اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

زنگ تفریح

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • اجزای یک استراتژی

    نقطه ورود به ما میده حد سودش مشخصه حد ضرر خروج از معاملات در شرایط خاص ممکنه که با یک استراتژی ما اقدام به معاملاتی کنیم ولی در اثر یک سری شرایط یا تغییر کردن موارد در بازار تصمیم به خروج از معاملات بگیریم که یک استراتژی زمانی که میسازیم باید این قسمتش رو هم مشخص کنیم که فقط مال شرایط خاصش هستش انواع تاییدات و راندمان ها که تو یک استراتژی پیدا میکنیم که چند نوع تایید داریم راندمان هر کدوم به چه صورت هستش و به تناسب مدیریت ریسک و مدیریت سرمایمون اقدام به معاملات میکنیم.

    نظر


    • در مورد حد ضرر یک نظر من دارم که خیلی از معامله گرها هم به اون توجه دارند. توجه کنید حد ضرر توسط کارگزاری های عموما فارکس که ضریب اهرم بالایی می دهند باب شد چون خیلی سریع میتوانید به اندازه کل سرمایه خود ضرر کنید و اتقاقا حد ضرر در دراز مدت استراتژی خوبی نیست و در حسابهای با اهرم بالا منجر به از دست رفتن اهرم و در نتیجه از دست رفتن سریع سرمایه می شود. به نظر من یک سرمایه گذار استراتژیک در بورس خصوصا وقتی اعتبار کمی مصرف میکند باید استراتژی پیدا کند که چیزی به اسم حد ضرر به عنوان یک عدد مکانیکی نداشته باشد. حد ضرر تریدرهای کوچک خیلی از وقت ها فرصت سازی برای تریدرهای بزرگتر برای ورود به بازار است

      نظر


      • بسیار مهم در خصوص #استراتژی #شخصی و رعایت اصول آن
        ببینید دوستان تو بازار بورس و فارکس یکسری موارد و قوانین شخصی هستش که بهش استراتژی معاملاتی میگیم . اینکه چطور این استراتژی رو تعیین کنیم خوب به تجربه و روحیات شما بستگی داره و اینکه چقدر تو استراتژی های خودمون موفق هستیم باز هم به انتخاب و تصحیح خطا های استراتژی شخصی ما بستگی داره . شما باید آنقدر سعی و خطا کنید تا به بهترین گزینه برای استراتژی شخصی دست پیدا کنید . ولی همین استراتژی یکسری قوانین اولیه داره که باید بهش احترام گذاشت و عدم رعایت آن همانند دودی است که در چشمان خودمان میره.

        اجزای یک استراژی هم به ترتیب زیر است:

        #1-انتخاب بهترین زمان و موقعیت ورود به سهم و بازار است.
        در این مورد خیلی از دوستان معمولا در تشخیص این مورد دچار اشتباه میشوندو یا دیر یا زود عمل میکنن که همین مساله باعث ضرر و در ادامه ترس و خروج از سهم میشه . در خصوص این مورد در انتهای این پست توضیح خواهم داد .
        #2- حد سود
        انتخاب این مورد به دیدگاه شما اینکه کوتاه مدت هستید یا میان و بلند مدت بستگی دارد . زمان ورود باید با حد سود شما که برگزفته از دیدگاه شماست باید تنطیم و هماهنگ گردد .
        3- حد ضرر
        انتخاب حد ضرر از اوجب واجبات است . نداشتن همین مورد باعث ضررهای سنگین و بالطبع پایین آمدن اعتماد به نفس شما و فریز در ضرر میشود . بهترین حالت انتخاب حد ضرر بین 8 تا 10 درصد از میانگین قیمت خرید شماست . این حد ضرر هم باید متناسب با درصد سهم سبد و سرمایه شما باشد .
        4- خروج از سهم در شرایط خاص
        این همان موردی است که رابطه مستقیم با مورد 3 داره که به مورد فریز نشدن در سهم دلالت دارد . گاهاً ورود ما در سهمی در شرایط یا موقعیت مناسبی صورت نمیگیره و همین مورد باعث استهلاک زمانی و روانی شما میشه . بهترین کار ممکن خروج از سهم با حداقل زیان است و شیفت یا جابجایی بر روی سهم دیگر .
        5- انتخاب سبد سهام
        این مورد همان ضرب المثل همه تخم مرغ های خودتان را در یک سبد قرار ندید هستش . باید انتخاب چیدمان سبد به چند قسمت تقسیم شود . قسمت اول سبد کوتاه مدت قسمت دوم سبد میان و بلند مدت . در سبد کوتاه مدت که بیشتر به نوسانگیری دلالت دارد باید حداکثر 30 درصد سبد چیدمان شود . در مورد دوم سبد میان مدت باید از چند صنعت مختلف و بنیادی در زمان و موقعیت مناسب سهم انتخاب شود . درصدهای این سبد باید همگون و متناسب با سرمایه شما باشد . داشتن حداقل 20 درصد نقدینگی در سبد هم میتواند برای شما راهگشا باشد .
        اما در انتها میخوام در مورد گزینه 1 صحبت کنم . اینکه ما چه زمان و موقعیتی سهم رو شناسایی و بهش ورود کنیم بسیار مهم است . اینکه تشخیص بدیم روند سهمی به چه صورتی است و آیا سهم تغییر روند مورد نظر ما را داده و یا نشانه های تغییر روند در سهم دیده شده بسیار با اهمیت است . شاید زود ورود کردن به سهمی انهم در روند نزولی باعث بشه ما در کوتاه مدت د ضرر ما فعال بشه و مجبور به رعایت قانون سوم شویم . پس بهترین مورد برای مورد مشخص شدن نشانه های تغییر روند است . یعنی ابتدا به قطعیت 70 درصد برسیم که روند مورد نظر ما تغییر جهت داده حال در موقعیت مناسب و در اصلاحات ریز موجی ورود نمائیم . در این زمان باید در نقاط حمایتی خرید نمود و حدود ضرر تعیین نمود .

        نظر


        • شخصی سازی استراتژی

          شخصی سازی استراتژی یا Customize بعد از اینکه استراتژی خام رو ساختیم یا اینکه استراتژی رو از افراد دیگه پیدا کردیم اون رو به تناسب احساسات توان روانی نوع علایق خودمون شخصی سازی میکنیم تا اینکه بتونیم از اون استفاده کنیم.



          هر فرد نیاز داره تا به تناسب نیاز های خودش اقدام به ساخت استراتژی کنه و استراتژی دیگران رو اگر بخواد دنبال کنه بدون تغییر نیاز داره تا خصوصیت های مشابه رفتاری و معاملاتی مانند اون فردی که استراتژی قبلی رو ساخته داشته باشیم. در غیر این صورت باید استراتژی رو به تناسب مواردی که مورد نیاز خودش هست تغییر بده مثلا کسی برای مسیرهایی که با پایان رسیده از Stochastic استفاده میکنه کسی دیگه از RSI استفاده میکنه پس اگر شما جزو اون کسایی هستین که مثلا از RSI بجای Stochastic استفاده میکنین میتونین که تو اون ایندیکیتورهاتون تغییراتی بدین و از RSI بجای Stochastic اگر قابل اجرا باشه استفاده کنین. بعضی از استراتژی ها هم قابل تغییر نیست و به همون صورت قابلیت اجرا رو داره.

          نظر


          • مودار شاخص کل ۱۳۹۴/۰۴/۱۰

            شاخص کل در جو انتظار ضرب الاجل دهم تیرماه مسیر یکی به نعل و یکی به میخ را طی کرد همچنین به فعالان بورس پیشنهاد کردیم که شرایط روز بازار را در نظر بگیرند(در این لینک) اما انچه امروز با توجه به تمدید یک هفته ای مذاکرات پیش رو داریم به خوبی در شکل زیر نمایان است. اگر مایل هستید تحلیل ها و مطالب نوشته شده توسط متالمن را دنبال کنید حتما در گروه گوگل متالمن عضو شوید تا لینک مطالب جدید برای شما ارسال شود.

            هرگونه ورود زیر خط آبی رنگ( روند نزولی) تنها به قصد نوسانگیری پر ریسک است. بهترین موقعیت برای ورود مطمئن بالای خط آبی و یا تایید شکست آن است. در حال حاضر نمودار زیر خط سبز و بدون هرگونه سیگنال ورود است.

