اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۰ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۰ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲

    EUR/USD - نتایج جلسه FOMC در فدرال رزرو
    • وقایع هفته گذشته با جمعه ۱۰ ژوئن مرتبط بودند، روزی که آمارهای تورم آمریکا منتشر شدند و مشخص شد که تورم به ۸.۶% رسیده است درحالی‌که قبلا انتظار می‌رفت، تورم ۸.۳% باشد. فعالان بازار که از این اطلاعات ناخوشایند مطلع شده بودند، احتمال افزایش نرخ بهره تا ۰.۷۵% به جای مقدار پیش‌بینی شده قبلی یعنی ۰.۵% را در محاسبات قیمت دلار خودشان وارد کردند. برخی افراد پرشور حتی از افزایش بهره ناگهانی ۱.۰% نرخ صحبت می‌کردند. در نهایت کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در جلسه اش در ۱۵ ژوئن، نرخ بهره کلیدی را تا ۱.۷۵% افزایش داد یعنی ۰.۷۵% نسبت به نرخ قبلی بالاتر برد.
      «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو عقیده دارد این تهاجمی ترین اقدام برای انقباض مالی از ۱۹۹۴ است. ضمناً بانک مرکزی آمریکا علیرغم خطر رکود قصد دارد این مسیر را باز هم ادامه دهد و در جلسه بعدی نرخ بهره را ۵۰ تا ۷۵ نقطه مبنای دیگر بالا ببرد.
    • بعد از جلسه FOMC ، تخمین‌های تورم سال ۲۰۲۲ بازنگری شدند و از ۳.۴% به ۵.۲% تغییر کردند و پیش‌بینی نرخ بهره کلیدی هم از ۱.۹% به ۳.۴% افزایش یافت. «جروم پاول» امیدوار است با توجه به قدرت بخش مصرف‌کننده و بازار کار آمریکا، این اقدامات باعث وارد شدن شوک به اقتصاد آمریکا نشود. البته علیرغم خوش بینی رئیس فد، نرخ رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ از ۲.۸% به ۱.۷% کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی نرخ بیکاری هم از ۳.۵% به ۳.۷% افزایش پیدا کرده است.
      به طور کلی نظرات «جروم پاول» درباره برنامه آینده فدرال رزرو تقریباً مبهم بودند و بازار دقیقا نفهمید که انقباض کمّی (QT) پولی چقدر شدید خواهد بود و احتمال افزایش نرخ وجوه فدرال تا ۴.۰% چقدر است. رئیس فد گفت« افزایش نرخ ۷۵ نقطه مبنا به نحو بی‌سابقه‌ای زیاد است» به همین دلیل فکر نمی‌کند « افزایش مشابهی در آینده به تعداد زیاد اتفاق بیفتد.»
    • در اثر این فعل‌وانفعالات، شاخص دلار DXY حتی تا تمام شدن جلسه FOMC هم صبر نکرد و در جریان این جلسه، به حداکثر خودش (۱۰۵٫۴۷) و جفت‌ارز EUR/USD به حداقل خودش (۱٫۰۳۵۸) رسید. دلیل تقویت سریع دلار در آغاز هفته فقط انتظارات مربوط به افزایش نرخ بی‌سابقه بهره آمریکا نبود بلکه آمارهای اقتصاد کلان ضعیف اروپا هم یکی از عوامل اثرگذار بود. نرخ افت تولید صنعتی در منطقه یورو شتاب گرفته و از ۰.۵% به ۲٫۰-% رسیده است، اگرچه انتظار می‌رفت که روند این افت به‌مرور کندتر شود. دلیل اصلی این وضعیت همچنان بحران انرژی است که به دلیل تحریم‌های ضد روسیه پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ایجاد شده است.
