اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۷ ژوئن تا ۱ جولای ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۷ ژوئن تا ۱ جولای ۲۰۲۲

    EUR/USD: فقط یک هفته آرام
    • جفت‌ارز EUR/USD هفته گذشته روزهای کاملاً آرامی را سپری کرد. این جفت‌ارز به‌موازات نقطه پیوت ۱٫۰۵۰۰ حرکت کرد و حداکثر دامنه نوسان آن کمتر از ۱۴۰ نقطه بود (۱٫۰۶۰۵-۱٫۰۴۶۸) که اگر امروز به این نوسان نگاه کنیم کاملاً کوچک به نظر می‌رسد
    • در حقیقت درخواست رئیس‌جمهور جو بایدن از کنگره آمریکا، همراه با استثنای پیشنهاد شده برای ایجاد معافیت مالیاتی برای سوخت به مدت ۳ ماه، هیچ تأثیری بر شرایط اقتصادی نداشت. مالیات فدرال روی بنزین فقط ۱۸ سنت در هر گالن است که کمتر از ۴% قیمت آن می‌شود. پس در این دوره زمانی کوتاه، این اقدام هیچ اثری بر اقتصاد نخواهد داشت و اصلاً نمی‌تواند تورم را مهار کند.
    • «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در کنگره سخنرانی کرد اما هیچ نکته جدیدی نگفت. او فقط تایید کرد که علی‌رغم خطر رکود، سازمان تحت مدیریت او به مبارزه با تورم از طریق سیاست پولی انقباضی ادامه خواهد داد. «مایکل بومن» همکار پاول که عضو شورای حکام فدرال رزرو است هم این گفته‌ها را تایید کرد و اعلام کرد افزایش نرخ بهره کلیدی به میزان ۰.۷۵% در ماه جولای و حداقل ۰.۵۰% در چند جلسه بعدی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) نه‌تنها اقدام مناسبی است بلکه کاملاً ضروری است.
      هیچ شگفتی‌ای در گفته‌های این دو نفر وجود نداشت و بازارها مدت‌ها است که این اخبار را در قیمت‌ها لحاظ کرده‌اند. البته بازده اوراق ۱۰ساله آمریکا در این پس‌زمینه به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته رسید و از ۳.۵% به ۳% رسید. برعکس بازارهای سهام (S&P500، داوجونز و نزدک) همراه با سایر دارایی‌های ریسکی، کمی رشد کردند. این موضوع به دلیل عدم وقوع هیچ رویداد مهمی در جبهه اوکراین-روسیه و نزول مرتبط قیمت‌های منابع انرژی طبیعی، اتفاق افتاد. قیمت نفت حدود ۱۰ تا ۱۳% طی ۱۰ روز گذشته افت کرده است.
    • پنجشنبه ۲۳ ژوئن آمارهای اقتصاد کلان منتشر شدند اگرچه این اطلاعات در ابتدا باعث افزایش نوسان شدند اما نهایتاً جفت‌ارز EUR/USD مثل یک آونگ به نقطه تعادل خودش برگشت. دلیل این اتفاق این است که شاخص‌های فعالیت تجاری هم در اتحادیه اروپا و هم آمریکا به میزان قابل‌توجهی بدتر از انتظار بود. در منطقه یورو، شاخص فعالیت تجاری در بخش تولید، طبق پیش‌بینی‌ها باید از ۵۴٫۶ به ۵۴٫۰ افت می‌کرد اما در عمل تا ۵۲٫۰ نزول کرد. شاخص فعالیت تجاری در بخش خدمات هم به همین صورت بود: این شاخص از ۵۶٫۱ به ۵۲٫۸ افت کرد درحالی‌که انتظار می‌رفت به ۵۵٫۸ نقطه برسد. به همین دلیل شاخص ترکیبی مارکیت هم ۲٫۹ واحد افت کرد درحالی‌که انتظار می‌رفت ۰٫۶ نقطه افت کند، این شاخص از ۵۴٫۸ به ۵۱٫۹ نزول کرد (پیش‌بینی‌ها حاکی از ۵۴٫۲ بود).
      آمارهای آمریکا هم پس از آمارهای اروپا منتشر شدند و مشخص شد که آنها هم به همین اندازه ناامیدکننده هستند. شاخص فعالیت تجاری آمریکا از ۵۳٫۶ به ۵۱٫۲ نقطه افت کرده بود درحالی‌که پیش‌بینی‌ها حاکی از ۵۲٫۸ نقطه بود.
