فکر نمیکند که اروپا در خطر باشد. بانک مرکزی اروپا ممکن است پیش بینی خود را کاهش دهد. همچنین نبرد تشدید شده تجاری بین آمریکا و چین از موارد نگرانی برای آن است که البته درمورد آن هم هشدار داده است. دراگی و همتایانش ممکن است پیش بینی ها را افزایش بدهند. و اینکه بانک چه زمانی نرخ های بهره را بالا می برد؟ بانک مرکزی اروپا تهعد داده است که نرخ ها را دستکم تا پایان سال و پس از اینکه جانشین دراگی ریاست را به عهده بگیرد، پایین نگه دارد. هیئت ریاست مستقر در فرانکفورت احتمالا بار دیگر تصمیم به تأخیر در زمان مقرر داشته باشد.انتظار بازارها نوعی تمایل صعودی است ولی مقدار آن مشخص نیست. بیش از همه بازارها پیگیر TRTRO، پیش بینی ها و پیش بینی نرخ های بهره هستند.
      دستمزدهای غیرکشاورزی آمریکا: جمعه ساعت 12:30
      گزارش ماهانه مشاغل آمریکا همان نوسانی را که باید ایجاد میکرد باعث نشد ولی این بار احتمالا فرق داشته باشد.فدرال رزرو ممکن است به کاهش نرخ اشاره کند ولی اگر بازارهای شغلی قوی باشند، ممکن است این اتفاق نیفتد. پس از رشد قابل توجه 263Kدر ماه آپریل، احتمال بازگشت به وضعیت عادی_180K- زیاد است. دستمزدها اهمیت چندانی ندارند. برای رشد ماهانه درآمدها انتظار رقم 0.3% را دربرابر آخرین بار با رقم 0.2% را داریم درحالیکه پیش بینی می شود که عدد سالانه روی رقم 3.2% ثابت باقی بماند.
      مشاغل کانادا: جمعه ساعت 12:30
      اگر آمریکا یک آپریل فوق العاده در بازار کارگری داشت، در کانادا هم همینطور بوده است. عدد اشتغال جهش حدود 106.5K داشت که با حدود 800K در آمریکا مقایسه می شود. نرخ بیکاری دررقم 5.7% قرار گرفت که غیرمنتظره بود. اکنون احتمال رشد نسبی را می دهیم.
      تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

      http://pcmfa.net/
      http://cabin.pcmfa.net/fa/register

      نظر


      • #78
        #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
        # Jun.10-14.2019

        https://t.me/PCMchannel

        چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 10-14 ژوئن، التهاب نبرد های تجاری، تمرکز روی داده مصرف کننده آمریکا
        بازارها همچنان روی نبردهای تجاری ترامپ مانور می دهند درحالیکه یورو/دلارآمریکا میزان بسیار بالای نوسان را همراه با ترکیب قدرتمندی از تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا درمورد افزایش نرخ و دستمزدهای غیرکشاورزی دریافت کرد. خرده فروشی های آمریکا، اطمینان مصرف کننده و تورم موارد مهم در هفته دوم ماه ژوئن هستند. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
        چین وآمریکا بیانیه خود را علیه یکدیگر تشدید کردند- ضمن تقبیح ناکامی در گفت و گوهای تجاری از سوی طرفین و محدودیت فعالیت شرکت های هردو طرف و تهدید بر تحریم های بیشتر. این فضا روی بازارها فشار وارد کرد و باعث نگرانی های بیشتر درمورد رکود جهانی اقتصاد شد. احتمالات کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو افزایش یافته است.
        GDP انگلیس: دوشنبه ساعت 8:30
        انگلیس سال گذشته ارقام GDP خود را برمبنای ماهانه منتشر کرد. سیستم جدید، کمکی به نگاه اولیه به عملکرد اقتصادی در سه ماهه دوم سال 2019 می شود. نتیجه به زحمت رقم حدودی 0.1% در ماه مارچ بود که در ان زمان انگلیس در مرحله ترک اتحادیه اروپادر تاریخ 29 مارچ بود- که به ناگاه به تاریخ 31 اکتبر جابه جا شد. اعلام بعدی برای ماه آپریل احتمالا نزولی خواهد بود که نشاندهنده افزایش زمینه برای رکود اقتصادی کامل است.
        گزارش مشاغل انگلیس: سه شنبه ساعت 8:30
        اعداد اشتغال ماه گذشته ترکیبی بودند- افت غیرمنتظره نرخ بیکاری تا 3.8% درماه مارچ- یک رکورد. از سوی دیگر رشد دستمزد با رقم 3.2% تعدیل شد که کمتر از رقم پیشین بود. داده پیش رو برای ماه آپریل است. داده فعلی احتمالا خالص است. موسسه Claimant Count Change انگلیس اخیرا روند رشد داشته است: 24.7K در ماه آپریل- ولی افزایش مطالبات شغلی ناشی از افزایش نرخ بیکاری نبوده است.ارقام ماه می نیز احتمالا نشاندهنده افزایش افرادی است که جویای کار هستند.
        تورم آمریکا: چهارشنبه ساعت 12:30
        ژروم پاول ریاست فدرال رزرو تأکید کرد که ضعف فعلی تورم ناپایدار است- و رشد CPI core تا رقم سالانه 2.1% در ماه آپریل گویای آن است. هرچند داده ماه می احتمالا چالش دیگری را برای فدرال رزرو به همراه داشته باشد که دلیلی برای یک نشست مهم در هفته آینده می شود. CPI هدلاین رشد حدودا 0.3% ماهانه و CPIcore رشد حدودا 0.1% در ماه آپریل داشت.
        گزارش مشاغل استرالیا: پنجشنبه ساعت 1:30
        پس از اینکه رزرو بانک این کشور نرخ های بهره را کاهش داد، شایان توجه است که آیا بازارکارگری همچنان در مرکز توجه قرار میگیرد و آیا تصمیم گیری بعدی درمورد نرخ را به دنبال خواهد داشت یا نه. اقتصاد صعود 28.4K در ماه آپریل داشت و نرخ بیکاری دررقم 5.2% ایستاد- بالاتر از کف پیشین ولی همچنان میخواهد بالا برود. احتمال صعود نسبی در پوزیشن ها را درگزارش ماه می در نظر گرفته ایم.
        تصمیم گیری نرخ سوئیس: پنجشنبه ساعت 7:30، نشست خبری ساعت 8:00
        بانک ملی این کشور نرخ بهره خود را دررقم -0.75% قرار داد- در عمق محدوده منفی- که این اززمان حذف نمره گذاری یورو/فرانک سوئیس از ژانویه 2015 بوده است. بانک ملی همچنان برلزوم مداخله در بازارهای ارز اشاره کرد.در تصمیم گیری سه ماهه خود، بخش با سرپرستی تامس جردن Thomas Jordan پیش بینی میکند که نرخ بهره بدون تغییر بماند. احتمالا تأکید میکند که مداخله ضروری است چراکه گردش دارایی های امن ارزش فرانک را بالاتر میبرند و یورو پس از نشست تصمیم گیری صعودی نرخ بانک مرکزی اروپا درمعرض خطر است.
        خرده فروشی های آمریکا: جمعه ساعت 12:30
        اطمینان مصرف کننده در ماه می بهبود داشت ولی رقم نهایی نزولی بود با برطرف شدن بخشی از کاستی ها. پس از نمره دقیق 100، رقم اولیه ماه ژوئن از دانشگاه میشیگان احتمالا افتی تا زیر این رقم داشته است.اطمینان مصرف کننده یک اندیکاتور پیشروی مصرف در نظر گرفته می شود- همبستگی همیشگی هنوز برقرار نیست.
        تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

        http://pcmfa.net/
        http://cabin.pcmfa.net/fa/register

        نظر


        • #79
          #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
          # Jun.17-21.2019