    • ظاهراً دلار پتانسیل صعودی خودش را در شب ۱۵ ژوئن کاملاً مصرف کرد و این باعث افزایش سریع EUR/USD در ۱۶ ژوئن تا ۱٫۰۶۰۰ شد. در روز پایانی هفته کاری، بعد از آنکه بانک مرکزی اروپا قول داد هزینه وام‌گیری بین کشورهای جنوبی منطقه یورو را محدود کند، روند این جفت‌ارز دوباره تغییر کرد. در نهایت این جفت‌ارز، قوس پایانی دوره پنج‌روزه را در منطقه ۱٫۰۵۰۰ و عدد ۱٫۰۴۹۵ به پایان رساند.
    • تحلیل‌گران زیادی عقیده دارند دلار و یورو در پایان سال (شاید حتی زودتر) به برابری ۱:1 خواهند رسید. نظر متخصصان در شب ۱۷ ژوئن به این صورت است: ۳۰% طرف‌دار گاوها و ۲۰% طرف‌دار خرس‌ها هستند و ۵۰% پیش‌بینی صریحی ندارند. اندیکاتورهای D1 هم سیگنال‌های کاملاً مبهمی را نمایش می‌دهند. ۱۰۰% اسیلاتورها به رنگ قرمز هستند ضمناً ۹۰% اندیکاتورهای روند قرمز و فقط ۱۰% سبز هستند. نزدیک‌ترین مقاومت قوی به جز ۱٫۰۵۰۰ در منطقه ۱٫۰۶۰۰ قرار گرفته است اگر گاوها موفق به شکستن آن شوند تلاش خواهند کرد تا از مقاومت ۱٫۰۶۴۰ هم عبور کنند و تا منطقه ۱٫۰۷۶۰-۱٫۰۷۵۰ صعود کنند، هدف بعدی ۱٫۰۸۰۰ است. هدف شماره یک خرس‌ها هم عبور از حمایت منطقه ۱٫۰۴۸۰-۱٫۰۴۶۰ و سپس رسیدن دوباره به کف ۱۳ می یعنی ۱٫۰۳۵۰ است. اگر آنها موفق شوند، حمله‌ای طوفانی به سمت کف سال ۲۰۱۷ یعنی ۱٫۰۳۴۰ خواهند کرد و پس از آن فقط حمایت ۲۰ سال قبل باقی می‌ماند.
    • از اتفاقات هفته آینده می‌توانیم به تعطیلات عمومی آمریکا، در دوشنبه ۲۰ ژوئن اشاره کنیم که آمریکایی‌ها روز آزادی یا «جونتینت» را جشن می‌گیرند. اطلاعات بازار مسکن سه‌شنبه ۲۱ ژوئن و جمعه ۲۴ ژوئن منتشر خواهند شد و اطلاعات بازار کار آمریکا پنجشنبه اعلام خواهند شد. ضمناً ما دو سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در پیشگاه کنگره را در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ ژوئن خواهیم داشت. ضمناً توصیه می‌کنیم به انتشار داده‌های فعالیت تجاری در آلمان و کل منطقه یورو در ۲۳ ژوئن هم توجه داشته باشید.

    GBP/USD : یک شگفتی خوشایند از بانک انگلستان
    • قبل از جلسه فدرال رزرو، ظرف فقط سه روز کاری از ۱۰ ژوئن تا ۱۴ ژوئن، دلار نسبت به پوند تا ۵۸۵ نقطه صعود کرده بود و جفت‌ارز GBP/USD تا ۱٫۱۹۳۲ یعنی پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ افت کرده بود. اما در همین لحظه بود که بانک مرکزی انگلستان وارد عمل شد.
      بانک انگلستان (BoE) در جلسه خودش در پنجشنبه ۱۶ ژوئن نرخ بهره کلیدی را از ۱.۰۰% به ۱.۲۵% افزایش داد. ظاهراً این ۲۵ نقطه مبنا فقط یک‌سوم ۷۵ نقطه‌ای است که فدرال رزرو نرخ بهره را در روز قبل افزایش داده بود اما پس از این تصمیم، پوند صعودی شد و این جفت‌ارز در سقف محلی خودش در ۱٫۲۴۰۵ تثبیت شد. پوند ظرف فقط چند ساعت ۳۶۵ نقطه تقویت شد.
