اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

آموزش مدیریت ریسک و سرمایه

بستن
این موضوع بسته شده است
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    فصل چهارم: روانشناسی ریسک و ساختار ذهنی معاملگر

    پانزده مسئله بالا به قدری مهم هست که باید آن را به صورت پرینت شده نزد خود داشته باشد.

    فایل PDF پانزده مسئله را در زیر میتوانید دانلود و پرینت کنید

    لینک دانلود:
    http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/...5014480481.zip

    موفق و پایدار باشید

    نظر


    • #17
      فصل چهارم: روانشناسی ریسک و ساختار ذهنی معاملگر

      آیا از بیم پانزده مانع ، موردی را در خود می بینید یا خیر؟

      این پانزده مانع برای رسیدن به درک عمیق تری از خود و شناسای مشکلات مطرح شده است.

      بعضی از این مشکلات به طور مستقیم با طراحی سیستم مدیریت سرمایه تان در ارتباط هستند به مانند شماره دوازده

      مشکلات مخرب که در حال تجربه شان هستید یادداشت کنید و وقتی پلان معاملاتی خود را مکتوب کردید ، دوباره نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که آیا برخی از این مشکلات حل شده اند یا نه ! چرا که شناسایی موانع ، مهمترین کار در جهت دستیابی به اهداف می باشد
      بیشتر بدانید:

      نیروانا مکان یا شرایطی از آرامش و سعادت است ، نیروانا را هدف خود قرار دهید تا حقیقت شما شود.

      بدست آوردن ساختار ذهنی معاملگر ، رسیدن به سوددهی است ، یعنی رسیدن به آرامش و سعادت در معامله، پس شناسایی موانع پیش رو ، شما را یک قدم به نیروانا نزدیک تر میکند.
      موفق و پایدار باشید

      نظر


      • #18
        فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

        تا زمانی که مسائل انسانی در مسائل ذخیل است ، هیچ چیز بر روی کره زمین به صورت صدرصد کامل نیست

        این حقیقت و فرض در مورد معامله هم صادق است . پس به یک برنامه برای مواجهه با اتفاقات اجتناب ناپذیر نیاز داریم.

        بیشتر بدانید: اتفاقات اجتناب ناپذیر شامل : ضرر ، از دست دادن سرمایه و فراز و نشیب های فرآیند معامله می باشد
        صاحبان کازینو بر این امر واقف هستند که همه ی بازی های پوکر و بلک جکی که در مقابل مشتریانشان بازی میکنند برنده نمی شوند ، اما مطمئناً می دانند که در مقابل بازیگران عمومی به طور کلی برنده هستند ، یعنی می دانند که بردهایشان بیشتر از باخت هایشان است

        حتی حرفه ای ها هم بعضی اوقات این حقیقت آشکار را که ف همه معامله ها سودآور نیست ، فراموش میکنند " از جمله خودم" ، این فراموشی موقتی ممکن است حاصل از معامله های سودآور پشت سر هم باشد. حرفه ای ها هم در مقابل حس شکست ناپذیری تسلیم شده و نسبت به معامله ی احساسی آسیب پذیر می شوند.

        نکته کلیدی: همه ما انسان هستیم ، پس اهمیتی ندارد چقدر حرفه ای شویم و حساب شگفت انگیزی داشته باشیم ، باید مواظب شیطان معامله یا همان کم شمردن حقیقت وجود بلقوه ضرر ، در هر معامله باشیم.


        موفق و پایدار باشید

        نظر


        • #19
          فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

          معمولاً مدتی طول میکشد تا تازه واردان به طور کامل درک کنند که تمام معامله هایی که انجام می دهند سودآور نیست.

          بدترین اتفاقی که برای معمله گران مشتاق و بسیار باهوش می افتد این ااست که از همان شروع ، معامله هایی بنده دارند. در این زمان اسن که باور میکنند واقعاً می توان به سرعت ثروتمند شد.

          مبتدیان ممکن است ، حد ضرر خود را به خوبی محاسبه نکنند یا حتی حد ضرر نداشته باشند ، این ریسک بسیار بزرگی است که مبتدی ها بر دارایی خود اعمال می کنند

          معاملات سودده پشت سر هم به انسان احساس امنیت کاذب دست می دهد و باعث می شود که فکر همه چیز دانی و شکست ناپذیری تقویت شود. آنجاست که باید فاتحه دپوزیت را خواند !