          https://t.me/PCMchannel

          چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 17-21 ژوئن، نگاه ها به سوی فدرال رزرو آمریکا
          کمتر شدن تنش ها در نبردهای تجاری ظاهرا آنقدرها هم بازارها را بالا نمی کشد که همچنان نگران شعله کشیدن دوباره این تنش ها هستند. پس از همه داده های بسیار مهم آمریکا، اکنون وقت آن است که فدرال رزرو این کشور برنامه های خود را درمورد کاهش نرخ اعلام کند و نیز اخبار بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس را دنبال میکنیم، به زودی. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
          دلارآمریکا برنده هفته شلوغی شد که درآن شاهد بالا گرفتن تنش های تجاری و همچنین داده ترکیبی آمریکا بودیم. خرده فروشی ها طبق انتظار بودند درحالیکه تورم همسو با پیش بینی ها نبود. بوریس جانسون نخست وزیر بعدی انگلیس پس از دور نخست رأی گیری است. نفت خام افزایش داشت و پس از مورد حمله واقع شدن تانکرها در خلیج عمان، سقوط کرد.
          تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
          بانک این کشور احتمالا از سطح سالانه شاخص بهای مصرف کننده که به رقم 2.1% رسیده است خشنود است- تقریبا در رقم هدف بانک با رقم 2%. CPIcore دررقم 1.8% قرار گرفت درحالیکه قیمت های خرده فروشی تاحدودی بالاتر از 3% بودند. ارقام جدید ماه می احتمالا نشانی از اسلاید در CPI هدلاین دارند که این به دلیل افت بهای انرژی است ولی CPI core ممکن است از حرکات مهم و قابل توجه، برگشت داشته باشد.
          تصمیم گیری فدرال رزرو: چهارشنبه ساعت 18:00، نشست خبری ساعت 18:30
          فدرال هرگونه قصدی را برای بالا بردن نرخ بهره در سال 2019 لغو کرده است- و اکنون ممکن است اعلام کاهش نرخ کند. بازارها تقریبا شامل دو کاهش در سال جاری می شوند که اولی در نشست جولای خواهد بود. ژروم پاول ریاست فدرال تقریبا از تورم پایین در سه ماهه نخست با عنوان «ناپایدار» منصرف شده است و با تأکید بر «صبر» اشاره به نه افزایش دارد و نه کاهش- تا بر موضع شکیبایی پافشاری کند و بگوید که « آنگونه که درست باشد عمل خواهد کرد». اقتصاد آمریکا خوب پیش می رود ولی گزارش شغلی اخیر آن که خشنودکننده نیست هم صعودهای شغلی و هم دستمزدها را از دست داد که این ممکن است باعث بازنگری دوباره در بانک مرکزی شود. همچنین تصمیم گیری نرخ پیشین درست چندروز پیش از قطع گفت و گوهای چین-آمریکا منتشر شد. فدرال رزرو احتمالا قادر به نادیده گرفتن سیاست ها نیست و شاید باید بادها(جریانهای) مخالف را در چشم انداز خود درمورد تجارت جهانی با هم یکی کند.
          ولی این وضعیت تاکجا پیش خواهد رفت؟ اولین چیزی که بازارها به آن نگاه میکنند نمودار آماری است. فدرال رزرو پیش بینی های تورم، رشد، اشتغال و از همه مهم تر- نرخ های بهره- را یک بار در سه ماه منتشر می کند.همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، بازارها امسال انتظار دو کاهش نرخ را دارند. درصورتیکه فدرال رزرو همچنان از کاهش نرخ خبر بدهد یا فقط یک کاهش نرخ داشته باشد، احتمالا دلارآمریکا قدرت میگیرد و بالاتر می رود و سهام سقوط میکند. دو رقم کاهش ممکن است روی دلارآمریکا فشار وارد کند و با سه رقم شدید کاهش- بسیار بعید است- دلار سقوط میکند.
          اگر تغییر در نمودار آماری شدید باشد، دیگر چیزی مهم نیست. هرچند اگر فدرال رزرو اعلام یک یا دو کاهش نرخ کند، تمرکزها به سرعت متوجه بیانیه می شود. آیا فدرال رزرو اصلا نگران تورم است؟ آیا ترسی از نبردهای تجاری در بیانیه ابراز خواهد شد؟ آیا مخالفانی بودند که بخواهند اکنون نرخ پایین بیاید؟ همه این فاکتورها شاید اثرات چشمگیری داشته باشد.
          آخرین ولی نه آنچنان بی اهمیت مورد؛ سخنرانی پاول یک ساعت و نیم پس از اخبار منتشر می شود. چندین ماه پیش او گفت که وضعیت اقتصادی خوب است. اکنون او وضعیت را چگونه می بیند؟ نظرات درمورد حرکات بعدی در نرخ های بهره احتمالا مهم ترین اثرات را خواهد داشت که در پی نظراتی درمورد تورم و تجارت می آیند. خبرنگاران او هرکلمه او را بررسی میکنند و بازتاب تصمیم گیری فدرال رزرو چندروزی شنیده خواهد شد.
          GDP نیوزلند: چهارشنبه ساعت 22:45
          اقتصاد این جزیره کوچک نرخ رشد جهشی 0.6% در سه ماهه پایانی سال 2018 داشته است و سال 2019 احتمالا با ارقام نرم تری آغاز شده است. اثرات نبرد تجاری و اطمینان تجاری پایین ممکن است دامن این جزیره را هم بگیرد که داده GDP را یک بار بدون بازنگری منتشر میکند.
          تصمیم گیری نرخ ژاپن: پنجشنبه، ساعات آغازین صبح
          بانک ژاپن تقریبا ضعیف ترین سیاست پولی را با تعهد به حفظ بازده ده ساله پایین و نرخ بهره منفی در کشورهای پیشرفته تصویب میکند. باوجود این، بانک این کشور خیلی از هدف تورم خود دور است: 2%. آیا کورودا و همراهانش چیز جدیدی برای مطرح کردن دارند؟ احتمالا بر تعهد خود برای نرخ های پایین پایبند خواهند بود ولی این برای بازارها قانع کننده نیست.
          خرده فروشی انگلیس: پنجشنبه ساعت 8:30
          پیش بینی می شود که داده خرده فروشی ماه می درست پیش از تصمیم گیری نرخ، افت حدودا 0.5% داشته باشد پس از ثبات در وضعیت فلت در ماه آپریل. اقتصاد انگلیس در ماه آپریل و پس ازصعود در ماه مارچ، ضعیف بود که همه اینها مربوط به ذخیره سازی پیش از برکسیت بوده است- که اتفاق نیفتاد. شایان ذکر است که نوسانات در این ارقام طبیعی است.
          تصمیم گیری بانک انگلیس: پنجشنبه ساعت 11:00
          بانک انگلیس قصد خود را برای افزایش نرخ های بهره پیش از منحنی تورم وباتوجه به رکود اقتصادی برای داشتن حائل، تبیین کرده است. هرچند بی ثباتی زیاد درمورد برکسیت هرگونه سیاستگزاری را ناممکن کرده است. آیا بانک انگلیس همچنان یک برکسیت نرم را پیش بینی میکند؟ آیا هنوز قصد افزایش نرخ های بهره را دارند یا اینکه همچون همتایان خود این ایده را کنار میگذارند؟
          PMI های حوزه یورو: جمعه ساعت 7:15( فرانسه)، 7:30(آلمان)، 8:00(حوزه یورو)
          اندیکاتورهای آینده مارکیت بی ثباتی را درمورد رشد آینده نشان داده است. نگران کننده ترین رقم، برای شاخص مدیران خرید تولید آلمان است که به مدت چندین ماه به خوبی زیر 50 بوده است- مرزی که گسترش را از کاهش جدا میکند. اکنون پیش بینی می شود که رشدی از رقم 44.3 تا 44.6 داشته باشیم. ارقام فرانسه نسبتا بالای 50 بوده است و انتظار می رود که ارقام اولیه برای ماه ژوئن ثبات خود را حفظ کنند.
          تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

          http://pcmfa.net/
          http://cabin.pcmfa.net/fa/register

          نظر


          • #80
            #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
            # 2019.19-15.July

            https://t.me/PCMchannel

            چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 15-19 جولای، داده مصرف کننده آمریکا پس از تحکیم قدرت درمورد دلار از سوی پاول، در مرکز توجه است.
            دلارآمریکا در واکنش به علامت پاول مبنی بر اینکه فدرال نرخ های بهره را در ماه جولای پایین می آورد ولی با توجه به افزایش تورم، به تدریج این کار را میکند، دچار مشکل شده است. بعد چه بر سر دلارمی آید؟ داده مصرف کننده آمریکا اکنون در مرکز توجه است. پیش از آنکه درمورد تصمیم گیری بانک مرکزی بدانیم، خرده فروشی آمریکا و داده اطمینان مصرف کننده آن مورد توجه است. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.ژروم پاول گفته است که چشم انداز فدرال رزرو مبهم است و اینکه بسیاری سخن از کاهش نرخ گفته اند، اینکه سرمایه گذاری کاهش قابل توجهی داشته است و اینکه تورم ضعیف ممکن است دوام داشته باشد. تمایلات کاهشی او زمینه را برای کاهش نرخ در 31 جولای فراهم کرد و دلار افت داشت. هرچند، تورم core خوب دررقم 2.1% سالانه به بهبود دلار کمک کرد.
            GDP چین: دوشنبه ساعت 2:00
            دومین اقتصاد جهان به تدریج روند نزولی داشته است پس از نبردهای تجاری و نگرانی هایی که از زمان اعمال بیشتر تعرفه ها از سوی ترامپ تشدید شده است. پس از رشد در سرعت سالانه 6.4% در سه ماهه نخست، نزول تا رقم 6.2% بسیار محتمل است- همسو با اهداف رهبری. همچنین چین قصد انتشار نتیجه صنعتی و سایر ارقام را دارد که بر تمایلات بازار جهانی اثرگذار خواهد بود.
            تورم نیوزلند: دوشنبه ساعت 22:45
            دولت جنوب اقیانوسیه داده قیمت مصرف کننده را تنها به صورت سه ماهه منتشر میکند و میخواهد که اثر چشمگیری داشته باشد. CPI تنها تا رقم 0.1% افت داشت که این به دنبال سال جدید بود و به احتمال زیاد تا رقم 0.6% افزایش دارد.
            گزارش مشاغل انگلیس: سه شنبه ساعت 8:30
            نرخ بیکاری همچنان دررقم پایین 3.8 دلار در انگلیس قرار دارد درحالیکه دستمزدها با سرعت رضایتبخش 3.1% رشد دارند. این داده برای ماه آپریل در ماه می تکرار می شود. باوجود ارقام خوب، بانک انگلیس بعید است که نرخ ها را تا حل و فصل موضوع برکسیت، بالا ببرد. موسسه The Claimant Count Change آماده افزایش تا حدود 18.9k در ماه ژوئن پس از 23.2k در ماه می است.این افزایش در مطالبات بیکاری همچنان روی نرخ بیکاری اثرگذار بوده است.
            خرده فروشی آمریکا: سه شنبه ساعت 12:30
            داده مصرف کننده آمریکا در ماه می فعال بوده است همچنانکه فروش حدود 0.5% افزایش داشت و فروش core نیز در همین مقیاس بالا رفت. گزارش ماه می همراه بود با بازنگری های صعودی ماه می. اکنون افزایش بیشتر 0.2% در هدلاین و0.1% در فروش coreپیش بینی می شود.
            سخنرانی ژروم پاول: سه شنبه ساعت 17:00
            صاحب قدرت ترین بانکدار دنیا بار دیگر سخنرانی دارد- اینبار در پاریس. هرچند سخنرانی او باعنوان «جنبه هایی از سیاست پولی در دوران پس از بحران» است و احتمالا مستقیما روی سیاست اخیر اثری ندارد.
            تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
            شاخص بهای مصرف کننده انگلیس در رقم 2% در ماه می ثبات داشته است- دقیقا مطابق با هدف بانک این کشور. اکنون همان سطح را انتظار داریم. همانگونه که پیش از این اشاره شد، بدون راه حلی درمورد برکسیت، بانک مرکزی بعید است که دست به اقدامی بزند.
            گزارش مشاغل استرالیا: پنجشنبه ساعت 1:30
            بازار کارگری استرالیا خوب پیش می رود ولی رزرو بانک این کشور میانه خوبی با نرخ بیکاری دررقم 5.2% ندارد. تکرار این نرخ محتمل است درحالیکه عدد مشاغل صعود داشت و ممکن است نسبتا بیش از 42.3k گزارش شده باشد.
            تمایلات مصرف کننده آمریکا: جمعه ساعت 14:00
            معیار تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان طی ماه های اخیر در سطوح بالا شناور بوده است و درماه ژوئن دررقم 98.2 قرار گرفته است. رقم اولیه ماه جولای نیز احتمالا مشابه خواهد بود.
            تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

