اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

35 استراتژی روانشناسی برای رسیدن به بالاترین میزان کارایی در معامله گری

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • 35 استراتژی روانشناسی برای رسیدن به بالاترین میزان کارایی در معامله گری

    سلام دوستان عزیز . هدفم از ایجاد این تاپیک بررسی نقش روانشناسی در معامله گری و استراتژی هایی هست که معامله گر باید تو ذهن خودش پرورش بده و روشون کار کنه تا بتونه به صورت متداوم به سوددهی برسه .

    من خودم حدود 4 سال هست تو بازار بازارمالی جهانی فعالیت دارم و معامله میکنم و یک استراتژی نسبتا ساده برای خودم از بین همه این کتاب ها و جزواتی که تو طول این سالها خوندم ، ترسیم کردم

    در مورد روانشناسی معامله گری هم کتاب ها و مقالات مختلفی خوندم از جمله کتاب های معروف آقای مارک داگلاس ( معامله گر منظبط و trading in the zone )

    اما همیشه سردرگم بودم . یعنی به نظرم همه این مقالات و کتاب ها یه سری حرف های کلی ( و البته درست ) در مورد معامله کردن صحیح میدادن که در عمل با اینکه خیلی درست بودن اما برای ذهن من کارایی نداشتن .

    یعنی هرچقدر هم که من اون کتاب هارو با دقت مطالعه میکردم اما موقعی که یه استاپ میخوردم یا یه سیگنالی رو از دست میدادم توی ذهنم کلی اذیت میشدم و برام سخت بود . البته اون مقالات باعث میشدن که مثل اوایل دوران معامله گریم بعد از استاپ خوردن کار دیوانه واری مثل بالا بردن حجم و سریع یک سیگنال دیگه گرفتن انجام ندم ولی خب توی ذهنم درد احساس میکردم . دنبال یه راهی بودم که حالت های روحی منفی معامله گری رو از خودم دور کنم و بدون استرس و احساس منفی معامله کنم تا بتونم درست و راحت مثل بقیه مردم زندگی کنم .

    تا اینکه با یه کتاب آشنا شدم ، کتاب high performance trading از جناب آقای استیون وارد . میتونم بگم این کتاب دقیقا چیزی بود که توی این سالها دنبالش بودم . کتابی کاملا دقیق و اصولی در مورد روانشاسی معامله گری ، که خود نویسنده از کتاب های بسیار دیگه ای مثل همون کتاب های آقای مارک داگلاس ( خدا رحمتشون کنه ) توش استفاده کرده .

    آقای وارد نه تنها معلم روانشانسی در حوزه معامله گری هستن همینطور تو حوزه های مختلف ورزشی و کارهای رقابتی که داشتن نظم ذهنی و روحی و قدرت روانشناختی توی این حوزه ها اهمیت دارن ، فعالیت میکنن و توی همه این رشته ها به فعالان و ورزشکاران آموزش روانشناسی میدن .

    در این کتاب 35 استراتژی ذهنی بسیار مهم اموزش داده شده که با به کار گیری آنها در ذهن و افکارتون میتونین معامله کردن بسیار ساده تر و بدون استرس و صحیح رو یاد بگیرین . مهم نیست چه استراتنژی برای خودتون درست کردین و چجور بازار رو نگاه و معامله میکنین ، چیزی که خیلی مهمه اینکه چه ذهنیتی در مورد بازار و معامله کردن و در مورد خودتون و باور هاتون دارین . واقعا که روانشناسی مهمترین بخش معامله کردن صحیح است .

    این کتاب حدود 300 صحفه به زبان انگلیسی هست که توش تمرین ها و استراتژی های مختلفی برای تغییر مدل فکری و باور هاتون به مدل فکری و باور های صحیح لازم برای رسیدن به بیشترین میزان کارایی در معامله گری رو داره .

    من حدود 2 ماه روی این کتاب وقت گذاشتم و تمام مطالب و تمرین هاشو برای خودم ترجمه کردم و انجام دادم و میتونم بگم الان با ذهن خیلی درست تر و آرام تر و منطقی تری معامله میکنم .

    توی این تاپیک سعی دارم این 35 استراتژی رو به صورت خلاصه و فهرست وار به همون ترتیبی که تو کتاب اومده رو برای شما دوستان عزیزم اشتراک بذارم که اینجوری تونسته باشم به یه نحو خیلی کوچک به هموطنان عزیزم تو این حرفه کمکی هرچند کوچک کرده باشم .