    • دلیل این رالی هم طبق معمول، توقعات فعالان بازار بود. ۳ عضو از ۹ عضو «هیئت‌مدیره بانک انگلستان» از افزایش یکباره نرخ بهره کلیدی به میزان ۵۰ نقطه مبنا به‌جای ۲۵ نقطه مبنا حمایت کرده بودند. دومین نکته به توضیحات منتشر شده بعد از جلسه مربوط می‌شد که به‌وضوح امکان شتاب گرفتن آهنگ سیاست پولی انقباضی را نشان می‌داد که شاید از جلسه هفته بعد این رگولاتور آغاز شود. به‌این‌ترتیب نرخ بهره انگلستان ممکن است خیلی زود در ۴ آگوست به ۱.۷۵% برسد که خیلی بالاتر از پیش‌بینی‌های بازار است. ضمناً بانک انگلستان قصد ندارد که اینجا متوقف شود و نرخ بهره را باز هم افزایش خواهد داد.
      بانک انگلستان بر خلاف نظارت مبهم فدرال رزرو، سیاست پولی‌اش را کاملاً شفاف اعلام کرد و این موضع‌گیری تاثیر مثبتی بر نظر سرمایه‌گذاران گذاشت. تحلیل‌گران می‌گویند رهبران بانک انگلستان بر خلاف همکارانشان در آن‌سوی اقیانوس، همه تقصیر افزایش تورم را متوجه چین و روسیه نکردند.
    • پوند در پایان هفته، از مواضعی که فتح کرده بود، عقب‌نشینی کرد و این جفت‌ارز جلسه معاملاتی را در سطح ۱٫۲۲۱۵ به پایان رساند. در حال حاضر ۵۰% از متخصصان عقیده دارند که این جفت‌ارز در آینده نزدیک تلاش خواهد کرد تا مقاومت ۱٫۲۴۰۰ را دوباره تست کند ولی ۱۰% از متخصصان، بر خلاف دسته اول، منتظر تست حمایت حوالی ۱٫۲۰۴۰ هستند؛ ۴۰% مابقی متخصصان هم موضعی خنثی دارند.
      ۹۰ درصد از اندیکاتورهای روند و همین‌طور اسیلاتورها، نزول را نشان می‌دهند و ۱۰% باقیمانده به سمت شمال هستند. حمایت‌ها در سطوح ۱٫۲۱۷۰-۱٫۲۱۵۵ و سپس ۱٫۲۰۷۵ و ۱٫۲۰۴۰ قرار گرفته‌اند. این جفت‌ارز جای پای محکمی در سطح مهم روانی ۱٫۲۰۰۰ دارد که پس از آن به کف ۱۴ ژوئن یعنی ۱٫۱۹۳۲ می‌رسیم. اگر این جفت‌ارز صعود کند در مناطق و سطوح ۱٫۲۲۵۵، ۱٫۲۳۲۵-۱٫۲۳۰۰، ۱٫۲۴۳۰-۱٫۲۴۰۰، ۱٫۲۴۶۰ با مقاومت روبرو خواهد شد و پس از آن اهدافی در منطقه ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۶۰۰ قرار دارند.
    • از اتفاقات اقتصاد کلان هفته آینده که به انگلستان مربوط می‌شوند می‌توانیم به انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به ماه می اشاره کنیم که چهارشنبه ۲۲ ژوئن منتشر خواهد شد، ضمناً بسته کامل شاخص‌های PMI که فعالیت تجاری در بخش‌های مجزای اقتصاد کشور را نشان می‌دهند معمولاً روز بعد یعنی ۲۳ ژوئن منتشر خواهند شد. فروش خرده‌فروشی انگلستان در ماه می هم جمعه ۲۴ ژوئن اعلام خواهد شد.


