اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چند کلام حرف ساده اما کلیدی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چند کلام حرف ساده اما کلیدی

    سلام دوستان
    قبل از هر چیزی خواهشا کسی در این تاپیک تا اطلاع ثانوی مطلبی درج نکنه و اجازه بدید من چند کلامی حرف ساده در مورد چیزایی که به نظر من و با توجه به تجربم حقیقت معامله گریه به دوستانی که به این بحثها علاقه نشون میدن و ممکنه تعدادشون کم یا زیاد باشن ارائه بدم. این مطالب در وبلاگمم درج میشه که آدرسشو گذاشته بودم تو امضا که ظاهرا مدیر پاکش کرده. خلاصه مطلب اینه که مطالب رو با دقت خیلی زیاد بخونید و روش تمرکز کنید. مطالب فقط چند کلامی حرف سادست. حرفای گونده گونده نیست. سادست.

    موفق باشید

  • #2
    ساده اما کلیدی . نگاهی به گذشته

    تا حالا شده بعد از کال کردن یه حساب برگردید و به گذشته حسابتون یه نگاهی بندازید یا نه فورا یه حساب جدید باز میکنید تا باز هم کالش کنید؟
    میدونستید برسی کردن تاریخچه حسابی که کال کردید کلید ورود به مرحله بعدیه و اگه این کار رو نکنید همیشه تو همین مرحله میمونید؟
    آیا فقط وقتی پشت سر هم چند تا معامله رو در سود میبندید به تاریخچه حسابتون نگاه میکنید؟
    دوست من، برو به تاریخچه آخرین حسابی که کال کردی یه نگاهی بنداز. ببین تو آخرین معاملاتت چیکار کردی که حسابت کال شد؟ کجا رو اشتباه رفتی؟
    وقتی متوجه شدی کجای راه رو اشتباه رفتی یک قدم رفتی جلو و وقتی دیگه این اشتباه رو انجام ندادی یه قدم دیگه هم جلو رفتی.
    پس همین الان برو این کار رو انجام بده و حداقل یه هفته بهش فکر کن که چی شد و چیکار کردی و بهتر بود چیکار میکردی.
    نکنه الان بری ده دقیقه نیگاش کنی و بعد بگی آخ جون فهمیدم و بری حساب جدیدتو کال کنی. باید خوب و عمیق روش فکر کنی.
    موفق باشی

    نظر


    • #3
      ساده اما کلیدی . تحلیلگر بدون سود


      آیا شما هم از اون دسته افرادی هستید که علم و دانش خوبی در زمینه بازارهای مالی دارید و تحلیل های خوبی هم انجام میدید اما سود کسب نمیکنید؟
      آیا میدونستید اکثر چیزهایی که تا به امروز یاد گرفتید فقط در زمینه تحلیل گری بوده؟
      دوست من، تحلیل گری و معامله گری به هم رابطه دارند اما یکی نیستند. معامله گری سطحی بالاتر از تحلیل گری در بازار های مالیه و برای رسیدن به این سطح باید افکارت رو اصلاح کنی و هیجانات و احساساتت رو کنترل کنی و این موضوع رو درک کنی که فارکس برای یک معامله گر جای قمار کردن نیست، قرار نیست یک شبه ره صد ساله بری و باید به صبور بودن عادت کنی.
      در موضوع قبل با عنوان "ساده اما کلیدی . نگاهی به گذشته" گفتم که برید و نگاهی به تاریخچه آخرین حسابی که کال کردید بندازید و ببینید و فکر کنید که مشکل کار از کجا بود. آیا این کار رو انجام دادی؟ آیا به اشتباهاتت پی بردی؟ آیا راه حلی پیدا کردی؟ چیکار کردی؟ بی خیالش نشی دوباره بری دنبال سیستم میکانیکی که باز هم حسابت کال بشه. اول برو به هیستوری حساب قبلیت نگاه کن و بعد ببین مشکل چی بوده و راه حلی پیدا کن که دیگه این اتفاق نیوفته.
      همین الان دست به کار شو و یه سری قوانین برای خودت بنویس. مثلا بنویس اگر در یک روز دو معامله پشت سر هم ضرر کردم و یا x درصد ضرر کردم اون روز دیگه معامله نمیکنم. شاید باورتون نشه اما همین قانونی که بصورت مثال براتون گفتم خودش یه شاه کلیده که به زودی بیشتر براتون در موردش میگم.
      پس شروع کن و قوانینی بنویس که وقتی هیجان زده میشی و بهم میریزی تو رو از بازار دور کنه و صبرت رو زیاد کنه. قوانینی که با رعایت کردنشون روز به روز رشد کنی و به عنوان یک معامله گر روز به روز کاملتر بشی.
      موفق باشی

