اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اکسپرت ادوایزر یا ترید خودکار در فارکس چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • اکسپرت ادوایزر یا ترید خودکار در فارکس چیست؟

    امروزه با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی، برنامه‌ها و نرم افزارهایی ساخته‌شده‌اند که می‌توانند به‌عنوان یک معامله گر در بازارهای مالی جهانی و فارکس به‌جای افراد معامله کنند. این برنامه‌ها و نرم افزارهای تجارت و ترید خودکار، نام‌های متعددی دارند مثل: اکسپرت ادوایزرها (Expert advisor ، تجارت روباتیک (Robotic trading) و……

    ربات های معاملاتی درواقع توسط برنامه نویسان و بر اساس یک استراتژی تجاری طرح‌ریزی می‌شوند و لازمه استفاده از این ربات ها داشتن یک استراتژی خوب و برنامه نویسی است.

    حتما بخوانید: بازار فارکس بهتر است یا بازار سهام؟

    در این مقاله می‌خواهیم راجع به اکسپرت ادوایزرها که یکی از معروف‌ترین نرم افزارهای تجارت خودکار (ربات ترید خودکار) است اطلاعاتی را ارائه دهیم:

    ربات ترید و خرید و فروش سهام
    اکسپرت ادوایزر (EA)، ربات ترید خودکار در فارکس
    اکسپرت ادوایزرها درواقع ربات های هوشمندی هستند که در حکم یک معامله گر نقش‌آفرینی می‌کنند. این ربات ها بر اساس یک استراتژی تجاری طرح‌ریزی می‌شوند که معاملات را در قالب همان استراتژی و با سیگنال های مربوط به آن، انجام می‌دهند.درواقع خود اکسپرت ادوایزرها قادر به درک کاری که انجام می‌دهند نیستند بلکه این برنامه نویسان هستند که برای آن‌ها استراتژی معاملاتی تعریف می‌کنند تا بر اساس همان پارامترهای تعیین‌شده معاملات را انجام دهند.

    حتما بخوانید: ۵ نکته حیاتی برای موفقیت در معاملات فارکس

    زمانی که بحث ربات های معاملاتی مطرح می‌شود چون این وسط از هوش و درک انسانی خبری نیست قبول آن برای تریدرها کمی مشکل است. اما باید قبول کرد که با پیشرفت تکنولوژی این ربات ها پا به عرصه وجود گذاشتند و دائماً در بازار های مالی در حال مطرح‌تر شدن هستند.

    معایب و مزایای اکسپرت ادوایزرها چیست؟
    با توجه به اینکه اکسپرت ادوایزرها درواقع ربات های معاملاتی هستند و با هوش مصنوعی برنامه نویسی شده‌اند، به‌طور صددرصدی کامل نیستند و مشکلاتی را به همراه دارند که در این بخش به برخی از مزایا و معایب این ربات های خرید و فروش سهام می‌پردازیم:

    ربات ترید خودکار در فارکس
    مزایای کار با ربات اکسپرت ادوایزر در بازارهای مالی و فارکس
    اکسپرت ادوایزرها هیچ‌وقت برای کسب سود بیشتر طمع نمی‌کنند.
    ربات های معاملاتی هیچ‌وقت خسته نمی‌شوند و ۲۴ ساعته به صورت خودکار معامله می‌کنند.
    ربات خرید و فروش اتوماتیک در فارکس می‌تواند تجربیات شمارا به‌صورت برنامه‌های نرم افزاری در هنگام معامله در نظر بگیرند.
    اکسپرت ادوایزرها برخی از فشارهای روانی تجارت را از میان برمی‌دارند؛ بااین‌حال کسانی که از این ربات های معاملاتی در فارکس استفاده می‌کنند باید بدانند کی مداخله کنند و کی وارد عمل نشوند.
    حتما بخوانید: چارچوب سرمایه گذاری در بازارهای مالی | بخش اول

