اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

COT Report Analysis - Week Ending 23/8/2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • COT Report Analysis - Week Ending 23/8/2016

    هفته منتهی به سه شنبه 23 آگوست 2016

    نکات مهم:

    · در هفته منتهی به 23 آگوست، سفته بازان بزرگ به تسویه پوزیشن های فروش خود روی یورو ادامه داده و برای چهارمین هفته متوالی ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش خود روی ارز واحد اروپایی را کاهش دادند. از دیگر تحولات هفته قبل، تداوم افزایش ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش سفته بازان روی پوند انگلستان برای هشتمین هفته متوالی بود هر چند که شتاب این روند به شدت کاهش یافته است. افزایش خرید طلا به همراه تشدید خرید ین و ادامه تسویه سنگین پوزیشن های فروش نفت نیز از دیگر نکات برجسته هفته پیش به شمار می رود. واگرایی میان سفته بازان در خصوص خرید نفت و دلار کانادا نیز با خرید سنگین CAD در هفته گذشته از میان رفت. در مجموع به نظر می رسد که سفته بازان بزرگ فاقد هر گونه خوش بینی به مسیر دلار بوده اند که خرید یورو و ین و طلا شاهدی بر این مدعاست. به باور ما – چنانچه بارها اشاره کرده ایم – زمینه بنیادین برای رشد پایدار دلار فراهم است و لذا به نظر می رسد که پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ بر محاسبات صحیحی استوار نشده است.

    · در حوزه شاخص دلار آمریکا شاهد کاهش دوسویه پوزیشن های خرید و فروش از سوی سفته بازان بزرگ بوده ایم که از نظر حجم و ارزش قراردادها، این تسویه در حوزه خرید و از نظر درصد در حوزه فروش برجسته تر بوده است. مطابق با پیش بینی ما، خانم Jannet Yellen در سخنرانی خود در Jackson Hole همسو با دیگر اعضای FOMC روی نزدیک شدن به زمان افزایش دوباره نرخ بهره تاکید نمود که این مسئله باعث شد تا در آخرین ساعات جمعه شب شاهد خرید سنگین دلار در برابر دیگر ارزها باشیم. به نظر می رسد که با این اوصاف از هفته آینده بایستی شاهد بازگشت عطش خرید دلار در میان سفته بازان بزرگ باشیم.

    · .در حوزه پوند، عطش فروش از سوی سفته بازان بزرگ به شدت فروکش کرده به طوری که هفته گذشته تنها 700 قرارداد جدید فروش باز شده است و ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش روی پوند نیز به 7.860 میلیارد دلار رسیده است. به نظر می رسد که آرام آرام سفته بازان بزرگ درمی یابند که آمارها و داده های اقتصادی منتشره از انگلستان پس از Brexit آن طور که قبلاً تصور می کردند ضعیف و بحرانی نبوده و لذا و با توجه به رفتار قیمت در 2 هفته اخیر، انتظار داریم تا مطابق با آنچه در هفته های پیش نیز اشاره کرده بودیم، به تدریج شاهد تقویت پوند و کاهش ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش سفته بازان بزرگ روی این ارز اروپایی باشیم.

    · در حوزه دلار استرالیا، سفته بازان بزرگ بر خلاف مسیر داده های بنیادین به خرید این ارز کالایی ادامه دادند و با گشودن حدود 2000 قرارداد جدید خرید، ارزش خالص پوزیشن خرید خود را روی AUD به بیش از 3 میلیارد و 250 میلیون دلار رساندند. چنانچه هفته های گذشته نیز اشاره کرده بودیم چندین عامل بنیادین مانع رشد بیشتر دلار استرالیا می باشد و لذا انتظار داریم که با توجه به تقویت دلار و تضعیف مس و سنگ آهن، از هفته آینده شاهد آغاز فشار فروش جدی روی دلار استرالیا باشیم.

    · روی دلار نیوزیلند همچنان نظر مثبتی از سوی سفته بازان دیده نمی شود و این در حالی است که هفته گذشته و در پی اظهارات Wheeler رییس RBNZ در نادرست تلقی کردن کاهش سریع نرخ بهره شاهد ثبت سقف جدیدی در نرخ NZDUSD بودیم که در 18 ماه گذشته بی سابقه بوده است. هفته گذشته 946 قرارداد جدید خرید و 1129 قرارداد جدید فروش از سوی سفته بازان بزرگ روی NZD بازشده که ارزش خالص دلاری پوزیشن فروش روی این ارز کالایی را به 64 میلیون دلار رسانده است. نکته قابل توجه اینکه مجموع 29926 قرارداد باز خرید از سوی 46 سفته باز بزرگ مدیریت می شود در حالی که 30804 قرارداد باز فروش توسط تنها 20 سفته باز بزرگ ایجاد شده که نشان می دهد اصطلاحاً فروشنده ها دست قوی تری دارند.

    · روی دلار کانادا و بر خلاف هفته های قبل، این بار سفته بازان دست به خرید سنگین این ارز کالایی زدند به طوری که حدود 4000 قرارداد جدید خرید گشوده شد که ارزش این قراردادهای جدید خرید به 308 میلیون دلار بالغ می شود. اما در سوی مقابل فروشندگان نیز دست از مواضع خود نکشیدند و تنها 282 قرارداد قبلی فروش تسویه شد. در صورت تداوم انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد کانادا، انتظار داریم حتی در صورت ادامه تقویت نفت نیز شاهد تضعیف دلار کانادا باشیم.