    • EUR/USD جلسه معاملاتی را در ۱٫۰۵۵۵ به پایان رساند. در زمان نوشتن این بررسی، یعنی شب ۲۴ ژوئن، آرای متخصصان به این صورت تقسیم شده است: ۳۵% طرف‌دار گاوها هستند، ۵۵% طرف‌دار خرس‌ها هستند و ۱۰% نمی‌توانند پیش‌بینی خاصی داشته باشند. اندیکاتورها در D1 کاملاً پرآشوب هستند. ۳۵% از اسیلاتورها به رنگ قرمز، ۲۵% به رنگ سبز و ۴۰% به رنگ خاکستری هستند. ۶۰% از اندیکاتورهای روند، قرمز هستند و ۴۰% به رنگ سبز هستند. نزدیک‌ترین مقاومت قوی در منطقه ۱٫۰۶۰۰ قرار دارد، اگر گاوها موفق شوند تلاش خواهند کرد تا از مقاومت ۱٫۰۶۴۰ عبور کنند و تا منطقه ۱٫۰۷۷۰-۱٫۰۷۵۰ بالا بروند، هدف بعدی ۱٫۰۸۰۰ است. به‌غیراز رسیدن به ۱٫۰۵۰۰، وظیفه شماره ۱ خرس‌ها عبور از حمایت حوالی ۱٫۰۴۷۰ و سپس رسیدن دوباره به کف ۱۳ می یعنی ۱٫۰۳۵۰ است. اگر آنها موفق شوند هجومی طوفانی به کف سال ۲۰۱۷ یعنی ۱٫۰۳۴۰ خواهند داشت و فقط حمایت ۲۰ سال قبل سر راهشان باقی می‌ماند.
    • دوشنبه ۲۷ ژوئن آمارهای بازار مصرف‌کننده آمریکا منتشر خواهند شد، داده‌های بازار مصرف‌کننده آلمان در ۲۹ و ۳۰ ژوئن منتشر خواهند شد و قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو (CPI) جمعه ۱ جولای منتشر خواهد شد. شاخص PMI بخش تولید آمریکا هم ۱ جولای منتشر خواهد شد. ضمناً اطلاعات GDP آمریکا (Q1) که ۲۹ ژوئن اعلام می‌شوند هم ارزش توجه دارند. یک سری کامل سخنرانی توسط «کریستین لاگرید» رئیس بانک مرکزی اروپا، برای این هفته برنامه‌ریزی‌شده است: او ۲۷، ۲۸ و ۲۹ ژوئن سخنرانی خواهد کرد. ضمناً «جروم پاول» در آن‌سوی اقیانوس چهارشنبه ۲۹ ژوئن فقط یک سخنرانی خواهد داشت.

    GBP/USD : به دنبال انگیزه‌ها
    • جفت‌ارز GBP/USD که دوره پنج‌روزه را در ۱٫۲۲۱۶ آغاز کرده بود، کارش را در ۱٫۲۲۸۰ به پایان رساند. و اگرچه در دوره ۱۳ تا ۱۷ ژوئن، دامنه حداکثر نوسان آن از ۴۷۰ نقطه فراتر رفت اما مقدار نوسان در هفته گذشته ۳ برابر کمتر از آن بود و فقط ۱۶۰ نقطه نوسان را ثبت کرد. این آرامش تا حد زیادی به دلیل عدم وقوع اتفاق مهمی در اقتصاد کلان ایجاد شد. البته این آرامش نشان می‌دهد که بازار نمی‌تواند تصمیم بگیرد که باید با پوند چه‌کار کند، و به دنبال انگیزه‌هایی است که بتواند پوند را در یک جهت خاص حرکت دهد.
    • برخی تحلیل‌گران عقیده دارند بی‌ثباتی سیاسی مانع تقویت پوند می‌شود. نخست‌وزیر بوریس جانسون در ماه ژوئن از رای عدم اعتماد مجلس، جان به در برد ولی چندین قانون‌گذار از حزب محافظه‌کار خودش هم علیه او رای دادند. ضمناً بعد از برگزاری انتخابات فرعی، حزب محافظه‌کار دو کرسی را در پارلمان انگلستان از دست داد.
