اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

فایل اکسل مدیریت سرمایه

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • فایل اکسل مدیریت سرمایه

    سلام دوستان.
    جهت مدیریت بهتر پوزیشن ها و به تبع آن مدیریت سرمایه بهتر هنگام ترید, فایل اکسلی براتون طراحی کردم.
    در واقع فرض بر این اساس قرار دادم که سیستم معاملاتی ما حداکثر امکان باز بودن 3 پوزیشن به ما می دهد که هر کدام از پوزیشن ها در صورتی که استاپ بخوریم تنها 1% از موجودی Balance)) حساب ما کسر شود.یعنی در بدترین حالت, در صورتی که هر 3 پوزیشن ما استاپ خورد تنها 3% از موجودی حساب ما کم میشه.
    در ابتدا باید ارزش هر پیپ در متاتریدر شما محاسبه بشه.اندیکاتور Tickvalue این کار را برای شما انجام میده.دانلود کنید و پس از اجرا روی هر جفت ارز, ارزش هر پیپ را به شما نشان می دهد که می بایست در فایل اکسل وارد کنید.در جدول اولی زیر هر جفت ارز باید ارزش هر پیپ مربوط به آن را وارد کنید.
    پس از آن کافی است برای هر پوزیشن فقط 4 پارامتر TP,SL,Lot Size,Symbol را تکمیل کنید. دقت کنید فیلد Symbol نام جفت ارز را از شما می گیرد مقدار Pip Value را خودش از جدول بالای انتخاب می کنه. نیازی نیست شما مجددا وارد کنید.قبلا جدول pip Value را پر کردید.
    پس از پر کردن 4 سلول از جدول اولین پوزیشن دو محاسبه انجام میشه:
    1- نسبت R/R را محاسبه می کند. که اگر از 100% به بالا بود OK. یعنی نسبت سود به زیان شما یا برابر است یا بیشتر.(به دلخواه می توانید تنظیم کنید.) البته دوستان هنگام وارد کردن TP و SL حتما Spread را مد نظر قرار بدید. و در صورتی که R/R زیر 100% بود عبارت Not Good ظاهر میشه.
    2-جدول پایین هم دو محاسبه انجام میده که اگه استاپ خورید چند درصد و چند دلار از موجودی حساب شما کسر میشه و اگه حد سود(TP) خوردید چند درصد و چند دلار به موجودی شما اضافه میشه.
    اگه هم شرط R/R و هم شرط حجم معاملاتی مناسب برای هر پوزیشن را رعایت کرده باشید, آنگاه پیغام OK در سلول آبی رنگ بعد از فلش نارنجی رنگ ظاهر میشه. یعنی شما مجاز به گرفتن آن پوزیشن هستید. در غیر این صورت پیغام Not Good ظاهر میشه که ممکن است نسبت R/R شما مناسب نبوده یا حجم معاملاتی شما زیاد بوده یا هر دو مورد مناسب نیست.
    به ترتیب جدول را پر کنید یعنی جدول ارزش هر پیپ Pip Value بعد جدول پوزیشن اول که فقط 4 سلول آن را پر می کنید و سپس جدول دوم و سوم مربوط به پوزیشن ها.
    ورودی ها :Pip Value, Symbol , Lot Size , TP , SL
    خروجی ها: نسبت R/R و پیغام آن, مقدار و درصد در صورتی که حد ضرر شما فعال شد به اضافه پیغام آن که بیانگر این است که آیا بیش از 1% به حساب ضرر می زند یا نه. مقدار و درصد در صورتی که حد سود شما فعال شد, و مهتر از همه پیغام بعد از فلش نارنجی در سلول آبی رنگ که در واقع مجوز گرفتن یا نگرفتن پوزیشن را صادر میکنه.
    در آخر اگه سوالی, پیشنهاد یا انتقادی دارید, می تونید یا در این تاپیک و یا از طریق آدرس ایمیلم که در فایل اکسل موجود هست, بنده را در ارتقای هر چه بهتر این کاری یاری فرمایید.امیدوارم این فایل مورد استفاده دوستان قرار بگیره.
    قلب تان مملو از شادی و جیبتان مملو از پول باد...
    با تشکر
    مسعود


    دانلود فایل اکسل+ اندیکاتور Tick Value
    موفقیت بر روی ستونهای شکست شکل می گیرد...

  • #2
    البته مقدار موجودی Balance هم باید وارد بشه. که از قلم انداختم.
    موفقیت بر روی ستونهای شکست شکل می گیرد...

    نظر


    • #3
      ممنون از زحمتی که کشیدی

      اندیکاتور TickValue برای همه جفت ارزها مقدار 1 رو نشون میده به نظرت مشکل از کجا می تونه باشه؟
      تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
      که رحــ ـم اگر نکند مدعـی ، خدا بکنـــد

      نظر


      • #4
        مرسی از زحماتتون واقعا میتونه مفید باشه

        نظر


        • #5
          دلار

          نظر


          • #6
            سلام و عرض ادب ببخشید به همه دوستان

            نظر

            پردازش ...
            X