اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل بنیادین هفتگی برای هفته منتهی به 22 آوریل 2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل بنیادین هفتگی برای هفته منتهی به 22 آوریل 2016

    دوشنبه 18 آوریل 2016

    - پایان بی نتیجه نشست نفتی دوحه

    روز گذشته سرانجام – و چنانچه در تحلیل بنیادین هفتگی خود اشاره کرده بودیم – نشست نفتی دوحه بدون نتیجه عملی به پایان رسید و تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در خصوص توقف افزایش سطح تولید به توافق نرسیدند. عمده دلیل شکست نشست دوحه را می توان در تنش ها و رقابت های منطقه ای ایران و عربستان جستجو نمود که باعث شد تا مقامات سعودی امضای توافقنامه را مشروط به شمول ایران در طرح توقف افزایش تولید بکنند؛ امری که طبیعتاً برای ایران – با توجه به از دست رفتن عمده سهم بازارش در نتیجه تحریم ها – قابل پذیرش نبود و نهایتاً این نشست به شکست انجامید. این شکست عملاً منجر به از میان رفتن اعتبار تولیدکنندگان و ایجاد تردید در توانایی آنها برای مدیریت بازار شده و قطعاً منجر به کاهش بهای نفت در میان مدت خواهدشد.

    نتیجه بازاری: کاهش بهای نفت، کاهش تقاضا برای دلار کانادا

    - آمارهای تورمی نیوزلند

    امروز آمارهای حوزه تورم نیوزلند منتشر شدند. این آمارها نشان می دهد که در 3 ماهه نخست سال 2016، نسبت به 3 ماهه چهارم سال 2015 نرخ تورم به میزان 0.2% رشد داشته است. همچنین نرخ تورم نسبت به 3 ماهه نخست سال 2015 نیز 0.4% رشد نشان می دهد. عمده اقلامی که بهایشان رشد معنی داری داشته شامل دخانیات، خوراکی ها و هزینه های مربوط به مسکن می باشد و در مقابل بهای انرژی و سفرهای هوایی کاهش داشته است. اگر دخانیات را از محاسبات خارج کنیم، نرخ تورم در 3 ماهه نخست امسال 0.1% کاهش نسبت به 3 ماهه آخر سال 2015 نشان می دهد که این امر نشانگر تاثیر خارج از عرف افزایش بهای دخانیات روی گزارش مثبت امروز می باشد. اما در مجموع و با توجه به بالاتر بودن رشد نرخ تورم نسبت به پیش بینی بازار، انتظار می رود مقامات rbnz از کاهش بیشتر نرخ بهره در نشست 28 آوریل خود چشم پوشی کنند.

    نتیجه بازاری: تقویت دلار نیوزلند

  • #2
    سه شنبه 19 آوریل 2016

    - سخنان یکی از اعضای فدرال رزرو

    شب گذشته Rosengren رییس فدرال ررزو منطقه ای بوستون – در یک نشست پرسش و پاسخ به ابراز مواضع خود در خصوص آینده مسیر سیاست پولی فدرال رزرو پرداخت. وی اشاره کرد که در برخی مناطق افزایش دستمزدها مشاهده می شود و نرخ تورم بر اساس سنجش با معیاری که فدرال رزرو آن را ترجیج می دهد به مراتب به نرخ هدف یعنی محدوده 2% نزدیک تر شده است. وی تاکید کرد که اقتصاد ایالات متحده از نظر بنیادی در وضعیت مناسبی به سر می برد. در مجموع وی بر این باور است که شمار افزایش های نرخ بهره از آنچه سرمایه گذاران بدبین تصور می کنند بیشتر خواهدبود و مسیری که بازار در حال حاضر برای سیاست پولی فدرال رزرو متصور است در صورت محقق شدن باعث اصطلاحاً داغ شدن بیش از حد اقتصاد آمریکا خواهدشد.

    نتیجه بازاری: تقویت گمانه زنی ها برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو؛ تقویت دلار آمریکا

    - سخنان کورودا رییس بانک مرکزی ژاپن

    روز گذشته کورودا رییس BOJ در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال تاکید کرد که تقویت ین ژاپن در هفته های گذشته باعث خواهدشد تا نرخ تورم تحت تاثیر منفی قرار بگیرد. وی افزود که بانک متبوع وی به دقت این مسئله را زیر نظر دارد و در صورت مشاهده هر گونه نیازی برای تسهیل بیشتر سیاست پولی در این مسئله تردید به ذهن خود راه نخواهدداد. وی گفت که BOJ همچنان فضا برای کاهش بیشتر نرخ بهره در اختیار دارد و می تواند این نرخ را از منفی 0.1 درصد کنونی به منفی 0.4 برساند که در حال حاضر در اروپا وجود دارد.