    USD/JPY: بانک ژاپن خبر غافلگیرکننده‌ای ندارد
    • صعود دلار دائماً USD/JPY را به سمت سقف‌های تازه ۲۰ ساله هل می‌دهد. هفته گذشته این جفت‌ارز به ارتفاع ۱۳۵٫۵۸ رسید و رکورد ۱ ژانویه ۲۰۲۲ خودش یعنی ۱۳۵٫۱۹ را شکست. پس از آن یک پولبک قوی به سطح ۱۳۱٫۴۸ اتفاق افتاد و در ادامه، نوسان صعودی جدیدی با همین قدرت به وجود آمد که این جفت‌ارز را به نزدیک سطح ۱۳۵٫۰۰ و دقیقاً ۱۳۴٫۹۵ رساند.
    • ین ضعیف به‌خصوص در شرایط تورم بالا، مشکل بزرگی نه فقط برای خانوارها بلکه برای کل اقتصاد ژاپن است چون این شرایط، هزینه تأمین مواد خام و انرژی طبیعی وارداتی کشور را افزایش می‌دهد. بااین‌حال بانک مرکزی ژاپن سرسختانه سیاست پولی فوق نرم خودش که در تضاد با انقباض سریع بانک‌های مرکزی سایر کشورها است را ادامه می‌دهد. هفته گذشته، بانک ملی سوئیس و بانک انگلستان هم بعد از فدرال رزرو آمریکا، نرخ‌های بهره‌شان را افزایش دادند ولی بانک مرکزی ژاپن در جلسه خودش در جمعه ۱۷ ژوئن، نرخ بهره را در سطح منفی قبلی یعنی ۰.۱%- حفظ کرد درحالی‌که وعده داد تا بازده اوراق خزانه ۱۰ساله دولت را در حدود ۰% حفظ کند. در هفته‌های گذشته چند تلاش برای تست بازده ۰.۲۵% بدهی دولت انجام شد اما فوراً بازخریدهای قاطعانه این اوراق بهادار در واکنش به این تلاش‌ها ایجاد شد.
    • مسئولان ژاپنی تلاش کردند تا صبح ۱۷ ژوئن کمی از ین حمایت کنند. دولت و بانک ژاپن بیانیه مشترکی (که به‌ندرت دیده شده است) را صادر کردند و گفتند نگران افت شدید پول ملی هستند. این کلمات قرار بود به سرمایه‌گذاران نشان دهد که احتمال تعدیل سیاست پولی کاملاً کنار گذاشته نشده است. اما هیچ کلمه‌ای در این بیانیه درباره زمان و چگونگی این اقدام وجود نداشت پس واکنش بازار به آن هم تقریباً صفر بود.
      تعدادی از متخصصان مثلاً استراتژیست‌های بزرگ‌ترین گروه بانکداری هلند با نام «Netherlands ING» عقیده دارند که «اگر مقامات ژاپنی قدم پیش نگذارند و مداخله پولی را اجرا کنند، این خطر وجود دارد که USD/JPY در روزهای آینده به میزان قابل‌توجهی از ۱۳۵٫۰۰ فراتر رود».
