اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

ف.ا.ر.ک.س اسان یا سخت ؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #31
    نوشته اصلی توسط farhad2010 نمایش پست ها
    فرض کنید یک فردی 5 سال بصورت مستمر داره یک پلن معاملاتی رو اجرا میکنه ، این فرد اخر هر سال دیده تونسته با دراودان 15% ، سود سالانه 60% رو بدست بیاره ،
    اول سال ششم این فرد یک حساب یک میلیون دلاری داره که میخواد روش ترید کنه ، این فرد تصمیم میگیره ریسک هر معامله رو دو برابر سنوات گذشته بکنه در نتیجه این امادگی رو در خودش میبینه که ممکنه حساب تا سی درصد یعنی سیصدهزار دلار وارد ضرر بشه ، میخوام ببینم عملا چه اتفاقی میفته که این فرد با اون رزومه 5 ساله و اعتمادی که به سیستمش پیدا کرده ، این اعتماد به نفس رو نداره که ریسک رو دو برابر کنه تا سود دو برابر دشت کنه و خوب بطبع دراودان بیشتری هم باید بپذیره ، چه فرقی میکنه 150000 دلار دراودان یا 300000 دلار دراوان ، وقتی اصل سرمایه یک میلیون دلار هست؟

    چرا چنین فردی که چنین توانی نداره ، کارش رو واگذار نمیکنه به یک شاگرد که خودش تربیت کرده و تمام سنسورهای حسیش رو غیر فعال کنه تا براش مثل یک روبات ترید کنه! فکر کنم بیارزه که یک فرد بی احساس پشت چارت بشینه و برای ما ترید کنه تا بخاطر این بی حسی بشه راندمان رو در نهایت دو یا چند برابر بیشتر از زمانی کنیم که خودمون ترید میکنیم.
    نه دوست عزیز توی تاپیک دراداون هم گفتم حتی کارنامه ی درخشان هم چیزی رو اثبات نمی کند فقط یک اعتماد به نفس کاذب ایجاد می کند و ممکنه تریدر رو فریب بده و همه ی سودهایی رو که به دست آورده از دست بدهد. تریدینگ از نظر من یک قمار هوشمندانه است من هیچ اطلاعی ندارم که سود خواهم کرد یا ضرر فقط کاری که می تونم بکنم اینه که حسابم رو سالم نگه دارم.

    نظر


    • #32
      سلام

      بنطرمن وقتی بدین شکل سوال میشود , یعنی قیاس باید انجام شو د .
      سخت یا اسان نسبت به چه شغلی با چه تخصصی این فعالیت سرمایهگداری هست
      که مانند بقیه سرمایگذاری است و مطالبی همچون ریسک , روانشناسی نوع ترید , میزان سرمایه گذاری , تخصص ,مطالعات علمی و دانش کار ترید
      سختی های خودش رو داره این شغل ولی اگر مصلت بشی بهش خیلی اسان هست ؟!
      زمین میوه هایش را به شما می دهد , و شما اگر بدانید دست ها تان را چه گونه پر کنید بی نیاز خواهید بود .


      تا در طلب گوهر کانی ،کانی/
      تا در هوس لقمهٔ نانی، نانی/
      این نکتهٔ رمز اگر بدانی، دانی/
      هر چیزی که در جستن آنی، آنی

      نظر


      • #33
        با سلام مطلب ارزشمند زیر در یکی از فروم ها توسط آیدی soheil ثبت شده که فکر کردم خوندن این مطلب واسه سایر دوستان هم مفید باشه.

