اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

COT Report Analysis - Week Ending 15/4/2016

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • COT Report Analysis - Week Ending 15/4/2016

    هفته منتهی به سه شنبه 12 آوریل 2016

    نکات مهم:

    · در هفته منتهی به 12 آوریل، تفاوت های اندکی نسبت به هفته قبل در خصوص موقعیت های باز رخ داده است که در مجموع ادامه روند قبلی را نشان می دهد.
    · در حال حاضر سفته بازان به صورت خالص تنها روی یورو و پوند فروشنده هستند و روی بقیه ارزها خریدار هستند که از این میان، پوزیشن های خرید آنها روی ین، دلار استرالیا و فرانک به صورت معنی داری حکایت از نظر مثبت آنها روی این 3 ارز دارد.
    · روی دلار استرالیا همچنان سفته بازان به صورت خالص در حال افزایش خرید هستند. در حال حاضر پوزیشن خالص خرید سفته بازان روی این ارز به بالاترین حد خود از نوامبر 2014 رسیده و این در حالی است که تعداد قراردادهای خرید آنها در بالاترین حد 3 سال گذشته خود قرار دارد. در این حوزه، افزایش قراردادهای فروش – علیرغم اینکه کمتر از میزان افزایش قراردادهای خرید بوده – حاوی هشدارهایی برای ادامه روند صعودی محسوب می شود.
    · تداوم خرید ین ژاپن از سوی سفته بازان، پوزیش خالص خرید و نیز تعداد قراردادهای خرید آنها روی این ارز ریسک گریز را به بالاتر از ماه مارس 2008 یعنی بالاترین میزان تاریخی خود رسانده است. عدم ابزار مخالفت صریح مقامات BOJ با رشد بیشتر نرخ برابری ین باعث شده است تا سفته بازان اطمینان بیشتری از امکان رشد بیشتر ین در یک محیط سرشار از نگرانی و ریسک در اقتصاد جهان داشته باشند.
    · در خصوص یورو، سفته بازان دست به تسویه دوسویه قراردادهای خرید و فروش زده اند که نشان می دهد فعلاً نظر آنها در خصوص یورو تداوم وجود یک بازار رنج و بی روند است.
    · اینکه سفته بازان هم دست به خرید ین می زنند و هم دلار استرالیا را خرید می کنند تا حدی در تضاد با مبانی بنیادی بازار ارز قرار دارد. در صورتی که اقتصاد جهانی بخواهد مجدداً دچار بحران گردد و ین ژاپن به یکه تازی بپردازد، شانس اندکی برای سودسازی خریداران دلار استرالیا باقی خواهدماند و بر عکس اگر شاهد رونق اقتصاد جهان باشیم، محیط برای رشد ین نامساعد خواهدبود. بزودی سفته بازان بایستی یکی از این 2 سناریو را انتخاب کنند و از خرید یکی از این 2 ارز دست بکشند.
    · میل سفته بازان بزرگ به فروش بیشتر پوند باعث شد تا با کاهش سنگین پوزیشنهای باز خرید روی پوند، پوزیشن خالص فروش آنها روی پوند به سطحی برسد که آخرین بار در ژوئن سال 2013 دیده شده بود. ابهامات ناشی از برگزاری همه پرسی جدایی از اروپا و تاثیر منفی آن روی اقتصاد بریتانیا مهمترین انگیزه سفته بازان از فروش پوند ارزیابی می شود.
    · میل سفته بازان به خرید بیشتر طلا نیز – همسو با خرید سنگین ین – حکایت از نظر منفی آنها نسبت به چشم انداز ثبات و رونق اقتصاد جهان دارد.
    · سفته بازان بزرگ در حوزه نفت ترجیح دادند تا پیش از برگزاری نشست نفتی دوحه در قطر، ریسک خود را با کاهش دوسویه موقعیت های باز (هم کاهش خرید و هم کاهش فروش) کاهش بدهند.
    · بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن.های خرید مربوط به دلار استرالیا با افزایش 16درصدی و بیشترین افزایش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به شاخص دلار با افزایش 13.2 درصدی می شود.
    · بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن.های خرید مربوط به پوند با کاهش 14.5 درصدی و بیشترین کاهش پوزیشن.های فروش نیز مربوط به فرانک سوییس با کاهش 15.3 درصدی می شود.


    ادامه مطلب
پردازش ...
X