            http://pcmfa.net/
            http://cabin.pcmfa.net/fa/register

            نظر


            • #81
              #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
              # 2019.5-9.Aug

              https://t.me/PCMchannel

              چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 5-9 اوت، تمرکز و پرداختن به درام بازار و ارزهای کالایی
              دلارآمریکا یک هفته پرتب و تاب با فدرال رزرو داشت. بعد چه می شود؟ PMI غیرتولیدی ISM، تصمیم گیری نرخ استرالیا و نیوزلند و GDP انگلیس موارد مورد توجه معامله گران هستند. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم:
              PMI غیرتولیدی ISM آمریکا: دوشنبه، ساعت 14:00
              این بررسی پیش رونده برای بزرگترین بخش آمریکا معمولا بااشاره ای به دستمزدهای غیرکشاورزی همراه است. اکنون، داده پس از انجام منتظر می شود ضمن فرصت دادن به وضعیت تا سروسامانی بگیرد. در ماه ژوئن خدمات با سرعت رضایت بخشی رشد داشته اند همراه با نمره 55.1 که به طرز چشمگیری بالای 50 است و محدوده کاهش و نزول را جدا میکند. اکنون ممکن است شاهد روند نزولی باشیم.

              گزارش مشاغل نیوزلند: دوشنبه ساعت 22:45
              دولت کوچک جنوب اقیانوسیه ارقام مشاغل را تنها یک بار هرسه ماه منتشر می کند- که هراعلامیه اثرگذاری قابل توجه خود را دارد. با وجود نرخ بیکاری پایین با رقم 4.2% در سه ماهه نخست، این گزارش، سهام Kiwi را پایین فرستاد همچنانکه سطح کلی اشتغال افت حدودا 0.2% داشت. اکنون احتمال ارقام بهتری وجود دارد.

              تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه، ساعت 4:30
              پس از دو کاهش نرخ، رزرو بانک استرالیا احتمالا نرخ بهره را ثابت دررقم 1% نگه می دارد. باوجود کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو، فیلیپ لاو ریاست رزرو بانک استرالیا و همراهانش، آماده توقف در تصمیم و آماده سازی وضعیت برای زمان بدتری هستند. درحالیکه رزرو بانک استرالیا خواهان این است که نرخ بیکاری پایین تر بیاید، تورم بیش از رقم مورد انتظار است و باعث بالاتر رفتن نرخ ها می شود.
              تصمیم گیری نرخ نیوزلند: چهارشنبه ساعت 2:00، نشست خبری ساعت 4:00
              تصمیم گیری نرخ رزرو بانک نیوزلند به میزان قابل توجهی به گزارش مشاغل بستگی دارد ولی احتمال زیادی هست مبنی بر اینکه ریاست رزرو بانک این کشور و همراهانش پس از کاهش 25bp ماه می از 1.75% به 1.50%، کاهش نرخ داشته باشند و این روند در ماه ژوئن متوقف شد. رزرو بانک نیوزلند نسبت به تنش های تجاری اخیر و کاهش نرخ فدرال رزرو و همچنین برخی نگرانی های داخلی واکنش نشان داد.

              GDP انگلیس(سه ماهه): جمعه ساعت 8:30
              این گزارش برای تمامی سه ماهه دوم سال و در مقایسه با اعلامیه ماهانه بسیار اثرگذارتر است. اقتصاد بریتانیا با سرعت جهشی 0.5% در سه ماهه نخست 2019، توسعه داشت- درحالیکه این روند رشد بیشتر ناشی از آمادگی برای برکسیت بوده است- که در تاریخ اصلی 29 مارچ اتقاف نیفتاد. اندیکاتورهای اقتصادی سه ماهه دوم روند کاهشی قابل توجهی را نشان داده اند و نگرانی برخی از فشاری است که وضعیت فعلی روی اقتصاد می آورد- که زمینه را برای رکود فراهم می سازد. ممکن است که پوند و یورو تحت تأثیر داده ها قرار بگیرند.

              گزارش مشاغل کانادا: جمعه ساعت 12:30
              داده اشتغال کانادا معمولا مجبور است که برای جلب توجه با دستمزدهای غیرکشاورزی آمریکا به رقابت برخیزد- ولی این دوره، دوره اوج این کشور است. اقتصاد کشور 2.2k معامله را در ماه ژوئن از دست داد که این پس از چندین ماه خوب با صعودهای چشمگیر بود. بازگشت به وضعیت نزولی احتمالا به دلیل داده ماه ژوئن است. ممکن است که داده بیکاری در همان رقم پیشین 5.5% بماند. رشد دستمزد اثر زیادی داشته است و باید زیر نظر باشد.
              تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

              http://pcmfa.net/
              http://cabin.pcmfa.net/fa/register

              نظر


              • #82
                #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                # 2019.12-16.Aug
                https://t.me/PCMchannel

                چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 12-16 اوت، نبرد تجاری ترامپ و داده مصرف کننده در مرکز توجه بازار
                کاهش یوان چین نبردهای تجاری را تشدید کرده است و سیاست های کاهش افزون نرخ بانک های مرکزی منتج به یک هفته ترکیبی برای دلار شده است. بعد چه می شود؟ معاملات بازار در مرکز توجه است ولی حرکت های بعدی دلار آمریکا نیز بستگی زیادی به داده مصرف کننده دارد. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
                چین با آمریکا مقابله به مثل می کند- نه از کانال تعرفه- بلکه با ایجاد زمینه برای افت یوان. تشدید نبرد تجاری در یک نبرد ارزی کامل روی بازارهای جهانی فشار وارد کرده است و پول را به سهام های امن روانه میکند- که گمانه زنی ها برای کاهش نرخ فدرال رزرو را افزایش داده است. این روند روی دلارآمریکا دربرابر ارزامن یوان و یورو فشار وارد کرده است ولی نه دربرابر ارزهای کالایی. رزرو بانک نیوزلند نرخ ها را حدود 50bp پایین آورده است ضمن اینکه شاخض سهام Kiwi و افت بهای نفت به دلارکانادا آسیب می زند. پوند فقط تدریجا بهبود داشته است.

                گزارش مشاغل انگلیس: سه شنبه ساعت 8:30
                بازار کارگری انگلیس باوجود بی ثباتی موضوع برکسیت آشفته است. دستمزدها همچنان در مرحله نخست هستند همچنانکه بانک انگلیس روی تورم تمرکز دارد- ازجمله قیمت با بالارفتن دستمزدها بالا می رود. انتظار می رود که میانگین درآمدهای ساعتی رشد حدودا 3.7% سالانه در ماه ژوئن داشته باشد که روند صعودی از رقم 3.4% در ماه می بوده است. انتظار می رود که نرخ بیکاری همچنان دررقم 3.8% بماند- کاهش تاریخی. نرخ بیکاری همچنان پایین است باوجود افزایش شاخص موسسه Claimant Count Change که انتظارات را برای یک صعود دیگر 42k در این لحظه برآورده میکند.

                تورم آمریکا: سه شنبه ساعت 12:30
                فدرال رزرو آمریکا نرخ های بهره را به دودلیل اصلی پایین می آورد- تنش های تجاری و تورم کاهش یافته. دلیل دیگر برای یک تست جدید است. انتظار می رود که شاخص قیمت مصرف کننده رشد حدودا 0.3% داشته باشد و CPI core حدود 0.2% بالا برود و هردو دررقم سالانه 2.1% باقی بماند. هرگونه انحراف ممکن است اثرچشم گیری روی تمامی بازارها داشته باشد.

                GDP آلمان: چهارشنبه ساعت 6:00
                بزرگترین اقتصاد حوزه یورو از نظر رکود تولید وضعیت مساعدی ندارد. آیا آلمان روند کاهشی بارزی داشته است؟انتظارات بازار در رقم 0.1% در سه ماهه دوم است پس از رشد حدودا 0.4% در سه ماهه نخست سال. اعداد آلمانی روی به روز رسانی همه داده های اروپا که دررقم 0.2% در خوانش اولیه قرار گرفتند اثرگذار است.
                تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
                CPI هدلاین دقیقا هدف 2% بانک انگلیس در ماه ژوئن بوده است و احتمالا در ماه جولای 1.9% افت داشته بوده است- این روند شانس کاهش نرخ های بهره این بانک را هم در نشست پیش روی بانک و هم در ماه سپتامبر یا اوایل نوامبر افزایش می دهد- درست پس از برکسیت. پیش بینی می شود که CPI core همچنان در رقم 1.9% باقی بماند.

                گزارش مشاغل استرالیا: پنجشنبه ساعت 1:30
                بازار کارگری استرالیا به سختی در حوزه مشاغل در ماه ژوئن صعود داشته است- فقط 500 نفر وارد فضای کاری شده اند. پیش بینی می شود که گزارش ماه جولای رشد چشم گیربیشتری با رقم 14.2k داشته باشد درحالیکه انتظار می رود نرخ بیکاری همچنان دررقم 5.2% ثابت بماند.

                خرده فروشی های آمریکا: پنجشنبه ساعت 12:30
                تمرکز اقتصاد آمریکا روی مصرف است- و این گزینه منبع اصلی رشد اخیر بوده است. انتظار می رود که فروش های هدلاین درگزارش ماه جولای تعدیل شده باشند- 0.3% دربرابر 0.4% ماه ژوئن. انتظار می رود که فروش های core بار دیگرافزایش حدودا 0.4% داشته باشند درحالیکه گروه کنترل- که جهش 0.7% در ماه ژوئن داشت انتظار می رود که صعودی با سرعت نسبی داشته باشد.