    • از منظر اقتصاد ملی، فروش خرده‌فروشی در ماه می طبق اعلام «دفتر آمارهای ملی» ۰.۵% افت کرد. این مقدار کمی بهتر از انتظارات بازار بود، بازار پیش‌بینی نزول ۰.۷% را داشت. اما این اتفاق کمک زیادی به پوند نکرد زیرا افت سالانه این شاخص به ۹.۱% رسیده است که بیشترین مقدار ۴۰ساله است. سهم اصلی در رشد تورم به افزایش قیمت‌های سوخت و محصولات غذایی مربوط می‌شود.
    • برخی متخصصان عقیده دارند تورم در انگلستان همچنان رشد خواهد کرد و ممکن است در ماه نوامبر از ۱۱% فراتر برود. روشن است که این وضعیت باعث نارضایتی مردم می‌شود چون سطح درآمد را کاهش می‌دهد و پس‌انداز را کمتر می‌کند و قدرت خرید فعلی را تخریب می‌کند. بانک مرکزی انگلستان (BOE) برای مقابله با این وضعیت منفی، نرخ بهره کلیدی خودش را در ۱۶ ژوئن از ۱.۰۰% به ۱.۲۵% افزایش داد. پوند پس از آن ظرف فقط چند ساعت ۳۶۵ نقطه صعود کرد. اما آیا این رگولاتور درست مثل فدرال رزرو آمریکا، از لغزیدن اقتصاد به رکود می‌ترسد و هزینه وام‌گیری را دائماً افزایش می‌دهد؟ بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این باره تردید دارند.
    • در حال حاضر ۴۰ درصد از متخصصان عقیده دارند که جفت‌ارز GBP/USD در آینده نزدیک تلاش خواهد کرد تا دوباره مقاومت ۱.۲۴۰۰را تست کند، ولی ۲۵% از آنها منتظر تست حمایت‌های منطقه ۱٫۲۲۰۰-۱٫۲۱۷۰ هستند، ۳۵% تحلیل‌گران هم موضع خنثی اتخاذ کرده‌اند.
      توازن قوا در اندیکاتورهای روند در D1 به نفع قرمزها و ۷۵% به ۲۵% است. در اسیلاتورها چنین برتری روشنی دیده نمی‌شود: فقط ۴۵% از آنها افت را نشان می‌دهند، ۲۵% بیانگر صعود هستند و ۳۰% باقیمانده به سمت شرق هستند. حمایت‌های مهم در سطوح ۱٫۲۲۰۰-۱٫۲۱۷۰، سپس ۱٫۲۰۷۵ و ۱٫۲۰۴۰ قرار دارند. جای پیام محکم این جفت‌ارز در سطح مهم روانی ۱٫۲۰۰۰ قرار دارد پس از آن به کف ۱۴ ژوئن در ۱٫۱۹۳۲ می‌رسیم. اگر این جفت‌ارز رشد کند به مقاومت‌هایی در مناطق و نقاط زیر خواهد رسید: ۱٫۲۳۲۵-۱٫۲۳۰۰، ۱٫۲۴۳۰-۱٫۲۴۰۰، ۱٫۲۴۶۰ سپس اهدافی در منطقه ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۶۰۰ قرار می‌گیرند.
    • از رویدادهای اقتصاد کلان هفته آینده در انگلستان می‌توانیم به انتشار GDP این کشور برای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ در پنجشنبه ۳۰ ژوئن اشاره کنیم. سخنرانی «اندرو بیلی» رئیس بانک انگلستان که روز قبل یعنی چهارشنبه ۲۹ ژوئن انجام خواهد شد نیز مهم است. شاخص فعالیت تجاری (PMI) بخش تولید انگلستان در پایان هفته کاری، جمعه ۱ جولای، منتشر خواهد شد.

    USD/JPY: «سر» و «شانه» قابل‌مشاهده است. بعد چه می‌شود؟
    • در هفته گذشته، جفت‌ارز USD/JPY یک الگوی سر و شانه تکنیکال را خلق کرد این جفت‌ارز که از ۱۳۴٫۹۵ شروع کرده بود تا ارتفاع ۱۳۶٫۷۰ بالا رفت پس از آن یک رول‌بک به کف محلی ۱۳۴٫۲۵ داشت و کارش را در ۱۳۵٫۲۰ به پایان رساند.