          موفق و پایدار باشید

          نظر


          • #20
            در پرانتز:


            دوستان زیادی در طول روز در رابطه با معامله ، راه و روش فراگیری تحلیل بازار و ... ارتباط برقرار میکنند. دو خط باز گذاشتم برای مشاوره رایگان ، مشروط بر اینکه تاپیک ها و مطالبی که در جریان هست مطالعه کرده باشد نه اینکه دوباره همین مطالب را پشت تلفن تکرار کنم.

            اکثر مشکلات افراد را بعد از مکالمه ، یادداشت میکنم تا اینکه در یک برآیند گیری علل اصلی موانع ساختار ذهنی معاملگران در ایران مشخص کنم. در حال حاضر به این نتیجه رسیدم که 95 % افراد ، چیزی به عنوان پلان مکتوب ندارند. به همین علت این تاپیک ایجاد شده است که این مشکل رفع شود.

            شما اکثر روش ها و ابزارهای تحلیلی فراگرفته باشید اما به صورت قانونمند و پلان اجرا نکنید ، همانند فردی خواهید بود که چوب های زیادی در اختیار دارد اما نمیتواند برای دیدن پشت دیوار یک پله بسازد.

            مطالب پراکنده نیست ، در هر زمینه تحلیلی یک تاپیک ایجاد نمودم "تخصص هام" ، دراین مکان هست که قطعات در کنار هم چیدمان میشود و قابل استفاده و بهره برداری برای رسیدن به سود...

            سعی خواهم کرد در یک تاپیک مطالب به صورت چیدمان بیان کنم و نحوه مطالعه و شروع آنها تا از این سردرگمی خلاص شوید "نتیجه گیری کلی از تاپیک ها"

            حال افرادی هستند که فقط علاقه دارند در یک زمینه اطلاعات کسب کنند ، بلفرض مثال تحلیل بنیادی ! اینجاست که تاپیک های مجزا کارآمد تر خواهد بود.

            موفق و پایدار باشید

            نظر


            • #21
              در پرانتز دو :

              این روزا زمانم صرف پیدا کردن افرادی هست که بتوانم سربازی را به صورت امریه یا در پادگان نزدیک به شهرمان یافت کنم. واسه هر کار یک روز کاری ام صرف میشود منتهی از آمدیت تاپیک ها غافل نبودم. تنها اختلال اصلی که ایجاد شده ، در زمینه تریدری ام هست . وقتی ذهن مشغولی دارم ، دست به معامله نمیزنم گرچه خارج از پلان معاملاتی ام کاری انجام نمیدهم منتهی هرچند رعایت کنم ، 33% ذهن تریدری ام از کار افتاده است "نداشتن ذهن آرام" ، و از آنجا که بر این امر واقف هستم بازار همیشه هست و موقعیت های معاملاتی فراوان در اختیار ما قرار میدهد. شخصا عجله ای برای گرفتن پوزیشن و پول درآوردن ندارم ، چرا که به نصف اهداف مالی ام دست یافتم "شامل خانه ، ماشین..." ! نصف دیگر هم به آرامی کسب خواهم کرد.

              نکته آخر بیان کنم و پرانتز را ببندم ، به هیچ فردی در زمینه کسب ثروت و موفقیت تکیه نکنید به این معنی که اگر شخص بنده تاپیکی ایجاد نمودم و مطالبی درج کردم ، منتظر نباشید که دوباره مطلب درج کنم تا چیزی فرابگیرید بلکه برعکس خود سر رشته را دنبال کنید و هنگامی که دوباره مطلبی درج میشه آن را در زمینه تکمیل دانسته های خود بهره ببرید.

              پس در فراگیری علم صبر نکنید و هرچه با شتاب به سمت آن پیشرویی کنید.