    • اکثر تحلیل‌گران (۵۵%) از مدت‌ها قبل منتظر مداخله مقامات یا دستکم احیای علاقه به ین به‌عنوان ارز پناهگاه و ارز امن بودند. البته این پیش‌بینی طی چند هفته گذشته به واقعیت تبدیل نشده است. البته همان‌طور که در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن وقتی جفت‌ارز ۴۱۰ نقطه افت کرد، شاهد آن بودیم شاید یک اصلاح قوی تکرار شود. ۳۵% از متخصصان همچنان روی رکوردزنی صعودی و رسیدن به سقف ۱۳۵٫۵۸ حساب می‌کنند و ۱۰% عقیده دارند که این جفت‌ارز حرکتش در روند ساید را ادامه خواهد داد. تصویر اندیکاتورها در D1 تفاوت بسیاری با نظر متخصصان دارد. اندیکاتورهای روند همگی به رنگ سبز هستند و ۹۰% از اسیلاتورها هم سبز هستند که ۱۰% از آنها در منطقه بیش‌خرید قرار دارند ضمناً ۱۰% از اسیلاتورها هم قرمز هستند. نزدیک‌ترین حمایت در ۱۳۴٫۵۰ قرار دارد و پس از آن مناطق و سطوح ۱۳۴٫۰۰، ۱۳۳٫۵۰، ۱۳۳٫۰۰، ۱۳۲٫۳۰، ۱۳۱٫۵۰، ۱۳۰٫۳۰-۱۲۹٫۷۰، ۱۲۸٫۶۰ و ۱۲۸٫۰۰ قرار دارند. تعیین اهداف بعدی گاوها بعد از دست‌یافتن به سقف ۱ ژانویه ۲۰۲۲ دشوار است. قیمت‌های رُندی مثل ۱۳۶٫۰۰، ۱۳۷٫۰۰، ۱۴۰٫۰۰ و ۱۵۰٫۰۰ در پیش‌بینی‌ها دیده می‌شوند و اگر نرخ رشد این جفت‌ارز مثل ۳ ماه گذشته باقی بماند آنگاه می‌تواند در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر به منطقه ۱۵۰٫۰۰ برسد.
    • به‌استثنای انتشار گزارش جلسه «کمیته سیاست پولی بانک ژاپن» در چهارشنبه ۲۲ ژوئن، این هفته انتظار هیچ اتفاق مهم دیگری را نداریم.

    ارزهای دیجیتال: حمام خون یا نبرد بر سر ۲۰۰۰۰ دلار
    • «آنتونی اسکاراموچی» مؤسس صندوق سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری «SkyBridge Capital» وضعیت فعلی ارز دیجیتال را «حمام خون» خوانده است و توصیف او کاملاً دقیق است.
      بیت‌کوین از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ در کل هفتاد درصد از ارزش خودش را از دست داده است. بیت‌کوین یک‌سوم ارزشش را فقط در هفته گذشته از دست داده است. برخی متخصصان عقیده دارند، ماشه نزول این ارز دیجیتال این بار اعلام پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال به نام «Celsius Network» برای تعلیق برداشت وجه، تبادل و انتقال وجه بین حساب‌ها «به دلیل شرایط افراطی بازار» بود. (این پلتفرم از ماه می تا کنون ۱۱ میلیارد دلار از دارائی‌های کاربر را مدیریت کرده است.)
      فعالان این صنعت در یک نظرسنجی که متخصصان «The Block» برگزار کرده‌اند، گفته‌اند که پس‌زمینه منفی اقتصاد کلان هم احتمالاً در این وضعیت مقصر است. بسیاری از متخصصان عقیده دارند که بازار ارز دیجیتال «حتی بدون وقایع Celsius هم نزولی می‌شد». «بلومبرگ» به این نکته اشاره می‌کند که بازار وارد « دوره فروش همه چیز جز دلار» شده است. معامله‌گران به دلیل سیاست انقباضی تهاجمی‌تر فدرال رزرو (QT) که در اثر افزایش تورم ایجاد شده است، همه چیز را برای یافتن «بندر امن» ترک می‌کنند. بازار فعالانه در حال خلاص‌کردن خودش از دارایی‌های ریسکی است و شاخص‌های S&P500، داوجونز و نزدک در حال سقوط هستند و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هم همراه آنها سقوط می‌کنند. قیمت BTC چهارشنبه ۱۵ ژوئن تقریباً تا ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کرد، اتریوم به ۱۰۰۰ دلار رسید و ارزش کل بازار ارز دیجیتال تا ۰٫۸۶ تریلیون دلار پایین آمد. به‌خاطر دارید که ۷ ماه قبل در نوامبر ۲۰۲۱ این ارزش برابر با ۲٫۹۷ تریلیون دلار بود.
