اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

رازهاي معامله گران موفق

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    این 18 قانون ترید را همیشه به خاطر داشته باشید !

    این 18 قانون ترید را همیشه به خاطر داشته باشید ! ::
    قواعد تریدینگ

    1- روند دوست ماست :


    در بازار صعودي Buy و در بازار نزولي Sell انجام دهيد و سعي در ايجاد بازدهي ناشي از بازگشت قيمت نداشته نباشيد. به خاطر داشته باشيد نداشتن Position خود يك Position است.

    2- اگر خواهی نشی رسوا:
    آن چيزي كه در حال قوی شدن است؛ را بخريد و آن چيزي را كه در حال ضعيف شدن است بفروشيد. عموما افراد وقتي قيمت پايين مي آيد اقدام به خريد مي كنند در حاليكه حرفه ايها وقتي مي خرند كه قيمت در حال بالا رفتن است. قاعده بقا اين نيست كه "پايين بخر و بالا بفروش" بلكه به اينصورت است كه "بالا بخر و بالاتر بفروش". از اين گذشته وقتي در يك گروه در حال مقايسه هستيد قويترين را بخريد و ضعيف ترين را بفروشيد.

    3- همیشه بهترین باشید:



    وقتي مي خواهيد وارد يك تريد شويد آنچنان سنجيده وارد شويد كه آن تريد قابليت اين را داشته باشد كه بهترين تريد سال شما باشد. آن چنان تدبير كنيد گويي كه يك عمليات جنگي در پيش داريد. سپس مجموعه اي از احتمالات و برنامه هايي براي خروج از ماركت تنظيم نماييد.

    4- در جهت روند بازار خود را تقویت کنید:


    به هنگام بازگشت هاي كوچك بازار به حجم تريد خود اضافه كنيد. در ماركت صعودي روي خطوط حمايت (Support) و در بازارهاي نزولي روي خطوط مقاومت (Resistance) اقدام دوباره به تريد نماييد. در سطوح 33 تا 50% اولين اقدام را جهت سنگين نمودن Position خود انجام دهيد.

    5- صبور باشید:

    صبور باشيد. وقتي زمان مناسب براي ورود به يك تريد را از دست داديد منتظر تصحيح قيمت بمانيد تا در نقطه مناسب وارد تريد شويد.

    6- طاقت پولدار شدن رو داشته باشید:


    صبور باشيد. زمانيكه وارد يك تريد شديد به آن زمان بدهيد تا توسعه پيدا كند و زمان بدهيد تا سود مورد انتظار شما را بسازد.

    7- سودهای بزرگ؛ فکرهای بزرگ
    صبور باشيد. شايد بدترين ضرب المثلي كه گفته شده اين است كه "يك مو از خرس كندن غنيمت است" يا "به سود كم قانع باش". در حقيقت كسب سودهاي كوچك نهايتا به ضرر ختم خواهد شد. بستن Position ها با سود كم به آنها اجازه نمي دهد تا توسعه پيدا كنند و بزرگ شوند. پول هاي درست و حسابي معمولا از 2 يا 3 تريد بزرگ در سال بوجود مي آيند كه به تدريج بزرگ شده اند. شما بايد اين توانايي را در خودتان ايجاد كنيد كه نسبت به تريدهاي سودآور صبور باشيد تا اجازه يابند كه جزء بهترين تريدها باشند.

    8- به تحلیل تان ایمان بیاورد:
    صبور باشيد. وقتي كه يك تريد را شكل مي دهيد به آن زمان بدهيد تا كار خودش را انجام دهد. به او زمان بدهيد تا از نوسانات اتفاقي در امان بماند. به او زمان بدهيد تا ديگران شايستگي آنچه را شما زودتر از آنها به آن پي برده ايد مشاهده كنند.