        در طول سالیان افراد زیادی را دیده ام که خیلی تلاش نموده اند این طور نشان دهند که معامله گری کاری سهل و آسان است اما وقتی به عمل می رسد نتایج با نوع نگاه آن ها هم خوانی ندارد! به نظرم اشتباه اساسی آن ها عدم تمیز دو کلمه "ساده" و "آسان" است. ساده یعنی فرآیند ساده ای دارد اما آسان یعنی نتیجه به راحتی حاصل می شود. شما می توانید با نگاهی ساده به بازار سود کنید اما رسیدن به این مرحله سهل الوصول نیست. معمولاً در بازار به افراد تازه وارد حرف هایی گفته می شود که دوست دارند بشنوند نه آنچه باید بشوند! یا با نگاهی دیگر، فقط حرف هایی را می شنوند که دوست دارند!
        بگذارید همین جا کلمه تازه وارد را تشریح کنم. تازه وارد از نگاه بنده اصلاً ارتباطی به مدت زمان آشنایی او با ترید ندارد. بعضی ها هستند که پس از گذشت مثلاً نه سال هنوز تازه وارد محسوب می شوند و برخی دیگر پس از سه سال نگاهی پخته به بازار دارند. معیار تازه وارد بودن به نظرم باید نوع نگاه باشد و تجربیات بدرد بخور از سر گذارنده شده نه صرفاً زمان آشنایی. خب برگردیم به موضوع اصلی.
        ==============
        هر فرآیند آسانی می تواند ساده باشد اما هر فرآیند ساده الزاماً آسان نیست. مثال می زنم، ورزش فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان است و پروسه ساده ای دارد، اصل قضیه اینست که دو دروازه به فاصله صد متر داریم بدون دست زدن به توب، توپ را وارد دروازه کنید! اعلام شد که لیونل مسی در سال گذشته چهل میلیون یورو از همین پروسه ساده عایدی داشته است. حالا به نظر شما چند درصد از افرادی که وارد این ورزش می شوند به درآمدزایی خوب می رسند؟! اگر شما فکر می کنید این ورزش ساده، در سطح حرفه ای آسان است، زمان را از دست ندهید همین الان دست به کار شوید.
        به نظرم معامله گری شباهت های قابل تأملی با ورزش حرفه ای دارد. ماهیت معامله گری کاملاً ساده است، کلیت اینست اگر فکر می کنی در آینده قیمت گران می شود الان بخر و اگر فکر می کنی ارزان می شود بفروش. فردی از بیرون می بیند شما با چند کلیک پس از گذشت چند ساعت درآمد یک ماه تلاش او را دریافت می کنی. قبول دارم واقعاً اغوا کنندست! ضرب المثل معروفی می گوید اگر همه چیز در حدی خوب باشد که باور کردنش سخت است مطمناً یک جایش می لنگد! در مورد ترید این ضرب المثل صادق است.
        به نظرم دو دسته شدیداً به این حرفه جذب می شوند:
        * افراد احساسی و خوش خیال.
        ** افراد باهوش و پرتلاش که از وضعیت فعلی خود ناراضیند.
        در نتیجه اگر به بازار علاقه دارید یا فردی احساسی و خوش خیال هستید یا فردی باهوش اما هر دو گروه هدف مشترکی دارند آزادی مالی و روحی.
        لری ویلیامز معامله گران موفق را با جمله جالبی توصیف می کند که برایم جالب بود:
        "افرادی باهوش و تنبل که آنقدر اخلاق دارند که برای رسیدن به آرزوهایشان دزدی نمی کنند!"
        ==============
        موفقیت در معامله گری کار آسانی نیست، شاید 1% و کمتر! از افرادی که وارد این حرفه می شوند در بلندمدت موفق شوند. حقیقت تلخ است. شما اگر هوش مکفی و کمی خلاقیت داشته باشید می توانید با مطالعه، فهم و تسلط در اجرای دقیق پروسه های از پیش تعیین شده ای که در حرفه های مختلف وجود دارد به فردی موفق تبدیل شوید. جراح، مهندس، آشپز، بازاری سنتی و ... . زیرا راه و روش موفقیت تا حد قابل قبولی کاملاً مشخص و کشف شده است. مثلاً راه و روش ساخت یک سازه و نحوه انتقال بار آن توسط باهوش ترین ریاضی دانان و مهندسان تشریح شده است تنها کاری که می ماند درک آن و اجرای درست آنست. اما تقریباً در معامله گری باید خودتان دانش را از اسلوب ابتدایی در دسترس به وجود بیاورید و بر اساس آن عمل کنید. شاید در سایر رشته ها طبق ضرب المثل معروف بگویید آنقدر مار خورده ام که افعی شده ام، اما به نظرم برای تبدیل شدن به معامله گری موفق کافی نیست، در این حرفه شما باید آنقدر افعی بخورید تا اژدها شوید!
        ما را به نیمه ی پر لیوان چه کار...؟

