اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تلاش طلا برای جذب سرمایه گذاران با افزایش نرخ بهره

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: تلاش طلا برای جذب سرمایه گذاران با افزایش نرخ بهره

    وجوه قابل معامله در بورس طلا در سال گذشته تحت تاثیر جریان خروجی خالص 9 میلیارد دلاری قرار گرفتند که می تواند از کاهش قابل توجه تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این فلز گرانبها در سال 2022 خبر دهد.

    با وجود بزرگترین برداشت سالانه از صندوق های قابل معامله طلا از سال 2013، تحلیلگران اکنون هشدار می دهند که با افزایش نرخ های بهره در واکنش به فشارهای تورمی و افزایش ارزش دلار که انتظار می رود بر قیمت فلز زرد در سال جاری تاثیر بگذارد، بازار شمش با مشکلات مهم تری مواجه است.

    مارک هفله، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت خدمات مالی و بانکداری UBS گفت: بسیاری از محرک هایی که تمایل دارند برای دلار آمریکا مثبت باشند- سیاست سخت تر بانک مرکزی، مشوق‌های مالی کمتر آمریکا و افزایش نرخ های بهره واقعی- برای طلا منفی هستند. UBSانتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال جاری به 1650 دلار در هر اونس کاهش یابد.

    دارایی‌هایی به ارزش 209 میلیارد دلار در صندوق قابل معامله (ETF) با پشتوانه طلای فیزیکی نگهداری می‌شوند. این صندوق‌ها به یک فشارسنج کلیدی برای ارزیابی تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در فلز گرانبها تبدیل شده اند.

    جی پی مورگان گفت که لغو سیاست‌های پولی «فوق‌العاده‌سازگار» توسط بانک‌های مرکزی در سال جاری برای طلا «کاملا نزولی» خواهد بود و به کاهش مداوم قیمت به میانگین 1520 دلار در هر اونس در سه ماهه پایانی سال 2022 منجر خواهد شد.

    در آگوست 2020، بهای طلا به بالاترین سطح تاریخی 2067 دلار در هر اونس رسید، اما نفوذ آن به بالای سطح 2000 دلار کوتاه مدت بود و طلا در سال گذشته به 1806 دلار رسید که 12.6 درصد نسبت به بالاترین سطح خود کاهش داشت.

    با افزایش تقاضا برای جواهرات طلا، شمش و سکه، استفاده صنعتی و خرید بانک های مرکزی در سال گذشته، کاهش علاقه سرمایه گذاران عامل اصلی کاهش قیمت ها بود. طبق گفته شورای جهانی طلا، فروش توسط سرمایه گذاران منجر به خروج خالص 173 تن به ارزش 9.1 میلیارد دلار از صندوق های قابل معامله طلا با پشتوانه فیزیکی در سال 2021 شد.

    اِد مورس، رئیس تحقیقات جهانی کالا در Citi، گفت که انتظار دارد شاهد "فشار فروش بیشتر" بر طلا باشد که منجر به برداشت بیشتر صندوق قابل معامله به میزان 300 تن در سال جاری و 100 تن اضافی در سال 2023 شود. Citi پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا قبل از اینکه در سال 2023 به میانگین 1500 دلار کاهش یابد، در سال جاری به میانگین 1685 دلار در هر اونس کاهش می‌یابد.

    مورس گفت که او با این استدلال که کسری‌های فزاینده دولت و افزایش عظیم بدهی‌های دولتی و خصوصی باید از قیمت طلا حمایت کند، موافق بود. اما Citi تنها یک احتمال 30 درصدی را برای یک روند صعودی جدید در بازار قائل شده است که باعث می‌شود قیمت طلا در سال جاری به بالاتر از سطح 2000 دلار در هر اونس برسد.

    بیشترین فشار فروش در سال گذشته در ایالات متحده احساس شد، جایی که صندوق های قابل معامله طلا 201.3 تن برداشت خالص به ارزش 10.8 میلیارد دلار را ثبت کردند. بازار بریتانیا همچنین شاهد خروج 28.5 تن طلا به ارزش 1.5 میلیارد دلار در سال 2021 بود. در بازارهای آسیایی، قیمت های پایین طلا باعث ورود 14.8 تن به ارزش 786.5 میلیون دلار در چین شد. صندوق‌های قابل معامله طلای فهرست‌شده در هند نیز شاهد افزایش تقاضا بودند و سرمایه‌گذاران 595.3 میلیون دلار برای خرید 903 تن دارایی اضافی هزینه کردند.

    استیت استریت که بزرگترین صندوق قابل معامله طلای جهان، SPDR Gold Trust را مدیریت می کند، اعلام کرد که انتظار دارد به خاطر افزایش تقاضا در بخش های جواهرات، صنعت و فناوری در چین و هند، فلز زرد روند بلندمدت بازار صعودی ساختاری خود را در سال 2022 از سر بگیرد.

    جیمز استیل، تحلیلگر کهنه کار فلزات گرانبها در اچ اس بی سی، گفت: هر گونه تشدید تنش های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین یا خشونت بیشتر در اوکراین یا قزاقستان می تواند باعث ایجاد تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شود.

    استیل گفت: "قزاقستان یک تولیدکننده بزرگ نفت است و افزایش قیمت نفت باعث حمایت از طلا می شود."


    منبع
پردازش ...
X