              موفق و پایدار باشید

              نظر


              • #22
                فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

                این جمله باید طلا گرفت : چیزی به عنوان شکست ناپذیری در بازار وجود ندارد

                در یک سال اخیر بازدهی بازار بورس اوراق بهادار ایران این توهم را به وجود آورده است که معاملات معامله گران شکست ناپذیر است . اگر چنین فکر میکنید به فاجعه بخش فناوری که در سال 2001 اتفاق افتاد رجوع کنید

                1996 تا 2001 سال شکوفایی و سودهای رویایی سهام های بخش فناوری بود، خیلی از افراد میلونر شدند و خیلی ها در سال 2001 ورشکست ...
                درسی که از این فاجعه می توان فرا گرفت این است که روانشناسی امری حیاتی است و بعضی وقت ها سود زیاد می تواند قضاوت منطقی اش را از بین ببرد

                بنابرین هدف این است که تعادل احساسی را هم در زمان سود و هم در زمان ضرر برقرار کنید و همانند بازار استوار باشید

                به یک شبه پولدار شدن فکر نکنید بلکه بر روی رشد مداوم و استوار منحنی دارایی تان کار کنید. چرا که نداوم چیزی است که در کسب و کار ارزش دارد

                پ.ن: گاهی از داستان افراد و دوستانم در این بازار بسیار غمگین میشوم ، یک عمر را صرف جام جادویی کردند و هیچ وقت به رشد آهسته و مداوم فکر نکردند ، این خاصیت بازارهای مالی است و کاریش نمیشه کرد جز تعادل برقرار کنیم


                موفق و پایدار باشید
                آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                نظر


                • #23
                  فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

                  تذکر : گمال گراها مواظب باشید

                  وقتی حد ضرر میخورید ، ذهن خود را دوباره برنامه ریزی کنید به گونه ای که این حد ضررها فقط اصلاحی برای پرواز تلقی شود و به منظله سوختن و سقوط نپندارید

                  "مانند توربولنسی که از هواپیما جدا میشود تا بیشتر اوج بگیرد"
                  پس به یاد داشته باشید که خروج با حد ضرر بخش طبیعی از معامله است و اشتباه کردن پایان دنیا نیست ، مخصوصاً وقتی که در حال تصحیح هایی در چارچوب زمان هستید ، نمودار کلی حسابتان است که بعد از یک روز ، ماه یا سال اهمیت دارد.

                  اگر ماهی 1000 دلار ضرر میکنید به این دلیل است که هنوز در حال یادگیری هستید ، وقتی که این ضرر را به 500 دلار کاهش دادید بهتر است دبه خود افتخار کنید چرا که در حال پیشرفت هستید

                  نکته کلیدی: فراموش نکنید ، هر قدم به سمت سودآوری ، مثبت است


                  موفق و پایدار باشید
                  آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                  چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                  نظر


                  • #24
                    فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

                    چگونه می توانیم سودآوری داشته باشیم؟

                    یک مثل قدیمی است که می گوید : ضررهایت را قطع کن و به سود هایت اجازه رفتن بده

                    این کار مستلزم این است که به نظم خود پایبند باشید و از هشت راهنما تبعیت کنید:

                    1- روش معامله ای را پیدا کنید ( یا طراحی کنید ) که با شخصیت تان ، تجربه اتان و آسایش تان همخوانی داشته باشد

                    2- سیستم را در یک حساب دمو تست کنید ( یا حساب میکرو ریل ) تا نسبت سود و بازدهی آن را ، بسنجید . چرا که اکثر سیستم ها به افراد معرفی می شوند ( این آمار در زمان طراحی سیستم مدیریت سرمایه اتان نیاز است . پس شما هر دلاری که بدست می آورید در مقابل مقداری که از دست می دهید ، یعنی سودها به ضررها را بدانید )

                    3- همیشه از حدد ضرر استفاده کنید تا ضررهایتان محدود شوند و حد ضرر را طوری تنظیم کنید که با داینامیک بازار همخوانی داشته باشد نه مقدار دلخواهی دلار !

                    4- روانشناسی و اعتماد به نفس خود را ارتقا دهید تا بتوانید به صورت مداوم به حد ضررهای خود پایبند باشید


                    موفق و پایدار باشید
                    آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                    چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                    نظر


                    • #25
                      فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

                      ادامه هشت راهنما

                      5- حجم معامله را برای مقدار سرمایه ی فعلی تان محاسبه کنید و در هر معامله ریسک خود را به دو درصد سرمایه محدود کنید

                      6- ثبت سوابق بدون نقصی تولید کنید تا بتوانید ارزیابی ای روزانه بر غملکرد سود/ضرر خود داشته باشید ، تا زمانی که سیستم تان در زمان تغییر در چرخه بازار شکست می خورد ، بتوانید روانشناسی خود را کنترل کنید