    نتیجه بازاری: تضعیف تقاضا برای ین ژاپن

    - انتشار جزئیات نشست اخیر RBA

    امروز جزئیات نشست اخیر RBA منتشر شد. در این گزارش به مواردی همچون تداوم رشد نازل تورم که فضا را برای کاهش نرخ بهره بیشتر آماده می کند اشاره شده است. مورد دیگر ابراز نگرانی از تقویت نرخ برابری دلار استرالیا و تاثیر منفی آن رو فرآیند انطباق اقتصاد استرالیا از طریق پایین نگاه داشتن نرخ تورم می باشد.همچنین اشاره شده که اقتصاد استرالیا از شانس مناسبی برای ثبت تداوم رشد آرام در 3 ماهه نخست امسال برخوردار است.

    نتیجه بازاری: عدم وجود تصمیم قطعی برای کاهش نرخ بهره؛ ادامه تقویت دلار استرالیا

    نظر


    • #3
      چهارشنبه 20 آوریل 2016

      - آمارهای حوزه مسکن آمریکا

      شب گذشته آمارهای مربوط به حوزه مسکن در ایالات متحده منتشر شد که تاییدکننده یک افت نسبی در فعالیتهای این بخش می باشد. در ماه مارس، حدود یک میلیون و 90 هزار پروانه ساخت جدید صادر شده که نسبت به ماه فوریه معادل 90 هزار عدد کاهش نشان می دهد. تعداد واحدهایی که ساخت آنها آغاز شده نیز دقیقاً همین عدد یک میلیون و 90 هزار واحد می باشد که نشانگر یک افت 100 هزار واحدی و 8.8 درصدی نسبت به ماه فوریه است. این میزان، پایین ترین سطح از اکتبر 2015 به این سو محسوب می شود و با توجه به اینکه میزان صدور پروانه های ساخت و ساز نیز کاهش یافته، احتمال اینکه به سرعت کاهش اخیر در شروع ساخت و سازها جبران شود نیز پایین است.
      به نظر می رسد در کوتاه مدت مشکلاتی که در 3 ماه نخست سال وجود داشته همچنان روند ساخت و ساز را کند نگاه دارد اما در میان مدت با توجه به کاهش نرخ بیکاری، به تدریج شاهد بهبود بیشتر وضعیت ساخت و سازها در آمریکا باشیم.

      نتیجه بازاری: تقویت مواضع کبوترها در فدرال رزرو در کوتاه مدت، خنثی در میان مدت

      - سخنان مارک کارنی رییس BOE
      شب گذشته مارک کارنی رییس بانک انگلستان در سخنانی، مواضع خود در زمینه های مختلف مربوط به اقتصاد انگلستان را تشریح نمود. وی نخست به بحث بحران همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا اشاره کرد و تاکید نمود که در صورت ترک اروپا، مشکلات زیادی برای اقتصاد انگلستان به وجود خواهدآمد که یکی از آنها از دست رفتن موقعیت لندن به عنوان یک مرکز اصلی فعالیتهای مالی خواهدبود. کارنی سپس به اقتصاد چین پرداخت و اشاره کرد که یک شوک منفی بزرگ در اقتصاد چین تاثیر منفی به مراتب شدیدتری روی اقتصاد انگلستان خواهدداشت تا خروج این کشور از اتحادیه اروپا. در پایان نیز وی اظهار داشت که در صورت وقوع شوک های منفی، بانک متبوع وی آمادگی خواهدداشت تا نرخ های بهره را بیشتر کاهش داده و به سمت صفر میل بدهد.

      این بخش آخر سخنان کارنی منجر به ایجاد یک فشار فروش خفیف روی پوند شد.

      نتیجه بازاری: تداوم نگرانی در خصوص همه پرسی خروج از اروپا، محدود شدن فضای رشد پوند

      - سخنان رییس BOCدر پارلمان کانادا

      شب گذشته پولوز رییس بانک کانادا در پارلمان این کشور در خصوص وضعیت اقتصاد این کشور و مسیر سیاست پولی آن سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد. وی در این سخنان تاکید کرد که علیرغم بهبودهای قابل ملاحظه ای که در بخشهای غیرمعدنی اقتصاد کانادا مشاهده می شود، همچنان چشم انداز سرمایه گذاری محدود است و در واقع بسیاری از فاکتورهایی که منجر به این بهبود شده اند دارای ماهیت فصلی و گذرا می باشند. وی در خصوص سیاست پولی کانادا گفت که فعلاً بانک متبوع وی تصمیمی برای تشدید سیاست های تسهیلی ندارد اما این توان در این بانک وجود دارد که در صورت لزوم دست به انجام تسهیل کمی – مشابه بانک های ژاپن و اروپا – بزند.
      اینکه مجدداً پولوز بر موقتی و گذرا بودن بخش عمده فاکتورهای مثبت اخیر در اقتصاد کانادا تاکید نموده، نشانگر این است که مقامات این بانک وضعیت اقتصاد این کشور را سست و شکننده ارزیابی نموده و اعتقاد دارند بایستی چندین فصل برای ارزیابی قدرت واقعی این احیای اقتصادی زمان سپری بشود.