    9- چشم ها را باید شست؛ جور دیگر ...!
    [IMG]p4.fotolia.com/jpg/00/01/54/53/110_F_1545316_mcQg8AHWcwOUxPRXVShAKUAzRKDo3N.jpg[/IMG]
    نا شكيبا و بي تاب نباشيد. معمولا ضررهاي كوچك و ضررهاي سريع و كوتاه مدت بهترين ضررها هستند. از دست دادن پول آنقدر مهم نيست. بلكه آنچه مهم است اين است كه آن ضرر سرمايه ذهني و فكر شما را به دست مي گيرد و شما را خسته ميكند. تا زمانيكه به يك تريد شكست خورده مي انديشيد اين گونه خواهد بود.

    10- بر اشتباهاتان پافشاری نکنید:
    هرگز و تحت هيج شرايطي به يك تريد زيان آور اضافه نكنيد و میانگین و معدل نگيريد. چنانچه شما در حال خريد هستيد هيچ خريد ديگري نبايد پايين تر از قيمت قبلي صورت گيرد. واگر شما در حال فروش هستيد هيچ فروش ديگري نبايد بالاتر از قيمت قلبي انجام شود. اين موضوع را آويزه گوش خود قرار دهيد.

    11- آهسته اما پیوسته:


    آن كاري را كه به نفع شماست بيشتر انجام دهيد و آن كاري را كه به ضرر شماست كمتر. هر روز نگاهي به Position هاي خود بيندازيد و سعي كنيد به آنهايي كه بازدهي بيشتري داشته اند بيافزاييد و از آنهايي كه بي ثمر بوده اند بكاهيد. اين امر پايه و اساس ضرب المثلي است كه ميگويد "كاري كه يك بار نتيجه داد دوباره هم نتيجه مي دهد" وبرعكس آن "آدم عاقل از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود".

    12- منطقی و با تحلیل باشید:


    تا زمانيكه عوامل تكنيكال و فاندامنتال يكديگر را تاييد نكرده اند تريد نكنيد. اين قاعده يك فروتني كارشناسانه است. من نگران نيستم و غمي ندارم. چون تا زمانيكه مطمئن نشوم قواعد ساده تكنيكال كه من از آن پيروي مي كنم و تحليل هاي فاندامنتال من در يك جهت حركت مي كنند اقدام به تريد نمي كنم. بعد از آن ميتوانم با قدرت و اطمينان عمل كنم و با صبر و حوصله و فرصت كافي Position بگيرم.

    13- سیستم خود را خاموش کنید:


    زمانيكه ضرر زيادي در اصل سرمايه خود تجربه كرديد برويد و مدتي استراحت كنيد. تمام Position هاي خود را ببنديد و تريد را براي چند روز متوقف كنيد. ذهن شما مي تواند خودش را بازسازي كند و دوباره براي قاعده ضرر خوب ضرر سريع و كم آماده شود. اصرار بر اينكه "من بايد پولم را برگردانم" بسيار خطرناك است و بايد طرد شود.

    14- جسارت را تجربه کنید:
    وقتي وضعيت تريدينگ شما خوب است قدري بزرگتر تريد كنيد. همه ما زمانهاي غير قابل باوري را كه همه Position هاي ما مثبت و پربازده بوده اند تجربه كرده ايم. وقتي جنين اتفاقي افتاد جسورانه تر و بزرگتر تريد كنيد. ما بايد فرياد خوشحالي بزنيم و تا زماني كه درهاي خوش اقبالي و خوش وقتي به روي ما باز است اينطور عمل كنيم.

    15- قواعد بازی را بلد باشید:


    هنگامي كه يك Position سودمند داريد حداكثر بين 4/1 تا 2/1 به آن اضافه كنيد. اين كار باعث مي شود تا متوسط قيمت شما كمتر از‘ نصف سود شما به ضرر شما حركت كند و اين امنيت را براي شما ايجاد كند تا از هم اكنون بدون نقطه اي ضرر تا 50% بازگشت ماركت را تحمل كنيد و آن موقع هنوز هم در سود هستيد.

    16- گلادیاتور یا تریدر ؟


    شبيه يك پارتيزان و مبارز جنگجو رفتار كنيد. ما آرزو داريم كه همواره در طرف برنده جنگ بجنگيم نه اينكه وقت و سرمايه خود را با تلاش بيهوده در طرف ديگر براي اينكه غرورآميز در پايين بخريم و در بالا بفروشيم هدر دهيم. وظيفه ما اين است كه در كنار نيروهاي برنده براي كسب سود بجنگيم. اگر طرف برنده اي وجود ندارد شما هم لازم نيست بجنگيد.