        نظر


        • #34
          سود کردن در فارکس هم آسونه هم سخت

          شخصی را میشناسم که حسابی از فارکس پول در میاره و روش کارش فقط و تنها فقط یدونه مووینگ اوریج 21 هست در تایم 4

          خیلیها هم هستند که چندین و چند روش بلدن و چندین اندیکاتور و ... استفاده میکنن ولی دریغ از سود

          اولین قدم برای رسیدن به سود خود باوری است. بقیه چیزها کم کم درست میشن . اول از همه باید به خودمون و تحلیلمون و اینکه اومدیم ازین بازار سود بگیریم و حتمن هم میتونیم بگیریم ایمان داشته باشیم.
          .

          نظر


          • #35
            به نظزم اسونه ولی ما همه چیز رو سخت میگیریم، تنها کافی به همه چیز ساده نگاه کرد.. به همین سادگی...خیلی ساده
            چارلی چاپلین

            خیلی سعی کردم مردم بفهمند اما آنها فقط خندیدند...!!!!

            نظر


            • #36
              سلام.


              در یک صورت آسان خواهد شد.

              1- مدیریت سرمایه

              2- سرمایه بالای 5000 دلار

              3- یه سیستم که بهش اطمینان داشته باشی و ریسک به ریوارد مناسب داشته باشه.


              اگر تونستید بسمه الله اگر نه همین الان فارکس رو بزارید برای همیشه کنار.

              نظر


              • #37
                دوست عزیز ممنون از راهنماییتون
                اگه بشه اصول اولیه ترید کردنو واسه افراد تازه کاری مثل من توضیح بدین بسیار ممنون خواهم شد
                من یکساله در بورس ایران فعالم ولی ریزه کاریهای بازار ارز بسیار سردز گمم میکنه

                نظر


                • #38
                  نوشته اصلی توسط roshan65 نمایش پست ها
                  دوست عزیز ممنون از راهنماییتون
                  اگه بشه اصول اولیه ترید کردنو واسه افراد تازه کاری مثل من توضیح بدین بسیار ممنون خواهم شد
                  من یکساله در بورس ایران فعالم ولی ریزه کاریهای بازار ارز بسیار سردز گمم میکنه

                  من يک معامله گر موفق هستم ، زيرا:

                  1) لبه هاي خود را کاملا بي طرفانه انتخاب ميکنم.
                  2)قبل از ورود به هر معامله ريسک خود را تعيين ميکنم.
                  3)يا کاملا اين ريسک را ميپذيرم يا وارد معامله نميشوم.
                  4)بدون هيچ درنگ يا محافظه کاري بر طبق لبه هاي خود عمل مي کنم.
                  5)همانقدر از بازار سود ميگيرم که موقعيتش را براي من فراهم کرده .
                  6)به طور مرتب بر خودم نظارت دارم تا خطا نکنم.
                  7)کاملا به لزوم رعايت اين اصول براي موفقيت مستمر دربازار باور دارم،در نتيجه هيچ گاه از آنها تخطي نميکنم.

                  منظور از لبه شرایطی است که معامله گر برای ورود به یک معامله در نظر میگیرد .