      واگرایی بین سیاست‌های پولی بانک ژاپن و فدرال رزرو آمریکا کمک کرد تا این جفت‌ارز دوباره به سقف ۲۴ساله خودش برسد و چهارشنبه ۲۲ ژوئن تا ۱۳۶٫۷۰ صعود کرد. قبلاً بارها به این وضعیت اشاره کرده‌ایم. دلیل رول‌بک دوم احتمالاً نزول قیمت‌های جهانی سوخت‌های فسیلی در ماه ژوئن که اقتصاد کشور ژاپن به‌شدت به آن وابسته است در کنار افت بازده اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا بود.
    • تقریباً همه می‌دانند که همبستگی مستقیمی بین اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا و جفت‌ارز USD/JPY وجود دارد. اگر بازده این اوراق بهادار افت کند ین نسبت به دلار رشد می‌کند و این جفت‌ارز یک روند نزولی را شکل می‌دهد. این همان چیزی است که در نیمه دوم هفته مشاهده کردیم و بازده اوراق دولتی آمریکا تا ۳% افت کرد.
    • رویترز گزارش می‌کند که تورم مرکزی سالانه مصرف‌کننده در ماه می از هدف ۲% تعیین‌شدة بانک مرکزی برای دومین ماه متوالی فراتر رفته است. این وضعیت، سیگنالی از افزایش فشار روی اقتصاد شکننده ژاپن به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی مواد خام است.
      عده‌ای از متخصصان عقیده دارند پیش‌بینی بانک مرکزی ژاپن (BOJ) درباره ماهیت موقتی رشد قیمت‌ها نادرست است. به همین دلیل سیاست پولی «کاملاً کبوتری» این رگولاتور صحیح نیست. تحلیل‌گران می‌گویند افزایش قیمت سوخت و غذا که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد شده است در کنار تضعیف ین که هزینه واردات را بالا می‌برد می‌تواند تورم را در تقریباً کل سال بالاتر از هدف بانک ژاپن نگه دارد.
    • مسئولان ژاپنی این مشکل را انکار نمی‌کنند. دولت و بانک مرکزی ژاپن بیانیه مشترکی را در ۱۷ ژوئن منتشر کردند که می‌گفت آنها نگران افت شدید ین هستند. «سیجی کیهارا» معاون کابینه ژاپن گفت که تاثیر تورم بر احساس مصرف‌کنندگان را به‌دقت تحت‌نظر دارند. البته «ماسایوشی آمامیا» نایب‌رئیس بانک مرکزی ژاپن عقیده دارد اقتصاد ژاپن در حال کسب نیروی حرکتی مناسبی است و بانک مرکزی سیاست اعتبار پولی سهل‌گیرانه خودش را ادامه خواهد داد.
    • با درنظرگرفتن موارد فوق، پس‌زمینه بنیادی عمومی در USD/JPY همچنان به نفع گاوها است و نزول فعلی آن به‌عنوان اصلاح سقف‌های چندساله قبلی محسوب می‌شود که توسط قیمت‌های نفت پایین‌تر و افت بازده اوراق خزانه ایجاد شده است.
    • اکثر تحلیل‌گران (۵۰%) انتظار دارند که اصلاح حداقل تا سطح ۱۳۳٫۵۰-۱۳۳٫۰۰ ادامه پیدا کند. ۳۰% از متخصصان به این حقیقت رای می‌دهند که این جفت‌ارز دوباره تلاش خواهد کرد تا سقف جدیدی را ثبت کند و به بالای ۱۳۷٫۰۰ برود و ۲۰% عقیده دارند که این جفت‌ارز یک روند ساید وسیع‌تر را در پیش خواهد گرفت. تصویر اندیکاتورهای D1 با نظر متخصصان بسیار تفاوت دارد. ۸۵% از اسیلاتورها به رنگ سبز هستند (که ۱۰% از آنها در منطقه بیش‌خرید هستند)، ۱۵% باقیمانده هم موضع خنثی دارند. ۸۵% اندیکاتورهای روند به سمت شمال هستند و فقط ۱۵% به سمت جنوب هستند. نزدیک‌ترین حمایت در ۱۳۴٫۴۰ قرار دارد و پس از آن مناطق و نقاط ۱۳۴٫۰۰، ۱۳۳٫۵۰، ۱۳۳٫۰۰، ۱۳۲٫۳۰، ۱۳۱٫۵۰، ۱۳۰٫۳۰-۱۲۹٫۷۰، ۱۲۸٫۶۰ و ۱۲۸٫۰۰ قرار دارند. به‌غیراز شکستن مقاومت فوری در ۱۳۵٫۴۰ و سقف ۲۲ ژوئن در ۱۳۶٫۷۰، سایر اهداف گاوها را به‌سختی می‌توان تعیین کرد. اغلب اعداد رُند مثل ۱۳۷٫۰۰، ۱۴۰٫۰۰ و ۱۵۰٫۰۰ در پیش‌بینی‌ها ذکر می‌شوند. و اگر نرخ رشد جفت‌ارز مثل ۳ ماه گذشته باقی بماند می‌تواند در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر به منطقه ۱۵۰٫۰۰ برسد.