    اکسپرت ادوایزر سریع‌تر از انسان واکنش نشان می‌دهند. این ربات های معاملاتی با سیگنال های معاملاتی (برای ورود یا خروج) بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای وارد عمل می‌شود. از سوی دیگر،انسان ممکن است واکنشی نشان نداده و یا به معامله شک داشته باشند، واکنش سریع‌السیر اکسپرت ادوایزر در شرایط پر نوسان بازار بسیار سودمند است.
    ربات های معاملاتی در فارکس، معامله گر را وادار می‌کنند تا یک استراتژی را آن‌قدر مختصر و ساده کند تا قابل برنامه نویسی شود، این پروسه به معامله گر اجازه می‌دهد تا استراتژی را به‌دقت بررسی کند.
    این موارد از مهم‌ترین ویژگی‌های ربات های معاملاتی است که بررسی کردیم حال به معایب ربات های معامله گر می‌پردازیم.
    خرید و فروش خوکار در بازارهای مالی فارکس
    معایب کار با ربات اکسپرت ادوایزر در بازارهای مالی و فارکس
    ایجاد و نگهداری نرم افزار ربات معاملاتی به تلاش و زحمت زیادی نیاز دارند.
    گاهی نیاز است که به‌صورت دستی وارد عمل شوید به این معنی که تجارت و ترید خودکار در فارکس کاملاً خودکار نیست. به‌عنوان‌مثال اگر نوسان در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی از نوسان های معمولی بیشتر شود ممکن است نیاز باشد سایر پوزیشن ها را به‌صورت دستی تغییر دهید.
    حتما بخوانید: آموزش گام به گام سرمایه گذاری در بازار بورس به زبان ساده

    تا حدی به مهارت‌های برنامه نویسی نیاز است. حتی بیشتر این ربات های معاملاتی که خریداری می‌شوند مطابق با تغییرات ناگهانی شرایط بازار فارکس نیست و با پشتیبانی‌ای ضعیف روبه‌رو می‌شوند. اگر نتوانید برنامه را تغییر دهید، درنهایت بی‌مصرف خواهد شد.
    اکسپرت ادوایزر و نرم افزارهای خرید و فروش اتوماتیک در همه بازار ها یکسان جواب نمی‌دهند. برای مثال اگر رباتی روی یک نوع سهم جواب دهد دلیل نمی‌شود بر روی سهامی دیگر نیز به درستی کار کند.
    اکسپرت ادوایزر در بازارهای جهانی و فارکس
    نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بعضی افراد گمان می‌کنند که در معاملاتی که توسط ربات های معاملات خودکار انجام می‌شود احساسات کنار گذاشته می‌شود. اما متأسفانه این اصلاً درست نیست، برنامه احساسی را درک نمی‌کند اما فردی که با آن کار می‌کند ممکن است با دیدن نوسانات بازار یا دیدن ضرر در معامله (بااینکه ربات کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد)،وسوسه شوند و در آن مداخله کنند یا ممکن است با دیدن یک موقعیت سودآور به‌صورت دستی در معامله ای دخالت کنند تا زودتر به سود برسند و تمامی این اقدامات احساسی ممکن است باعث از بین رفتن امکان یک اکسپرت ادوایزر در بازار فارکس شود.

    نتیجه‌گیری:
    استفاده کردن از اکسپرت ادوایزرها در معاملات بازار فارکس می‌تواند یک مهارت مفید و سودمند باشد. اما استفاده از این ربات های معاملاتی نیازمند تلاش و مهارت زیادی است.

    یک معامله گر در بازار فارکس برای ایجاد یک ربات معاملاتی در خرید و فروش (اکسپرت ادوایزر)، نیازمند دانش برنامه نویسی است. استفاده از این ربات های معاملاتی نیازمند وقف زمان است زیرا نمی‌توان آن را تنظیم و در معاملات به حال خود رها کرد. باید به‌صورت منظم بررسی شود ودرصورت بروز اتفاقات تصادفی و نوسانات شدید بازارهای مالی و فارکس به‌صورت دستی وارد عمل شوند.

    آموزش استفاده از ربات های معاملاتی و استفاده از استراتژی خود، توسط این ربات های هوشمند یک تلاش ارزشمند است. استفاده از استراتژی خود، توسط ربات های اکسپرت ادوایزر نیازمند دانش و تسلط کامل بر استراتژی بوده که تست کردن استراتژی را بسیار آسان می‌کند. اگر یک استراتژی ساده قابل برنامه نویسی باشد، چگونگی عملکرد آن برنامه درگذشته می‌تواند نشانگر عملکرد آن در آینده باشد. اکسپرت ادوایزر می‌تواند بازارهای مالی بیشتری را از انسان‌ها نظارت کند و به سیگنال های خرید و فروش سریع‌تر واکنش نشان دهد.

    گول تبلیغاتی که وعده درآمد آسان با خرید اکسپرت ادوایزر می‌دهند را نخورید. اگر قصد خودکار کردن استراتژی‌های خود و استفاده از این ربات ها را دارید بهتر است زمان خود را صرف یادگیری کامل استراتژی معاملاتی خود کرده و سپس بخش برنامه نویسی ربات را به یک برنامه نویس خبره بسپارید.در غیر این صورت استفاده از این ربات ها ممکن است برای شما ضرر آفرین شود.
پردازش ...
X