    17- عرش ها و فرش ها:


    بازارها نقاط بالايي را با سرعت و شدت شكل مي دهند و درعوض نقاط پاييني را به آهستگي لمس مي كنند.

    18- من نابغه ام ... "؟!". "از علامت سوال تا علامت تعجب"


    در يك بازار صعودي معمولا 50% يا بيشتر از 50% بازدهي در 10% آخر دوره صعود اتفاق مي افتد. بنابراين 50% ابتدايي بازده مورد انتظار ما در حدود 90% از كل زمان رشد را به خود اختصاص مي دهد و قاعدتا نيازمند بيشترين تحمل و پشتيباني خواهد بود. مديريت اين زمان به مراتب مشكل تر از مديريت زمان 50% آخر بازدهي خواهد بود.
    در اين قواعد هيج نبوغي نهفته نيست. آنها يك سري احساس عمومي (Common Sense) هستند و نه چيز ديگر. اما همانطور كه والتر ميگويد: "احساسات عمومي غيرعادي اند" (Common Sense is Uncommon). تريد يك كسب و كار مبتني بر احساس عموم است. وقتي ما بر خلاف احساس عموم تريد مي كنيم ما خواهيم باخت. شايد نه هميشه اما به دفعات و نهايتا خواهيم باخت.
    با روشهاي ساده تريد كنيد. از متدولوژيهاي پيچيده كه سيستم هاي تكنيكال را مبهم مي سازند دوري كنيد و فقط بر طبق ترندهاي اصلي تريد كنيد.
    به نقل از خبرگزاری فارکس ایران

    نظر


    • #17
      مارک داگلاس، نويسنده کتاب Trader منظم مي گويد: «پوزيشن هاي زيان ده را، به مجرد آن که متوجه شديد زيان ده هستند، متوقف کنيد! زماني که ضررها اين گونه مشخص مي شوند و بلافاصله جلوي آن ها گرفته مي شود، ديگر چيزي براي دست دست کردن، بالا-پايين کردن، سنجيدن و يا قضاوت کردن نمي ماند و نتيجتاً چيزي نمي ماند که بتواند شما را وسوسه نمايد. بدين ترتيب تهديدي براي اين که به خود اجازه دهيد که مرتکب اشتباهي بزرگ و خسارتي عظيم شويد از بين خواهد رفت! اما اگر چشم باز کرديد و ديديد که در حال دست دست کردن و بالا و پايين کردن و شک و شبهه هستيد، در اين صورت يا نمي دانيد که ضرر چيست و يا جلوي آن را بلافاصله بعد از آن که آن را تشخيص داده ايد، نگرفته ايد. در هر دو حالت اگر اين کار را نکنيد و پوزيشن شما بازگردد و به شما سود دهد، با اين کار خود، رفتاري نادرست را در خود تقويت کرده ايد که بدون شک منجر به يک فاجعه براي شما خواهد شد. و چنان چه پوزيشن بازنگردد و ضرر بيشتر شود، آن گاه با اين کار يک چرخه عذاب براي خود ساخته ايد که وقتي که شروع شد، متوقف کردن آن بسيار دشوار خواهد بود.»

      نظر


      • #18
        چه کسانی در این بازار موفق می شوند؟

        ویژگیهای یک معامله گر موفق :

        1- منظم ودقیق باشد .

        2- اعتماد به نفس قو ی داشته باشد .

        3- صبور ومستقل باشد .

        4- توانایی مدیریت سرمایه را داشته باشد .

        5- واقع بین وهدفمند باشد .

        6- به تمام قوانین تجزیه وتحلیل بازار آگاه باشد .

        اندیشه از تجربه به دست نمی آید بلکه از تفکر روی تجربه و تلفیق آن دو به دست می آید .

