اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

سیستم معاملاتی دماوند

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • سیستم معاملاتی دماوند

    من یک سیستم معاملاتی خوب دارم قصد دارم اینجا با علاقه مندان همکاری بکنم تا اونها هم در کنار خودم سود بکنن ضمنا استفاده از سیستم دماوند رایگان است ممنون میشم کسانی که علاقه مند هستن اعلام آمادگی بکنن

  • #2
    آیا شما برای یادگیری بازارمالی جهانی به حمایت مالی نیاز دارید؟ ما میتوانیم به شما کمک کنیم






    شما در بازارمالی جهانی تجارت می کنید تا پول بسازید. اما مجبورید زمانی را برای رسیدن به این سطح اختصاص دهید. این به مقداری زمان و تلاش برای تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور بازارمالی جهانی جهت پول سازی مستمر نیاز دارد و نمی تواند یک شبه انجام شود.

    برخی از افراد شروع به یادگیری بازارمالی جهانی می کنند در حالی که یا هیچ درآمدی ندارند و یا کم درآمد هستند. تجارت در بازار بازارمالی جهانی می تواند یک منبع خوب درآمد باشد، اما هنوز هم شما نیاز به پول برای پوشش هزینه های خود و زنده ماندن قبل از تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور بازارمالی جهانی دارید. داشتن یک پشتیبان قوی کمک می کند تا شما با ذهن آرامتری در بازار بازارمالی جهانی روی تجارت خود تمرکز کنید. این مانع از احساساتی می گردد که دلیل اشتباه عمل کردن شما می باشند.


    شما نمی توانید تبدیل به یک معامله گر سودآور بازارمالی جهانی شوید در حالی که تحت فشار مالی هستید. شما نمی توانید بازارها را فشار دهید که برای شما پول بسازند. شما مجبورید گام به گام و با ذهنی آرام پیش بروید، در غیر این صورت به هیچ کجا نخواهید رسید.



    اکثر مردم فکر می کنند که برای رسیدن به موفقیت تمرکز بر روی تکنیک ها کافی است، اما این تنها بخش کوچکی از کار است. شرایط زندگی شما نقش بسیار مهمی دارد. باید تجارت با ذهنی آرام را تمرین کنید. شما نمی توانید آن را انجام دهید در حالی که در مورد هزینه های روزانه خود نگران هستید.

    بنابراین، اگر شما یک وضعیت مالی پایدار ندارید و ایجاد یک زندگی از طریق تجارت در بازار بازارمالی جهانی را انتخاب کرده اید، بهتر است به تولید یک جریان ثابت از درآمد باشید که در ابتدا هزینه هایتان را پوشش دهد، سپس روی تجارت تمرکز کنید، به دلیل اینکه معلوم نیست چه زمانی شما تبدیل به یک معامله گر همواره سودآور بازارمالی جهانی شوید. برای رسیدن به این هدف، شما باید در ابتدا با یک درآمد پایدار پشتیبانی شوید.

    خوشبختانه، می توانید با استفاده از قویترین دستیار معامله گر بازارمالی جهانی(اکسپرت دماوند) درامد نسبتا ثابتی داشته باشید مادامیکه در حال تمرین بازارمالی جهانی می باشید،

    من همیشه در مورد پوشش پول سازی موضوعات مرتبط در این سایت فکر کردم، چرا که بسیاری از این بازدیدکنندگان وب سایت هنوز معامله گران سودآور بازارمالی جهانی نشده اند، و بسیاری از آنها نیاز به یک منبع درآمد برای نشستن و یادگیری بازارمالی جهانی زیر سایه آن را دارند. این بسیار مهم است. اگر در حال یادگیری بازارمالی جهانی هستید در حالیکه نمی توانید هزینه های خود را از طریق کار دیگری پوشش دهید، زمان سختی را برای یادگیری بازارمالی جهانی خواهید داشت. بنابراین، پیشنهاد میکنیم در مورد استفاده از اکسپرت دماوند فکر کنید در حالیکه هنوز تبدیل به یک معامله گر سودآور بازارمالی جهانی نشده اید.
    ویرایش توسط shahram101910 : https://www.traderha.com/member/19949-shahram101910 در ساعت 06-09-2020, 09:59 AM

    نظر


    • #3
      تکنیک های ساده برای تعیین حد ضرر بهتر
      روش‌های مختلفی برای تعیین حد ضرر وجود دارد. حد ضرر باید به گونه‌ای تعیین شود که پیش از حرکت بازار فعال نشود. همچنین اندازه حد ضرر هم باید منطقی باشد. حد ضرر کوتاه خیلی سریع فعال می‌شود و حد ضرر بلند هم می‌تواند ریسک معامله را به شدت بالا ببرد. این یعنی حد ضرر معامله باید به گونه‌ای تعیین شود که نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند. در این مقاله سعی کرده‌ایم که چند روش ساده و مؤثر برای تعیین حد ضرر مناسب در بازار فارکس و سهام را توضیح دهیم.
      حد ضرر درصدی

