اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

کوت آنالیز COT Analysis

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #61
    جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

    تاریخ آپدیت:
    02 Feb



    بشترین چیزی که نظرم جلب کرده این نیوزلند هست:

    نظر


    • #62
      باسلام
      احتراما اكنون ميخواهم نتيجه تحقيق خود را بر روي امار كوت امريكا خدمت دوستان ارائه كنم. بنظرم بهترين سايت كه اين امار را بصورت كاملا تفكيك شده تنظيم كرده است سايت http://www.myfxbook.com/commitments-of-traders ميباشد كه جدول امار كوت در چند سال اخير را بدرستي استخراج كرده است. همچنين براي ديدن جزييات اعداد در همين سايت گزينه View Historical Commitments of Traders Data را در همين صفحه بزنيد . اين سايت امار شركتهاي تجاري و غير تجاري را از هم سوا كرده است.
      مطمئنا دوستان براساس اموزشهاي اين سايت درباره شركت كنندگان تجاري (commercial) و شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) بازار اطلاعاتي دارند . اين را بايد اضافه كنم كه در فاركس معمولا شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) در جهت روند تريد ميكنند ولي شركت كنندگان تجاري (commercial) در خلاف جهت روند معمولا تريد ميكنند. دليل ان اين است كه معامله شركت كنندگان تجاري (commercial) فقط در جهت محافظت از داراييهاي خود ميباشد . براي توضيح اين مسئله بايد مثالي بزنم . فرض كنيد كه شركت تجاري امريكايي بخواهد كه از اروپا تراكتور وارد كند و مدت اين قرارداد از زمان انقعاد ان تا زمان تحويل تراكتور از اروپا 7 ماه باشد. اما در خلال اين مدت ايا فكر نميكنيد كه ارزش eurusd تغيير نمايد؟ و در ان صورت شركت امريكايي ممكن است پول بيشتري را در زمان وارد كردن تراكتور پرداخت نمايد. فلذا اين شركتها براساس معامله شركتهاي ديگر از بازار فيوچرز ارز يورو را خريد ميكند. اگر در خلال اين ششماه ارزش يورو ترقي كرد كه اين معامله خريد eurusd با ان معامله خريد تراكتور تسويه شده و در مجموع تغيير ارزش ارز هيچ گزندي به خريدار نميرساند. در مورد برعكس نيز بهمين صورت است.
      حال بايد ديد كه چگونه ميتوان از اين امار استفاده كرد. در ابتدا بايد خالص خريد هر كدام از شركت كنندگان تجاري (commercial) و شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) را بدست اوريد براي اينكار بايد مثلا براي شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) ميزان خريد (long) را از فروش ( short)كم كرده تا خالص خريد شركت كنندگان بزرگ غير تجاري بدست ايد (net non commercial). اينكار بخوبي در سايت فوق بهمراه نمودار ان انجام شده است . همانطور كه در قبل گفتم خالص شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (net non commercial) جهت بازار را نشان ميدهد يعني هرچقدر كه اعداد ان نسبت به هفته قبل بيشتر باشد ، نشان ميدهد كه ارزش ان ارز بالاتر رفته است. اما نميتواند انتهاي روند را بما نشان دهد . در مقابل خالص شركت كنندگان تجاري (net commercial) جهت را بما نشان نميدهد اما انتهاي روند و تغيير جهت انرا بما گوشزد ميكند. پس هدف از تريد در كوت ان است كه همراه با شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) تريد كنيم اما بكمك شركت كنندگان تجاري (commercial) تغيير جهت روند را پيدا نماييم و در ان زمان خلاف جهت روند تريد نماييم.
