اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل 02 جولای 2012 از آکادمی dgcx

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل 02 جولای 2012 از آکادمی dgcx



    کامادتی ها (کالاها)
    • معاملات هج فاند خرید در روند صعودی قرار گرفت است.
    • بازار انرژی: معامله گران انتظار افزایش قیمت نفت را دارند.
    • پس از افزایش قیمت نفت به بالاترین نرخها از 2009 ، با احتمال شروع حرکت اصلاحی، موجب کاهش قیمت گردید.
    • کاهش قیمت مس به دلیل افزایش موجودی انبارها و نگرانی از وضعیت مالی و اعتباری اروپا
    • کاهش قیمت طلا و نقره به دلیل تقویت دلار آمریکا و انتظار برای اعلام آمارهای اقتصادی اروپا
    • شروع گسترده تحریمهای نفتی علیه ایران که بزرگترین نوع تحریم ها پس از لیبی برای یک عضو اوپک محسوب می شود.
    • الجزایر می گوید احتمال تشکیل اجلاس اوپک به دلیل افت قیمت نفت وجود دارد.




    بازار ارز
    • کسری حساب جاری هند به 4.2% از GDP رسید، سال گذشته این میزان 2.7% بوده است.
    • INR (روپیه هند) در ماه ژوئن 2.1% افزایش قیمت داشت.
    • تقویت یورو پس از اجلاس سران اروپا به دلیل افزایش ریسک پذیری و تضعیف دلار
    • دلار کانادا در ماه ژوئن به دلیل افزایش خوشبینی به بهبود شرایط بحران اروپا تقویت شده است.



    شاخصهای سهام


    DJIA 12880.09 0 EUR 1.2626 -0 DGCXINR1M 178.76 -0.99 NSE 1M 55.86 -0.24
    NASDAQ 2935.05 0 GBP 1.5664 -0 DGCXINR2M 177.94 -0.87 NSE 2M 56.15 -0.22
    FTSE 5571.15 0 JPY 79.76 -0.03 INR-Spot 55.73 0.09 MCX 1M 55.86 -0.25
    NIKKEI 9023.68 16.9 GOLD 1593.51 -3.94 NDF1M 56.07 0.35 MCX2M 56.12 -0.24
    HANG-S 19441.46 0 SILVER 27.3525 -0.14 NDF2M 56.42 0.32 BRENT 1M 96.16 -1.64
    NIFTY 5278.4 -0.5 3MCU 7642 -43 SENSEX 17413.22 -16.76 WTI 1M 83.85 -1.11

    تحلیل بازار

    روپیه هند
    پس از توافق اعضای اتحادیه اروپا برای مقابله با گسترش بحران مالی و اعتباری و افزایش تقاضا برای ارزهای پربازده، روپیه هند (INR) تقویت شد. شاخص سهام آسیا (MSCI) نیز پس از تصمیم سران اروپا در نشست 29 ژوئن بروکسل برای افزایش کمکهای اعتباری به بانکهای اسپانیایی و کمکهای مالی به ایتالیا، تقویت شده است. امروز صبح ، به رغم انتشار آمارهای اقتصادی هند که مشخص گردید، میزان کسری حساب جاری از رقم 2.7% (از تولید ناخالص داخلی) سال گذشته به 4.2% افزایش یافته است، روپیه تغییر چندانی نکرد. انتظار می رود در کوتاه مدت نوسانات روپیه تحت تاثیر شرایط اقتصاد جهانی باشد. هم اکنون قیمت برابری روپیه در برابر دلار آمریکا از 55.6375 به 55.6425 رسیده است. INR در ماه ژوئن به میزان 2.1% افزایش قیمت داشته است.

    طلا
    قیمت طلا کاهش یافته و به زیر 1600 دلار/اونس رسیده است؛ این کاهش پس از صعود اخیر قیمت و نیز شروع حرکت اصلاحی دلار آمریکا در برابر یورو صورت می گیرد. نقره و پلاتونیم نیز کاهش تضعیف شده اند. قیمت لحظه ای طلا نیز با 0.5% کاهش به 1589.22 فرود آمده و در معاملات بازار آسیا قیمت پس از 2.9% صعود در 29 ژوئن به 1593.63 رسید. پس از توافق سران اروپا برای کمک اعتباری به بانکهای اسپانیا و افزایش کمکهای مالی به ایتالیا و نیز تصویب بوجه 120 میلیارد یورویی برای گسترش رشد اقتصادی اروپا، کامادتها تقویت شده اند. این هفته احتمال دارد بانک مرکزی اروپا (ECB) اقدام به کاهش نرخ بهره نماید و انتظار می رود آمارهای اقتصادی (نرخ بیکاری) نیز در ماه مه به رکورد جدیدی برسد. رشد بخش تولیدی چین کاهش یافته است ( این میزان به پایین ترین سطح هفت ماه گذشته رسیده و معامله گران نسبت به بهبود شرایط چندان مطمئن نیستند).


