تحلیل فاندامنتال:
  • سهام جهانی پس از سخنان ترامپ معامله پایینی دارد.
  • معامله بالای ارزهای امن.
  • صعود جفت پوند/دلارآمریکا پس از انتشار آرا در روز گذشته.

سهام جهانی شبانه و روز گذشته پس از سخنان ترامپ در مورد انجام توافقات تجاری آمریکا/چین پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020، معامله پایین داشت. سخنان او کمتر از دوهفته پیش از دور جدید اعمال تعرفه ها روی واردات چینی بود و این روند باعث نگرانی سرمایه گزاران درمورد تنش های تجارت جهانی شد(تایمز مالی).
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه ای که طی آن مقامات دولت چین را که مسئول سرکوب مسلمانان ترک هستند،تحریم میکند دور جدیدی از تنش ها را بین کشورها باعث شد(رویترز).
در حوزه بازار ارز، ارزهای امن پس از سخنان ترامپ افزایش داشتند؛ روز گذشته و شبانه جفت دلارآمریکا/ین ژاپن 0.4% و جفت دلارآمریکا/فرانک سوئیس 0.45% معامله پایین تر داشتند. دلارآمریکا برای سومین روز متمادی روز گذشته افت داشت و شاخص ارز اسپات دلار بلومبرگ 0.15% در روز پایین تر معامله شد.
جفت دلاراسترالیا/آمریکا شبانه و به دنبال ارقام بسیار ضعیف gdp، 0.35% ریزش داشت. Gdp کشوررشد 0.4% در برابر رقم توافقی 0.5% داشت و اکنون بازار 0.64% احتمال کاهش نرخ در ماه فوریه می دهد.
جفت پوند/دلارآمریکا امروز صبح روند صعودی 0.3% تا رقم 1.3040 داشت که شاهد این سطح از آغاز ماه می در سال جاری نبودیم همچنانکه ظاهرا مومنتوم فزاینده سنجش آرا متوقف شده است. در پی این انتخابات، پوند بیش از آنکه تحت تأثیر داده باشد، تحت الشعاع انتخابات و اخبار قرار دارد.
بهای نفت خام همچنان حمایت می شود و این باوجود افزایش نگرانی ها حول بحث های تجاری آمریکا/چین است همچنانکه بازار منتظر نشست این هفته اپک است که طی آن اپک و متحدانش احتمالا کاهش تولید را تمدید و توافق در مورد آن را جدیتر میکند(بلومبرگ).