      حال بايد ديد كه تا چه زمان بايد در جهت شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) تريد كرد و چگونه ميتوان تغيير جهت را از شركت كنندگان تجاري (commercial) فهميد. در اين مورد بايد بگويم كه هرزمان كه خالص شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (net non commercial) در بالاترين حد ممكن خود باشد و در مقابل شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (non commercial) در پايين ترين ميزان خود قرار گيرد اين بدان معناست كه جهت خريد در حال عوض شدن است و احتمالا در هفته هاي اينده جهت روند نزولي شده و بايد از سل استفاده كرد. حال بايد ديد كه چگونه ميتوان بالاترين و پايين ترين حد را براي اين دو مقوله بدست اورد تا براساس ان تصميم بگيريم كه جهت روند كدام طرف است. اين حد معمولا بدرستي مشخص نيست . چراكه در زمانهاي مختلف كاملا فرق كرده است ولي روشي كه كليه تريدرها از ان استفاده ميكنند به اين صورت است كه ابتدا بايد اختلاف خالص شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (net non commercial) را از خالص شركت كنندگان تجاري (net commercial) براي چند هفته بدست اوريد. هرچقدر كه تعداد هفته ها بيشتر باشد، اطلاعات دقيقتري از ان بدست مي ايد. حال بايد عدد بدست امده را از بالاترين عدد تا پايينترين عدد سرت كنيد. به بالاترين عدد امتياز 100 داده و به پايينترين عدد بدست امده كه منفي است امتياز صفر بدهيد. حال به اعداد مابين اين دو براساس نحوه قرار گرفتن ان اعدادي مابين 0 تا 100 بدهيد. حال براي هفته اتي بايد ببينيد كه اطلاعات استخراج شده چه كدي را ميگيرد . اگر اين كد بالاي 100 و يا پايين 0 باشد بدانيد كه بالاترين حد و پايينترين حد را پيدا كرده ايد و در ان زمان احتمال تغيير روند وجود دارد.
      در هر صورت اين روش اشكالات بسيار بزرگي دارد. مثلا همين الان اگر به امار كوت يورو نگاه كنيد ميفهميد كه در يك فوريه 2015 خالص شركت كنندگان بزرگ غير تجاري (net non commercial) برابر با -196309 و خالص شركت كنندگان تجاري (net commercial) برابر با 252964 ميباشد كه اختلاف انها برابر با 56655 ميباشد كه اگر اين عدد را در 10 سال گذشته باعددهاي ديگر مقايسه كنيد ميفهميد كه از همه بيشتر است فلذا ما انتظار داريم كه جهت جريان eurusd صعودي گردد. اما باتوجه به تحليل فاندامنتال در ميابيم كه تغيير جهت صعودي حداقل در چندماه اينده ممكن نميباشد. و در طول چند هفته گذشته اين عدد هر روز بيشتر ميشود. حال نميدانم كه ميشود به اين اعداد اعتماد كرد و يا بايد به فندامنتال توجه بيشتري كرد.
      من اميد ندارم كه دست اندر كاران اين سايت جواب سئوال من را بدهند چرا كه عليرغم قولهايي كه بمن در قبل داده بودند هنوز به بسياري از سئوالات من پاسخ داده نشده است. هدف من از گرداوري اين مقاله فقط اين بود كه دوستاني كه در اين زمينه سئوالاتي را داشته اند كه بيجواب مانده است، شايد از اين مطلب بتوانند به حقيقت دست يافته و در معاملات خود موفقيتهاي بيشتري را تجربه كنند. هرچقدر ايراني در بازار فاركس موفقيت كسب كند من بيشتر افتخار ميكنم و النگيزه ميگيرم كه پيروزي در اين بازار غير ممكن نميباشد
      باتشكر

