اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

مباحث قابل تامل برای کسب سود و تبدیل شدن به یک تریدر موفق

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #31
    نوشته اصلی توسط payam154 نمایش پست ها
    درود
    ادامه بحث تایم فریم مناسب :
    - از دیگر دلایلم اینو بگم که ما در کنار کسب و کار یک زندگی داریم که نیاز داره وقتی رو با اون اختصاص بدیم. از طرف دیگه یک معامله گر بیشتر از اینکه نیاز باشه ترید کنه نیاز به این داره که کسب اطلاعات کنه.تحلیل کنه. مطالب جدید یاد بگیره . اخبار رو مانیتور کنه. حالا تصور کنید که قصد داریم در تایم پایین ترید کنیم و قبل از هر تریدی باید همه این مواردی رو که گفتم چک کنیم تا بتونیم معامله کنیم. و در طول روز دفعات زیادی رو باید پای چارت بشینیم و دنبال فرصت باشیم. به نظر شما میشه به همه کارهایی که گفتم به خصوص امور شخصی بپردازیم؟
    - تا کی میتونیم ادامه بدیم و دلزده نشیم؟ شاکی شدن زن و بچه هم به کنار !!!!! کی فرصت داریم به بررسی و رفع اشکالات پلن معاملاتیمون برسیم؟
    - ولی در تایم روزانه کمتر با این مسائل درگیریم. وقت بیشتری برای تحلیل و مطالعه داریم. در حالی که دیگه در دراز مدت احساس خستگی و دلزدگی نمیکنیم.
    مهمترین دلیل که منو به این سمت کشیده اینه که استاپ بزرگتری دارم زیاد نگران استاپ خوردن نیستم و قبل از ورود به معامله تامل بیشتری میتونم داشته باشم و از همه مهمتر با حرکت موقتی قیمت در یک جهت ( که اکثرا در تایم پایین پیش میاد و تحریک کننده برای ورود به پوزیشن هست ) وارد پوزیشن احساسی نمیشم .که همه و همه این عوامل باعث میشه استرس کمتری داشته باشم و احساس آرامش کنم منو مجاب به این انتخاب این تایم کرده.
    اگه تا بحال از این زاویه نگاه نکرده اید کافیه که یکی دو ماه تو تایم روزانه آزمایشی ترید کنید. قول میدم از نتیجه متعجب میشید.
    اگه فرصت داشتین برای اطمینان بیشتر یه تحقیقی در مورد روش کار و به خصوص تایم فریم معاملاتی شرکت های بزرگ و حتی دوستانی رو که میشناید در امر ترید موفق هستن و حرفی واسه گفتن دارن انجام بدهید. جواب خودتون رو پیدا میکنید.این خودش میتونه دلیل مناسبی باشه. تا اونجایی که من دیدم اکثرا تایم روزانه و بعضی موسسات مالی خیلی بزرگ هفتگی ترید میکنن. در آخر باید بگم که انتخاب با شماست.من که کاملا راضیم.
    صحبت زیاده ولی برای شروع همین هم کافیه.
    موفق باشید
    درود بر دوست خوبم پیام

    من به شخصه چند وقتیه ترید رو گذاشتم کنار و دارم رو مبحث فاند کار میکنم همینطور که شاهد هستی یکی از دوستان خوبمون (حسین باصفا) در این فروم حضور دارن و داریم از محضرشون من باب فاند استفاده کافی و وافی می بریم.

    هدفم از عنوان این مطلب این بود که شما به مبحث خوبی اشاره کردین، برای چی میگن فاندامنتال(بنیادی)؟

    چون تشکیل شده از داده هایی که پایه های حرکتی بازار رو ایجاد می کنند.(اینو کاملا خلاصه بیان کردم)

    پبشنهاد میکنم مثل خودم کتاب بنیادهای اقتصادی(محمد مساح) رو مطالعه بفرمایید(البته اگر تا الان مطالعه نکرده باشید!)

    خودم در حال انجام اینکار هستم تا دیدم نسبت به داده های اقتصادی بازتر بشه.

    اما درباره یکی از نظرات شما برایم سوالی پیش آمد.

    آیا یک تریدر کوتاه مدت یا حتی میان مدت به عوامل بنیادی میتونه بعنوان عاملی تعیین کننده در معاملات کوتاه مدت نظر داشته باشه؟

    آیا داده های فاندامنتال تاثیرات کوتاه مدت دارن؟

    آیا به نظر شما ارزش داره یک تریدر کوتاه مدت(مثلا 30 دقیقه) که بیشتر با تکنیک های روزانه بدنبال پیدا نمودن موقعیت های معاملاتی هست، وقتش رو بزاره برای اینکه مثلا 30 تا داده مختلف رو چک کنه تا تاییدیه بگیره برای یک ترید یا بیشتر؟

    این مباحث میتونه دیدگاه من و شما و بقیه رو شکل بده و لذت بخش هستند.