    • از وقایع مهم در تقویم هفته آینده می‌توانیم به جمعه ۱ جولای اشاره کنیم که شاخص‌های احساس تنکن (Q2) شرکت‌های تولیدی و غیرتولیدی بزرگ در ژاپن منتشر خواهند شد.

    ارزهای دیجیتال: پیش‌بینی رئیس‌جمهور السالوادور درباره BTC
    • ما نام بررسی گذشته‌مان را «حمام خون یا نبرد ۲۰۰۰۰ دلار» نام گذاشتیم. هفته گذشته، خون زیادی وجود نداشت اما نبرد برای ۲۰ هزار دلار مطابق انتظار اصلاً فروکش نکرد. کف هفته گذشته در ۱۷۵۹۷ دلار و سقف آن در ۲۱۶۶۷ دلار تثبیت شد و جفت‌ارز BTC/USD شنبه ۲۵ ژوئن به ۲۱۳۵۰ دلار رسید. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال ۰٫۹۶۰ تریلیون دلار است (یک هفته قبل ۰٫۸۹۵ تریلیون دلار بود). شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هنوز منطقه ترس شدید را ترک نکرده است و در حوالی ۱۱ نقطه از ۱۰۰ نقطه ممکن قرار گرفته است (هفته قبل ۷ نقطه بود).
    • حال و هوای کلی بازار کاملاً با ترس شدید همراه است. مردم دوباره در اینترنت از مرگ بیت‌کوین صحبت می‌کنند. بر اساس «گوگل ترندز» ، تعداد جستجوهای اینترنتی درباره این موضوع به سطح حداکثر خود رسیده است و به آمار دسامبر ۲۰۱۷ نزدیک شده است. حتماً مطلع هستید که در آن تاریخ، بیت‌کوین که به ۲۰۰۰۰ دلار نزدیک بود، پس از صعود جهتش را تغییر داد و به سمت پایین رفت و بیش از ۴۰% از ارزش خودش را ظرف چند روز از دست داد. تنها تفاوت اکنون با آن وضعیت طولانی‌مدت آن است که در سال ۲۰۱۷، بیت کوین از پایین به ۲۰۰۰۰ دلار نزدیک شد و اکنون از بالا به این سطح رسیده است. آن زمان بازار به دنبال سقف بود و اکنون به دنبال یک کف است. ضمناً طبق نظر چند اینفلوئنسر، اصلاً لازم نیست که این کف در این عدد خاص شکل بگیرد.
    • «پیتر شیف» ، رئیس «Euro Pacific Capital» که منتقد مشهور ارز دیجیتال است می‌گوید «تابه‌حال هیچ نشانه‌ای از تسلیم، که معمولاً کف بازار خرسی را شکل می‌دهد، دیده نمی‌شود». این حامی طلا عقیده دارد نقطه شاخص ۲۰۰۰۰ دلار همان «تله گاوی» خواهد بود که قبلاً در سطح ۳۰۰۰۰ دلار شکل گرفته بود. «هیچ چیزی به‌صورت خط مستقیم سقوط نمی‌کند، این یک ریزش منظم با حرکت کند است». اطلاع دارید که او در ماه می پیش‌بینی کرد که بیت کوین به ۸۰۰۰ دلار خواهد رسید. او اواسط ژوئن گفت که حداقل قیمت بیت کوین می‌تواند حتی پایین‌تر و به حدود ۵۰۰۰ دلار برسد.