      نتیجه بازاری: تضعیف تدریجی تقاضا برای دلار کانادا؛


      - سخنان کورودا رییس BOJ

      امروز صبح کورودا رییس بانک مرکزی ژاپن مجدداً تاکید کرد که اقتصاد ژاپن یک مسیر پیشرفت تدریجی را در پیش گرفته و هدف تورم 2% در نیمه نخست سال 2017 محقق خواهدشد. وی به روند مناسب رشد قیمت ها اشاره نمود و تاکید کرد که کاهش نرخ بهره به منفی 0.1% تاثیر مثبت خود را روی اقتصاد ژاپن خواهدگذاشت. با این حال و مطابق با سنت چند هفته گذشته، وی تاکید کرد که بانک متبوع وی آماده تشدید سیاست های تسهیلی در صورت نیاز است.

      نتیجه بازاری: تقویت ین با توجه به اطمینان خاطر boj از تحقق هدف تورمی 2%
      ویرایش توسط AIO : https://www.traderha.com/member/4465-aio در ساعت 04-20-2016, 10:00 AM

      نظر


      • #4
        پنج شنبه 21 آوریل 2016

        - آمارهای حوزه دستمزد نیروی کار انگلستان

        روز گذشته آمارهای مربوط به حوزه دستمزد نیروی کار در انگلستان منتشر شد. این آمارها نشان می دهد که در 3-ماهه بین دسامبر 2015 تا پایان فوریه 2016، رشد دستمزدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 1.8 درصد بوده است که پایین تر از انتظار بازار یعنی یک رشد 2.3 درصدی می باشد. نکته منفی دیگر، افزایش شمار بیکاران در ماه مارس به میزان 6700 نفر می باشد و این در حالی است که بازار انتظار کاهش بیکاران به میزان 11 هزار نفر را داشت. این برای نخستین بار از آگوست 2015 است که شمار بیکاران در یک ماه افزایش می یابد. نرخ بیکاری نیز در سطح 5.1% ثابت مانده است.

        نتیجه بازاری: تضعیف هر چه بیشتر احتمال افزایش نرخ بهره از سوی boe به دلیل کاهش فشارهای تورمی؛ تضعیف پوند

        - گزارش شاخص اعتماد کسب و کارها در استرالیا

        صبح امروز گزارش شاخص اعتماد کسب و کارها در استرالیا توسط بانک ملی استرالیا منتشر شد. این گزارش برای 3 ماهه نخست سال جاری میلادی نشان می دهد که شاخص اعتماد کسب و کارها از 5 به 4 کاهش پیدا کرده است. در گزارش یادشده قید گردیده که روند احیای بخش غیرمعدنی با قدرت ادامه دارد و چشم انداز کسب و کارها نیز علیرغم کاهش سرمایه گذاری تجاری بهبود بیشتری پیدا کرده است که این امر منجر به تصمیم کارفرمایان جهت استخدام های بیشتر شده است.

        نتیجه بازاری: ادامه رشد تقاضا برای دلار استرالیا

        نظر


        • #5
          جمعه 22 آوریل 2016

          - آمارهای حوزه خرده فروشی انگلستان

          روز گذشته آمارهای مربوط به حوزه خرده فروشی انگلستان برای ماه مارس امسال منتشر شدند. این آمارها حاکی از کاهش 1.3 درصدی میزان خرده فروشی در ماه مارس نسبت به ماه فوریه می باشد. بازار انتظار یک کاهش خفیف 0.1 درصدی را داشت. آمار ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه نیز از کاهش 0.4 درصدی به کاهش 0.5 درصدی تعدیل منفی پیدا کرد. در مقیاس سالانه، خرده فروشی در انگلستان در ماه مارس 2016 نسبت به ماه مارس 2015 معادل 2.7% رشد نشان می دهد که از انتظار رشد 4.4 درصدی بازار کمتر است.



          این گزارش در مجموع یک گزارش ضعیف بوده و از ضعف اقتصاد انگلستان در آستانه برگزاری همه پرسی ماندن یا جدایی از اتحادیه اروپا حکایت دارد.