      نظر


      • #63
        امید خان سلام

        اتفاقا" امروز صحرا بودم یهوو به فکر سوالات شما افتادم که شب پاسخ بدم. ما هم مشکلات خاص خودمون داریم و یکی مثل منم اکثر فروم ها یوزران افتخاری مدیریت داریم و ربطی به دست اندرکاران هر مجموعه نداره که شما میفرمایید پاسخی نمیدهند... اینهمه پاسخ دادیم حالا چندتا سوال فراموش شد نبایست اینجور به دست اندرکاران چیزی بگین . منم که ربطی به مجموعه شرکت ندارم. اما تاجای که توان باشه امورات تریدری آنها را تسهیل میکنم. حال هم صحرا هستیم و بعد از برگشت پاسخ تمام سوالات شما خواهیم داد.

        ممنون از سوالات خوب شما

        نظر


        • #64
          روش استفاده از داده ها بستگی به روش معاملاتی شما داره :

          1- استفاده از اکسترمم ها و شناسایی تغییرات در ماژورها

          2- استفاده از حجم و تاییدیه برای جهت حال حاضر و عیارسنجی قدرت خریدار و فروشنده

          3- استفاده مباحث واگرایی ها بین خطوط قیمت و خطوط معاملات خالص

          و و و و

          خوب مثال برای قسمت سوم در همین پست آخر کوت در مورد نیوزلند مشاهده میکنید که با وجود کاهش قیمت ، خالص معاملات لانگ یا همون خرید به صورت رنج در اومده که در این هفته در نهایت از یک کف شروع به صعود نمود.

          حال همه این کوت و دیگر ابزارها میشن جزء دسته تحلیل انتظارات که برای گرفتن تاییدیه جهت که ما از بنیادی بدست میاریم استفاده میشه. دقیقا" مثل تاییدیه چگونگی حرکت یا همون تحلیل تکنیکال توسط ابزار های تحلیل بین بازاری است. خلاصه مطلب در سه کاربرد اصلی که بالا ذکر شد شخصا" بهره میبرم . بیشتر از این هم کاربرد نداره و برای معامله گرانی مفید هست که از تایم فریم چهارساعته به بالا برای معاملات بهره میبرند .مگر اینکه تاییدیه جهت گرفته باشیم "برای یک هفته" و در تایم های پایین با توجه به سبک های دیگر دست به معاملات بزنیم.

          موفق باشید

          نظر


          • #65
            جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

            تاریخ آپدیت:
            10 Feb

            توضیحات مختصر : نسبت به هفته گذشته مقدار تغییرات فاحشی در جدول به چشم میخوره ، مفدار فروش بر روی یورو همچنان افزایشی است و این به ما میگه که روند نزولی ادامه خواهد داشت. در این جدول اون ارزی حائز اهمیت هست که یا به صورت رنج ( Neutral ) درآمده یا اینکه روند با انتظارات واگرایی داشته باشئ . بلفرض مثال در همین جدول،در دلار استرالیا مشاهده مینمائیم که انتظارات به صورت نزولی در آمده است ( Bias ) اما روند ما صعودی واقع گردیده است ( Trend ) . در چنین مواقعی از تحلیل های دیگر همانند تکنیکال در نقاط مناسب به دنبال نقاط ورود به گرفتن معامله فروش برنامه ریزی می نمائیم.



            مجموع معاملات در دلار ایالات متحده آمریکا به شکل اندیکاتور سنترال یا مرکزی استخراج شده در زیر به تصویر کشیدیم که با کنار هم قرار دادن ایندکس دلار و این مجموع معاملات ، میتوان از واگرایی های بین آنها بهره مند شد

            آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

            چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


            نظر


            • #66
              جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

              تاریخ آپدیت:
              17 Feb

              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


              نظر


              • #67
                جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                تاریخ آپدیت:
                09 مارس 2015

                آخرین گزارش منتشر شده حاکی از آن است که سرمایه گذاران میزان خرید خالص شان روی دلار در برابر ارزهای اصلی را بدون تغییر در هفتۀ قبل رسانده اند.

                قراردادهای فروش خالص یورو همچنان در حال کاهش هستند و معاملات خالص فروش یورو پس از کاهش 1.1 میلیارد دلار در یک هفته در منفی 24.1 میلیارد دلار قرار گرفتند. چراکه سرمایه گذاران مخارج شان روی یورو را افزایش دادند که بازتاب دهندۀ افزایش روحیۀ سرمایه گذاران پس از ادامۀ روند بهبود اقتصادی منطقۀ یورو است که به طور ویژه توسط رشد اقتصادی آلمان در سه ماهۀ چهارم شتاب گرفته است.