                      7- وقتی سیستم تان شکست می خورد ، معامله با پول واقعی را متوقف کنید و میز نقشه کشی باز گردید ( معامله دمو ) تا دلیل این شکست را کشف کنید

                      8- وقتی که تست و تحلیل شما و معامله مجازیتان دوباره سودده شد ، دوباره به معامله پول واقعی باز گردید


                      موفق و پیروز باشید
                      آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                      چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                      نظر


                      • #26
                        فصل پنجم : همه معامله ها برنده نیستند

                        باید حد ضرر داشته باشید

                        سوال من از شما این است که آیا سیستم تان قبل از شروع معامله به شما می گوید کجا خارج شوید؟

                        آیا این خروج بر اساس داینامیک بازار ( شرایط بازار ) است ؟

                        باید بفهمیم چگونه حد ضرر را به طور موثر طراحی کنیم تا از ضررهای پیاپی بپرهیزیم.

                        هرچه تعداد معامله هایتان بیشتر باشد ، کمیسیون بیشتری می پردازید و هزینه کسب و کارتان بیشتر می شود پس با افزایش درصد معاملات سودده تان ، میتوانید سودآورتر باشد


                        موفق و پیروز باشید
                        آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                        چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                        نظر


                        • #27
                          فصل ششم : قواعد ورود به معامله و سیستم معاملاتی شخصی تان

                          باید به روش خود ایمان داشته باشید و از سودآوری آن اطمینان حاصل کنید ، همچنین غافل نشوید که هیچ سیستم یا روشی کامل و صدرصد سودآور نیست
                          این متن به ما می آموزد که در مرحله اول باید سیستم شناخته شده ای از دیدگاه سود و ضرر برگزینیم و در مرجله دوم بر این امر واقف باشیم که فریب تبلیعات سیستم های کامل و صدرصد سودآور نخوریم چرا که چیزی در دنیا کامل نیست جز الله !

                          کنار گذاشتن هرچیزی ممکن است ، هزینه مادی و معنوی در برداشته باشد ، بناربراین جانب احتیاط را رعایت کنید
                          این قسمت به افرادی اشاره میکند که مدام در جستجوی جام مقدس هستند و دائماً سیستم و روش خود را تغییر می دهند

                          اول اینکه تصمیم بر کنار گذاشتن یک روش باید با نهایت بصیرت و دانش صورت بپذیرد که متاسفانه چنین امری کمیاب هست و بی شک این روال سودی حاصل نمیشود چرا که فرصت به نمایش گذاشتن کارایی سیستم از دست میرود

                          دوم اینکه باید ببینید این سیستم برای شما شناخته شده هست یا خیر ؟ یا ممکن است چرخه بازار تغییر کرده باشد و این استراتژی برای بخشی از چرخه بازار طراحی شده است.

                          هدف ابتدایی سیستم این است ، که در وهله ی نخست با آن احساس راحتی و اعتماد به نفس کند
                          به نظر شما چه زمانی این گفته صادق میشود ؟ بی شک اگر سیستم برای شما ثابت شده باشد ، می توانید با آن کار کنید و از بازدهی حاصل از این استراتژی بهره مند شوید

                          موفق و پیروز باشید
                          آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                          چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                          نظر


                          • #28
                            فصل ششم: قواعد ورود به معامله و سیستم معاملاتی شخصی تان

                            سیستم معاملاتی ، برنامه مدیریت سرمایه و خود شما ، سه پایه یک صندلی هستید ،هرچه رابطه شما قوی تر و بهتر باشد ، سود بیشتری کسب خواهید کرد

                            پس به پنج ویژگی اساسی برای یک سیستم معاملاتی توجه داشته باشید:

