اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

COT Report Analysis - Week Ending 30/8/2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • COT Report Analysis - Week Ending 30/8/2016

    هفته منتهی به سه شنبه 30 آگوست 2016


    نکات مهم:


    • در هفته منتهی به 30 آگوست، بارزترین ویژگی گزارش COT را می توان در تناقض رفتار سفته بازان بزرگ در خصوص فاکتورهای ریسک پذیری/ریسک گریزی جستجو کرد. در حالی که در این هفته سفته بازان بزرگ همچنان به افزایش خرید ین و فرانک و کاهش پوزیشن های فروش خود روی این 2 ارز پناهگاه سرمایه در شرایط ریسک گریزی ادامه دادند، اما از سوی دیگر شاهد بهبود پوزیشن گیری سفته بازان روی پوند انگلستان برای نخستین بار در چندین هفته اخیر بودیم که در تناقض آشکار با افزایش خرید ین و فرانک می باشد. همچنین در این هفته به میزان قابل توجهی از پوزیشن های خرید روی طلا نیز کاسته شده که نشانگر عدم وجود ریسک گریزی میان سفته بازان می باشد که باز در تناقض با خرید بیشتر ین و فرانک می باشد. کاهش دوسویه پوزیشن های خرید و فروش روی شاخص دلار نیز از دیگر شاخصه های تحرکات سفته بازان بزرگ در هفته گذشته تلقی می شود. خرید سنگین فرانک سوییس و دلار نیوزیلند به همراه کاهش پوزیشن های فروش روی این 2 ارز نیز از دیگر ویژگی های بارز گزارش COT هفته پیش محسوب می شود.


    • در حوزه شاخص دلار سفته بازان بزرگ همچون هفته گذشته به کاهش دوسویه پوزیشن های باز خرید و فروش خود ادامه دادند به طوری که 10.8% از حجم پوزیشن های خرید و 14.8% هم از حجم پوزیشن های فروش کاسته شد که با توجه به اینکه حجم پوزیشن های خرید بیشتر از پوزیشن های فروش بوده است، ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی شاخص دلار نزدیک به 100 میلیون دلار کاهش پیدا کرد و به مثبت 1.437 میلیارد دلار رسید. به نظر می رسد که حتی مواضع بازی (Hawkish) خانم یلن و دیگر اعضای FOMC نیز سفته بازان بزرگ را به خرید دلار متقاعد نکرده است. چنانچه هفته پیش نیز اشاره کرده بودیم، شرایط بنیادین برای رشد دلار فراهم است که هفته پیش نیز شاهد رشد مناسبی در شاخص دلار بودیم. علیرغم گزارش نسبتاً ضعیف NFP، همچنان اعتقاد داریم که احتمال رشد دلار در هفته های آتی بیشتر از افت آن می باشد.


    • در حوزه پوند و مطابق با پیش بینی ما، سفته بازان بزرگ سرانجام تغییر موضع داده و با افزایش خریدهای خود به میزان بیش از 10% به استقبال آمارها و داده های مناسب اقتصادی از حوزه انگلستان رفتند. افزایش پوزیشن های فروش تنها به میزان 1% نشانگر کاهش شدید عطش فروش روی GBP است که هفته پیش نیز بدان اشاره داشتیم. در مجموع اقدامات هفته گذشته سفته بازان بزرگ باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص آنها روی پوند با 204 میلیون دلار افزایش به منفی 7.556 میلیارد دلار برسد. با توجه به انتشار گزارش های بسیار مناسب PMI هفته گذشته از حوزه انگلستان، انتظار داریم که رالی اخیر پوند همچنان با قدرت به حرکت خود ادامه دهد که البته این امر تا حدی وابسته به گزارش مهم PMI بخش خدمات و نیز گزارش فصلی تورم هفته آینده می باشد.


    • در حوزه دلار استرالیا، سفته بازان بزرگ دست به کاهش پوزیشن های خرید و فروش خود به صورت همزمان زدند که از نظر ارزش، وزن کاهش پوزیشن های خرید بیشتر بوده و باعث کاهش ارزش خالص پوزیشن خرید سفته بازان بزرگ به میزان 14 میلیون دلار شد که البته رقم ناچیزی به شمار می رود. هفته گذشته آمارهای مربوط به استرالیا چندان یکسویه نبودند و به نظر می رسد که برای تشخیص مسیر این ارز کالایی بایستی منتظر نشست مهم RBA در سه شنبه 6 سپتامبر باشیم.


    • روی دلار نیوزیلند هفته گذشته سفته بازان بزرگ به صورت قاطعی میل خود برای خرید این ارز کالایی را با افزایش 6.1 درصدی پوزیشن های خرید و کاهش 3.1 درصدی پوزیشن های فروش خود اعلام کردند. این خرید مناسب از سوی سفته بازان بزرگ باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ با 200 میلیون دلار افزایش از 63 میلیون دلار فروش به 137 میلیون دلار خرید برسد. در حوزه بنیادین، شرایط متناقضی برای NZD وجود دارد چرا که از یک سو رشد و رونق مناسبی را شاهد هستیم اما از سوی دیگر فاکتورهای تورمی این کشور مداوماً در حال کاهش و تنزل می باشند.