    بدیهیه که نوشتن موضوعات و مطالب به زبان فارسی به دلیل حجم بالای مطالب زمان بره و فکر میکنم توی چندین ماه این تاپیک به سرانجامش برسه . از اونجایی که من مترجم نیستم و فقط انگلیسی رو بلد هستم ، سعی میکنم قسمت های مهم کتاب رو به زبان ساده و محاوره ای اینجا بنویسم و از اونجایی که حجم مطالب بسیار بالاست سعی میکنم که مهمترین قسمت ها و مفاهیم رو بنویسم . البته چیزی رو از این 35 استراتژی از قلم نخواهم انداخت فقط کمی مطالب رو خلاصه میکنم .

    میتونم با اطمینان بگم که این کتاب یکی از بهترین ها در زمینه روانشاسی معامله کردن هست و از اونجایی که مطالب فارسی زیادی در این زمینه نداریم و کتاب های معدودی ترجمه شده و در دست هم میهنانمون هست ، این کتاب میتونه کمک بسیار بزرگی همونطور که به من کرده به شما هم بکنه ، مهم نیست تو چه سطحی از معامله گری در حال حاظر قرار دارین . حرفه ای هستین یا آماتور یا معمولی ، مطالب این کتاب به ذهن شما کمک خواهد کرد که با آرامش بیشتری و بدون استرس معامله کنید و جلوی اقدامات منفی ناشی از احساساتتون رو بگیرین و لحظات خوشی رو کنار خانوادتون در حین انجام معامله گری داشته باشین

  • #2
    هرچه یه معامله گر بیشتر در نقطه پیک و اوج کارایی خود باشد ، سوددهی او بیشتر خواهد شد . اما چگونه میتوان در نقطه اوج کارایی خودمون باشیم ؟

    کتاب به 3 بخش اصلی تقسیم شده :
    1- برنامه ریزی و آمادگی برای موفقیت در معامله گری
    2 - اجرای معامله ( Execution )
    3 - ارزیابی و آنالیز کردن خود و نتایج خود برای بهبود و بالاتر بردن میزان کارایی


    بخش اول : برنامه ریزی و آمادگی

    استراتژی شماره یک : خودتان را برای موفقیت آماده کنید

    روند تبدیل شدن به یک معامله گر موفق یک مسابقه دو ماراتون است ، نه یک مسابقه دو سرعت . قبول کردن این مساله بسیار مهم است ، اگه تو ذهن خودتون افکاری مثل : باید فرمول بازار رو کشف کنم ، اگه استراتژیی که حرفه ای ها باهاش معامله میکنند رو پیدا کنم دیگه تمومه ، معامله گر های حرفه ای یک استراتژی محرمانه برای خودشون دارن و راحت از اون پول به دست میارن : رو دارین ، این افکار باعث میشن که ذهن شما گمراه بشه و نتونین موفقیت واقعی و اون چیزهایی که برای رسیدن بهش لازمه رو کشف و تو خودتون نهادینه کنید .

    روند تبدیل شدن به یک معامله گر موفق یک پروسه زمان بر است ، برای بعضی ها چند سال ، برای بعضی کمتر ( بسته به میزان تلاش و زمانی که به یادگیری اختصاص میدن و همچنین منابع و یا استادی که دارن )

    در این پروسه تبدیل شدن به یک معامله گر موفق 3 فاز اصلی وجود داره
    1- فاز یادگیری
    2- فاز تبدیل شدن به یک معامله گر
    3 - معامله گر ( حرفه ای )

    معامله گرهای موفق کسانی هستند که خود را از فاز آموزش و یادگیری به فاز معامله گر بودن موفق تغییر داده اند و پیشرفت کرده اند . هر فاز با فاز دیگه فرق داره و تغییر از فاز یادگیری به فاز معامله گر بودن پروسه ای زمان بر است .