                تمایلات مصرف کننده آمریکا: جمعه ساعت 14:00
                تمایلات مصرف کننده معیار مصرف آینده است- و تطبیق آن دردیرترین زمان ممکن بوده است. پس ازآخرین نمره با رقم 98.4 در اعلامیه نهایی ماه جولای، انتظار می رود که خوانش مقدماتی دانشگاه میشیگان برای ماه اوت دررقم 97.2 قرار بگیرد.
                تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                http://pcmfa.net/
                http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                نظر


                • #83
                  #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                  # 2019.19-23.Aug
                  https://t.me/PCMchannel

                  چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 19-23 اوت، همه نگاه ها به سمت پاول
                  بازارهای جهانی با نشانه هایی از رشد رکود اقتصادی آینده، در تقلا هستند. حرکت بعدی بستگی به فدرال رزرو دارد همراه با گزارشات کمیته و سخنرانی ژروم پاول. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
                  اقتصاد آلمان کاهش داشت و ممکن است وارد دوران رکود شود. رشد تولید صنعتی چین با پایین ترین سرعت از سال 2002 افزایش پیدا کرد و بازده آمریکا معکوس شد- ضمن نگران کردن سرمایه گذاران از رکود اقتصادی در دومین اقتصاد جهان. سایر اندیکاتورهای اقتصادی ترکیب شدند همراه با رشد بیش از انتظار خرده فروشی آمریکا و افت اطمینان مصرف کننده این کشور.

                  گزارش تورم کانادا: چهارشنبه ساعت 12:30
                  شاخص قیمت مصرف کننده این کشور بیشتر از چندین کشور اقتصادی پیشرفته دیگر افزایش داشته است همراه با CPI میانی و CPI لبه که به ترتیب در رقم 2.2% و 2.1% قرار گرفتند- بالای رقم هدف 2%. هرچند قیمت هدلاین افت حدودا 0.2% در ماه ژوئن داشت. احتمال رشد 0.1% برای ماه جولای زیاد است. پیش بینی می شود که CPI core میانی تا رقم 2.1%، CPIلبه تا 2% و CPI عادی تا 1.8% کاهش داشته باشد.

                  گزارشات نشست FOMC: چهارشنبه ساعت 18:00
                  نگرانی مقامات فدرال رزرو چیست و چگونه است؟ پرسشی که به تنش های تجاری و تورم پایین اشاره دارد- فاکتورهایی که باعث تصمیم فدرال رزرو برای نرخ های پایین تر در 31 جولای شدند- نشستی که جزئیاتی را در اختیار گذاشت. دونفر از رأی دهنده ها مخالف بودند و برخلاف کاهش نرخ ها رأی دادند و بازارها خواهان آگاهی از این است که آیا این تمایلات افزایشی ادامه دارد یا کبوترهای لبه، بیشتر میخواهند. درحالیکه برخی مستندات نامناسب هستند، باید خاطرنشان کرد که تاآخرین لحظه بازنگری می شود همراه با این نکته که مقامات کمیته میدانند که بازارها نشست های کمیته را دنبال می کنند.

                  PMI های حوزه یورو: پنجشنبه ساعت 7:15(فرانسه)، 7:30( آلمان) و 8:00 برای همه منطقه
                  روند اقتصاد اروپا نزولی است و برخی درحال کمتر شدن هستند. احتمال رکود هست؟ بررسی مارکیت نشان داده است که بخش تولید کاهش پیدا میکند- که این ناشی از ضعف آلمان است. شاخص مدیران خرید بخش تولید بزرگترین اقتصاد جهان قصد داد که بیشترین اثر را روی اروپا داشته باشد ولی داده فرانسه هم تکانی به بازارها می دهد.

                  گزارشات نشست بانک مرکزی اروپا: پنجشنبه ساعت 11:30
                  بانک مرکزی اروپا آماده اعلام یک بسته انگیزشی چشمگیر در نشست سپتامبر است از جمله کاهش نرخ و احتمالا ازسرگیری برنامه خرید اوراق قرضه. این اعلامیه پی سازی مهمی برای حرکتی در نشست جولای بود و اکنون ما جزئیاتی را درمورد حرکت مورد انتظار بانک مستقر در فرانکفورت دریافت خواهیم کرد. بانک مرکزی اروپا شبیه سند فدرال رزرو به خوبی از این موضوع آگاه است که بازارها هر واژه ای را با دقت می سنجند و فدرال رزرو در تلاش است تا پیام روشنی درمور مقاصد خود را ابلاغ کند.

                  سخنرانی ژروم پاول: جمعه ساعت 14:00
                  درحالیکه گزارشات کمیته ممکن است تاحدودی نامناسب باشد، سخنرانی بسیار مهم ریاست فدرال رزرو، ژروم پاول کاملا به روز است.پاول در سالن شهر جکسون در ویامینگ Wyoming دررویداد سالانه ای که حرکتهای مهم بازار را به ویرایش گذشته منتقل کرد، سخنرانی داشت. مهم ترین پرسش سرمایه گذاران این است: آیا فدرال رزرو نرخ های بهره را در سپتامبر کاهش می دهد؟ پاول در تصمیم گیری جولای بر این مهم تأکید کرد که کاهش نرخ تنها یک « کاهش حمایتی» است و چرخه ای قرار نیست آغاز شود. هرچند، از زمان این سخنرانی بازارهای جهانی در تقلا بودند و منحنی بازده بازارها نشانه هایی از رکود را در پی داشت و سایر کشورها گزارشاتی از ضعف اقتصادی داشتند. دلارآمریکا احتمالا آسیب پذیر بشود درصورتیکه پاول در نشست 18 سپتامبر به کاهش نرخ اشاره کند و اگر این گزینه را کنار بگذارد، نرخ بالا می رود. بعید است که او شفاف بیان کند ولی بازارها هر کلمه را می سنجند و فورا یک بیانیه خلق میکنند.
                  تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                  http://pcmfa.net/
                  http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                  نظر


                  • #84
                    #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                    # 2019.26-30.Aug
                    https://t.me/PCMchannel

                    چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 26-30 اوت
                    بازارها همچنان در حال بالا و پایین کردن سخنرانی بسیار مهم ریاست فدرال رزرو آمریکا هستند که تکانی به دلار داد. بعد چه می شود؟ سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و به روز رسانی داده GDP با نزدیک شدن به پایان ماه اوت در مرکز توجه است. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.

                    سفارشات کالاهای بادوام آمریکا: دوشنبه ساعت 12:30
                    سفارشات محصولات بادوام نموداری از سرمایه گذاری هستند که زیر نظر دقیق فدرال رزرو می باشد. این داده همچنین روی محاسبات GDP اثرگذار است. با نگاهی به ماه ژوئن، سفارشات رشد حدودا 2% داشتند که انتظارات را برآورده کرد. سفارشات core- که اهمیت چندانی ندارند- صعود حدودا 1.2% داشت. نمیتوان جلوی افت نسبی در ماه جولای، نخستین ماه از سه ماهه سوم را گرفت.

                    اطمینان مصرف کننده CB آمریکا: سه شنبه ساعت 14:00
                    بررسی مصرف کننده ماهانه CB آمریکا در ماه جولای جهش داشته است با نمره 135.7. رقم بهتر احتمالا در پی عدد ضعیفتری در ماه ژوئن آمده باشد. معیار برابر دانشگاه میشیگان برآورد خود را درمورد انتشار اولیه ماه اوت نداشت.

                    GDP آمریکا(اعلام دوم): پنجشنبه ساعت 12:30
                    اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم نسبت به همتایان خود عملکرد بهتری داشته است با رشد نرخ سالانه 2.1% بنابر اعلام اولیه. این توسعه دربرابر ضعف ارقام آلمان و انگلیس قرار میگیرد. اعلام دوم احتمالا در تأیید سطح بهتر است و هرگونه انحراف از آن روی فدرال رزرو اثر میگذارد.

                    CPI حوزه یورو: جمعه ساعت 9:00
                    این شاخص در قاره کهن سرعت چندانی ندارد. سطح پایین تورم زیر انتظار بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره است. CPI هدلاین رشد حدودا 1.1% در ماه جولای داشت و احتمالا در خوانش اولیه برای ماه اوت حول همین رقم می ماند.CPI core ماه گذشته رقم نامناسب 0.95 را داشت و تکرار رقم پایین 1% احتمالا روی یورو اثرمیگذارد.

                    PCE core آمریکا: جمعه ساعت 12:30
                    هزینه های مصرف شخصی(PCE) معیار پیشنهادی فدرال رزرو از تورم است و نسبت به شاخص قیمت مصرف کننده که زودتر اعلام می شود، فرمول متفاوتی دارد. پس از رقم CPI core غیرمنتظره سالانه 2.2% در ماه جولای، احتمالا شاهد صعود PCE از 1.6% به 1.7% باشیم. رقم ماهانه رشد حدودا 0.2% در سه ماه گذشته داشته است.

                    GDP کانادا: جمعه ساعت 12:30
                    کانادا GDP خود را برمبنای ماهانه منتشر می کند ولی اعلام پیش رو که برای ماه ژوئن است شامل سه ماهه دوم می شود و اثر مهم تری نسبت به باقی دارد. اقتصاد کانادا در ماه های اخیر نسبت به سایر همتایان خود عملکرد بهتری داشته است. این روند ادامه دار می شود؟ پس از توسعه 0.2% در ماه می، ممکن است شاهد نرخ رشد نسبی در ماه ژوئن باشیم.