    • رئیس «Euro Pacific Capital» عقیده دارد ریزش بازار ارز دیجیتال برای کلیت اقتصاد خوب است، «کوین اولیری» میزبان مشترک برنامه تلویزیون تجاری «Shark Tank» هم همین نظر را دارد. او عقیده دارد نباید از ورشکستگی شرکت‌های بزرگ در زمستان ارز دیجیتال ترسید. «این برای همه شرکت‌های دیگر خوب است چون از این قضیه درس‌هایی را می‌آموزند. فکر می‌کنم به‌زودی موجی از ورشکستگی‌ها را در بازار ارز دیجیتال شاهد باشیم. نمی‌دانم چه کسی ورشکست خواهد شد. کمی بعد می‌فهمیم که کسانی که پوزیشن با ریسک بالا برداشته‌اند ورشکست می‌شوند. اما به شما اطمینان می‌دهم که این وضعیت را قبلاً هم دیده‌ام. چنین شرکت‌هایی در گذشته هم نابود شدند و این خوب است».
      کانال ارز دیجیتال «InvestAnswers» هم ۳ کاتالیزور احتمالی را برای ریزش بیشتر بازار ذکر می‌کند. اگر «مایکل سیلور» مدیرعامل «مایکرواستراتژی» تصمیم بگیرد تا بیت‌کوین‌های ذخیره شرکت را بفروشد قیمت بیت کوین ممکن است حتی بیشتر از این افت کند. ضمناً ریزش بالقوه استیبل‌کوین تتر (USDT) و مشکلات هج‌فوند ارز دیجیتال «Three Arrows Capital» هم ممکن است در ریزش بیشتر بیت کوین سهم داشته باشد. طبق نظر «InvestAnswers» نباید فروش احتمالی دارایی‌های ارز دیجیتال از سوی تسلا را فراموش کنیم.
      «مایکرواستراتژی» در هفته گذشته ۱٫۲ میلیارد دلار زیان را به دلیل افت بیت کوین گزارش کرد. فقط ۲٫۴ میلیارد دلار از دارایی‌های صندوق «Three Arrows Capita» در مقایسه با ۱۸ میلیارد دلار قبلی آن باقی مانده است.
    • فقط سرمایه‌گذاران مشکلات بزرگی را تجربه نمی‌کنند بلکه ماینرها هم با مشکلات عظیمی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به دلیل افت قیمت بیت کوین و افزایش پیچیدگی محاسباتی، سود کلی ماینینگ اکنون ۶۵% کمتر از میانگین سال شده است. هم‌زمان کارایی Antminer S19 ASIC از Bitmain هم ۸۰% بدتر از سطح نوامبر ۲۰۲۱ است و مدل محبوب S9 هم سودآوری خودش را کاملاً از دست داده است. این وضعیت باعث شده است که شرکت‌های ماینینگ مجبور به فروش دارایی‌های بیت کوین خودش شوند تا بتوانند وام‌هایشان را پس بدهند و هزینه‌های عملیاتی فعلی‌شان را پوشش دهند و این باعث واردشدن فشار بیشتری به بازار می‌شود. تخمین زده می‌شود که آنها ۴۶۰۰۰ سکه ذخیره بیت کوین دارند (حدود ۹۲۰ میلیون دلار). درصورتی‌که این بیت‌کوین‌ها برای فروش عرضه شوند قیمت‌ها حتی بیشتر از این افت می‌کنند.
    • اخیراً تحلیل‌گری با نام مستعار «کاپو» ریزش بازار ارز دیجیتال در امسال را پیش‌بینی کرده بود و اکنون پیش‌بینی خودش را به‌روز کرده است. به عقیده او بیت کوین تا ۱۶۲۰۰ دلار و اتریوم تا ۷۵۰ دلار نزول می‌کند. «کاپو» عقیده دارد سرمایه‌گذاران خودشان را گول می‌زنند که یک رالی کوتاه‌مدت به معنای آن است که بیت کوین به کف چرخه خودش رسیده است: «این تله گاوی است. منابع مالی آلت‌کوین‌ها به بیت کوین جریان پیدا می‌کنند ولی سرانجام بیت‌کوین‌ها هم فروخته خواهد شد اما فقط کمی دیرتر. هنوز هیچ کفی وجود ندارد».