      این نوع حد ضرر یکی از انواع ابتدایی تعیین سقف برای ریسک معامله است. بسیاری از معامله گران تازه وارد هم از این نوع حد ضرر استفاده می‌کنند. در این روش اندازه حد ضرر بر اساس حداکثر میزان تحمل ریسک معامله‌گر تعیین می‌شود. در واقع شما میزان حجم معامله را مشخص می‌کنید و سپس بر اساس حجم معامله تصمیم می‌گیرید که چند درصد آن را به عنوان ضرر تحمل کنید. معمولاً در این روش اندازه حد ضرر کمی بیشتر از سایر روش‌هاست.
      فرض کنید که معامله‌گری توانایی تحمل ریسک ۲ درصدی را دارد. اگر این معامله‌گر وارد معامله‌ای به حجم ۱۰ هزار دلار شود، اندازه حد ضرر او چیزی حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود. هر چند که چنین حد ضرری به معامله اجازه می‌دهد تا نوسانات بزرگ را تحمل کند، اما اگر فعال هم شود، زیان بزرگی در پی خواهد داشت. مزیت اصلی این روش تنها این است که به معامله اجازه می‌دهد تا نوسانات بیشتری را تحمل کند.
      تعیین حد ضرر به کمک باندهای بولینگر (Bollinger Band)

      در این روش حد ضرر بر اساس میزان نوسانات بازار انتخاب می‌شود. در واقع اگر ما بتوانیم میزان نوسانات آتی بازار را پیش‌بینی کنیم، می‌توانیم یک حد ضرر منطقی برای معامله انتخاب کنیم. برای این کار کافی است اندیکاتور باند بولینگر (Bollinger Band) را به نمودار قیمتی اضافه کنید. اگر وارد معامله فروش شدید، حد ضرر را در بالای باند بولینگر و اگر وارد معامله خرید شدید در زیر باند بولینگر قرار دهید.
      تعیین حد ضرر به کمک حمایت و مقاومت

      اگر در تحلیل بازار حرفه‌ای هستید و می‌توانید حمایت‌ها و مقاومت‌های کلیدی بازار را با دقت بالایی تشخیص دهید، باید از این نوع حد ضرر استفاده کنید. در این روش شما حمایت‌ها و مقاومت‌های بازار را انتخاب می‌کنید. اگر وارد معامله خرید شدید، فرض شما این است که تا وقتی حمایت کلیدی بازار شکسته نشده، می‌توان معامله خرید را باز نگه داشت. پس حد ضرر را کمی پایین‌تر از حمایت قرار می‌دهید. در مقابل برای معاملات فروش هم فرض می‌کنیم که بازار به بالای مقاومت کلیدی عبور نخواهد کرد. چون اگر مقاومت شکسته شود، یعنی سناریوی نزولی باطل شده است. به همین دلیل می‌توانید حد ضرر معامله فروش را کمی بالاتر از مقاومت قرار دهید.
      تعیین حد ضرر به کمک میانگین متحرک (Moving Average)

      در این روش باید میانگین‌های متحرک را به نمودار قیمتی اضافه کنید. شاید بهتر باشد که از میانگین‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ استفاده کنید. میانگین متحرک ۲۰ هم می‌تواند ایده خوبی باشد. در این روش فرض می‌کنیم که تا وقتی بازار به زیر میانگین متحرک سقوط نکرده، به حرکات صعودی ادامه خواهد داد. پس حد ضرر معامله خرید را در زیر میانگین متحرک قرار می‌دهیم. در مقابل اگر بازار زیر میانگین متحرک باشد و بخواهیم فروش بزنیم، حد ضرر را در بالای میانگین متحرک قرار می‌دهیم. این یعنی از نظر ما تا وقتی‌که قیمت به بالای میانگین متحرک عبور نکرده، روند بازار نزولی است و معامله فروش را باز نگه خواهیم داشت.
      تعیین حد ضرر به کمک اوج و کف قیمتی

