اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اجازه ایران به استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه‌حساب‌های بین‌المللی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • خبر: اجازه ایران به استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه‌حساب‌های بین‌المللی

    مقامات ایران در حال آماده شدن برای صدور اجازه به استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی هستند. به گزارش رسانه های داخلی، مقامات بانک مرکزی و دولت برای اتخاذ مکانیسمی با استفاده از سکه های دیجیتال در حوزه تجارت خارجی چراغ سبز نشان داده اند.

    رسانه‌های محلی گزارش دادند که شرکت‌های ایرانی مجاز به استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب با شرکای خود در کشورهای دیگر خواهند بود. در این راستا، توافقنامه ای بین بانک مرکزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل شده است. علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

    "ما در حال نهایی کردن مکانیزمی برای عملیات سیستم هستیم. این کار باید فرصت های جدیدی را برای واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند تا از ارزهای دیجیتال در معاملات بین المللی خود استفاده کنند."

    به گزارش خبرگزاری IBENA، پیمان پاک که معاون وزیر بازرگانی نیز هست، در شبکه های اجتماعی جزئیاتی را درباره اولین جلسه کارگروه مشترک ارزی بین وزارت متبوعش و بانک مرکزی اعلام کرد. شرکت کنندگان انجام اقداماتی را برای تسهیل تجارت خارجی ایران از جمله پذیرش مکانیزم رمزارزها تصویب کردند.

    در ادامه این گزارش به نقل از همین مقام رسمی آمده است که وزارت بازرگانی ظرف دو هفته طرحی را برای استفاده از رمزارزهای استخراج شده محلی و سکه های خریداری شده توسط شرکت های خصوصی برای پرداخت هزینه واردات کالا ارائه خواهد کرد. پیشنهاد اولیه از سوی بانک مرکزی ایران مطرح شده است.

    پیمان‌پاک تاکید کرد که رمزارزها و سیستم های بلاک چین کاربردهای عملی زیادی دارند و در صورت نادیده گرفتن آنها از سوی ایران، این کشور فرصت های تجاری را از دست می دهد. او افزود: در برخی از بازارهای هدف ما، به ویژه در کشورهایی مانند عراق، افغانستان یا پاکستان، ممکن است محدودیت هایی برای استفاده از ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، اما در بازارهای اصلی ما مانند روسیه، چین، هند و آسیای جنوب شرقی، استفاده از ارزهای دیجیتال رایج است.

    علاوه بر استخراج رمزارزها که در سال ۲۰۱۹ قانونی شد، فضای رمزارزهای ایران تا حد زیادی بدون نظارت باقی مانده است. در ماه آوریل، بانک مرکزی ایران (CBI) به بانک‌ها و صرافی‌های داخلی اجازه داد تا از سکه‌های دیجیتال ضرب‌شده داخلی برای پرداخت هزینه واردات به این کشور تحریم‌شده استفاده کنند. با این حال، مقامات تهران به دنبال تجارت و پرداخت ارزهای دیجیتال در این کشور هستند.

    بر اساس بررسی های اخیر، رمزارزها در جمهوری اسلامی از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار شده‌اند، به طوری که 12 میلیون ایرانی انواع مختلفی از آنها را در اختیار دارند. برخی از مقامات با سیاست‌های محدودکننده مخالفت کرده‌اند و اصرار دارند که این سیاست‌ها می‌تواند این نوآوری‌ها را به فعالیت هایی زیرزمینی تبدیل کند تا به صورت غیرقانونی به حیات خود ادامه دهند. فین‌تک‌های ایرانی در ماه مه هشدار دادند که محدودیت‌ها فرصت‌ها را از ملت سلب خواهند کرد و اشاره کردند که شرکت‌های محلی توانسته‌اند با تراکنش‌های ارز دیجیتال از محاصره اقتصادی عبور کنند.


    منبع
پردازش ...
X