    · روی ین ژاپن، سفته بازان بزرگ همچون هفته قبل به میزان پوزیشن های خرید خود افزوده و در مقابل از حجم پوزیشن های فروش خود کاستند. این امر باعث شد تا در مجموع و در هفته گذشته حدود 540 میلیون دلار دیگر به ارزش دلاری پوزیشن خالص خرید سفته بازان بزرگ روی ین افزوده شده و به بیش از 7.5 میلیارد دلار برسد. هفته گذشته شاهد شکل گیری یک حرکت صعودی مناسب پس از مدتها در USDJPY بودیم که شاید آغاز حرکت صعودی بزرگی باشد که مدتهاست انتظار آن را می کشیم خصوصاً که آمارهای رشد و تورم ژاپن در هفته های اخیر بسیار منفی و ضعیف بوده و فشار روی BOJ و دولت ژاپن برای تسهیل بیشتر و مقابله با تقویت بیشتر ین تشدید شده است.

    · در حوزه یورو و برای چهارمین هفته متوالی، سفته بازان بزرگ از حجم پوزیشن های فروش خود به طور بسیار سنگینی کاستند به گونه ای که این بار بیش از 13500 قرارداد فروش تسویه شده که ارزش دلاری این قراردادها به بیش از یک میلیارد و 900 میلیون دلار بالغ می شود. در سوی مقابل به حجم پوزیشن های خرید باز نیز معادل 2314 قرارداد اضافه شده که در مجموع باعث شده تا ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی ارز واحد اروپایی با بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رشد به منفی 10 میلیارد و 832 میلیون دلار (10 میلیارد و 832 میلیون دلار فروش) برسد. کماکان اعتقاد داریم که مسیر میان مدتی رشد یورو در برابر ارزهایی به غیر از دلار و پوند فراهم است و همچون هفته گذشته در این خصوص خرید یورو به دلارهای استرالیا و نیوزیلند و همینطور ین ژاپن پیشنهاد می گردد. در برابر دلار و با توجه به اظهارات اخیر مقامات FOMC شانس زیادی برای ادامه رشد یورو متصور نیستیم که هفته گذشته نیز به همین موضوع اشاره داشتیم. گزارش های PMI این هفته از حوزه یورو در تخمین مسیر ارز واحد اروپایی بسیار موثر هستند.

    · در حوزه فرانک سوییس این بار سفته بازان بزرگ دقیقاً هسمو با پوزیشن گیری خود روی یورو عمل کردند و با گشودن نزدیک به 1000 قرارداد جدید خرید و نیز تسویه بیش از 2500 قرارداد قبلی فروش، در مجموع ارزش دلاری پوزیشن خالص خود روی این ارز اروپایی را با بیش از 445 میلیون دلار رشد به مثبت 254 میلیون دلار (245 میلیون دلار خرید) رساندند. نوسانات جهت پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ روی فرانک سوییس تحلیل مسیر این ارز را دشوار ساخته است اما به نظر می رسد که روند رشد EURCHF با توجه به داده های بنیادین تداوم خواهدیافت.

    · در حوزه طلا سفته بازان بزرگ هفته گذشته دست به حرکتی بر خلاف هفته های قبل خود زده و با گشودن بیش از 8000 قرارداد جدید خرید و تسویه بیش از 2500 قرارداد فروش، ارزش دلاری پوزیشن خالص خود روی فلز زرد گرانبها را با 1.438 میلیارد دلار رشد به 39.392 میلیارد دلار رساندند. نظر ما همچنان بر نزول طلا در هفته های آتی می باشد و با توجه به افت حدوداً 1.5 درصدی بهای طلا در هفته گذشته می توان چنین نتیجه گرفت که خریداران اخیر طلا همگی دچار زیان لحظه ای هستند که در صورت تداوم نزول طلا می توان چنین نتیجه گرفت که فشار این خریداران زیانکار برای بستن پوزیشن های خرید خود، به عاملی دیگر برای تشدید فشار فروش روی طلا تبدیل خواهدشد.

    · روی نفت سفته بازان بزرگ دوباره حدود 60 هزار قرارداد فروش خود را بستند اما شاهد عطشی برای خرید نبودیم و بیش از 15 هزار قرارداد خرید قبلی نیز از سوی سفته بازان بزرگ بسته شد. با این حال و به دلیل تسویه سنگین قراردادهای فروش، ارزش پوزیشن خالص خرید سفته بازان بزرگ روی طلای سیاه با رشدی بیش از 2.2 میلیارد دلاری به بیش از 16.8 میلیارد دلار رسیده که رقم قابل توجهی به شمار می رود. همچون هفته گذشته اعتقاد داریم که تداوم صعود نفت مشروط به یک اصلاح مناسب است که به نظر می رسد این اصلاح از هفته گذشته آغاز شده باشد.

    · بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن.های خرید مربوط به دلار کانادا با 8.6% و بیشترین افزایش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به دلار نیوزیلند با 3.8% می شود.

    · بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن.های خرید مربوط به شاخص دلار با 5.8% و بیشترین کاهش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به نفت با 23.4 %می شود.

    · از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی یورو با 2.240 میلیارد دلار افزایش مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی پوند با 61 میلیون دلار روی داده است.


    جداول تحلیلی:


    جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته



    جدول شماره 2: ارزش خالص پوزیشن سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته


    توضیح
    :

    1- در جدول نخست، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته.بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می.تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته.بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.

    2- در جدول دوم، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.
    ویرایش توسط AIO : https://www.traderha.com/member/4465-aio در ساعت 09-04-2016, 10:24 PM
پردازش ...
X