        ----------------------------

        ده قانون طلایی برای کسب موفقیت در این بازار :

        1- همواره برای معاملات خود استراتژی داشته باشید .

        2- اگر شک دارید و مطمئن نیستید معامله نکنید .

        3- صبور باشید و احساساتی عمل نکنید .

        4- حریص نباشید و در هنگام ضرر وحشت نکنید .

        5- در بازار های متفاوت مالی به طور همزمان معامله نکنید ، بخصوص اگر تازه وارد هستید .

        6- روند بازار دوست شماست با او همسو گردید ، به زور معامله نکنید .

        7- رو ی تمامی سرمایه خود ریسک نکنید .

        8- برای پوزیشنهای خود حد ضرر و سقف سود بگذارید تا بتوانید ضرر های خود را محدود کرده و سود خود را به موقع از بازار بگیرید .

        9- در یک روز چند معامله انجام ندهید زیرا باعث می شود کنترل خود را از دست داده و تصمیم درست ومنطقی نگیرید .

        10- در این بازار دانش برابر با درآمد است پس ابتدا دانش کافی را بدست آورید، بعد به دنبال کسب درآمد باشید.

        رویدادها همیشه قابل کنترل نمی باشند اما افکار و عملکرد انسانها قابل کنترل است .


        دو گروه موفق در این بازار عبارتند از :
        1- بروکرها .

        2- ده درصد معامله گرانی که علم کافی دارند و قوانین معامله را رعایت می کنند .

        موفقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است.

        نظر


        • #19
          از استاپ خوردن لذت ببرید
          یکی از هنر های تریدر های بزرگ این است که استاپ خوردن و از بازار خارج شدن را دوست دارند البته ایم به این معنی نیست که از استاپ خوردن خوشحال باشیم بلکه از این خوشحال باشیم که از معمله ایی که پتانسیل سود نداشته قبل از اینکه ضررجبران پذیر نباشد خارج شده ایم
          اکثر تریدرهای جوان پس از مدت ها ضرر دادن به این نتیجه می رسند ولی تریدر های بزرگ به راحتی قبول می کنند که مارکت در جهت ÷یش بینی آنها حرکت نمی کند و به راحتی با ضرر اندک خارج شده و منتظر موقعیت بعدی می مانند.
          شاید دلیل اصلی اینکه خیلی ها نمی توانند از معاملات ضرر ده خود خارج شوند این است که معامله ضرر ده را بازتابی از خود می بینند.
          معاملات ضرر ده شما را به عنوان یک انسان تنزل نمی دهد . شما معاملات ضرر ده خود نیستید . شما معاملات سود ده خود نیز نیستید سود و ضرر به سادگی نتیجه شغلی است که انتخاب کرده اید هر چه زودتر از معاملات ضرر ده خود خارج شوید زودتر امکان پیدا کردن موقیعت سود ده برای شما ایجاد می شود چیزی که از ضرر کردن دردناک تر است تبدیل ضرر های قابل جبران به غیر قابل جبران است همیشه مارکت به تقطه ایی که آغاز کرده اید بر میگردد ولی کی ؟

          نظر


          • #20
            پوزبشن انتقامی
            تنها دلیل پوزبشن انتقامی این است که ما حرکت مارکت را باعث استاپ و ضرر خود می دانیم
            ولی کسی جز خود ما مسول این ضرر نیست . یکی از مشکلات روحی ترید که ناشی از ذات انسانی است انداختن تقصیر به گردن دیگران و مبرا جلوه دادن خود است و در اینجا که فقط ما هستیم و مارکت و مسلما ما مسول این ضرر نیستیم پس مارکت باید مجازات شود و ما با چند پوزیشن دیگر اعلام جنگ می کنیم که در اکثر موارد جز ضرر بیشتر نتیجه ایی ندارد.
            مشکل بعدی وقتی است که پوزیشن روز بعد وارد سود شود . فرض کنید ما 200 پیپ ضرر کرده ایم که تقصیر مارکت است که طبق پیش بینی ما حرکت نکرده حالا 100 پیپ در سود هستیم . آیا راضی هستیم . ننننننننننننه!!! ما همون 200 پیپ را می خواهیم .
            ولی نکته این است که حرکت مارکت در هر لحظه برآیند بای و سل تمام تریدر هاست و اینکه ما کجا وارد شده ایم و جه انتظاری داریم هیچ اهمیتی ندارد. و بعلاوه هیچ دو پوزیشنی با هم مربوط نیستند و تا زمانی که ما مسولیت ضرر ها رو قبول نکنیم و به عبارتی let it go نباشیم نمی توانیم پوزیشن های سود ده را از ضرر ده مجزا کنیم و قبول کنیم که از هر پوزیشن به اندازه قدرت حرکت خودش انتظار داشته باشیم.
            روش برنده حرکت همراه مارکت است نه در خلاف جهت ان.

