اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

COT Report Analysis - Week Ending 9/8//2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • COT Report Analysis - Week Ending 9/8//2016

    نکات مهم:
    • در هفته منتهی به 9 آگوست، بارزترین ویژگی گزارش COT را می توان تبلور نظر منفی سفته بازان بزرگ در خصوص مسیر نفت و متعاقباً دلار کانادا دانست که منجر به کاهش ارزش پوزیشن خالص خرید آنها روی این 2 بازار به میزان 387 و 182 میلیون دلار شد. به نظر می رسد در این خصوص سفته بازان دچار اشتباه شده باشند چرا که با افزایش شدید بهای نفت در هفته گذشته، روند تقاضا برای دلار کانادا نیز قوت گرفته است. خوانندگان این گزارش به یاد دارند که چندی پیش به ناهمسویی در روند پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ روی نفت و دلار کانادا اشاره کرده بودیم و از ضرورت اصلاح در این روند سخن گفته بودیم. به نظر می رسد هفته گذشته این اصلاح صورت پذیرفته اما جهت و سمت و سوی آن اشتباه بوده باشد. از دیگر نکات مهم گزارش اخیر، افزایش خرید سفته بازان روی ین ژاپن و در همین حال تسویه نزدیک به 10 هزار قرارداد خرید باز روی طلا بوده که باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص خرید سفته بازان روی طلا بیش از 1 میلیارد دلار کاهش یابد. این هم به باور ما یکی دیگر از ناهمسویی هایی است که در روند پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ به چشم می خورد و با توجه به همبستگی مثبت بالای بین طلا و ین ژاپن به احتمال زیاد شاهد همسو شدن پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ روی این 2 بازار در هفته های آتی خواهیم بود.
    • در حوزه شاخص دلار آمریکا و بر خلاف انتتظارات ما، گزارش NFP مثبت اخیر نتوانست نظر سفته بازان را نسبت به دلار مثبت کند و در هفته منتهی به 2 آگوست حدود 15.5% بر میزان پوزیشن های فروش افزوده شد که همراه با عدم تغییر در پوزیشن های خرید باعث شد تا حدود 187 میلیون دلار دیگر از ارزش پوزیشن خالص خرید سفته بازان بزرگ روی شاخص دلار کاسته بشود.
    • .در حوزه پوند، سفته بازان بزرگ همچنان به شرط بندی روی کاهش بیشتر ارزش پوند ادامه می دهند به طوری که در هفته منتهی به 2 آگوست نیز میزان افزایش پوزیشن های فروش با شتاب بیشتری نسبت به پوزیشن های خرید رشد داشته و این امر باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش سفته بازان بزرگ روی پوند به بیش از 7.3 میلیارد دلار برسد که رکورد جدیدی به شمار می رود. در حال حاضر نسبت پوزیشن های خرید به فروش روی پوند به 28% رسیده که سطحی به شدت نازل به شمار می رود. همچنان بر این باوریم که پوند از دید بنیادی و با توجه به رد احتمال ارائه نرخ بهره منفی از سوی BOE در وضعیت مناسبی برای آغاز یک حرکت صعودی قابل توجه به شمار می رود.
    • در حوزه دلار استرالیا همسو با پیش بینی ما شاهد تداوم رشد تقاضا برای این ارز کالایی در پی بیانیه خوش بینانه RBA بودیم. تسویه پوزیشن های فروش و افزودن بر پوزیشن های خرید باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی AUD با 270 میلیون دلار افزایش به 2.675 میلیارد دلار برسد. با توجه به انتشار آمارهای ضعیف از تولیدات صنعتی و اعطای اعتبارات در چین، سقوط بهای مس و نیز اشاره RBNZ به تسهیل بیشتر اعتقاد داریم که وضعیت بنیادین پیش روی AUD در هفته های آینده مناسب نبوده و به احتمال فراوان شاهد افت تقاضا و تنزل بهای این ارز کالایی خواهیم بود.
    • روی دلار نیوزیلند و اندکی پیش از نشست مهم RBNZ، سفته بازان هم بر میزان پوزیشن های خرید و هم بر میزان پوزیشن های فروش خود افزودند که وزن افزایش پوزیشن های فروش بیشتر بود و باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان روی این ارز کالایی به منفی 44 میلیون دلار برسد. نشست RBNZ در هفته گذشته همراه با کاهش نرخ بهره به میزان 0.25% بود اما تفاوت بیانیه RBNZ با RBA در این بود که بر خلاف همتای استرالیایی، رزروبانک نیوزیلند به صراحت به لزوم تسهیل بیشتر پولی اشاره نمود و همین مسئله باعث شد تا پس از اندکی رشد شاهد تنزل بهای NZD در بازار جهانی تبادلات ارزی باشیم. به باور ما مسیر NZD در هفته های آینده نزولی است.