                    تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                    http://pcmfa.net/
                    http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                    نظر


                    • #85
                      چشم انداز هفتگی بازار ارز

                      #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                      # 2019.2-6.Sep
                      https://t.me/PCMchannel

                      چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 2- 6 سپتامبر، تشدید نبردهای تجاری، نبرد برکسیت، NFP و موارد دیگر
                      روند آرام در میدان معاملاتی به دلارآمریکا دربرابر همتایانش کمک کرد درحالیکه تصمیم تعلیق پارلمان از سوی جانسون فشار سنگینی به پوند وارد کرده است.تعرفه های جدید آمریکا، بحث و مذاکرات درموضوع برکسیت و رشد دستمزدهای NFP را پیش روی داریم. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
                      پس از بالا گرفتن تنش ها در نبرد تجاری، ترامپ و مقامات چینی در پی آرامش بودند- و بازارها قانع شدند. این روند به قوت گرفتن دلارآمریکا دربرابر ارزهای اصلی کمک کرد. باوجود این، معکوس بودن منحنی بازده، نشانه ای خطرناک از رکود اقتصادی در آینده است. وضعیت دراماتیک برکسیت پس از اعلام نخست وزیر انگلیس جانسون برای تعلیق پنج هفته ای پارلمان، بالا گرفت- که این روند شانس اپوزوسیون را در مسدود کردن برکسیت بدون توافق کم میکند. ارقام پایین حوزه یورو بر یورو فشار وارد کرد و به ناگاه جفت ارزی یورو/دلارآمریکا را تا زیر 1.10 پایین کشید. افت بیشتری در پیش است؟

                      تعرفه های جدید: یکشنبه با واکنش هایی طی هفته
                      آمریکا آماده است تا تعرفه های جدیدی را از روز یکشنبه اعمال کند. درحالیکه این اعمال پس از اعلام اولیه محدود به مقیاس کوچکتری می شود، همچنان باعث تشدید تنش ها در نبرد تجاری می شود که چین را وادار به مقابل به مثل میکند. پکن اشاره کرد که فورا پاسخی نخواهد داد ولی اقدامات متقابل آماده اجراشدن است.بازارها احتمالا بیش از آمریکا نسبت به اعلامیه چین واکنش نشان می دهند که تقریبا هم روی بازار اثرگذار بوده است.

                      PMI تولید کایشین چین: دوشنبه ساعت 1:45
                      معیار مستقل تولید در دومین اقتصاد جهان نشان دهنده کاهش اندک در ماه های اخیر بوده است- ضمن اینکه در تلاش برای حفظ سطح 50 بوده است تا افزایش را از کاهش جداکند.افت ناچیز از 49.9 به 49.8 را برای ماه اوت احتمال می دهیم. نبرد تجاری با آمریکا به اقتصاد چین ضربه زده است.

                      نبردهای پارلمانی برکسیت در انگلیس: از روز سه شنبه
                      مجلس عوام پس از تعطیلات تابستانی بازمیگردد که این پس از اعلامیه دراماتیک جانسون درمورد تعلیق پارلمان است- یا «تمدید» برای تعلیق- از هفته دوم سپتامبر تا 14 اکتبر. احزاب مخالف تلاش میکنند تا به طرح قانون لغو خروج از اتحادیه بدون توافق بپردازند- دولت هم پاسخ مقتضی را می دهد. گزینه دیگر انحلال دولت با رأی عدم اعتماد است(VONC)- ولی اپوزوسیون ناکام همچنان موافق بااین هستند که چه کسی دولت موقت را اداره خواهد کرد.این مبارزه به بیرون پارلمان هم کشیده خواهد شد. دو دادگاه انگلیس پذیرای درخواست های فوری هستند که در تلاش برای لغو تعلیق پارلمان است. مذاکرات اتحادیه اروپا و مقامات انگلیس ادامه دارد همراه با برنامه ریزی دیوید فراست مشاور انگلیس در اتحادیه اروپا در موضوع برکسیت برای نشست های بیشتر. بروکسل خواهان طرح های جدیدتر انگلیس در موضوع مرز گمرکی ایرلند است.

                      تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه ساعت 4:30
                      رزرو بانک استرالیا نرخ های بهره را دوبار در ماه جاری کاهش داده است- پس از بیش از دو سال ثبات. انتظار می رود که رزرو بانک این کشور نرخ نقدینگی را دررقم 1% این بار ثابت نگه دارد ضمن هوشیاری از این موضوع که بازار کار داخلی به خوبی کار میکند.

                      PMI تولیدی ISM آمریکا: سه شنبه ساعت 14:00
                      این بررسی آینده نگرانه بخش تولید آمریکا نشانه هایی از روند کند دارد- با نمره 51.2 در جولای. اکنون همان نمره را انتظار داریم. همچنین این اندیکاتور اشاره ای به گزارش مشاغل مهمی دارد که بعدا در طی هفته اعلام می شود.

                      GDP استرالیا: چهارشنبه ساعت 1:30
                      سرزمین اقیانوسیه رقم رشد رضایت بخشی دارد- 0.4%. اکنون احتمال توسعه سریع تر بیشتر است- 0.5%- برخلاف روند کند رشد جهانی. قرار نیست رقم ناامیدکننده ای روی کار بیاید.

                      تصمیم گیری نرخ کانادا: چهارشنبه ساعت 14:00
                      بانک کانادا اوایل سال را با تمایلات صعودی خود آغاز کرد ولی به تازگی قصد خود را برای افزایش نرخ کاهش داده است. باوجود این ارقام رشد جدید- 3.7% سالانه در سه ماهه دوم- بهانه ای به این بانک نمی دهد تا همراه همتایان خود برای کاهش نرخ یاهرگونه رفتار انگیزشی شود. استفان پولوز ریاست بانک کانادا و همکارانش آماده این هستند که نرخ ها را دررقم 1.75% ثابت نگه دارند و احتمالا نگرانی هایی درمورد اقتصاد جهانی داشته باشند- البته بدون شتابی برای هراقدامی.

                      دستمزدهای غیرکشاورزی ADP آمریکا: پنجشنبه ساعت 13:15
                      بزرگترین ارائه دهنده نرم افزار دستمزد آمریکا گزارش استخدامی خود را برای بخش خصوصی منتشر میکند- یک اشاره قابل توجه برای NFP رسمی. پس از افزایش مشاغل با رقم 156K در ماه جولای- بازگشتی به رشد طبیعی- احتمال سطح مشابه 150k زیاد است. درحالیکه ارقام ADP گاهی با داده رسمی تطابقی ندارند، انتشار آن حرکت چشمگیری در بازار ایجاد میکند.

                      PMI غیرتولیدی ISM آمریکا: پنجشنبه ساعت 14:00
                      بخش خدماتی فشار زیادی روی بخش تولید میگذارد و _ طی این بررسی- سلامت آن روی بازارها اثرگذار است. پس از نمره 53.7 در ماه جولای- بالای مرز 50 که گسترش را از کاهش جدا میکند- برای ماه اوت رقم مشابه 54 را پیش بینی میکنیم. این آخرین رقم پیش از گزارش بازارکارگری جمعه است.

                      دستمزدهای غیرکشاورزی آمریکا: جمعه ساعت 12:30
                      گزارش بسیار مهم مشاغل آخرین گزارش پیش از تصمیم گیری مهم فدرال رزرو پس از این ماه است. پس از یکی دوماه بی ثباتی، بزرگترین اقتصاد جهان صعود 164k در ماه جولای داشت- دقیقا مطابق با انتظارات. رشدی با رقم مشابه 168k را برای ماه اوت پیش بینی میکنیم درحالیکه دستمزدها- که اهمیت چندان کمی هم ندارند- باردیگر رشد حدودا 0.3% ماهانه دارند. نرخ بیکاری همچنان دررقم مورد انتظار 3.7% باقی مانده است. هرگونه انحراف ممکن است حرکتی در فدرال رزرو ایجاد کند- البته نه در تصمیم کاهش نرخ احتمالی اش- بلکه در پیش بینی های آینده.

                      سخنرانی ریاست فدرال رزرو آمریکا، ژروم پاول: جمعه ساعت 16:30
                      درست پیش از اینکه بانک مرکزی وارد «دوره خاموشی» خود شود پیش از تصمیم گیری 18 سپتامبر، ریاست آن فرصت برآورده کردن انتظارات را خواهد داشت. سخنرانی ژروم پاول درست 4ساعت پس از گزارش NFP در زوریخ است و احتمالا شفافیت بیشتری را پس از سخنرانی خوب ایشان در جکسون هال در اختیار میگذارد. این سخنرانی با عنوان « چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی»- هیچ گونه تردیدی درمورد اهمیت این رویداد برجای نمی گذارد.
                      تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                      http://pcmfa.net/
                      http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                      نظر


                      • #86
                        #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                        # 2019.9-13.Sep
                        https://t.me/PCMchannel

                        چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 9-13 سپتامبر، همه نگاه ها به سمت دراگی

                        پس از یک هفته آشفته از جمله نبرد بزرگ برکسیت، تشدید نبردهای تجاری، NFP و سخنرانی پاول، توجه ها اکنون به بانک مرکزی اروپا و محرک های آینده است. همچنین داده تورم و خرده فروشی آمریکا از موارد برجسته است. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.

                        GDP انگلیس: دوشنبه ساعت 8:30
                        اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم حدود 0.2% کاهش داشت- در سه ماهه جبرانی که در پی ذخیره سهام به دلیل برکسیت بود. گزارش بعدی برای ماه جولای است و نخستین چشم انداز را نسبت به سه ماهه سوم در اختیار میگذارد. پس از رکود در ماه ژوئن، اقتصاد احتمالا در ماه جولای در فشار باشد.

                        گزارش مشاغل انگلیس: سه شنبه ساعت 8:30
                        با نگاهی به ماه ژوئن، رشد دستمزد افزایش داشت و به سقف 3.7% یا 3.9% به جز بونوس رسید. ارقام خوب درآمد تنها تاحدودی وابسته به افزایش نرخ بیکاری از سطح پایین 3.8% به 3.9% بودند. گزارش ماه جولای احتمالا نشاندهنده همین ارقام خواهد بود. موسسه آماری The Claimant Count Change یا مطالبات بیکاری، احتمالا افزایش دیگری را نشان خواهد داد.