                بر خلاف توسعه های هفتۀ قبل روحیه در برابر JPY، GBP و CHF کاهش پیدا کرد.فروش خالص روی ین ژاپن در رقم منفی 5.48 میلیارد دلار هنوز در میان ارزهای اصلی در جایگاه دوم قرار دارد. معاملات خالص فروش روی پوند انگلیس با 0.47 میلیارد دلار افزایش به منفی 2.6 میلیارد دلار رسید. سرمایه گذاران میزان فروش های خالص شان روی دلار کانادا را افزایش دادند در حالیکه روحیۀ فروش برای دلار استرالیا کاهش یافت که بازتاب دهندۀ تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای عدم تغییر نرخ بهره است.

                نظر


                • #68
                  جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                  تاریخ آپدیت:
                  17 مارس 2015

                  سرمایه گذاران خرید خالص شان روی دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی را از رقم 40.85 میلیارد دلار به 43.38 میلیارد دلار افزایش داده اند. میزان معاملات خالص خرید روی دلار به بالاترین سطح طی چهار هفتۀ اخیر رسید که پس از انتشار آمار قوی مربوط به بازار کار ایالات متحده در ششم مارس بود که انتظارات دربارۀ اینکه فدرال ریزرو زودتر از حد انتظار در ژوئن نرخ های بهره را افزایش دهد را تقویت کرد.

                  هنوز همۀ ارزها فروش خالص شان در برابر دلار را حفظ کرده اند. روحیۀ یورو به فروش تغییر کرده است که تحت تاثیر آغاز برنامۀ خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا است. میزان معاملات خالص فروش یورو با 0.10 میلیارد دلار افزایش به منفی 24.2 میلیارد دلار رسید. یورو همچنان دارای حجم بسیار بالای معاملات خالص فروش در برابر دلار است.

                  در قبال ین ژاپن، پوند انگلیس و فرانک سوئیس بیش از پیش کاهش پیدا کرد. میزان فروش های خالص روی دلار استرالیا بیشترین افزایش را داشت که معادل 1.05 میلیارد دلار آمریکا بود و با رقم منفی 5.86 میلیارد دلار آمریکا در جایگاه سوم بیشترین میزان معاملات خالص فروش است.

                  معاملات خالص فروش ین ژاپن 0.64 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و میزان فروش های خالص ین را به منفی 6.13 میلیارد دلار رساند که هنوز در جایگاه دوم در بیشترین میزان فروش خالص در بین سایر ارزها است.

                  معاملات خالص فروش پوند انگلیس با 0.48 میلیارد دلار افزایش به منفی 3.07 میلیارد دلار رسید

                  نظر


                  • #69
                    جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                    تاریخ آپدیت:
                    31 مارس 2015

                    ‬میزان معاملات خالص خرید در برابر ارزهای اصلی از رقم ‪38.58 ‬ میلیارد دلار در هفتۀ قبل به رقم ‪45.34 ‬ میلیارد دلار افزایش یافت‪. ‬همانطوریکه از جدول روحیۀ ‪CFTC ‬مشخص است ‪(CFTC Sentiment)‬، افزایش در مجموع معاملات خرید دلار دلیل اصلی افزایش معاملۀ خالص فروش یورو می باشد‪. ‬ایجاد معاملات خالص فروش برای یورو بازتاب دهندۀ افزایش روحیۀ فروش سرمایه گذاران در برابر یورو است چراکه سرمایه گذاران به اطلاعات منتشر شده دربارۀ برنامه های فدرال ریزرو ایالات متحده برای اتخاذ سیاست های پولی انقباضی تحت تاثیر برنامۀ تسهیلی پولی بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا که ماهیانه به ‪60 ‬میلیارد یورو بالغ می گردد توجهی نشان ندادند‪. ‬تغییر مورد توجه بعدی در مورد کاهش روحیۀ فرانک سوئیس رخ داد که پس از افزایش هفتۀ گذشته بود که باعث شد فرانک سوئیس تنها ارزی باشد که در برابر دلار آمریکا خرید خالص را حفظ کرده است‪. ‬پس از آنکه فرانک سوئیس که با افزایش ‪0.79 ‬میلیارد دلاری در معاملۀ خالص فروش مواجه شد، که در میان ارزهای اصلی بیشترین افزایش در معاملات خالص فروش در خلال هفته است، فرانک همینک مانند سایر ارزها دارای معاملۀ خالص فروش در برابر دلار می باشد‪. ‬