          نتیجه بازاری: تضعیف پوند

          - نشست بانک مرکزی اروپا

          روز گذشته نشست مهم بانک مرکزی اروپا برگزار شد. در این نشست، ECB نرخ بهره را بدون تغییر در سطح 0% نگه داشت و میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را نیز در سطح 80 میلیون یورو حفظ کرد. در نشست خبری بعد از جلسه، ماریو دراگی رییس ECB تاکید کرد که این بانک مصمم به نبرد با نیروهای ضدتورمی در اقتصاد حوزه اروپا می باشد و در صورت لزوم نرخ بهره را باز هم کاهش خواهدداد. با این حال وی اشاره کرد که فعلاً بایستی برای مشاهده آثار سیاست های تسهیلی در جریان صبر و شکیبایی پیشه نمود. دراگی در این نشست اشاره خاصی به یورو و نرخ برابری آن نداشت. در خصوص اقتصاد حوزه یورو، دراگی گفت که ریسک های موجود همچنان تهدیدکننده هستند اما انتظار می رود روند آرام احیای اقتصادی همچنان تداوم یابد و نرخ تورم نیز در نیمه دوم امسال و سال آینده به تدریج به سمت هدف 2% حرکت نماید.

          در مجموع به نظر می رسد که عدم ابراز نگرانی صریح دراگی در خصوص نرخ برابری یورو و نیز اشاره او به اینکه بایستی در خصوص به بار نشستن سیاست های تسهیلی فعلی ECB بایستی شکیبایی به خرج داد، به تدریج بازار را متقاعد خواهد کرد که فعلاً بانک مرکزی اروپا تصمیمی برای تشدید سیاست های پولی از جمله کاهش بیشتر نرخ بهره نخواهدداشت.

          نتیجه بازاری: رشد تدریجی تقاضا برای یورو

          - آمار مدعیان بیکاری آمریکا

          روز گذشته آمار مدعیان بیکاری در ایالات متحده برای هفته منتهی به 16 آوریل منتشر شد که حکایت از کاهش این تعداد به 247 هزار دارد. این سطح پایین ترین تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده از سال 1973 به این سو را نشان می دهد و ثابت می کند که کارفرمایان آمریکایی با خوش بینی نسبت به چشم انداز اقتصاد این کشور نگریسته و از تعدیل نیروی کار تا جای ممکن سرباز زده اند. به طور سنتی تعداد پایین اخراجی ها با تعداد بیشتر استخدام ها همراه می شود و این مسئله نشانگر سلامت و قدرت بازار کار بزرگترین اقتصاد جهان می باشد.

          با این حال تا زمانی که مسئله رشد قابل ملاحظه دستمزدها محقق نشود، افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری تاثیر خاصی روی متقاعد کردن فدرال رزرو جهت افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت.

          نتیجه بازاری: خنثی

          - تخمین اولیه شاخص PMI بخش کارخانه ای ژاپن

          امروز صبح موسسه مارکیت تخمین اولیه خود از شاخص PMI بخش کارخانه ای ژاپن را برای ماه فوریه منتشر کرد. در این تخمین، شاخص PMI در سطح 48 برآورد شده که نسبت به ماه مارس – یعنی سطح 49.1 – کاهش قابل ملاحظه ای نشان می دهد و عملاً سریع ترین نرخ انقباض و رکود در بخش کارخانه ای سومین اقتصاد بزرگ جهان از ژانویه 2013 به این سو محسوب می شود. تخمین اولیه شاخص PMI حدود یک هفته پیش از گزارش نهایی برای ماه جاری منتشر شده و معمولاً با تقریب مناسبی نشانگر اوضاع بخش اقتصادی مربوطه می باشد. در جدولی که خلاصه نتایج گزارش آمده است، عملاً به جز حوزه استخدام بقیه حوزه های بخش کارخانه ای اقتصاد ژاپن دچار رکود – و اغلب با شتابی بیشتر – نشان داده شده اند:



          در این میان کاهش سفارش های جدید – هم در حوزه داخلی و هم در حوزه صادراتی – مسیر را برای احیای بخش کارخانه ای ژاپن در ماههای آینده نیز دشوار و سخت می سازد. از سوی دیگر، کاهش شتابناک هزینه ها نیز نشانگر سرکوب هر چه بیشتر تورم به شمار می رود.

          در مجموع این گزارش بسیار ضعیف ارزیابی شده و نشان از چالش های پیش روی BOJ برای تحقق نرخ تورم 2% و حفظ رشد اقتصادی شکننده موجود دارد.

          نتیجه بازاری: تضعیف ین

          نظر

          پردازش ...
          X