اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

بیت کوین چیست؟ آشنایی با سردسته ارزهای دیجیتال!

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • بیت کوین چیست؟ آشنایی با سردسته ارزهای دیجیتال!


    بیت کوین چیست؟ این جزو اولین سوالاتی است که برای افراد تازه‌وارد ارز دیجیتال پیش می‌آید. سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال یک روش بسیار محبوب در میان سرمایه‌گذاران است. ارز دیجیتال معادل فارسی آن رمزارز می‌باشد و در حال حاضر ارزهای دیجیتال را می‌توان جایگزین ارزهای رایج دانست. اولین رمزارز معرفی شده به بازار بیت کوین می‌باشد که رشد بسیاری داشته است و بعد از رشد فراوان این رمزارز، ارزهای دیجیتال متعددی به بازار معرفی شد. درحال حاضر ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و هرکدام از این ارزهای دیجیتال کاربرد خاصی دارند. ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مورد استقبال بسیاری از افراد جهان قرار گرفته است.
    بیت کوین چیست؟

    بیت کوین چیست؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. تعریف‌های مختلفی از بیت کوین وجود دارد، اما همه این تعریف‌ها درست نمی‌باشد. بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین و یک سیستم مالی موازی محسوب می‌شود . بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده به بازار می‌باشد و مانند پول رایج کشورها می‌باشد. کارکرد اصلی بیت کوین انجام تبادلات مالی بین افراد می‌باشد که مانند دلار آمریکا است.

    بین بیت کوین و دلار آمریکا تفاوت زیادی وجود دارد. مهم‌ترین این تفاوت‌ها این می‌باشد که بیت کوین توسط دولت‌ها و نهادهای مالی ایجاد نشده است و دارای پشتوانه خاصی نمی‌باشد. بیت کوین توسط یک الگوریتم ریاضی در شبکه بلاک‌چین تولید می‌شود. وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش‌های این ارز دیجیتال بر عهده دستگاه‌های محاسباتی می‌باشد که وظیفه تولید این ارز دیجیتال را بر عهده دارند.

    الگوریتم موجود در بیت کوین براساس علم رمزنگاری شده می‌باشد که امنیت شبکه را فراهم می‌کند و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. بیت کوین معاملات خود را به صورت نیمه ناشناس انجام می‌دهد و همه کاربران به جزئیات اطلاعات تراکنش‌ها دسترسی کامل دارند.

    بیت کوین اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاماتو به بازار معرفی شد و در سال ۲۰۰۹ استخراج سکه‌های آن آغاز شد. بیت کوین براساس الگوریتم اثبات کار در شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند و ماینرها به استخراج این ارز گرانبها می‌پردازند. در طول زمان بیت کوین شاهد رشد فراوانی بوده است و اکنون به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود. بیت کوین با نماد اختصاری btc درحال فعالیت می‌باشد و با ارزش حدود ۳۶۶.۴۴ میلیارد دلار در رتبه یک بازار قرار دارد. سهم بیت کوین از کل بازار حدود ۳۸ درصد می‌باشد.

    حال که متوجه شدید، بیت کوین چیست، مهم است که کمی در مورد تاریخچه آن هم بدانید. تاریخچه بیت کوین چیست؟

    قبل از ظهور ارزهای دیجیتال و معرفی آن به بازارهای مالی ارزش پول هر کشور با توجه به ذخایر طلای آن مشخص می‌شد، در نتیجه هر کشوری که ذخایر طلای بیشتری داشت ثروتمند‌تر محسوب می‌شد. در حال حاضر میزان ذخایر طلا معیاری برای ثروتمند‌ بودن یک کشور محسوب نمی‌شود و در حال حاضر ارزش پول کشورها بر اساس توان اقتصادی و سیاسی آن‌ها مشخص می‌شود. بر اساس توان اقتصادی بحران‌های اقتصادی تاثیر زیادی بر ارزش پول هر کشور دارند. اگر نگاهی به تاریخچه بیت کوین بیاندازید متوجه می‌شوید این ارز دیجیتال بعد از بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی شد، این بحران اقتصادی یکی از عمیق‌ترین بحران‌های اقتصادی آمریکا در جهان بود و این ارز به ظهور خود در عرصه اقتصاد باعث شد ارزش پول را حفظ و حتی افزایش دهد.
    بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ بلاک‌چین چیست؟

    بسیاری از افراد همواره در عملکرد بیت کوین ابهاماتی دارند و با این ارز دیجیتال به خوبی آشنا نشده‌اند. در واقع بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از یک کلید عمومی رمزنگاری شده استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه همتا به همتا می‌باشد که با الگوریتم اثبات کار تراکنش‌های خود را انجام می‌دهد. در شبکه‌های همتا به همتا واسطه از معاملات حذف می‌شود و بیت کوین به راحتی از طریق یک آدرس به آدرس دیگر انتقال پیدا می‌کند و به ازای انتقالات مالی از کاربران به صورت درصدی کارمزد دریافت می‌شود.

    بیت کوین یک پول دیجیتال است که ماهیت فیزیکی ندارد و به همین دلیل معاملات راحتی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. بیت کوین دارای تراکنش‌های بسیار دقیق و ثبت شده می‌باشد و این ثبت تراکنش‌ها در شبکه باعث می‌شود که مشکل دوباره خرج کردن پول به وجود نیاید. هر تراکنشی که در شبکه بیت کوین صورت می‌گیرد به کل اعضای شبکه اعلام می‌شود تا بیت کوین‌های موجود دو بار خرج نشوند، معاملات توسط نودهای شبکه تایید می‌شوند و پس از تایید تمامی اطلاعات تراکنش‌ها در بلاک‌های بلاک‌چین ذخیره می‌شود.