    • روی دلار کانادا سفته بازان بزرگ به طور هوشمندانه ای پوزیشن های خرید خود را کاهش داده و در عوض به طور سنگینی بر میزان پوزیشن های فروش خود افزودند که باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص خرید سفته بازان روی این ارز کالایی با کاهشی 414 میلیون دلاری روبرو بشود. با توجه به واگرایی قابل توجه در کیفیت گزارش های مشاغل منتشره در آمریکا و کانادا در هفته ای که گذشت احتمال تضعیف بیشتر دلار کانادا می رود هر چند که احتمال بالای افزایش بهای نفت از فشار فروش روی CAD خواهد کاست.
    • روی ین ژاپن، سفته بازان بزرگ همچون هفته قبل به طور سنگینی دست به خرید ین زدند هر چند که پوزیشن های فروش نیز بر حسب درصد افزایش نشان می دهد. افزودن شدن بیش از 10 هزار قرارداد جدید در مقابل گشوده شدن تنها 3000 قرارداد جدید فروش باعث شد تا ارزش دلاری پوزیشن خالص فروش سفته بازان بزرگ روی ین بیشترین افزایش را در میان بازارهایی که ما رصد می کنیم داشته باشد و با 875 میلیون دلار رشد به سطح 6 میلیارد دلار نزدیک بشود. همچنان بر این باوریم که کف ساخته شده در USDJPY در برابر فشار فروش وارده مقاومت کرده و برای هفته ها شاهد افت ین خواهیم بود.
    • در حوزه یورو و برای دومین هفته متوالی، سفته بازان بزرگ نسبت به کاهش ریسک خود روی ارز واحد اروپایی اقدام کردند و با بستن نزدیک به 10 هزار قرارداد باز فروش در مقابل تنها 4000 قرارداد باز خرید، ارزش دلاری پوزیشن خالص خود را 792 میلیون دلار بهبود داده و به منفی 13.671 میلیارد دلار رساندند.
    • در حوزه فرانک سوییس نیز همسو با یورو سفته بازان بزرگ به تسویه سنگین پوزیشن های فروش خود دست زدند. پس از Brexit بسیاری از سفته بازان از خرید بیشتر فرانک دست کشیدند و این مسئله باعث شده بود تا هفته گذشته و پس از مدتها پوزیشن خالص آنها روی فرانک سوییس منفی بشود.
    • در حوزه طلا سفته بازان بزرگ نزدیک به 10 هزار قرارداد خرید خود را تسویه نمودند که هر چند از نظر درصدی قابل ملاحظه نیست اما باعث شد تا در مجموع و با توجه به تسویه تنها حدود 1600 قراداد فروش، ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی فلز گرانبها بیش از 1 میلیارد دلار کاهش یابد که رقم قابل ملاحظه ای به شمار می رود. همچنان نظر ما نزول طلا در هفته های آتی می باشد.
    • روی نفت و مطابق با تحلیل ما شاهد رشد شدید بهای طلای سیاه بودیم اما سفته بازان بزرگ درست خلاف این روند پوزیشن گیری نمودند به طوری که با گشودن بیش از 8400 پوزیشن جدید فروش، ارزش دلاری پوزیشن خالص خرید آنها روی نفت با 387 میلیون دلار کاهش به 11.172 میلیارد دلار رسید. تحلیل ما ادامه رشد نفت بر اساس دلایل تکنیکالی می باشد هر چند که از دید بنیادی شرایط برای وقوع یک رشد شدید و بی وقفه فراهم نیست.
    • بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن.های خرید مربوط به ین با 13.2% و بیشترین افزایش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به دلار کانادا با 18.1% می شود.
    • بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن.های خرید مربوط به یورو با 3.9% و بیشترین کاهش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به فرانک سوییس با 11.4% می شود.
    • از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی ین با 875 میلیون دلار افزایش مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 1.034 میلیارد دلار روی داده است.


    جداول تحلیلی:

    جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته



    جدول شماره 2: ارزش خالص پوزیشن سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته


    توضیح:
    1. در جدول نخست، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته.بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می.تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته.بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.
    2. در جدول دوم، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.
    فایل های پیوست شده
    ویرایش توسط AIO : https://www.traderha.com/member/4465-aio در ساعت 08-23-2016, 08:14 PM
    لطفا قبل از افتتاح حساب جدید تاپیک ذیل را به دقت مطالعه فرمایید .
پردازش ...
X