      «کوین سونسون» استراتژیست ارز دیجیتال دیگری است که می‌گوید بیت کوین این شانس را دارد تا در دامنه ۱۷۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار به کف برسد و پس از آن ممکن است یک رالی کوتاه‌مدت تا بالای ۳۰۰۰۰ دلار اتفاق بیفتد. هم‌زمان، اگرچه «سونسون» انتظار دارد که این رشد کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد اما هیچ الزامی نمی‌بیند که بازار گاوی جدیدی در آینده نزدیک شکل بگیرد: «غلبه بر مقاومت نزولی اصلی، مانع اصلی است و این فرایند ممکن است تا پایان سال زمان ببرد.» این استراتژیست عقیده دارد بیت کوین پس از شکستن مقاومت قُطری می‌تواند تا چند ماه در دامنه محدودی معامله شود و فقط در سال ۲۰۲۴ روند صعودی جدیدی را شروع کند.
    • علی‌رغم نرخ پایین فعلی بیت کوین، فعالان زیادی در صنعت ارز دیجیتال عقیده دارند که بیت کوین در آینده رشد می‌کند. مثلاً این باور وجود دارد که بیت کوین در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد. یکی از کسانی که حامی این خوش‌بینی است تحلیل‌گری به نام PlanB است که پیش‌بینی‌هایش را بر اساس مدل ذخیره-به-جریان (S2F) مطرح می‌کند. این مدل طی سه سال تا مارس ۲۰۲۲ خوب عمل کرد اما پس از آن شکست خورد. «آنتونی ساسانو» خالق «The Daily Gwei» و «ویتالیک بوترین» هم‌موسس اتریوم اخیراً از S2F انتقاد کرده‌اند و به PlanB توصیه کرده‌اند تا حسابش را حذف کند.
      این تحلیل‌گر خیلی خوددارانه به این انتقاد واکنش نشان داد. او گفت پس از ریزش، عده زیادی به دنبال یافتن مقصری خیالی برای قربانی کردن می‌گردند رهبران ارز دیجیتال هم همین‌طور هستند. سپس PlanB نموداری از پنج مدل پیش‌بینی قیمت BTC متفاوت را ارائه کرد. طبق این نمودار، دقیق‌ترین تصویر توسط تخمین‌هایی ارائه شده است که مبتنی بر پیچیدگی و هزینه ماینینگ بیت کوین هستند. مدل S2F در عوض یک دیدگاه بیش از حد خوش‌بینانه را ارائه می‌کند.
    • متخصص دیگری به نام «بنجامین کوئن» مدل تعیین کف بیت کوین خودش را پیشنهاد کرده است. او عقیده دارد مقدار کف را می‌توان بر اساس همبستگی بین تورم، شاخص سهام S&P500 و قیمت BTC به دست آورد. این تحلیل‌گر می‌گوید تا زمانی که تورم به اوج نرسد و معکوس نشود، شاخص S&P500 به کف دقیق خودش نمی‌رسد. بر همین اساس BTC نمی‌تواند به کف خودش برسد. «کوئن» نوشته است «اندیکاتورهای اقتصاد کلان در حال حاضر تیره و تاریک هستند. اگر به عقب به دهه ۱۹۷۰ برگردید، حرکت بسیار مشابهی را در جایی می‌بینید که S&P درست وقتی تورم به اولین قله‌اش رسیده است به کف رسید. در این نقطه S&P حدوداً ۵۰% نزول کرده است».
    • در پایان این بررسی، یک «مدل پیش‌بینی» دیگر را ارائه می‌کنیم که در بخش طنز هک زندگی ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. «نایبا بوکله» رئیس‌جمهور السالوادور شخصیت اصلی این بخش است او می‌گوید «توصیه می‌کنم از این به بعد به چارت‌ها نگاه نکنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. اگر روی BTC سرمایه‌گذاری کرده‌اید، سرمایه‌گذاری شما امن است و ارزش آن بعد از پایان بازار خرسی بی‌اندازه رشد خواهد کرد. مهم‌ترین چیز صبر است.». برای اطلاع شما باید اشاره کنیم که صندوق بیت کوین عمومی السالوادور BTC ۲۳۰۱ را با قیمت متوسط ۴۳۹۰۰ دلار خریده است. در حال حاضر آنها در ۵۵% ضرر هستند. اما طبق «مدل» مخصوص «نایبا بوکله» نباید به این موضوع «بی‌اهمیت» توجه کنید، مهم‌ترین چیز این است که بیشترین لذت را از زندگی‌تان ببرید!

    گروه تحلیلی NordFX

    https://nordfx.com/

    هشدار: این مطلب اصلاً توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx


پردازش ...
X