      پ.ن: دوستانی که پیام خصوصی ارسال کردن دلیل جواب ندادن من اینه که ارسال پیام خصوصی برای من غیر فعاله.

      نظر


      • #4
        ساده اما کلیدی . از دست دادن تمرکز


        افرادی هستند که علم و دانش قابل قبولی دارند و همینطور قوانین خوبی رو برای معامله گری به مرور زمان برای خودشون مشخص کردن. این افراد معمولا به موفقیت هایی خواهند رسید اما، یک پرتگاه بزرگ پیش روشون هست که اگر فقط کمی بی دقتی کنن و احساسات و هیجانات بر اونها غلبه کنه سقوط خواهند کرد. این پرتگاه در واقع همون از دست دادن تمرکزه که به دلایل زیادی ممکنه اتفاق بیفته. احساسات دلیل اصلی از دست دادن تمرکز یک شخص به عنوان معامله گر میشه. برای مثال:
        زمانی که قیمتت به یک پیپی حد سود بره و برگرده و حتی حد ضرر رو لمس کنه
        چند معامله پشت سر هم در ضرر بسته بشه
        خستگی
        راضی نبودن از مقدار سود بدست اومده در حالی که درصد سود خیلی خوبی بدست آورده
        استفاده از پول قرضی یا وام
        نظرات اطرافیان
        حتی بعضی مواقع پشت سر هم سود کردن
        و خیلی موارد دیگه ...
        این موارد که گفته شد و موارد امثال اینها میتونن شخصی که به علم و آگاهی خوبی در بازار رسیده و به درجات نسبتا خوبی در معامله گری رسیده رو از پا در بیارن. در بهترین شرایط شخص ضرر بزرگی میکنه و در بدترین شرایط از دست دادن کل حساب. در همچین حالتی بهترین کاری که اون شخص میتونه انجام بده اینه که برای مدتی از معامله کردن و بازار به دور باشه و سعی کنه خودش رو کامل کنه. اگر به خوبی این کار رو انجام بده در بدترین شرایط دیگه هیچ وقت حسابی رو کال نمیکنه و در بهترین شرایط به یک سود منطقی و ادامه دار در بازه های زمانی بلند مدت میرسه و به مرور زمان دید شخص نسبت به خیلی از چیزها حتی مواردی که ربطی هم به بازار نداره (دنیای پیرامونش) کامل تر و کامل تر میشه که در این حالت حتی میتونه یک فاند رو مدیریت کنه. دلیل اینکه دید شما در این حالت بسیار کاملتر میشه و قدرت درک بالایی از هر چیزی پیدا میکنید این بوده که در تمام این مدت داشتید خودسازی میکردید.
        موفق باشی دوست من

        نظر


        • #5
          ساده اما کلیدی . محدود کردن سود یا محدود کردن ضرر؟



          هیچ گاه سعی نکنید هنگام سود کردن خودتون رو محدد کنید. شما باید هنگام ضرر کردن محدودیت داشته باشید نه وقت سود کردن. برای مثال هیچ وقت نگید هدف من رسیدن به سود سه درصد ماهانست ویا رسیدن به نیم درصد روزانه. به جاش بگید سعی میکنم بازار رو اول بررسی کنم و بعد معامله انجام بدم تا زمانی که در یک روز یک درصد ضرر کنم و یا در یک ماه پنج درصد و یا تا زمانی که دو معامله در یک روز پشت سر هم ضرر کنم. البته اگر شما به صورت منظم ماهانه حدود سه درصد سود کنید عالی هست اما اگر بگید هدف من ماهانه سه درصد سود هست به مشکل میخورید. شاید اون ماه یا اون روز مال شما باشه و درصورتی که ضرر کردنتون رو به درستی مدیریت کنید صد درصد سود به دست بیارید. اگر طرز فکرتون این باشه که ماهانه سه درصد سود کنید پس همه چیزتون رو فدا میکنید تا به این سود برسید. در واقع بعضی روزها مال شما نیست و در اون روز باید از بازار دور بشی اما بعضی روزها مال خودته و اگر هیجان زده نشی و احساساتت رو کنترل کنی به سود خیلی خوبی خواهی رسید. خلاصه حرفم اینه، اولین قدم برای سود کردن جلوگیری از زیانهای بزرگه. ضرر کردن رو محدود کن و وقتی روز تو رسید و سود کردی هیجان زده نشو.
          موفق باشید