                  برای اینکه بیشتر بدانی : یک کتاب کم حجمی هست به نام ( تحلیل بنیادی , تکنیکال یا ذهنی ) نویسنده مارک داگلاس مترجم مهندس ریحانه هاشم پور ( نشر چالش ) .

                  ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                  نظر


                  • #39
                    سلام دوستان
                    فارکس اسان هستش ولی موردی که ان را سخت می کند و به گردن فارکس می گذارند متغیر بودن افکار ادمی در شرایط یکسان هستش و فراموشی
                    خوش باشید

                    نظر


                    • #40
                      نوشته اصلی توسط مسلم آل شبر نمایش پست ها
                      قبل از همه چیز باید بگم قضیه موینگ یک مثال بود و من بامووینگ ها کار نمیکنم ! من الیوت بلد نیستم ! هارمونیک بلد نیستم ! با اندیکاتورها بجزمکدی اشنایی ندارم و کار نمیکنم میبینی که چیزهای که نمیدونم خیلی زیاد هستند من فقط یک چیز میدونم خط روند یا کانال + فیبو و السلام ! دقت کن دیگر به هیچ چیز نیازی ندارم !

                      نکته دیگری که دیدم اکثریت دچار اون شدند این هست که همه دنبال پیچیدگی و مسائل مبهم هستند یا همون راز و رمز بازار به این معنا که وقتی یک سیستم ساده بهش نشون بدی بگی میشه از این راه سود کسب کرد قبول نمیکنه و ممکنه شما رو مسخره کنه !

                      ولی کافیه یک سیستم یا روشی ارائه کنی که گنگ و مبهم باشه همه میان سراغت و صدها نوع پیشنهاد بتو میدن این یک علت روانشناختی داره که طرف فکر میکنه دلیل ضرر کردنش اینهست که این بازار یک رازی داره و اون بهش نرسیده !
                      من که همین دو تا رو هم نمیدونم . فقط با چارت خالی ترید میکنم . البته موفق هم هستم !!!

                      نظر


                      • #41
                        مشکل ترین قسمت فارکس استاپ است
                        اکثر ورود ها شما علی رغم تشخیص جهت درست بعد از استاپ پروفیت میخورد
                        جالب اینجاست که استاپ رو هم درست تشخیص دادید
                        فکر میکنم یک گروه کاملا مطلع از روی قصد و با محاسبات کاملا تکنیکالی و با سرمایه بالابا یک حرکت دو ثانیه ای فقط استاپ میزنند
                        با بررسی نمودارها این استاپها را میتوانید براحتی پیدا کنید
                        مگر اینکه تایم فریم کاری شما بالا باشد
                        و استاپ های ۸۰ پیپی داشته باشید
                        و الا استاپ تا ۳۰ پیپی عین اب خوردن میخوره


                        send from t meta
                        ویرایش توسط hdtrader : https://www.traderha.com/member/7025-hdtrader در ساعت 07-13-2014, 06:51 PM

                        نظر


                        • #42
                          سخت که نیست. باید قلقش رو بدونی و دانش بورس و دانش مالی داشته باشی و قدرت تحلیل
                          من از همین فارکس، ویلا در لواسان خریدم

                          نظر


                          • #43
                            من تازه واردم
                            دوست دارم از این راه پولدار بشم و نمی خوام با فکر آسون بودن یا سختی راه ، برای مسیرم سرسره یا دست انداز بسازم
                            فقط تلاش! تلاش که باشه سختی و آسونی جفتش یه معنی داره! و اونم اسمش موفقیته!

                            نظر


                            • #44
                              البته به نظرم شمال بهتر از لواسونه .. شما یه سفر برو ویلا شمال به مراتب شیک تر و ارزون تر از لواسونن

                              نظر


                              • #45
                                با تحلیل فارکس راحت میتونید به نتیجه برسید.
                                خرید بلیط هواپیما مشهد

                                نظر

                                پردازش ...
                                X