      در این روش ابتدا باید اوج و کف قیمتی بازار را پیدا کنید. می‌توان از بالاترین و پایین‌ترین سطح قیمتی بازار در یک دوره خاص برای تعیین حد ضرر استفاده کنیم. اگر وارد معامله فروش شدید، حد ضرر را اندکی بالاتر از اوج قیمتی بازار قرار می‌دهید. یا اگر وارد معامله خرید شدید، حد ضرر معامله را در زیر کف قیمتی قرار می‌دهید. از دید تکنیکال وقتی بازار به بالای اوج قیمتی عبور می‌کند، یعنی در حال ورود به روند صعودی است. پس اگر فروشنده هستید، باید سریعاً از معامله فروش خارج شوید. در مقابل اگر بازار به زیر کف قیمتی عبور کند، یعنی بازار در حال ورود به روند نزولی است، پس اگر خریدار هستید باید سریعاً معامله خرید را ببندید.
      تعیین حد ضرر به کمک فیبوناچی
      سطوح فیبوناچی نقش مهمی در تحلیل‌های تکنیکال دارند. نه‌تنها سطوح فیبوناچی اصلاحی حمایت یا مقاومت بازار هستند و محتمل‌ترین محدوده برای بازگشت بازار را نشان می‌دهند، بلکه می‌توانند حد ضرر مناسبی هم برای معاملات شما باشند. معمولاً سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل اگر وارد معامله شدید می‌توانید حد ضرر معامله را به فاصله کوتاهی از اصلاح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دهید. این فیبوناچی باید برای آخرین موج صعودی یا نزولی بازار رسم شود.
      تعیین حد ضرر به کمک پین بار (pin bar)

      بهترین روش تعیین حد ضرر استفاده از سیگنال پین بار است. کندل های پین بار شانس موفقیت بالایی در بازار دارند. یعنی اگر حد ضرر شما بر اساس کندل پین بار تعیین شود، به احتمال زیاد حد ضرر فعال نخواهد شد.

      نظر


      • #4
        اول به این ده سؤال جواب بدید، بعد معامله کنید!

        یک: آیا روند و سطوح کلیدی بازار را مشخص کرده‌اید؟

        آیا پیش از معامله به نمودارهای بلندمدت مراجعه کرده‌اید؟ سطوح کلیدی مهم مثل حمایت و مقاومت را مشخص کرده‌اید؟ روند بازار چه شکلی است؟ بعد از پیدا کردن سطوح کلیدی و روند در نمودارهای بلندمدت، وضعیت نمودارهای کوتاه‌مدت را بررسی کرده‌اید؟ به اصلاح ۵۰ درصدی و میانگین‌های متحرک توجه دارید؟ حتماً متوجه منظور ما شده‌اید. پیش از ورود به معامله حتماً مطمئن شوید که بازار را از تمام زوایا تحلیل کرده‌اید. دو: آیا سیگنالی صادر شده است؟

        بعد از تحلیل بازار باید دید آیا اصلاً سیگنالی برای معامله صادر شده است؟ سیگنال‌های پرایس اکشن را به راحتی می‌توان در نمودار پیدا کرد. اما آیا سیگنال صادر شده با روند بازار همسو است؟ اصلاً می‌توان با چنین سیگنالی معامله کرد؟ به طور مثال در بازاری که روند صعودی قوی دارد، نمی‌توان به سیگنال فروش اعتماد کرد. اگر دوره‌های آموزشی ایران بورس آنلاین را مطالعه کرده باشید، به راحتی می‌توانید به این سؤال جواب دهید. اگر در نمودارهای چهارساعته و یک‌ساعته سیگنال مشخصی وجود نداشت، شاید بهتر است که از فکر معامله بیرون بیایید. همیشه به خاطر داشته باشید که معامله نکردن بهتر از قمار کردن است. سه: آیا انطباقی میان سطوح تکنیکال دیده می‌شود؟

        بعد از تحلیل بازار باید منتظر سیگنال ماند. وقتی سیگنال صادر شد بایستی دید که آیا انطباقی میان سطوح تکنیکال وجود دارد؟ یعنی آیا همه عوامل تکنیکال از معامله شما حمایت می‌کنند؟ اگر در روند صعودی از حمایت بازار سیگنال پین بار خریدی صادر شد، یعنی زمان معامله کردن فرا رسیده است. اما اگر عوامل تکنیکال با یکدیگر در تناقض بودند، شاید بهتر باشد که معامله نکنید. چهار: آیا از لحاظ روحی و روانی برای معامله آماده هستم؟

        آیا از لحاظ روحی در آرامش کامل به سر می‌برید؟ آیا دلیل شما از ورود به معامله منطقی است؟ یا تنها به خاطر انتقام گرفتن از بازار یا حرص و طمع می‌خواهید معامله کنید؟ باید با خودتان صادق باشید. فراموش نکنید که در حرفه معامله‌گری شما تنها هستید و باید با خودتان کنار بیاید. هیچ‌کس مسئول اشتباه یا انتظارات غلط شما نیست. علاوه بر این گاهی اوقات بهتر است که بعد از معامله‌ای که سود بزرگی به دست آورده‌اید، مدتی از معامله خودداری کنید. اعتماد به نفس کاذب شما را ریسک‌پذیرتر می‌کند و ریسک‌های بزرگی را به شما تحمیل خواهد کرد. شما همیشه به همان اندازه معامله قبلی در کارتان خوب هستید و با یک یا چند معامله خوب باز هم همان معامله‌گری هستید که قبلاً بودید. سود کردن در معامله به معنی پیشرفت یا رسیدن به مرحله استادی نیست. تنها کارتان را درست انجام داده‌اید. پس همیشه پیش از ورود به معامله مطمئن باشید که ذهنی آرام و باز دارید. پنج: آیا از لحاظ روحی و مالی برای تحمل ریسک معامله آماده هستید؟