            هرگز برای ترس جا ماندن از بازار وارد یک موقعیت پر ریسک نشوید. بازار همیشه فرصت ورود به شما خواهد داد.

            منبع: متالمن

            نظر


            • دیپلماسی وزرا به پایختها برای تثبیت تصمیم گیری های توافق. بزرگ قرن

              بازار سرمایه در سالهای اخیر بیش از حد متاثر مسایل هسته ای بود و سهامداران متضرر امروزی هیچ موقع انتظار طولانی شدن این ماراتن بین المللی را نداشتند...ماراتنی که ریسک سیستماتیک بالایی. برای بازار به همراه داشت

              نظر


              • نوشته اصلی توسط golpariii
                این جا چ خبره ؟
                هیچ اسپم ایجاد شده کافیه چنین مواردی مشاهده میشه به ناظرسایت یک گزارش ارسال کنید .

                حال این یوزر هم مطالبش پاکسازی و در قسمت اسپم خواهد رفت و اینکه یوزرش بن خواهد شد تا عبرتی گردد که فضای فروم را با چنین حرکاتی از جو حرفه ای خارج نکنند .

                با تشکر

                نظر


                • نوشته اصلی توسط PCMFund نمایش پست ها
                  هیچ اسپم ایجاد شده کافیه چنین مواردی مشاهده میشه به ناظرسایت یک گزارش ارسال کنید .

                  حال این یوزر هم مطالبش پاکسازی و در قسمت اسپم خواهد رفت و اینکه یوزرش بن خواهد شد تا عبرتی گردد که فضای فروم را با چنین حرکاتی از جو حرفه ای خارج نکنند .

                  با تشکر

                  اینجا جزو
                  • موضوعات عمومی و بحث آزاد
                  • زنگ تفریح

                  چرا انقدر مطالب جدی هست ؟
                  طراحی سایت
                  طراحی وبسایت

                  نظر


                  • مرسی از مطلب خوبتون

                    نظر


                    • سلام دوستان گرامی.
                      من تازه به این انجمن اومدم.
                      من توی بازار تبادلات ارزی سابقه دارم و خیلی توش حرفه ای هستم ولی توی بورس سهام گرچه قبلا آشنایی جزئی داشتم ولی خیلی ماهر نیستم.
                      در همین مورد میخواستم یه چند تا سوال از عزیزانی که در بورس مهارت دارند بپرسم.

                      ممنون.

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط ATABZADEH نمایش پست ها
                        سلام دوستان گرامی.
                        من تازه به این انجمن اومدم.
                        من توی بازار تبادلات ارزی سابقه دارم و خیلی توش حرفه ای هستم ولی توی بورس سهام گرچه قبلا آشنایی جزئی داشتم ولی خیلی ماهر نیستم.
                        در همین مورد میخواستم یه چند تا سوال از عزیزانی که در بورس مهارت دارند بپرسم.

                        ممنون.
                        دوست عزیز لطفا یه مطلب فقط یک بار بفرستین و نیازی نیست چند بار در تاپیک های مختلف یه مطلب ارسال کنید. تشکر

                        Sent from my SM-E700H using Tapatalk

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط kimiyaa
                          کاربرد و مشخصات فنی درب ریلی