    • روی دلار کانادا، این بار سفته بازان بزرگ به طور سنگینی دست به کاهش پوزیشن های فروش خود زدند به طوری که میزان این پوزیشن ها بیش از 26% کاهش پیدا کرد. این تسویه پوزیشن های فروش باعث شد تا ارزش خالص پوزیشن خرید سفته بازان بزرگ با 433 میلیون دلار افزایش به 1.710 میلیارد دلار برسد. هفته آینده نشست BOC می تواند مسیر میان مدتی CAD را مشخص نماید.


    • روی ین ژاپن، به نظر می رسد که عطش خرید سفته بازان بزرگ با هیچ خبر و محرک بنیادینی کاهش نمی یابد. در هفته منتهی به 30 آگوست، سفته بازان بزرگ بیش از 1000 پوزیشن جدید خرید گشوده و در مقابل بیش از 2000 پوزیشن باز فروش خود را بستند. هفته گذشته اما مطابق انتظارات ما شاهد ایجاد یک حرکت شدید صعودی در USDJPY و دیگر کراسهای ین بودیم که کاملاً مطابق با محیط کلی بنیادین می باشد و انتظار داریم که با تشدید فشار فروش روی ین در بازار Spot، سفته بازان بزرگ نیز به کاهش پوزیشن های خرید خود در بازارهای Futures و Options بپردازند که این امر به نوبه خود بر فشار فروش روی JPY خواهدافزود.


    • در حوزه یورو و پس از4 هفته سرانجام سفته بازان بزرگ با گشودن بیش از 8000 قرارداد جدید فروش در برابر گشودن نزدیک به 3000 قرارداد جدید خرید، ارزش پوزیشن خالص فروش خود روی ارز واحد اروپایی را با 733 میلیون دلار کاهش به منفی 11.408 میلیارد دلار رساندند. به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان نشست مهم ECB و تضعیف آمارهای تورمی، عطش سفته بازان بزرگ برای فروش یورو افزایش یافته باشد.


    • در خصوص فرانک سوییس، این بار نیز همچون هفته گذشته شاهد عطش شدید خرید فرانک بودیم که البته در تناقضی آشکار با فروش سنگین یورو می باشد. سفته بازان بزرگ هفته گذشته 17.4% بر میزان پوزیشن های خرید خود افزودند و در سوی مقابل 14.1% از پوزیشن های فروش خود کاستند. این امر باعث شد تا 804 میلیون دلار به ارزش دلاری پوزیشن خالص خرید سفته بازان افزوده شده و این رقم به سطح 1.043 میلیارد دلار برسد که در هفته های اخیر بی سابقه بوده است. در خصوص مسیر فرانک ما به باور ما جوردن رییس SNB هفته آینده در جهت تضعیف فرانک سخن خواهدراند و فضا برای رشد بیشتر CHF فراهم نیست.


    • در حوزه طلا و مطابق با تحلیل هفته پیش ما، سفته بازانی که دست به خرید سنگین در هفته منتهی به 23 آگوست زده بودند در هفته گذشته به طور شتاب زده ای پوزیشن های خرید خود را به همراه جمعی دیگر از خریداران بستند که باعث شد تا در مجموع بیش از 19 هزار قرارداد خرید تسویه شود که به همراه تسویه اندکی از پوزیشن های فروش – کمتر از 1000 قرارداد – ارزش دلاری پوزیشن های خرید روی طلا با کاهش سنگین 2.395 میلیارد دلاری روبرو بشود که رقمی بسیار قابل توجه به شمار می رود. از دید بنیادین گزارش نسبتاً ضعیف NFP جمعه باعث رشد طلا شد که از دید ما موقت است و طلا آرام آرام به زیر سطح روانی 1300 دلار نزول خواهدکرد.


    • روی نفت سفته بازان بزرگ بیش از 16000 قرارداد خرید خود را تسویه کردند و در مقابل حدود 4200 قرارداد فروش خود را نیز بستند که نشانگر عدم قطعیت و همسویی در خصوص مسیر آینده نفت می باشد. از دید بنیادین، در حال حاضر بازار نفت با مازاد عرضه روبرو است اما امید خریداران به نشست اوپک و همکاری آن با روسیه جهت توقف افزایش سطح تولید می باشد و لذا سیگنالهای متناقضی در این حوزه وجود دارد.


    • بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن¬های خرید مربوط به پوند با 10.6% و بیشترین افزایش پوزیشن¬های فروش نیز مربوط به یورو با 4.5% می باشد.


    • بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن¬های خرید مربوط به شاخص دلار با 10.8% و بیشترین کاهش پوزیشن¬های فروش نیز مربوط به دلار کانادا با 26.8% می باشد.


    • از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی فرانک سوییس با 804 میلیون دلار افزایش مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 2.395 میلیارد دلار روی داده است.


    جداول تحلیلی:


    جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته






    جدول شماره 2: ارزش خالص پوزیشن سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته




    توضیح:


    1- در جدول نخست، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته¬بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می-تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته¬بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.


    2- در جدول دوم، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.
پردازش ...
X