                    ‬روحیۀ فروش روی یورو برای سومین هفتۀ متوالی و با سرعتی بیشتر ادامه یافت بطوریکه میزان معاملات خالص فروش روی یورو با ‪4.5 ‬میلیارد دلار افزایش به منفی ‪30.2 ‬میلیارد دلار رسید‪. ‬یورو همچنان از حجم بسیار زیاد معاملات خالص فروش در برابر دلار برخوردار است‪. ‬میزان معاملات خالص فروش روی پوند انگلیس با ‪0.09 ‬میلیارد دلار افزایش به منفی ‪3.58 ‬میلیارد دلار رسید‪. ‬

                    ‬افزایش در روحیه برای ین ژاپن همچنان با سرعت آهسته تری پیش می رود‪. ‬میزان معاملات خالص فروش روی ین ژاپن ‪0.16 ‬میلیارد دلار کاهش پیدا کرد در حالیکه در هفتۀ قبل معاملات فروش ‪1.18 ‬میلیارد دلار کاهش پیدا کرده بود‪. ‬معاملات خالص فروش روی ین ژاپن به منفی ‪4.79 ‬میلیارد دلار می رسد که هنوز در میان سایر ارزهای اصلی جایگاه دوم را دارد‪. ‬

                    ‬روحیه برای دلار استرالیا و دلار کانادا به فروش تغییر کرد که به ترتیب معاملات فروش روی آنها با ‪40 ‬و ‪47 ‬میلیون دلار آمریکا به منفی ‪2.24 ‬و منفی ‪2.61 ‬میلیارد دلار آمریکا رسید‪. ‬

                    نظر


                    • #70
                      جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                      تاریخ آپدیت:
                      06 آوریل 2015

                      میزان معاملات خرید خالص دلار در برابر ارزهای اصلی در هفتۀ قبل از رقم ‪43.86 ‬به ‪40.38 ‬میلیارد دلار کاهش پیدا کرد‪. ‬رویداد اصلی که کاهش در مجموع معاملات خرید دلار آمریکا را توضیح می دهد، کاهش در سفارشات کالاهای بادوام در فوریه است ‪(‬در ‪25 ‬مارس منتشر شد‪) ‬که نشان داد اقتصاد ایالات متحده در سه ماهۀ نخست سال جاری میلادی کند شده است‪. ‬تغییر قابل توجه دیگر، تقویت روحیه در برابر فرانک سوئیس است که بار دیگر تنها ارزی بود که در برابر دلار معاملات خالص خرید را حفظ کرد در حالیکه دیگر ارزها هنوز در برابر دلار دارای فروش خالص می باشند‪. ‬

                      ‬معاملات خالص فروش یورو به منفی ‪30.4 ‬میلیارد دلار افزایش پیدا کرد‪. ‬افزایش معاملات خالص فروش یورو که در هفتۀ قبلش ‪4.5 ‬میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بود این بار با سرعت بسیار کمتری ‪0.26 ‬میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که به دلیل کاهش اندک ضریب اطمینان اقتصادی در منطقۀ یورو تحت تاثیر ادامۀ برنامۀ تزریق پول به اقتصاد توسط بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا است‪. ‬سرمایه گذاران با کاهش معاملات خرید و فروش، اقدام به کاهش خطر در برابر یورو کردند‪. ‬

                      ‬روحیه در قبال ین ژاپن با سرعت بیشتری تقویت شد‪. ‬کاهش ‪2.3 ‬میلیارد دلاری کاهش در فروش های خالص ین ژاپن بیشترین میزان کاهش محسوب می شود که تحت تاثیر افزایش خریدهای ناخالص سرمایه گذاران و پوشش فروش ها می باشد‪. ‬میزان فروش خالص ین به منفی ‪2.49 ‬میلیارد دلار می رسد .‬سرمایه گذاران خطر را روی پوند انگلیس کاهش داده اند و میزان فروش های خالص را ‪0.18 ‬میلیارد دلار کاهش دادند بطوریکه میزان فروش خالص پوند به منفی ‪3.39 ‬میلیارد دلار می رسد