        همیشه قبل از معامله از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید ریسک معامله را تحمل کنید؟ بسیاری از معامله گران تازه‌کار بدون توجه به این نکته وارد معامله می‌شوند و در ابتدا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که اگر کل حساب هم بسوزد ایرادی ندارد! اما بعد از یک معامله ریسکی خطرناک که حساب را پاک می‌کند، معامله‌گر تازه می‌فهمد که چه اشتباهی انجام داده است. همیشه پیش از ورود به معامله حتماً از خودتان بپرسید که آیا قدرت تحمل چنین ریسکی را دارید یا خیر؟ شش: آیا مقدار نهایی ریسک معامله را می‌دانید؟

        اگر پیش از ورود به معامله مقدار کل ریسک را مشخص نکنید، به احتمال زیاد به جای معامله قمار کرده‌اید. باید حتماً پیش از ورود به معامله مشخص شود که ارزش پولی ریسک معامله چقدر است؟ به ازای هر سودی که از معامله به دست خواهید آورد، چقدر ریسک می‌کنید؟ اگر مقدار پولی که ریسک می‌کنید مشخص باشد، تصمیم اتخاذ شده در رابطه با معامله هم منطقی‌تر خواهد بود. هفت: آیا حجم معامله را به درستی انتخاب کرده‌اید؟

        حجم معامله به تنهایی می‌تواند اندازه ریسک را تغییر دهد و حتی معامله‌ای که می‌خواهید انجام دهید را توجیه یا رد کند. شما باید بر اساس سرمایه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید و ریسکی که می‌توانید تحمل کنید، حجم منطقی را تعیین کنید. برای اینکه حجم معامله را بهتر محاسبه کنید، پیش از مشخص کردن حجم معامله ابتدا حد ضرر معامله را مشخص کنید. با مشخص شدن حد ضرر می‌توان گفت که ریسک معامله چقدر است و چقدر از سرمایه‌تان را باید درگیر معامله کنید. هشت: بازدهی احتمالی معامله چند برابر ریسک آن خواهد بود؟

        همیشه باید بازدهی احتمالی معامله بیشتر از ریسک آن باشد. معمولاً بازدهی باید حداقل دو برابر ریسک باشد. بازدهی را حد سود مشخص می‌کند و ریسک را حد ضرر. شما قبل از ورود به معامله باید از نسبت بازدهی به ریسک مطمئن شوید. اگر بازدهی احتمالی کمتر از ریسک معامله است، از ورود به معامله خودداری کنید. نه: برنامه من برای خروج از معامله چیست؟

        آیا برنامه‌ای برای خروج از معامله دارید؟ آیا می‌خواهید از یک سطح خاصی از معامله خارج شوید و یا به مرور حد ضرر را بالا خواهید برد تا در سطوح بهتری معامله بسته شود؟ آیا بعد از حرکت کردن بازار در جهت مطلوب شما، حد ضرر را به نقطه سر به سر معامله انتقال می‌دهید؟ حتماً باید پیش از ورود به معامله برنامه خروج شما مشخص باشد. ده: آیا این معامله با سیستم معاملاتی من همخوانی دارد؟

        اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت بود، می‌توانید وارد معامله شوید. اگر پاسخ شما منفی بود، بی‌خیال معامله شوید. بازار فرصت‌های زیادی در اختیار شما قرار خواهد داد و شما باید همیشه وارد معامله‌ای شوید که با سیستم معاملاتی شما همخوانی داشته باشد. سیستم معاملاتی همان سیستمی که نحوه رفتار شما در مواجه با نوسانات بازار را تعریف می‌کند. اگر معامله‌ای از سیستم شما نمره قبولی گرفت، یعنی با خیال آسوده می‌توانید وارد بازار شوید. نه اینکه قطعاً سود خواهید کرد، اما بدون شک شانس موفقیت معامله بالا خواهد بود و در صورتی هم که بازار نوسانی شد، سیستم معاملاتی به شما کمک خواهد کرد تا معامله را به درستی مدیریت کنید.

        نظر

        پردازش ...
        X