    خیلی از معامله گر ها سالها تو فاز یادگیری و آموزش باقی میمونن و نمیدونن که برای معامله گر شدن چه چیزی کم دارن . اونا هر روز مقالات تکنیکال یا فاندامنتال یا استراتژی های جدید رو میخونن و دنبالشون هستن ، غافل از اینکه نمیدونن چه چیزی رو کم دارن . و شاید استراتژی که همین الان باهاش کار میکنن ممکنه برای موفقیتشون کافی باشه


    فاز اول : یادگیری معامله کردن

    یادگیری آموزش های ابتدایی ، دانش و فهم . پروسه تمرین بک تست (backtest) و (paper trading ) . معامله کردن با سایز های کوچک در اکانت واقعی . توسعه بخشی نظم ، کار کردن و معامله کردن از روی یک دانش مستقیم ( شاید یک استراتژی که از یک کورس آموزشی یادگرفته اید ). تمرکز بر روی مهارت های ابتدایی معامله کردن ( استفاده از ابزارهای معامله گری و یا نحوه محاسبه حجم ورودی و ... ) . اجرای هوشیارانه مهارت ها ( حرکت از بی کفایتی به صلاحیت دار بودن ) . در این فاز ممکنه هنوز درباره سختی و چالش به دست آوردن موفقیت تو این زمینه کمی ساده لوح باشید . مستعد شدن به اعتماد به نفس بیش از اندازه بر اساس موفقیت های زود هنگام در بازار

    فاز دوم : معامله گر شدن

    شروع کردن به شخصی سازی استایل و استراتژی خود . توسعه مستمر مهارت ها و دانش و فهم از بازار . تمرکز بر روی به دست آوردن و توسعه دادن صلاحیت خود در معامله گری . در این فاز بعضی از مهارت ها به مهارت های ناخودآگاه ما تبدیل شده اند ( از طریق تمرین و ممارست ) . احتمالا معامله گر در این فاز چندین باز با دراودان ها و ضررها مواجه شده است که اینها باعث تست شدن میزان تعهد و باور به خود و انعطاف پذیری او برای خود شده اند . اطلاع پیدا کردن از اهمیت روانشناسی فردی و کارایی آن در امر معامله گری

    فاز سوم : معامله گر ( حرفه ای )

    . دارای توانایی و مهارت برای توسعه و اجرای استراتژی و لبه خود در بازار است . دارای توانایی ها ، مهارت ها و نقاط قوت و همپنین ریسک منطقی و مطلوب ، قدرت تصمیم گیری ، پردازش اطلاعات میباشد . دارای سطح گسترده ای از شایستگی ناخودآگاه است . هنوز بر روی بهبود مستمر خود و توسعه تخصص و تسلط خود بر روی تجارتش متمرکز است . انعطاف پذیر و سازگار با تغییرات بازار و شرایط شخصی و زندگی خصوصی اش است . ممکن است قادر و مایل به آموزش معامله گرهای ابتدایی تر باشد . با تجربه و رنج دیده بازار است . به طور کلی به اهمیت روانشناسی در به دست آوردن موفقیت و کارایی مستمر در امر معامله گری آگاه است . کمتر بر روی سود و ضررها و بیشتر بر روی اجرای استراتژی خودش متمرکز است


    سوال : الان به نظرتان در کدام یک از این سه فاز قرار دارین ؟ چه دلیلی میتونین برای اون بیارین ؟ ( لطفا بدون هیچ تعصب و از روی واقع بینی پاسخ خودتون رو بدین )

    فقط زمان مشخص میکند که آیا معامله گر موفقی خواهید شد یا خیر . تجربه یک فاکتور بسیار مهم پشت معامله گران موفق است و تجربه به طور خالص از زمان به دست می آید . چه اتفاقی در این دوره افتاده است که اینقدر برای معامله گری موفق نیاز است ؟

    . آموزش از اشتباهات خود . بالا بردن سطح دانش ، مهارت و فهم از بازار . بالا رفتن فهم از توانایی ها و ضعف های خود معامله گر . تشخیص صحیح الگوها . تجربه کردن شرایط مختلف بازار . درست شدن رفتار ها و پاسخ های معامله گر به بازار



    1.jpg

    نظر


    • #3
      a
      ویرایش توسط hesameDin : https://www.traderha.com/member/30455-hesamedin در ساعت 02-19-2019, 07:48 PM

      نظر


      • #4
        عالی امیدوارم مطالب یه جا تو یه فایل هم جمع شند که در اخر چیز خوبی از اب دربیاد

        نظر

        پردازش ...
        X