                          مشخصات فنی سیستم درب ریلی

                          شرکت KABA سوئیس مدل جدیدی از درب ریلی را ارائه کرده است که به طور کامل در سوئیس ساخته می شود.دارای استانداردهایی مخصوص به خود می باشد که به صورت مکرر امتحان پس داده است.برای مثال در اماکن مختلف وهمینطور در فرودگاه های اروپایی مورد آزمایش قرار گرفته است و نتیجه مثبت بوده است.
                          در ذیل به یک سری از مشخصات مخصوص این فناوری می پردازیم :
                          کنترل کننده مرکزی :
                          دارای سیستم مدار الکتریکی است که به طور خودکار وزن هر دربی را ارزیابی می کند و میزان باز شدن درب را از جهت طولی اندازه گیری می کند.این فناوری به قدری دقیق است که حتی میزان ساییدگی و یا اصطکاک را می سنجد.موتور سیستم بر طبق اصول پذیرفته شده در اروپا و از نوعDC می باشد که ولتاژ آن برابر با 24 است.در شرایط معمول به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده است که برای درب های دو قسمتی وزنی حدود 240 کیلوگرم دارد اما شایان ذکر است که قابلیت تحمل تا وزن 200 کیلوگرم را هم دارد.
                          تجهیزات حرکتی :
                          غلطک هایی وجود دارند که جنس آن ها ازلاستیک فشرده است و چهار غلطک در هر قسمت(لنگه) از در نصب شده است. برای استحکام بخشیدن به حرکت در از غلطک راهنما استفاده می شود که در بالای درب می باشد و قابلیت تنظیم شدن دارد.این موضوع مانع خارج شدن غلطک از از مسیر خود می شود.
                          باتری :
                          این ویژگی بسیار جالب است که حتی در مواقعی که برق ها می روند،این درب ها به دلیل مجهز بودن به باتری مخصوص،می توانند تا چندین ساعت به کار خود ادامه دهند بدون آن که مشکلی در روند کار پیش آید.
                          کلید تنظیمات:
                          وسیله ی تنظیم کنندهD-BEDIX کارکردهای متفاوتی دارد.مثل:قفل،ممنوعیت ورود را برنامه ریزی می کند و یا حالت نیمه و یا دائم بازشو را به صورت اتوماتیک مشخص می کند.
                          قفل :
                          دارای قفلی است که از راه دور می توان آن را کنترل کرد.
                          قابلیت اتصال به شبکهB.M.S. :
                          فناوری درب ریلی قابلیت های زیادی دارد که از طریق شبکه مخصوص مدیریت می تواند به ساختمان و تمامی سیستم های به کار رفته متصل شود.مثلا دستگاه های هشدار دهنده آتش سوزی و حفاظتی...
                          محاسن استفاده از درب های ریلی :
                          در مصرف کردن انرژی صرفه جویی بیشتری می شود.
                          جلوه ای زیبا و مدرن دارد.
                          فضای کمتری را اشغال می کند.
                          آمد و شدها به راحتی صورت می گیرد.
                          استفاده از آن بسیار مطمئن است و باعث آرامش خاطر افراد می باشد.
                          زمینه های کاربرد درب های اتوماتیک:
                          درب ریلی در مکان های مختلف می تواند استفاده شود. این سیستم را می توان برای ورودی انواع ساختمان ها،پارکینگ ها و همینطور کارخانه ها و خیلی از جاهای دیگر به کار گرفت.درب های ریلی گونه های مختلفی دارند که به طور معمول به صورت خودکار و یا نیمه خودکار و در جنس های شیشه یا فلز هستند.از نمونه های نیمه خودگار می توان به درب پارکینگ ها اشاره کرد که توسط ریموت کنترل می شوند و درب هایی که با سنسور چشمی کار می کنند نوعی از درب های تمام خودکار هستند.دردرب های ریلی اتوماتیک وظیفه ی حرکت دادن درها به عهده ی موتوری است که به آن ها وصل شده است.این درب ها به صورت های مختلف مثل یک قسمت و یا دو قسمت ساخته می شوند که برای هر نوع فضایی اعم از کوچک و یا پرتردد استفاده می گردد.
                          کاربردهای دیگر:
                          • مکان های خاصی وجود دارند مثل آزمایشگاه ها و ارگان های دولتی و یا نظامی که این درب ها امنیتشان را تامین می کند.
                          • آسایش و رفاه را در جاهایی مثل بیمارستان ها و یا پارکینگ ها به همراه می آورد.
                          • با این درب ها انرژی بیشتری در فروشگاه ها و یا هتل ها ذخیره می شود.
                          • از نظر بهداشتی نیز مهم است مثلا درب های اتوماتیکی که در اتاق های عمل استفاده می شود.
                          • روند کارها را سریع تر می کند مانند درب هایی که در جاهای صنعتی هستند.
                          • این درب ها جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی هستند.



                          شما مطمعن هستی جای درستی اومدی؟اینجا جای بورس بازانه نه جای ....خدا برات بسازه

                          نظر

                          پردازش ...
                          X