    تراکنش‌های بیت کوین توسط دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بالا ثبت می‌شود که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. با استفاده از الگوریتم اثبات کار شبکه یک بستر امن و قابل اعتماد را برای معامله ایجاد می‌کند که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

    همانطور که در تعریف بیت کوین چیست گفته شد، این ارز دیجیتال از بستر بلاک‌چین استفاده می‌کند و امنیت شبکه و معاملات توسط این بستر برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، در واقع شبکه بلاک‌چین یک بستر بسیار گسترده می‌باشد برای تبادل ارزهای دیجیتال و ترکیبی از صدها بلاک‌ است. بلاک‌های مختلف توسط هش به یکدیگر متصل شده‌اند. بلاک‌چین را می‌توان مانند یک دفتر کل تصور کرد که تمام مبادلات انجام شده مربوط به ارزهای دیجیتال به صورت تغییرناپذیز در آن ثبت می‌شود.

    ماینر‌ها با استفاده از دستگاه استخراج و با بررسی تمام اطلاعات مربوط به یک معامله و تایید آن‌ها باعث ثبت شدن معاملات در بلاک‌چین می‌شوند. ماینرها اطلاعات معامله‌ها را صحت سنجی می‌کند. پس از اینکه تعداد معاملات ثبت شده در هر بلاک به مقدار مشخصی رسید یک بلاک جدید در شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌شود، هر ماینری که بتواند زودتر به مقدار مورد نظر برای ایجاد بلاک جدید برسد مقدار مشخصی دستمزد به دلیل ایجاد بلاک جدید دریافت می‌کند.

    تراکنش‌های بیت کوین چگونه است؟

    تراکنش بیت کوین به معنی انتقال آن از یک آدرس به آدرس دیگر می‌باشد که بر روی شبکه بلاک‌چین صورت می‌گیرد. یک تراکنش زمانی صورت می‌گیرد که فروشنده مقداری از بیت کوین خود را به آدرس خریدار انتقال دهد. در سیستم‌های مالی سنتی، هر تراکنش پول از یک حساب برداشت می‌شود و به حساب دیگری انتقال پیدا می‌کند. در شبکه بلاک‌چین بیت کوین حساب‌های مالی وجود ندارند و شبکه از مدل خروجی‌های خرج نشده تراکنش یا utxo استفاده می‌کند. ب

    یت کوین با استفاده از این روش تراکنش توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است چرا که این مدل تراکنش‌ها نسبت به سیستم‌های مالی سنتی‌ که به اشخاص ثالث متکی هستند، شفاف‌تر، کارآمدتر و قابل حسابرسی می‌باشند. Xuto خروجی یک تراکنش بیت کوین محسوب می‌شود. این خر‌وجی‌ها تا زمانی که به عنوان ورودی تراکنش بعدی استفاده شوند به عنوان یک خروجی خرج نشده تراکنش محسوب می‌شوند.

    نودهای شبکه بیت کوین مسول ثبت تراکنش‌ها هستند و برای مشخص کردن اینکه کدام کوین‌ها واقعی هستند و چه کسانی می‌توانند آن‌ها را خرج کنند، مجموعه uxto بررسی می‌کنند و به تایید تراکنش‌ها می‌پردازند. این مدل تراکنش بیت کوین باعث می‌شود مشکل دوبار خرج کردن حل شود. در تراکنش‌های بیت کوین شما به کلید خصوصی و کلید عمومی نیاز دارید که کیف پول انتخابی شما این کلیدها را در دسترس شما قرار می‌دهد. تراکنش‌های بیت کوین به صورت همتا به همتا صورت می‌گیرد و واسطه در معاملات حذف می‌شود.

    کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به صورت تفاوت بین مقدار بیت کوین ارسال شده و دریافتی محاسبه می‌شود. هزینه کارمزد تراکنش‌های بیت کوین براساس حجم داده‌های تراکنش‌ها و تراکم شبکه محاسبه می‌شود. هر بلاک در شبکه بیت کوین دارای فضای ۴ مگابایتی برای ذخیره سازی داده در اختیار دارد، در صورتی که تعداد تراکنش‌های صورت گرفته فضای بیشتری نیاز داشته باشد یک بلاک جدید ایجاد می‌شود به همین دلیل برای تراکنش‌های بزرگ‌تر اغلب براساس هر بایت کارمزد دریافت می‌شود.

    بیت کوین و انتقال دارایی از این طریق بسیار منحصر به فرد می‌باشد و معامله از این طریق نیاز به زمان زیادی ندارد و در کوتاه مدت صورت می‌گیرد. به طور کلی میانگین زمان تایید تراکنش‌های بیت کوین یا وضعیت تراکنش بیت کوین تحت تاثیر عواملی مانند کل فعالیت شبکه، نرخ هش و کارمزد تراکنش می‌باشد. در شبکه بیت کوین، میانگین زمان تایید برای انجام پرداخت تقریبا ۱۰ دقیقه می‌باشد و این زمان به نسبت مقدار زمانی که توسط حساب‌های بانکی برای معاملات استفاده می‌کنید بسیار کم می‌باشد. برای افزایش سرعت تایید تراکنش‌های ارسالی در کنار بالا بردن نرخ کارمزد می‌توانید تراکنش‌های خود را در ساعاتی انجام دهید که شبکه خلوت‌‌تر می‌باشد.



پردازش ...
X