            نظر


            • #21
              تاپیک بسیار خوبی است. مرسی
              .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
              https://telegram.me/Cyclicalwaves
              https://telegram.me/NimaAzaadi




              نظر


              • #22
                سلام

                راز موفقيت چيست؟ "تصميم گيري درست"
                تصميم گيري درست از چه ناشي مي شود؟ "از تجربه"
                تجربه از چه به دست مي آيد؟ "از تصميم گيري هاي غلط!!"


                بله، تا حرکت نکني نه شکستي وجود دارد و نه موفقيتي و نه بدنبال آن تجربه ايي .
                با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                https://cabin.pcmfa.co/fa/ref/MTE1NDc4Ng==

                پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                https://t.me/Mostafatrader


                نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                کانال تحلیلی جفت ارزها :

                https://t.me/signalhha

                نظر


                • #23
                  مبنای صحیح سود کردن

                  ابتدا هدف تحلیلتان را ارزیابی کنید , سپس باید یکی از 2 اصل زیر را دنبال کنید :
                  • خرید در مناطقی که می دانید دیگران بعد از شما اقدام به خریدن می کنند , زیرا خرید های آنان , جریان شناور سفارشات خرید یا فشار افزایشی را می سازد که موجب حرکت به سمت قیمت های بالاتر می شود .
                  • فروش در مناطقی که می دانید دیگران بعد از شما اقدام به فروختن می کنند , زیرا معاملات آنان , جریان شناور سفارشات فروش را می سازد یا فشار نزولی را بر قیمت وارد می کند که موجب حرکت به سمت قیمت های پایین تر میشود .

                  برای انجام این کار , تمرکز خود را بر روی تحلیل مناطقی بگذارید که محل تصمیم گیری معامله گران است .

                  معامله گران دیگر چه فکری می کنند ؟ آنها تصمیمات معاملاتی خود را کجا می گیرند ؟

                  نواحی که دیگران تصمیم به انجام خرید یا فروش می گیرند را شناسایی کرده و سود کنید .

                  نظر


                  • #24
                    برا پیروزی راهای زیادی هست
                    ولی بره همه راها نیاز به برنامه ریزی است
                    برا پیروز
                    1 باید هدف داشت
                    2مربی خوبی داشد
                    3امکانات ان هدف را داشت
                    4از شکست نهراسید و نا امید نشوید
                    5به هدف رسیدن مهم است ولی در وقت خوذش
                    6 برا هرچیزی امید لازم است امید خود را از دست ندهید
                    7 پشتکار لازم است

                    نظر


                    • #25
                      برد در هر صورت شیرین و باخت همیشه تلخ است . از قبل روی هیچ چیز نمی توان حساب کرد الا یک چیز و آن کنترل و مدیریت ریسک در حساب است...و این تنها نقطه روشن و قابل اتکا برای تریدرهاست .

                      نظر


                      • #26
                        4 اصل مهم برای موفقیت یک سیستم معاملاتی
                        1-رعایت نظم و انظباط 2- رعایت مدیریت سرمایه 3- نقطه ورود 4- نقطه خروج .

                        نظر


                        • #27
                          بسیار زیبا و عالی
                          دقیقا به همان صورت است
                          ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 09-05-2016, 09:17 AM دلیل: قرار دادن لینک متفرقه

                          نظر

                          پردازش ...
                          X