          نظر


          • #6
            ساده اما کلیدی . یک تمرین ساده برای تریدر شدن


            فرض رو بر این میگیریم که شما دانش کافی در مورد بازار و تحلیل بنیادی یا تکنیکی رو دارید اما سود مداوم و منظم ندارید. به طور مثال بعضی مواقع شما به درستی حرکت آینده قیمت رو پیش بینی میکنید اما وقتی معامله میکنید ضرر میکنید و معمولا اگه برید و به تاریخچه آخرین حسابی که کال کردید نگاه کنید میبینید که در یک یا دو روز آخر که حساب کال شده بدترین معاملات ممکن رو به تعداد خیلی زیاد و یا حجم خیلی بالا انجام دادید. من به این روزا میگم روزی که مال من نیست. باور کنید بعضی روزا مال شما نیست و باید در اون روز از معامله کردن دست بکشید (برای معامله گرا بلند مدت بعضی بازه های زمانی). در این پست میخوام یک تمرین ساده رو برای تریدر شدن بیان کنم. شما باید این تمرین رو در یک حساب ریل میکرو با موجودی 10 دلار (1000 سنت که من در این پست هزار دلار مینویسم اما شما در واقع فقط 10 دلار در حساب سنتی دارید) به مدت یک ماه انجام بدید. قوانین تمرین به این صورته که:


            1. به ازای هر 100 دلار فقط 0.01 لات
            2. با توجه به روشتون با دقت بازار رو بررسی میکنید و معامله انجام میدید تا زمانی که حداکثر 30 پیپ ضرر کنید یا دو معامله پشت سر هم ضرر کنید حتی اگر کمتر از 30 پیپ ضرر داشته باشید در اون روز معامله انجام نمیدید. (در مورد سود کردن محدوریتی ندارید اما اگر 10 پیپ سود کنید هم خوبه.)
            3. قرار دادن حد ضرر یادتون نره.
            4. قبل از باز کردن معامله باید در مورد حرکت های بعدیه قیمت یه انتظاراتی داشته باشی.
            5. معمامله ای که باز کردی پاره تنت نیست، اگه دیدی خلاف انتظارت داره پیش میره بندازش دور. اما حواست باشه بستن معامله از ترس زیادی نباشه.
            6. نتایج روزانه رو در یک جدول بنویسید. مثلا روز 20 ژانویه معامله اول 20 پیپ، معامله دوم -10 پیپ، جمع کل +10 پیپ.
            7. آخر ماه نتایج رو نگاه کن. اگه کال نشده باشی خوب بودی. اگه 3 درصد سود داشته باشی خیلی خوبی. اگه شیش ماه به همین شکل ادامه بدی خیلی خیلی خوبی. اگه یه سال ادامه بدی من بهت میگم تریدر.


            دوستان این فقط یه تمرینه اما اگه دقت کنید خیلی چیزا توش هست. هدف اول این تمرین مشخص شدن روزهایی هست که مال شما نیست و جلوگیری از کال شدن حسابه و هدف بعدی سود منظم و همیشگی. موفق باشید.

            نظر


            • #7
              مجموعه آموزشی روانشناسی تریدر از فرهاد بهلولی

              مجموعه آموزشی روانشناسی تریدر از فرهاد بهلولی



              بررسی مباحث روانشناسی تریدر و بیان تجربیات شخصی و مطالب کاربردی در جهت تبدیل شدن یک تحلیل گر به تریدر توسط آقای فرهاد بهلولی


              برای دیدن کامل این پست اینجا را کلیک کنید

              نظر

              پردازش ...
              X