اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل بنیادی چیست ؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل بنیادی چیست ؟

    تحلیل بنیادی یا Fundamental analysis یکی از روش‌های تحلیل بازار سرمایه و پیش بینی قیمت هاست. تحلیل بنیادی، روشی برای آنالیز کردن سهام یا اوراق بهادار به‌ واسطه محاسبه ارزش ذاتی آن است. این تحلیل، بامطالعه تمامی موارد تأثیرگذار بر ارزش نظیر وضعیت مالی، وضعیت عملکرد، وضعیت صنعت و شرایط اقتصادی کلان انجام می‌شود. هدف اصلی چنین تحلیل‌هایی، کشف ارزش خاصی است که بتوان آن را با قیمت فعلی مقایسه کرد. درنتیجه مقایسه یک سرمایه‌گذار بتواند برای خرید یا فروش سهم و اوراق بهادار تصمیم‌گیری کند. اگر ارزش (Value) پایین‌تر از قیمت (Price) فعلی باشد، گفته می‌شود قیمت سهام افزایش‌یافته است و دارای حباب مثبت است. در این زمان سرمایه‌گذار می‌تواند تصمیم به فروش سهم بگیرد.


    از طرف دیگر اگر ارزش (value) بیشتر از قیمت (Price) فعلی باشد، سهام به‌عنوان سهام ارزنده و سودآور شناخته می‌شود که مبنای خرید سهم است. هنگامی‌که بازار این شکاف را درک کند و با افزایش قیمت سهم، آن را تنظیم کند، سرمایه‌گذار به هدف خودش که به دست آوردن سود بوده است، می‌رسد. هدف تحلیل بنیادی سهام در بورس همین است.
    تحلیل بنیادی شامل چه عواملی است ؟

    اما تحلیل بنیادی یک شرکت شامل تحلیل گزارش‌های مالی و سلامت عملکرد شرکت، وضعیت سودآوری، مدیریت و امتیازات رقابتی، رقبا و بازارهای مربوطه‌ است. هنگامیکه این تحلیل در بازارهای فیوچر و فارکس به کار می‌رود، تمرکز اصلی بر شرایط اقتصادی، نرخ بهره، تولید، سودآوری و مدیریت است.
    مقدمه تحلیل بنیادی

    در تحلیل سهام، یک تحلیلگر بنیادی با در نظر گرفتن عواملی مانند درآمد شرکت، عواید کوتاه‌مدت، حاشیه سود، رشد آینده تحلیل را انجام می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، وضعیت مالی یک شرکت مدنظر است. اگر سرمایه‌گذار علاقه‌مند به اوراق قرضه (اوراق مشارکت) باشد، تحلیل‌ها به‌واسطه مطالعه نرخ سود، اطلاعات مربوط به اوراق قرضه، تعدیلات احتمالی در نرخ اعتبار اوراق و شرایط کلان اقتصادی انجام می‌شوند. شاید یکی از موفق‌ترین تحلیلگران بنیادی تاریخ، وارن بافت است که در اوراکل اوماها، به دلیل استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، تبدیل به یک میلیاردر شده است
    آموزش تحلیل بنیادی، راز موفقیت سرمایه گذاران باهوش

    ما در آکادمی پارسیان بورس با فعالیت چند ساله در بورس و آموزش آن به سرمایه گذاران جدید، علت ضعف افراد را در درک درست از خرید، دلیل نگه داری سهام و چرایی فروش را متوجه شده ایم. اکثر سرمایه گذارهای جدید به خاطر عدم یادگیری و آموزش تحلیل بنیادی، با صحبت های دیگران و یا تحلیل های تکنیکال ضعیف وارد بورس می شوند و با کوچک ترین تغییری دچار یک رفتار احساسی می شوند که به ضرر آن ها تمام می شود.