                        تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا: پنجشنبه ساعت 11:45، نشست خبری ساعت 12:30
                        بانک مرکزی اروپا آماده معرفی یک بسته قابل توجه برای محرک پولی است. موسسه مستقر در فرانکفورت، تقریبا در نشست پیشین خود در ماه جولای به این موضوع اشاره کرده بود. رکود اقتصادی آلمان، روند کند عرضه جهانی و تورم ضعیف بانک را وامیدارد تا حرکت را پیش اعلام کند.کاهش نرخ برپایه 10 از نرخ سپرده اخیر با رقم -0.40% ، تقریبا در عمق محدوده منفی، گامی کوچک محسوب می شود و روی بازار اثرگذار است. ریاست بانک مرکزی اروپا ماریو دراگی و همراهانش برای کاهش نرخ ممکن است فشار بیشتری برای کاهش نرخ بیشتر 20bp یا حتی بازنگری طرح خرید اوراق قرضه(QE) وارد کنند. هرچند، تمایل به افزایش نرخی همچون تمایل ریاست بانک آلمان ، جنس ویدمان Jens Weidmann احتمالا عقب نشینی میکند.یورو احتمالا بالا می رود درصورتیکه بانک مرکزی اروپا آماده کاهش ناچیز نرخ باشد- به ویژه درصورتیکه باهمراهی سیستم کارآمدی باشد که برخی بانکها را از نرخ های پایین معاف کند.اگر بانک در پی حرکت تهاجمی تری باشد، ارز رایج افت میکند.

                        تورم آمریکا: پنجشنبه ساعت 12:30
                        یکی از دلایل اصلی فدرال رزرو برای کاهش نرخ در ماه جولای تورم پایین بود. کمتر از یک هفته پیش از تصمیم گیری بعدی فدرال رزرو، ارقام تازه ای را برای ماه اوت دریافت خواهد کرد. شاخص قیمت مصرف کننده هدلاین(CPI) رشد حدودا 0.3% در ماه جولای داشت و CPI core حدودا 0.3% ماهانه و یکی هم 2.2% سالانه. رشد ممکن است باعث تردید فدرال رزرو برای افزایش نرخ باشد درحالیکه افت 2% یا پایین تر ممکن است گمانه زنی هایی را برای تمایلات کاهش بیشتر در پی داشته باشد.

                        خرده فروشی آمریکا: جمعه ساعت 12:30
                        داده مصرف کننده آمریکا در ماه جولای وضعیت خوبی داشته است همراه با فروش هدلاین که حدود 0.7% جهش دارد و فروش core با حدود 1% رشد. ارقام مصرف کننده برای ماه اوت ترکیب شده اند ضمن اینکه نشاندهنده حجم ضعیفی از فروش در ماه اوت هستند. این داده همچنین روی تصمیم گیری فدرال رزرو در هفته پیش رو اثرگذار است.

                        اطمینان مصرف کننده آمریکا: جمعه ساعت 14:00
                        نسخه نهایی معیار تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه اوت تا زیر 90 افت داشته است- کمترین رقم از اکتبر 2016. مصرف، اقتصاد را در ماه های اخیر نگه داشته است و اندیکاتورهای نگران کننده پیش رو ممکن است باعث اقدامات بیشتری از سوی فدرال رزرو باشد. داده اولیه برای ماه سپتامبر با دقت زیر نظر خواهد بود.
                        تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                        http://pcmfa.net/
                        http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                        نظر


                        • #87
                          #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                          # 2019.16-20.Sep
                          https://t.me/PCMchannel

                          چشم انداز هفتگی بازار ارز: ۱۶ تا ۲۰ سپتامبر - فدرال رزرو میخواهد همه بازارها را تحت تأثیر قرار دهد

                          با نزدیک شدن آمریکا و چین قدرت دلار در حال افزایش است. پوند بریتانیا رشد خود را همزمان با کاهش احتمال یک برگزیت قریب الوقع افزایش داده است و یورو هم با مشوق های اقتصادی بانک مرکزی اروپا جانی دوباره گرفت. بعد از این.ها، این هفته فدرال رزرو زیر ذره بین است در حالی که بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا برای جلب توجه رقابت میکنند. مهترین اخبار هفته اینها هستند.

                          دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال یک توافق میان مدت با چین است و اثر این توافق میان مدت مثل توافق دائمی است. دلار آمریکا و ین ژاپن دوباره نزول کردند و بقیه ارزها رشد داشتند. پوند بریتانیا در این میان یک برنده است زیرا پیشنهادی که میخواست از یک برگزیت بدون توافق جلوگیری کند حالا به یک قانون تصویب شده است و انتخابات پیش از موعد هم رأی نیاورده است. جفت یورو/دلار-آمریکا با تزریق مشوقهای اقتصادی از سوی بانک مرکزی اروپا، آرایش دو دره تشکیل داده اند اما دوباره به وضعیت پرنوسانی بازگشتند. داده های منتشر شده از آمریکا راضی کننده بودند که نشان از افزایش تورم، وضعیت فروش. ترکیبی از کم و زیاد و احیای تصویر مشتریان داشتند.

                          تولید صنعتی چین
                          دومین اقتصاد بزرگ جهان کمترین نرخ رشد سال را در ماه جولای با 4.8 درصد تجربه کرد. اما در حال حاضر یک افزایش به سمت رشد 5.2 درصد در حال وقوع است. این داده ها اثراتی فراتر از مرزهای چین دارند و تصویری جهانی از اقتصاد را تغییر می دهند.

                          تصویر اقتصادی مؤسسه ZEW آلمان
                          این شاخص که با نظرسنجی از ۳۰۰ سرمایه گذار و تحلیل گر به دست می آید، در ماه.های اخیر در یک سقوط آزاد بود. این شاخص در ماه آگوست به کمترین مقدار خود یعنی -44.1 رسید که نشان از بدبینی عمیق موجود در بازار است. اقتصاددانها انتظار دارند یک افزایش کوچک را در این شاخص به سمت -38 رخ دهد که هنوز هم نشان از یک مشکل تمام عیار در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو است.

                          نمودارهای تورم بریتانیا
                          شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا حول و حوش ۲ درصد است. این مقدار هدفگذاری بانک مرکزی انگلیس برای چندین ماه بود. اما پس از یک افزایش تعجب آور شاخص قیمت مصرف به 2.1 درصد در ماه جولای، در حال حاضر یک کاهش به سمت 1.8 در جریان است. همچنین با کاهش چشمگیر تورم، فشار برای افزایش نرخ بهره کاهش خواهد یافت. با این همه سقوط پوند در ماه آگوست ممکن است باعث افزایش قیمتها شود.

                          تصمیم فدرا رزرو
                          فدرال رزرو قرار است نرخ بهره را برای دومین بار، 0.25 درصد کاهش دهد. با اینکه آمریکا و چین دارند به هم نزدیک میشوند اما اثر تنشهای تجاری در بازار کار خود را نشان داده است و تعداد شغلهای ایجاد شده را کاهش داده است. بازارها در حال کاهش قیمت هستند و رئیس فدرال رزرو جرومی پاول نمیخواهد حرکتی علیه این روند انجام دهد. با این همه تورم روی کالاهای اصلی در حال افزایش است و سطح مصرف ثابت است و در نتیجه هر برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره غیرلازم میکند. واکنش دلار هم برپایه طرح «dot plot» فدرال رزرو است و به این نکته میرسد که کاهش بیشتری روی نرخ بهره خواهد بود. اگر طبق این طرح، جرومی پاول بخواهد نرخ بهره باز هم کاهش دهد (که در کنفرانس خبری مهمی آن را بیان خواهد کرد) ممکن است ارزش دلار بالاتر برود. وضعیت نامشخص نرخ بهره در اکتبر و دسامبر ممکن است روی ارزش دلار تأثیر زیادی بگذارد.

                          تولید ناخالص داخلی نیوزلند
                          نیوزیلند گزارش نرخ تولید ناخالص داخلی را در سال فقط یک بار بدون هیچ بازبینی منتشر می.کند و در نتیجه انتشار این گزارش شدید روی ارزش دلار نیوزلند تأثیر میگذارد. پس از انتشار گزارشی مبنی بر رشد 0.6 درصدی در سه ماهه اول، احتمالا این میزان رشد در سه ماهه دوم به 0.4 درصد تصحیح شود. بانک مرکزی نیوزلیند همچنین نرخ بهره را اخیرا 50bp پایین آورده است تا بتواند با همین روند جلو برود مگر اینکه لازم باشد برای جلوگیری از ریاضت اقتصادی کاری بکند.

                          گزارش اشتغال استرالیا
                          میزان اشتغال استرالیا در ماه جولای، رشد زیاد 41100 شغل را داشت. انتظار داریم یک رشد آرامتر 15200 شغلی در ماه آگوست داشته باشیم. انتظار داریم نرخ بیکاری همچنان بدون تغییر 5.2 درصد باقی بماند.

                          نرخ بهره در ژاپن
                          بانک مرکزی ژاپن فقط چند ساعت بعد از اعلام تصمیمهای فدرال رزرو، باید تصمیم خود مبنی بر نرخ بهره را اعلام کند. در ژاپن وجود نرخ بهره منفی در حال آسیب زدن به بانکهای تجاری است و در این حال فشاری روی بانک مرکزی ژاپن وجود دارد که نرخ بهره را از -0.10 درصد به -0.20 درصد کاهش دهد. بانک مرکزی ژاپن با فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در حال رقابت برای تسهیل سیاست پولی خود هستند. اما هاروهیکو کورودا و همکاران وی در بانک مرکزی ژاپن، ابزارهای بسیار کمی در اختیار دارند.

                          نرخ بهره بریتانیا
                          بانک مرکزی انگلستان در حال حاضر دست بسته در انتظار وضعیت برگزیت است. با اینکه رشد دستمزدها محکم است و در نتیجه ممکن است بانک مرکزی انگلستان برای کنترل تورم، نرخ بهره را بالا ببرد، بانک مرکزی انگلستان مجبور است برای مقابله با اثرات برگزیت بدون توافق، نرخ بهره را پایین بیاورد. در ماه سپتامبر جاری، پیشبینی شده که بریتانیا نرخ بهره را بدون تغییر در 0.75 درصد رها کند. اما نتیجه آرا خیلی مشخص نیست.