    همیشه سبز باشید
    Think / Act / Enjoy

    نظر


    • #32
      درود بر شما طاهای عزیز
      در این پست فقط به طور کوتاه جواب شما رو عرض خواهم کردو در پست بعدی شرح کامل تری برای روشن تر شدن بحث عنوان خواهم کرد.

      من به شخصه بر این باور هستم که مسائل بنیادی همونطوری که از اسمش پیداست بنیان کار و جهت حرکت بازار رو مشخص میکنند. من از تکنیکال برای پیدا کردن نقاط ورود و خروج استفاده میکنم. شاید بارها شنیده باشید که میگن در جهت روند ترید کنید . خوب این جهت رو چه عاملی تعین میکنه؟ به نظر من داده های کلان اقتصادی - nfp - نرخ بهره - سیاست های انبساطی و انقباضی دولتها - وضعیت اقتصادی کشورها و ... . اینها روند کلی رو مشخص میکنند و خیلی از شاخص هایی که هر روز اعلام میشوند در حد همان نوسان اثر میگزارند و کمتر باعث تغیر روند میشوند.
      خیلی مواقع شما با اصول تکنیکی حرکات بازار رو نمیتونید توجیه کنید که چرا به مثلا فلان جهت حرکت کرد.
      در مورد سوال شما : تریدر در تایم 30 دقیقه اگه روند کلی رو بدونه و در اون جهت ترید کنه موفق تره. به خاطر وجود نوساناتی که گفتم بهتره که از ترید سر خبرهای مهم پرهیز کنه تا اول استاپ لمس نشه ودر ادامه به تیک برسه !!!! بله در تایم پایین هم اگه قصد نتیجه گیری بلند مدت داریم مسائل بنیادی میتونه کمک کنه. به این دلایل بود که من پیشنهاد تایم بالا رو داشتم.
      پ.ن : نظرات کاملا شخصی بود.میتونه اشتباه هم باشه.
      موفق باشید.
      ویرایش توسط payam154 : https://www.traderha.com/member/3016-payam154 در ساعت 12-28-2012, 04:02 PM دلیل: غلط املایی
      هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


      «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



      .

      نظر


      • #33
        درود
        طی چند پست میخواهم در مورد اهمیت موئلفه های اقتصادی و اهمیت تاثیر اون بر روند معاملات چند خطی بنویسم.
        1. هر روزی که میگذره بیشتر به این باور میرسم که ای کاش حداقل به همان اندازه ای که برای آموزش تکنیکال وقت گذاشتم برای مسائل بنیادی و فاندامنتال هم وقت میگذاشتم. شاید دوستانی باشند که آموزش هایی دیده اند ( تقریبا همه آشنا هستیم ) ولی منظورم در این سطح که فقط در حد آشنایی باشه نیست.
        دوست شوخ طبعی داشتم که وقتی آموزش تکنیکالش رو به اتمام بود یه روز به شوخی به من گفت : من هر کاری میکنه نمیتونم قبول کنم که اقتصاد یک کشور و نرخ برابری ارزها فقط با همین خطوط و شکل ها نوسان داشته باشه ! مگه میشه !؟؟؟
        معمولا تریدر ها برای حرکت قیمت به دنبال دلایل و پیدا کردن عوامل محرک هستند که بدانند چرا به این سمت رفت. خیلی مواقع پیش میاد که با دلایل تکنیکال نمیتوانیم بعضی از حرکات بازار که بعضا به صورت روند بلند مدت هم میشوند را علتی متصور شد. چند مثال : یادمون هست که سال 2011 بانک مرکزی سویس اعلام کرد که با قوی شدن ارزش فرانک موافق نیست و قصد مداخله دارد. دیدیم که شهریور ماه سال 1390 چه حرکاتی رو ایجاد کرد. که حتی پس لرزه های اون رو میتونیم در جفت ارز یورو/ فرانک ببینیم که هنوز بالای سطح تعین شده 1.2000 معامله میشه.
        این در حالی اتفاق افتاد که قبل از صعود ناگهانی این جفت ارز همه شواهد تکنیکالی دال بر این بود که ریزش خواهیم داشت و کمتر تحلیل گری رو دیدم که این صعود رو متصور بشه مگر آن تحلیل گری که در امور بنیادی تخصص داشت و به اندازه کافی هم سودش را برد. کجا به راحتی میشه این همه سود یکجا برد؟
        من قصد زیر سوال بردن تکنیکال را به هیچ عنوان ندارم.فقط اینو میخواهم بگم که در کنار تکنیکال شدیدا به فاندامنتال ( به صورت کلی کلمه ) نیاز داریم.شاید بهتره اینطوری بگه که در کنار فاندامنتال که روند کلی حرکت بازار رو مشخص میکنه به تکنیکال هم بابت پیدا کردن نفاط ورود و خروج نیاز داریم.

        پ.ن : نظرات شخصی است.


        ادامه ...
        هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


        «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



        .