    با استفاده از آموزش تحلیل بنیادی ، آکادمی پارسیان بورس شما را به صورت کاربردی و گام به گام با تحلیل بنیادی آشنا خواهیم کرد. شما خودتان به تنهایی می توانید سهم های ارزنده بازار را پیدا کنید، EPS شرکت ها را تخمین بزنید، یاد خواهید گرفت چطور شرکت ها را ارزش گذاری کنید و با استفاده از همه این ها می توانید ارزش ذاتی یک شرکت را پیش بینی کنید.
    انواع عواملی که در تحلیل بنیادی بورس بررسی می شود

    عوامل کمی (quantitative)

    شامل مشخصه هایی است که قابل اندازه گیری با اعداد باشند. عوامل کیفی (qualitative)

    شامل مواردی است که به طور محسوس مشاهده نمی شوند.
    به طور مثال: نام اعضای شرکت، نام تجاری، مشتریان و حق امتیاز ها.
    ارزش واقعی سازمان یا شرکت‌

    ارزش واقعی به معنای اوراق بهادار سازمان با توجه به تمام جنبه های کمی و کیفی آن است. مجموع ارزش های فعلی سازمان شامل جریانات نقدی و مطالبات و … است.

    با توجه به عوامل مجهول شامل:
    • اطمینان نداشتن به تخمین صحیح از ارزش واقعی و ذاتی
    • اطلاع نداشتن از زمانی که قیمت بازار به میزان ذاتی خود می رسد.

    که در تحلیل بنیادی وجود دارد، قیمت بازار در بلند مدت به ارزش واقعی خود خواهد رسید.
    یکی از روش های موفقیت و سرمایه گذاری صحیح، تحلیل و بررسی دقیق صورت های مالی می باشد که باید تمام اجزا و چگونگی تفسیر آن ها را به خوبی بدانید.
    کاربرد تحلیل بنیادی

    از جمله مهم ترین کاربرد های مهم آموزش تحلیل بنیادی بورس تمرکز این روش روی قیمت ها و ارزش سهام است.
    قیمت سهام به معنای میزان مبلغی که روی تابلو های بورس نمایش داده می شود و طبق این مبالغ معاملات انجام می شود.
    ارزش سهام به همان درک از تحلیل بنیادی گفته می شود که دلیلی بر قدرت روش تحلیل بنیادی بورس است.

    به طور مثال ممکن است قیمت سهامی روی تابلوی معاملات حدود ۵۰۰ تومان نمایش داده شود. اما پس از محاسبه با روش تحلیل بنیادی، ارزش این سهم ۸۰۰ تومان گزارش داده شود. بررسی و تحلیل ارزش سهام مهم ترین بخش خرید و فروش در بازار بورس است.

    آموزش تحلیل بنیادی بورس، یک فرایند ارزشمند می باشد که مراحل مختلفی دارد و تحلیل گران بازار بورس باید تمام این مراحل را برای دسترسی به ارزش سهم آینده بورس به خوبی اجرا کنند. برخی از مهم ترین موارد را بررسی می کنیم:
    • تحلیل و بررسی دقیق مبلغ فروش سازمان
    • بررسی میزان تولیدات
    • برآورد میزان سود سازمان
    • مقایسه بین دو عامل مهم ارزش و قیمت سهام
    • تحلیل بازار های جهانی
    • تحلیل بازار های ملی
    • تحلیل بازار های صنعت

    البته موارد دیگری هم برای دستیابی به ارزش واقعی سهم وجود دارندکه در کلاس های آموزش تحلیل بنیادی بورس بیشتر و حرفه ای تر با این موارد آشنا می شوید.

    آکادمی پارسیان بورس با برگزاری دوره های مبتدی تا حرفه ای در زمینه تحلیل تابلو های معاملاتی و انواع روش های کسب سود از طریق بورس شما را تا دریافت بهترین سطح دانش همراهی می کند، در صورت علاقمندی می توانید برای اطلاع از دوره ها به اینجا مراجعه کنید.


پردازش ...
X