                          *تمام ساعت.ها به گرینویچ است

                          http://pcmfa.net/
                          http://cabin.pcmfa.net/fa/register
                          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 09-15-2019, 07:22 PM

                          نظر


                          • #88
                            <span style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: tahoma; text-align: justify;">#تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی</span><br style="text-align: justify; direction: rtl; font-family: tahoma; color: rgb(51, 51, 51); box-shadow: none !important;"><span style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: tahoma; text-align: justify;"># 2019.23-27.Sep</span><br style="text-align: justify; direction: rtl; font-family: tahoma; color: rgb(51, 51, 51); box-shadow: none !important;"><a href="https://t.me/PCMchannel" target="_blank" style="text-align: justify; direction: rtl; font-family: tahoma; color: rgb(24, 138, 21); text-decoration-line: none; box-shadow: none !important;">https://t.me/PCMchannel</a><br><br><strong>چشم</strong> <strong>انداز</strong> <strong>هفتگی</strong> <strong>بازار</strong> <strong>ارز؛</strong><strong> 23-27 </strong><strong>سپتامبر،</strong> <strong>پس</strong> <strong>از</strong> <strong>اتفاقی</strong> <strong>که</strong> <strong>برای</strong> <strong>فدرال</strong> <strong>رزرو</strong> <strong>پیش</strong> <strong>آمد،</strong> <strong>دلار</strong> <strong>بار</strong> <strong>دیگر</strong> <strong>به</strong> <strong>داده</strong> <strong>ها</strong> <strong>وابسته</strong> <strong>است</strong><strong>.</strong><br>دلار به عنوان برنده هفته ای شد که شامل&nbsp; « کاهش افزایش نرخ» از سوی فدرال رزرو و پیام های نامشخص در حوزه تجارت بود. همچنانکه معاملات در مرکز توجه است، ارقام قابل توجه چون <span dir="LTR">GDP</span> و کالاهای بادوام زیر نظر هستند. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.<br>فدرال رزرو نرخ های بهره خود را کاهش داده است ولی نشانه ای از حرکت بیشتر نداشت که در ابتدا دلار را بالاتر برد. هرچندف ریاست فدرال رزرو ژروم پاول بعدا شرایط را برای حرکاتی فراهم کرد. ابهامات مشابهی نیز در ارتباط با گفت و گوهای تجاری چین-آمریکا گزارش می شود. تنش ها در خاورمیانه پس از حمله پهباد ها به تجهیزات نفتی عربستان، بالا گرفت. هرچند احتمال یک جنگ تمام عیار کم است. گفت وگوهای برکسیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پیش می روند ولی جزئیات بسیاری برای حل شدن روی میز هستند.<br>&nbsp;<br><strong><span dir="LTR">PMS</span></strong> <strong>های</strong> <strong>فلش</strong> <strong>حوزه</strong> <strong>یورو</strong>: <strong>دوشنبه</strong><strong> 7:15 </strong><strong>برای</strong> <strong>فرانسه</strong> <strong>و</strong><strong> 8:00 </strong><strong>برای</strong> <strong>کل</strong> <strong>حوزه</strong> <strong>یورو</strong><br>شاخص های پویای مدیران خرید مارکیت نشانه هایی از یک نزول سراسری در اقتصاد اروپا و کاهش آشکار در بخش بسیار مهم تولید آلمان داشته است. <span dir="LTR">PMI</span> تولید برای اقتصاد قاره اروپا احتمالا اثرات بزرگتری خواهد داشت. انتظار رشد از رقم 43.5 تا 44.6 را داریم همچنانکه زیر رقم خزانه داری 50 کاهش را از افزایش جدا میکند. بخش های خدماتی هم در آلمان و هم در بخش های دیگر وضعیت بهتری دارند. <span dir="LTR">PMI</span> خدمات حوزه یورو بنابر پیش بینی افت از رقم 53.5 تا 53.1 دارند.<br>&nbsp;<br><strong>سخنرانی</strong> <strong>ماریو</strong> <strong>دراگی</strong>: <strong>دوشنبه</strong><strong> 13:00</strong><br>رئیس بانک مرکزی اروپا آماده سخنرانی پیش از پارلمان اروپا در یکی از آخرین حضورهای خود در رأس شغلی پیش از کناره گیری در ماه نوامبر است. دراگی بر کاهش نرخ نظارت داشت همچنین در افزایش بیشتر <span dir="LTR">QE</span> در اوایل ماه سپتامبر زمانیکه وضعیت و چشم انداز اقتصادی رو به وخامت گذاشت. او همچنین درخواست جدی تری برای عملکرد بهتر دولت ها داشت- افزودن محرک مالی. احتمالا همین پیام ها را در سخنرانی آخرش ابراز میکند و ممکن است نظراتی در مورد داده <span dir="LTR">PMI</span> بدهد.<br>&nbsp;<br><strong>اطمینان</strong> <strong>مصرف</strong> <strong>کننده</strong> <strong><span dir="LTR">CB</span></strong> <strong>آمریکا</strong>: <strong>سه</strong> <strong>شنبه</strong><strong> 14:00</strong><br>معیار <span dir="LTR">CB</span> درمورد اطمینان مصرف کننده همچنان در سراسر فصل تابستان بالا بود و افتی نداشت- برخلاف همین معیار از سوی دانشگاه میشیگان. اکنون پیش بینی می شود که افتی از رقم 135.1 در ماه اوت تا رقم 134.1 در ماه سپتامبر داشته باشد. این سطوح، بالا باقی می مانند.<br>&nbsp;<br><strong>تصمیم</strong> <strong>گیری</strong> <strong>نرخ</strong> <strong>نیوزلند</strong>: <strong>چهارشنبه</strong><strong> 2:00</strong><br>رزرو بانک این کشور با کاهش 50 رقمی در ماه اوت شوک زیادی به بازار وارد کرد- دوبرابر 25<span dir="LTR">bp</span> کاهش استاندارد. آدرین اُر ریاست رزرو بانک نیوزلند و همکارانش آماده ثبات نرخ بهره در پایان فصل تابستان و آغاز فصل پاییز هستند. موسسه مستقر در ولینگتون اشاره کرد که پیش از تغییر سیاست رزرو بانک، وقفه طولانی در انتظار خواهد بود. با وجود این ارزیابی تازه رزرو بانک درمورد اقتصاد داخلی و محلی آماده به حرکت درآوردن بازار است.<br>&nbsp;<br><strong><span dir="LTR">GDP</span></strong> <strong>نهایی</strong> <strong>آمریکا</strong>: <strong>پنجشنبه</strong><strong> 12:30</strong><br>انتظار می رود که خوانش نهایی <span dir="LTR">GDP</span> آمریکا برای سه ماهه دوم همان خوانش پیشین 2% رشد سالانه باشد- بازگشتی به « وضعیت عادی جدید». هرچند اگر خوانش نهایی باعث شگفتی شود. همچنین سرمایه گذاران ترکیب رشدی را زیر نظر دارند.در سه ماهه دوم ما شاهد افزایش مصرف شخصی بودیم درحالیکه سرمایه گذاری رشد را کاهش داد. هرگونه وضعیت بهتر سرمایه گذاری احتمالا دلار را بالا می برد.<br>&nbsp;<br><strong>سفارشات</strong> <strong>کالاهای</strong> <strong>بادوام</strong> <strong>آمریکا</strong>: <strong>جمعه</strong><strong> 12:30</strong><br>سفارشات کالاهای بادوام بازتابی از سرمایه گذاری هستند- این داده هم برای ماه اوت است- برخلاف داده تاریخ گذشته سه ماهه دومی در روز گذشته. انتظار می رود که سفارشات هدلاین افت حدودا 1.1% در ماه اوت داشته باشند پس از جهش 2% در ماه جولای. سفارشات <span dir="LTR">core</span> که تمایل به اثرگذاری بیشتری دارند پیش بینی می شود که رشد حدودا 0.2% پس از افت حدودا 0.4% داشته باشند.<br>&nbsp;<br><strong>شاخص</strong> <strong>قیمت</strong> <strong><span dir="LTR">PCE core</span></strong> <strong>آمریکا</strong>: <strong>جمعه</strong><strong> 12:30</strong><br>معیار پیشنهادی فدرال رزرو درمورد تورم شاخص <span dir="LTR">PCE</span>( هزینه مصرف شخصی) <span dir="LTR">core</span> است. باوجود افزایش در <span dir="LTR">CPI core</span> مشابه، انتظار می رود که این معیار در ماه اوت دررقم <span dir="LTR">1.6%</span> ثابت باقی بماند. انتظار می رود که تا ماه ها <span dir="LTR">PCE core</span> بار دیگر رشد حدودا <span dir="LTR">0.2%</span> داشته باشد. شاخص <span dir="LTR">CPI</span> و<span dir="LTR">PCE</span> هردو روش شناسی متفاوتی دارند.<br><strong>تمامی</strong> <strong>ساعات</strong> <strong>به</strong> <strong>وقت</strong> <strong>گرینویچ</strong> <strong>است</strong><strong>.</strong><br><br><div>http://pcmfa.net/</div><div>http://cabin.pcmfa.net/fa/register</div><div><br></div>

                            نظر


                            • #89
                              #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                              # Sep.30-Oct.4.2019
                              https://t.me/PCMchannel

                              چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 30سپتامبر- 4اکتبر، رشد کامل NFPs
                              پس از هفته ای پرآشوب که در آن شاهد قوت دلارآمریکا بودیم، سه ماهه چهارم همراه است با موجی پرفشار. رشد کامل NFP های بسیار مهم و بسیاری دیگر از رویداد در انتظار معامله گران است. در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را می آوریم.
                              شاخص های PMI حوزه یورو اشاره به رکود کامل در قاره کهن دارد و این روند روی یورو فشار وارد میکند. مذاکرات تجاری چین-آمریکا سرعتی ندارد و به تمایلات کلی آسیب می زند.