                            1. نقطه ورود به معامله باید بر اساس حرکت قیمت ، نواحی حمایت و مقاومت ، حجم و فراریت و یا قوانین فاندامنتال باشد . یعنی با قوانین تصادفی و تصمیمات فی البداهه ورود نزنید
                            2. حد ضرر باید پیش از انجام معامله تعیین شود. پس شما نمیتوانید بعد از انجام معامله فکر کنید که در کجای چارت حد ضرر قرار دهید خوب است
                            3. بستن معامله بر اساس حرکت قیمت ( و دیگر عوامل که در نقطه ورد عنوان شد ) میباست صورت بگیرد، پس در بستن معامله نگاه نکنید که تا چند دلار ضرر را میتوانید تحمل کنید
                            4. برای بررسی عملکرد سیستم تان ، باید به اندازه کافی در عمل خود را نشان دهد. باید نسبت سود و بازگشت مالی را بدانید. به نتایجی که دیگران به دست آورده اند دل خوش نکنید و یا روی بررسی نرم افزارها بر روی گذشته بازار حساب نکنید، فقط نتایج عملکرد خودتان قابل اطمینان است ، بررسی گذشته ی بازار لازم هست اما کافی نیست.
                            5. قوانین سیستم معاملاتی تان باید مو به مو مکتوب شود به طوری که نقطه ی ورود و خروج ، ثابت و واضح و قابل محاسبه باشد . پس اگر پلان معاملاتی ندارید همین الان نرم افزارهای مالی خود را ببندید و یک هفته الی بیشتر زمان برای نوشتن قوانین معاملاتی اتون صرف کنید در غیر اینصورت بهتر است برای همیشه از بازارهای مالی خداحافظی کنید


                            اگر پنج ویژگی مذکور در کارتان وجود نداره باید آنها را اعمال کنید. این پنج ویژگی شما را از ورود و خروج تصادفی برحذر می دارد و مطمئن خواهید شد که سیستم تان به اندازه کافی امتحان خود را پس داده است. اطمینان از کارآمد بودن سیستم ، خود نقش بزرگی در دلگرم کردن شما نسبت به آن دارد.


                            موفق و پیروز باشید
                            آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                            چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                            نظر


                            • #29
                              فصل ششم: قواعد ورود به معامله و سیستم معاملاتی شخصی تان

                              دانستن نقطه ورود به یک معامله ، تازه اول راه است. دانستن نقطه خروج نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .

                              از دیدگاه مدیریت سرمایه ، نقطه خروج باید قبل از ورود به معامله تعیین گردد. با دانستن دقیق نقطه ی ورود و خروج ، جهت کنترل ریسک ، حجم معامله را می توانید محاسبه کنید

                              از دید روانشناسی ، نقطه خروج باید پیش از انجام معامله ، تعیین شود. با دانستن حد ضرر ، قبل از هر حادثه ای ، احتمال دخالت احساسات که ممکن است فاجعه آمیز باشد ، کم می شود.

                              همینقدر که بدانید قبل از ورود به معامله ، نیاز به تعیین حد ضرر دارید ، گام بزرگی در حرفه ای شدن برداشته اید.

                              "هرگاه بازار بر خلاف معامله ی من پیش رفت ، معامله را میبندم"
                              "اگر زیانم به 200 دلار رسید ، معامله را میبندم"
                              و دیگر جملاتی از این دست و اینگونه خروج ها بر اساس واقعیت و حرکت بازار نبوده و یک انتخاب تصادفی است. بنابراین ، از هر سیستم معاملاتی که استفاده می کنید یک راهکار خروج بر اساس جرکت بازار طراحی کنید


                              موفق و پیروز باشید
                              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                              نظر


                              • #30
                                فصل ششم: قواعد ورود به معامله و سیستم معاملاتی شخصی تان

                                هماهنگی با تغییر محیط و عوض شدن چرخه های بازار
                                همانطور که چهار فصل آب و هوای وجود دارد بازار نیز ، دارای چرخه های گوناگون است به این معنی که باید سریع ، تغییر چرخه های بازار را تشخیص داده و خود را با آن هماهنگ کرد
                                با توجه به مطلب بالا می بیست مدتی در مارکت بود تا چرخه های مختلف را مشاهده کنید و بدانید چه وقت چه چیزی بپوشید مانند پوشیدن لباس مناسب در هوای مناسب ، قواعدمان را نیز باید با توجه به شرایط گوناگون وفق دهیم و تغییر روند در بازار ر تشخیص دهیم

                                نکته کلیدی: این مبحث ربطی به مدیریت سرمایه ندارد منتهی تشخیص موثر چرخه های بازار یکی از مهارت های تمام معامله گران موفق بازار است و در هماهنگی مدیریت سرمایه و سودآوری کارتان نقش مهمی ایجاد میکند.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X