                      ‬تقویت روحیه در قبال دلار استرالیا و دلار کانادا منجر به کاهش معاملات خالص فروش شد‪. ‬معاملات خالص فروش روی دلار استرالیا با ‪0.38 ‬میلیارد دلار آمریکا کاهش به منفی ‪1.85 ‬میلیارد دلار آمریکا و معاملات خالص فروش روی دلار کانادا با ‪0.28 ‬میلیارد دلار کاهش به منفی ‪2.34 ‬میلیارد دلار آمریکا رسیدند‪. ‬



                      نظر


                      • #71
                        جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                        تاریخ آپدیت:
                        14 آوریل 2015

                        بدون شرح...



                        نظر


                        • #72
                          نوشته اصلی توسط pcmfund نمایش پست ها
                          جدول انتظارات از دیتاهای کمیسیون معاملات آتی

                          تاریخ آپدیت:
                          14 آوریل 2015

                          بدون شرح...



                          با عرض سلام مجدد:
                          قبل از هر چيز بايد بگويم كه من ميخواستم كه در تحليلهايي كه بصورت اختصاصي انجام ميدهيد عضو شوم. بهمين دليل مشخصات خود را به ايميلي كه اعلام كرده بوديد، ارسال كردم. اگر مرا قابل بدانيد به شاگردي خود بپذيريد.
                          در ضمن ميخواستم بدانم كه در جدول بالا اعداد موجود در ستونهاي position و w/wchg از چه فرمولي بدست امده است؟ من قبلا در مورد كوت اطلاعات زيادي كسب كردم و اگ فقط فرمول انرا بگوييد من متوجه ميشوم.
                          در ضمن ستون sentiment را نيز اگر توضيح بدهيد ممنون ميشوم.
                          باتشكر

                          نظر


                          • #73
                            نوشته اصلی توسط omidnabeghe نمایش پست ها
                            با عرض سلام مجدد:
                            قبل از هر چيز بايد بگويم كه من ميخواستم كه در تحليلهايي كه بصورت اختصاصي انجام ميدهيد عضو شوم. بهمين دليل مشخصات خود را به ايميلي كه اعلام كرده بوديد، ارسال كردم. اگر مرا قابل بدانيد به شاگردي خود بپذيريد.
                            در ضمن ميخواستم بدانم كه در جدول بالا اعداد موجود در ستونهاي position و w/wchg از چه فرمولي بدست امده است؟ من قبلا در مورد كوت اطلاعات زيادي كسب كردم و اگ فقط فرمول انرا بگوييد من متوجه ميشوم.
                            در ضمن ستون sentiment را نيز اگر توضيح بدهيد ممنون ميشوم.
                            باتشكر
                            سلام امید جان

                            بله مشخصات افراد فعلاً در حال دریافت هستم که در ماه جدید دسترسی ها باز کنم و بخش فعال کنم و بایست صبور باشید.

                            مقدار پوزیشن از تفاوت مقادیر لانگ و شورت بئست میاد ، و مقدار تغییرات هفتگی از تفاوت مقدار پوزیشن این هفته با هفته قبل بدست میاد.

                            سنتیمنت آمار ssi هست که برخی شرکت ها ارایه میدهند و حاصل مپوزیشن های خرید و فروش روی یک حفت ارز هست.

                            نظر


                            • #74
                              با سلام مجدد خدمت استاد محترم
                              من توانستم امار هفتگي ssi را در سايت http://www.dailyfx.com/technical_ana...timent=EUR/USD پيدا كنم. جدول ان بصورت زير است:

                              اكنون سئوالي داشتم. ايا ستون sentiment جنابعالي از همين جدول بدست مي ايد؟ اگر توضيحي درباره اين جدول و ستونهاي ان بدهيد ممنون ميشوم مثلا من نميدانم كه اعداد زير present به جه معنا ميباشد؟ ويا mixed به چه معنا است؟ ويا اصلا در حال حاضر براساس اعدادي كه در سطر eurusd قرار دارد، ايا جنابعالي براي هفته پيشرو كه احتمالا از 5 شنبه شروع ميشود، اقدام به باي ميكنيد ويا سل . البته امار كوت در سه شنبه منتشر ميشود ايا اين امار با امار بالا كه در 5 شنبه صادر ميگردد، همخواني دارد و ميتوان ان دو را با هم تطبيق داد؟
                              در ضمن تحليل نمودار بالا در سايت مربوطه بصورت زير امده است:
                              Receive the Weekly Speculative Sentiment Index report via PDF via David’s e-mail distribution list.