                              PMI های چین: دوشنبه، PMI رسمی ساعت 1:00، رقم مستقل سهام کایشین چین ساعت 1:45
                              بخش تولید دومین اقتصاد برجسته جهان روند کندی دارد و این به دلیل نبرد تجاری با آمریکا و همچنین تغییر روند به سمت خدمات و مصرف است. شاخص رسمی مدیران خرید آینده در ماه اوت دررقم 49.5 ایستاد- درست زیر لبه ای که کاهش و افزایش را از هم جدا میکند. برآورد سهام مستقل کایشین چین در رقم 50.4 ایستاد- درست بالای لبه. درصورتیکه هردو داده افت تا زیر 50 داشته باشند، ممکن است وضعیت خراب شود- همراه با بالا رفتن دلار و ین.

                              GDP نهایی انگلیس: دوشنبه 8:30
                              بنابر داده اولیه، اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم و پس از افزایش در پی حفظ برکسیت در سه ماهه نخست، راکد شد. رقم نهایی احتمالا نرخ رشد 0% را تأیید میکند.

                              تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه 4:30
                              رزرو بانک این کشور نرخ بهره خود را در دونشست گذشته خود در رقم 1% ثابت نگه داشت که این پس از کاهش در هردو ماه ژوئن و جولای بود. درحالیکه رزرو بانک استرالیا فضا را برای کاهش نرخ بیشتر فراهم ساخته است، احتمالا زمینه بار دیگر برای کاهش نرخ آماده است. نظرات درمورد اقتصاد ملی و جهانی شایان توجه خواهد بود.

                              تورم حوزه یورو: سه شنبه 9:00
                              تورم مدتها پیش از کاهش اخیر، در حوزه یورو کنترل شد- ولی این اقتصاد نرم افزایش نرخ ناخوشایندی داشته است. شاخص اولیه قیمت مصرف کننده ماه سپتامبر احتمالا حدود رقم 1% که در ماه اوت گزارش شده بود باقی می ماند. CPI core- که توجه بسیار بیشتری را به سوی خود جلب کرده است- آماده این است که حوالی رقم 0.9% که پیش از این گزارش شده بود قرار بگیرد. هرگونه کاهش ممکن است روی یورو فشار وارد کند.

                              GDP کانادا: سه شنبه 12:30
                              کانادا GDP را برمبنای ماهانه منتشر می کند- فرصت پیگیری بیشتر اقتصادی را می دهد. رشد اقتصادی فراتر از میزان انتظار در چهار ماه گذشته بوده است. تازه ترین ارقام ماه ژوئن نشان از توسعه 0.2% دارد. انتشار ارقام پیش رو نخستین چشم انداز نسبت به سه ماهه سوم را در اختیار میگذارد.

                              PMI تولید ISM آمریکا: چهارشنبه 14:00
                              بااینکه بخش تولید در این قاره نسبتا کوچک است ولی اهمیت بسیار زیادی دارد. PMI پیش روی ISM رقم ضعیفی در ماه اوت داشت با افت 49.1 - که بازتابی از محدود شدن این بخش است. یک صعود دوباره بالای 50 نگرانی از رکود را کم میکند- ولی این اصلا تضمین شده نیست.

                              دستمزدهای ADP آمریکا: چهارشنبه 12:15
                              سیستم پردازش خودکار داده(ADP) بزرگترین ارائه دهنده داده دستمزدهای آمریکا است. انتشار اولیه رشد شغلی بخش خصوصی انتظارات را برای گزارش رسمی NFPs برآورده میکند. گزارش ماه اوت رشد غیرمنتظره 195k داشت. اکنون رشد نسبی بیشتری محتمل است.

                              PMIخدماتی انگلیس: پنجشنبه 8:30
                              داده سه PMI های مجموعه مارکیت با انتشار داده بخش خدمات کامل و نهایی می شود- این بخش، بزرگترین بخش انگلیس است. برخلاف بخش های تولید و ساخت و ساز، بخش خدمات همچنان در ماه اوت رشد داشت. PMI دررقم 50.6 ایستاد- محدوده رشد. نمیتوان افت تا زیر لبه 50 را برآورد نکرد.

                              PMI غیرتولیدی ISM آمریکا: پنجشنبه 14:00
                              برخلاف بخش تولید، بخش خدمات در آمریکا اقبال داشته است. معیار ISM رقم غیرمنتظره 56.4 را در ماه اوت داشت. رقم مشابهی را احتمال می دهیم.

                              NFPs آمریکا: جمعه 12:30
                              «سلطان اندیکاتورهای بازار ارز» آماده تکان دادن بازار و تصمیم گیری بعدی فدرال رزرو است. رشد شغلی در آمریکا روند کندی داشته است همراه با رشد ضعیف 130k در ماه اوت به دنبال رشد پایین دیگری با رقم 159k در ماه جولای. رشدی بالای 200k برای متقاعد کردن بازار برای اینکه بازار کار قوی بماند، لازم است. از سوی دیگر، رشد دستمزد با افزایش 0.4% در ماه اوت همراه بود ضمن بالا بردن رشد سالانه تا رقم 3.2% -- که سرعتی خالص و قوی است. افزایش ماهانه بیشتری اکنون محتمل است.
                              تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                              http://pcmfa.net/
                              http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                              نظر


                              • #90
                                #تیترهای_داغ_و_خلاصه_اخب ار_و_تحلیل_هفتگی
                                # Oct.7-11.2019
                                https://t.me/PCMchannel

                                چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 7-11 اکتبر، گزارشات فدرال رزرو، تورم و مصرف کننده در مرکز توجه بازارها
                                دستمزدهای غیرکشاورزی و آشفتگی های سیاسی آمریکا تکانی به بازارها داد. بعد چه می شود؟ گزارشات نشست فدرال رزرو، ارقام تورم و تمایلات مصرف کننده. در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را می آوریم.

                                گزارشات نشست FOMC( کمیته بازار آزاد فدرال رزرو): چهارشنبه 18:00
                                گزارشات نشست ماه سپتامبر احتمالا به اختلاف نظرها در مهم ترین بانک مرکزی جهان(فدرال رزرو آمریکا) می پردازد. فدرال رزرو تصمیم بر کاهش نرخ بهره برای دومین مرتبه و به صورت پیاپی گرفت و از اشاره به کاهش نرخ بیشتر در آینده خودداری کرد. سه عضو کمیته با رأی اکثریت مخالف بودند. آیا تمایل به افزایش نرخ کنترل را دردست میگیرد؟ یا اینکه آیا بانک مرکزی نگرانی بیشتری درمورد توسعه جهانی پیدا میکند؟ شایان ذکر است درحالیکه گزارشات نشست رویدادی را مستند می کنند که سه هفته پیش از انتشار آن رخ داد، مقامات سند را تاآخرین لحظه برای اعلام پیام به صورت عمومی، ویرایش می کنند.

                                GDP انگلیس: پنجشنبه 8:30
                                اقتصاد بریتانیا رشد حدودا 0.3% در ماه جولای داشت پس از رکود در ماه گذشته و کاهش در سه ماهه دوم. گزارش آینده برای ماه اوت است- نخستین ماه نخست وزیری بوریس جانسون. بهبود رشد اقتصادی - همسو با ارقام خوب اشتغال- یا آسیب از بی ثباتی برکسیت شایان ذکر است.

                                گزارشات نشست بانک مرکزی اروپا: پنجشنبه 11:30
                                بانک مرکزی گزارشات تصمیم گیری مهم کاهش نرخ سپرده را تا -0.50% و معرفی خرید اوراق قرضه اضافی ماه نوامبر را منتشر میکند- با نرخ 20 بیلیون یورو در هرماه. این اعلامیه ها باعث انتقاداتی از سوی چندین نماینده مرکز مستقر در فرانکفورت شد. آیا بانک مرکزی اروپا زود عمل کرد؟آیا سیاست کاهش نرخ را ادامه می دهد یا تمایل به افزایش نرخ عقب نشینی میکند؟ گزارشات نشست احتمالا روند پیشرفت را نشان می دهد.
                                تورم آمریکا: پنجشنبه 12:30
                                قیمتها در بزرگترین اقتصاد جهان پس از یک دوره طولانی از کاهش تورم، در حال بالارفتن است. درحالیکه شاخص قیمت مصرف کننده هدلاین( CPI) رشد حدودا 0.1% در ماه اوت داشت، CPI core صعود حدودا 0.3% داشت- با رساندن رشد سالانه به رقم 2.4%. داده ماه سپتامبر برای تصمیم گیری بعدی فدرال رزرو حیاتی است. افزایش دیگری در تورم core ممکن است گمانه زنی ها درمورد یک کاهش نرخ دیگر را تمام کند.

                                گزارش مشاغل کانادا: جمعه 12:30
                                بازار اشتغال کانادا تمام توجه بازار را ازآن خود دارد همچنانکه دستمزدهای غیرکشاورزی تقریبا منتشر شده است. کانادا باردیگر از صعود قابل توجه داده مشاغل بهره مند است با افزایش 81100معامله در ماه اوت حدود چهار برابر انتظار اولیه بازار. این داده نرخ بیکاری را در رقم 5.7% قرار داد- همچنانکه بسیاری از کانادایی ها به صف جویای کار می پیوندند. احتمالا افزایش بیشتری را برای ماه سپتامبر داریم.

                                تمایلات مصرف کننده آمریکا: جمعه 14:00
                                ناجی اقتصاد در ماه های اخیر مصرف کننده بوده است ولی اطمینان آنها در حال ضعیف شدن است- هرچند از سطح بالایی باشد. شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان بنابر خوانش نهایی ماه سپتامبر در رقم 93.2 ایستاد- بالای سطح ماه اوت ولی زیر سطح نزدیک 100 که پیش از این دیده شد. اکنون داده اولیه ماه اکتبر را دریافت میکنیم.
                                تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

                                http://pcmfa.net/
                                http://cabin.pcmfa.net/fa/register

                                نظر

                                پردازش ...
                                X