    • معاملات بازار ارز



    تقویت یورو پس از اجلاس سران اروپا و افزایش ریسک پذیری در بازار
    پس از حصول توافق میان سران اروپا برای کمک به بانکهای اروپایی و افزایش خوشبینی برای مهار بحران مالی و اعتباری، یورو در برابر دلار آمریکا تقویت شده است. دلار آمریکا نیز در واکنش به برنامه های جدید اروپاییان برای تقویت بخش مالی و اعتباری بانکهای اسپانیا و کاهش نگرانی از گسترش بحران، در برابر ارزهای اصلی و همتای خود تضعیف شد.
    خوشبینی از بهبود شرایط در اروپا به تقویت دلار کانادا انجامید.

    با انتشار اخبار مثبت و امیدوار کننده در خصوص بهبود شرایط مالی و اعتباری در اروپا و در نتیجه، افزایش ریسک پذیری، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا تقویت شده است. پس از توافق سران اروپا برای کمک مالی به بانکهای اسپانیا، دلار کانادا به بالاترین نرخ خود از ماه نوامبر گذشته رسید. شاخصهای سهام نیز تقویت شده و نوسانات قیمت نیز به پایین ترین سطح خود از ماه ژانویه رسیده است. آمارهای اقتصادی نشان می دهد، در ماه ژوئن تعداد فرصتهای شغلی در کانادا بیش از پیش بینی ها، افزایش یافته است.

    • مس

    افزایش موجودی انبارها و خوشبینی از برنامه های اقتصادی اروپا موجب کاهش قیمت مس شده است
    در واکنش به توافق سران اروپا برای کمک به شرایط بحران مالی و اعتباری در این قاره، قیمت مس در بازار لندن کاهش یافت. در در بازار لندن، قیمت مس برای تحول سه ماهه با 0.9% کاهش به 7,614.75 دلار آمریکا رسید و این درحالی است که در 29 ژوئن، قیمت 4.1% افزایش داشت که بالاترین میزان طی هفت ماه گذشته محسوب می شود. در بازار Comex نیویورک و در معاملات آتی مس، قیمت برای تحویل در ماه سپتامبر با 0.9% کاهش به 3.466 دلار/واحد پوند رسید.

    • نفت

    کاهش قیمت نفت پس از صعود به بالاترین نرخهای 2009
    در بازار نیوریوک، قیمت قراردادهای نفتی از بالاترین میزان سه سال گذشته کاهش یافت زیرا معامله گران برای حفظ سود خود اقدام به فروش قراردادهای آتی در بالاترین نرخهای کرده اند. این در حالی است که قرار است آمارهای اقتصادی اروپا منتشر شود و احتمال افزایش نگرانی ها از وضعیت اقتصادی وجود دارد. معاملات آتی قیمت نفت پس از 9.4% صعود در 29 ژوئن به میزان 1.5% افت قیمت یافته است. در اروپا آمارهای بخش اشتغال منتشر خواهد شد که انتظار می رود در ماه ماه تعداد فرصتهای شغلی از دست رفته به 11.1% برسد. این میزان درماه قبل آن 11% بوده است.

    الجزایر از احتمال تشکیل نشست اوپک خبر داد
    وزیر نفت الجزایر می گوید، در صورت ادامه کاهش قیمت نفت، اوپک نشست ویژه ای را برگزار خواهد کرد. این در حالی است که ایران نیز پیشتر تقاضای تشکیل نشست اضطراری داده بود.

    تحریم های نفتی اروپا علیه ایران
    تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران از روز گذشته به طور کامل اعمال شد که البته برخی از قراردادها و بیمه*ها از آن مستثنی است. اعلام این تحریم ها که برای افزایش فشار به توقف برنامه های غنی سازی هسته ای صورت می گیرد، به افزایش قیمت نفت انجامید. کاهش میزان صادرات نفت ایران، بزرگترین اختلال در صادرات نفتی یکی از اعضای اوپک محسوب می شود.
پردازش ...
X