        نظر


        • #34
          درود
          1. چرا راه دور بریم؟ همین مسئله ین که تا همین الان هم گریبان بازار رو گرفته. از وقتی که احتمال پیروزی آقای شینزو قوت گرفت و همان طوری که در سیاستشون تعریف کرده بودند چون خواستار تضعیف ین بودند دیدیم که بازار چه واکنشی به دنبال داشت. حالا ما به کرات بعد از صعود جفت ارزهایی مثل دلار استرالیا / ین - یورو / ین – دلار نیوزلند / ین و .... به دنبال یافتن نقاطی برای معامله فروش بودیم . کلی هم پترن هارمونیک و کلاسیک پیدا کردیم که دلالت بر ریزش داشتند که تقریبا اکثرشان تریگر ندادند و شاهد صعود بودیم و اکثر معاملات فروش با ضرر مواجه شد. حالا اگه تریدری تنها به تکنیکال تکیه نمیداشت و آن طوری که مد نظر من است اطلاعاتی از مسائل بنیادی میداشت دست به فروش ین در جفت ارزهای مختلف میزد و کلی کاسب بود!
          2. این قضیه دلار که از همه مشهود تره و فکر کنم که دیگه نیازی به توضیح نداره.
          3. یادمه وقتی که مطالبی رو در باب الیوت یاد میگرفتم هم نویسنده به چند مورد استثنا اشاره کرد که در سالهای دور اتفاق افتاده بود و این بود که در شمارش امواج به روش الیوت هم دچار سردرگمی شده بودند با این توضیح که مثلا کلاستر های انتهایی موج فلان به دلیل همان مساتل بنیادی و جنگ و بحران اقتصادی و سیاست های روز آن زمان شکسته شده بود و در قالب قوانین الیوت تا آن زمان نمیگنجید که باعث ایجاد شمارشی جدید شده بود که الیوت کاران عزیز حتما مطلع هستند. هدفم اینه که بگم مساتل بنیادی همه سد ها رو میشکنه و راه خودشو میره.
          این مسائل یعنی دستکاری یک سری نرخ ها از سوی دولت ها و تعین سیاست های انقباضی و انبساطی همیشه بوده و هست. به خوب یا بدش کاری نداریم. سوال اینه ما که قصد سود گرفتن از این بازار را داریم چطوری میتونیم از این مسائل به نفع خودمون استفاده کنیم ؟
          موفق باشید
          هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


          «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



          .

          نظر


          • #35
            موفق باشید


            درود
            این تعلیلات آخر سال میلادی زمان مناسبی بود برای کمی تفکر در مورد آنچه که انجام دادیم و آنچه که قرار است انجام دهیم.
            اگه الان یک تریدر به همان مسائلی که گفتم باعث حرکت قیمت میشه اشراف کافی داشته باشد دقیقا میداند که با این توافقات و عدم توافقات سران آمریکایی بر سر صخره مالی بر روی کدام ارز ها اردر گذاری کنند. به عنوان مثال پیش بینی میشود که دلار با کاهش / افزایش ارزش روبرو شود .حالا فروش / خرید دلار را در مقابل کدام ارز انجام دهیم . در مورد کالا و فلزات و سهام چطور عمل کنیم؟ با آموزش در زمینه مسائل بنیادی میتوان به این سوالات پاسخ داد. آیا معامله خرید در چارت یورو دلار که خود یورو در بحران است بزنیم یا مثلا در دلار به ین که خود ین هم تمایل به تضعیف دارد؟ در مورد هج کردن چه کنیم؟ و .... واین اتفاقات و اخبار مهم و تاثیر گذارهمیشه بوده و هستند. ما چه بخواهیم یا نه باید با آنها روبرو شویم. پس بهتره که ازش به نفع خودمون استفاده کنیم.
            اینها دقیقا مسائلی هستند که مدتیه درگیرشونم. میدونم که کمک شایانی در موفقیت میکنه. یافتن ارتباط بین بازاری ارزها بسیار پیچیده است و کار و همفکری دوستان را میطلبد. نمیدانم دوستان تا چه حد به اهمیت این مسوله پی بردهاند و یا اصلا اعتقادی به این مهم دارند یا نه . ولی اگر مطلبی در این زمینه که بتونه کمکون کنه اگر دارید لطفا دریغ نفرمایید. تا یه جاهایی پیش رفتم و لی کافی نیست.
            منتظر نظرات شما هستم. مرسی
            موفق باشید.
            هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


            «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



            .

            نظر


            • #36
              با درود خدمت آقای پیام عزیز
              با اینکه یه کم دیر به مطالب مفید شما در این تاپیک دسترسی پیدا کردم،اما واقعا آموزنده وکاربردی بود.

              از شما متشکرم و موفق باشید
              برای موفق شدن سه راه وجود داره

              نفر اول باشی
              باهوش باشی
              تقلب کنی

              نظر

              پردازش ...
              X