اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

افزایش تقاضا برای طلا در تایلند

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: افزایش تقاضا برای طلا در تایلند

    بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای مصرف کنندگان برای طلا در تایلند در سه ماهه چهارم سال 2021 به 12 تن رسید که 44 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته و مجموع کل واردات طلا در این سال را به 37 تن رسانده است و یک سال روند فروش خالص در سال 2020 را معکوس کرده است.

    شورا در آخرین «گزارش روند تقاضای طلا» که این هفته منتشر شد، اعلام کرد: تقاضای سالانه جهانی (به استثنای بازارهای خارج از بورس) بسیاری از زیان های ناشی از کووید از سال 2020 را جبران کرد و به 4021 تن در سال گذشته رسید.

    تقاضای سالانه جواهرات طلا در تایلند 8 تن بود که نسبت به 6 تن در سال 2020، 33 درصد افزایش داشت. در سه ماهه چهارم، مصرف جواهرات 20 درصد بیشتر از سال گذشته بود. این بهترین سه ماهه از زمان شروع همه گیری بیماری و نشان دهنده تداوم روند بهبود وضعیت اقتصادی تایلند در دوران شیوع کرونا است.

    همچنین، این کشور از سرمایه گذاری منفی خالص به سرمایه گذاری مثبت خالص در شمش و سکه طلا تغییر رویکرد داده است. ترکیبی از عوامل کاهش قیمت طلا و ادامه بهبود اقتصادی، تقاضای سالانه برای شمش و سکه را در مقایسه با فروش خالص 87 تنی در سال 2020 به 29 تن افزایش داد و کل تقاضای مصرف کننده (از جمله جواهرات) را برای سال جاری به 37 تن رساند.

    اندرو نایلور، مدیر عامل منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی طلا گفت: «ما شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای شمش و سکه بودیم، زیرا تایلند از سرمایه گذاری منفی خالص به سرمایه گذاری مثبت خالص تغییر رویکرد داده است.

    "ترکیبی از عوامل کاهش قیمت طلا و ادامه بهبود وضعیت اقتصادی، همراه با نگرانی در مورد تورم و کاهش ارزش بات (baht)، واحد پول تایلند، نقش بزرگی در این روند سرمایه گذاری ایفا کرد."

    بر اساس گزارش این شورا، تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه چهارم سال 2021 به 1147 تن رسید که بالاترین سطح از سه ماهه دوم سال 2019 بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 50 درصد افزایش داشته است.

    تقاضا برای شمش و سکه طلا با 31 درصد افزایش به بالاترین میزان در 8 سال اخیر یعنی 1180 تن رسید، چون سرمایه گذاران به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود در برابر تورم فزاینده و عدم اطمینان اقتصادی مداوم ناشی از همه گیری ویروس کرونا هستند.


    منبع
پردازش ...
X