                              EURUSD - The ratio of long to short positions in the EURUSD stands at -1.32 as 43% of traders are long. Yesterday the ratio was -1.66; 38% of open positions were long. Long positions are 12.9% higher than yesterday and 29.6% above levels seen last week. Short positions are 10.5% lower than yesterday and 22.4% below levels seen last week. Open interest is 1.7% lower than yesterday and 0.8% above its monthly average. We use our SSI as a contrarian indicator to price action, and the fact that the majority of traders are short gives signal that the EURUSD may continue higher. The trading crowd has grown less net-short from yesterday and last week. The combination of current sentiment and recent changes gives a further mixed trading bias.
                              باتشكر
                              فایل های پیوست شده

                              نظر


                              • #75
                                نوشته اصلی توسط omidnabeghe نمایش پست ها
                                با سلام مجدد خدمت استاد محترم
                                من توانستم امار هفتگي ssi را در سايت http://www.dailyfx.com/technical_ana...timent=EUR/USD پيدا كنم. جدول ان بصورت زير است:

                                اكنون سئوالي داشتم. ايا ستون sentiment جنابعالي از همين جدول بدست مي ايد؟ اگر توضيحي درباره اين جدول و ستونهاي ان بدهيد ممنون ميشوم مثلا من نميدانم كه اعداد زير present به جه معنا ميباشد؟ ويا mixed به چه معنا است؟ ويا اصلا در حال حاضر براساس اعدادي كه در سطر eurusd قرار دارد، ايا جنابعالي براي هفته پيشرو كه احتمالا از 5 شنبه شروع ميشود، اقدام به باي ميكنيد ويا سل . البته امار كوت در سه شنبه منتشر ميشود ايا اين امار با امار بالا كه در 5 شنبه صادر ميگردد، همخواني دارد و ميتوان ان دو را با هم تطبيق داد؟
                                در ضمن تحليل نمودار بالا در سايت مربوطه بصورت زير امده است:
                                Receive the Weekly Speculative Sentiment Index report via PDF via David’s e-mail distribution list.

                                EURUSD - The ratio of long to short positions in the EURUSD stands at -1.32 as 43% of traders are long. Yesterday the ratio was -1.66; 38% of open positions were long. Long positions are 12.9% higher than yesterday and 29.6% above levels seen last week. Short positions are 10.5% lower than yesterday and 22.4% below levels seen last week. Open interest is 1.7% lower than yesterday and 0.8% above its monthly average. We use our SSI as a contrarian indicator to price action, and the fact that the majority of traders are short gives signal that the EURUSD may continue higher. The trading crowd has grown less net-short from yesterday and last week. The combination of current sentiment and recent changes gives a further mixed trading bias.
                                باتشكر
                                سلام

                                1- از این جدول و یک سری دیتاهای دیگر که کلاً فرقی ندارد .

                                2- ستون های جدول که واضح هست:

                                LastWeek مقدار تغییرات نسبت به هفته گذشته را نشان میدهد ( تغییرات هفتگی )
                                Present مقدار تغییرات نسبت به آخرین گزارش به درصد
                                %Long درصد خریداران
                                Open Interest تغییرات مقدار معاملات باز و به نوعی تغییرات حجم
                                Signals که از مقایسه درصد خریداران کسب میشه ، اگر مقدار خریداران از عدد 50 بیشتر باشد سیگنال فروش صادر میشه و برعکس ( mixed هم حالت دو طرفه و رنج هست )

                                نگاه چارت یورو به دلار کنید: اکثر اوقات وقتی معامله گر خریدار بوده ، قیمت ریزش کرده ...



                                اطلاعات خوبی به دست معامله گر میده...

                                نظر

                                پردازش ...
                                X