    • بازار خرسی همه سرمایه‌گذاران را ناراحت می‌کند. اما دو مؤسسه از بزرگ‌ترین هولدرهای نهادی بیت کوین به شکل خاص با مشکلات بزرگی مواجه شده‌اند. آنها در کل حدود ۱٫۴ میلیارد دلار از دارائی بیت کوین خودشان را ازدست‌داده‌اند. منبع تحلیلی «Bitcointreasuries.net» می‌گوید شرکت «مایکرواستراتژی» مالک تقریباً ۱۳۰ هزار بیت کوین است و شرکت «تسلا» هم ۴۳۲۰۰ بیت کوین دارد و شرایط فعلی بازار باعث شده است تا مالکان آنها به میزان قابل‌توجهی فقیرتر شوند (ما هنوز از یک زیان محقق‌نشده صحبت می‌کنیم).
      «مایکل سیلور» مدیرعامل «مایکرواستراتژی» تقریباً ۴ میلیارد دلار (۳,۹۶۵,۸۶۳,۶۵۸ دلار) برای خرید ۱۲۹,۲۱۸ بیت کوین هزینه کرده است که تقریباً ۰.۶۱۵% از کل انتشار بیت کوین را تشکیل می‌دهد. افت قیمت بیت کوین باعث کاهش بهای سرمایه‌گذاری این شرکت به ۳٫۱ میلیارد دلار شده است بنابراین زیانی ۹۰۰ میلیون دلاری را به شرکت وارد کرده است. به جز این، قیمت سهم «مایکرواستراتژی» هم در ماه‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خودش رسیده است.
      شرکت خودروسازی «تسلا» که متعلق به «ایلان ماسک» است، بیش از ۴۰ هزار بیت کوین را در بازار گاوی ۲۰۲۱ خریده است هم ضربه بزرگی خورده است. این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار از ارزش سرمایه‌گذاری‌های خودش را از دست داده است.
    • البته «مایکل سیلور» و «ایلان ماسک» تنها کسانی نیستند که به مشکل برخورده‌اند. افت بازار ارز دیجیتال به بزرگ‌ترین «صرافی ارز دیجیتال آمریکا» هم لطمه زده است. صرافی «Coinbase Global» اخراج ۱۱۰۰ کارمند خودش (تقریباً ۱۸% از کل کارکنانش) را اعلام کرد. قیمت سهم «Coinbase» طی هفته گذشته ۲۶% افت کرد و ارزش بازار کلی آن به ۱۱٫۵ میلیارد دلار رسید. «برایان آرمسترانگ» مدیر و هم‌موسس شرکت گفته است که « رکود می‌تواند باعث زمستان ارز دیجیتال جدیدی شود که تا مدتی طولانی باقی خواهد ماند.».
      استیبل‌کوین‌ها هم سرمایه‌گذاران را دلسردتر از قبل می‌کنند. هنوز هیجانات UST (ترا) فروکش نکرده ولی این بار USDD از شبکه ترون با بحران سیستماتیکی مواجه شده است. USDD رابطه‌اش با دلار را در ۱۳ ژوئن از دست داد و TRX تا ۲۲% افت کرد.
    • در زمان نوشتن این بررسی، نبرد گاوها/ خرس‌ها در BTC/USD بر سر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (200WMA) در جریان است. این میانگین متحرک به‌عنوان حمایت قوی در همه مراحل بازار خرسی قبلی عمل کرده است. تابه‌حال بیت کوین هرگز زیر این خط محکم نرفته است و ما دوشنبه ۲۰ ژوئن خواهیم فهمید که آیا می‌تواند این بار هم این مقاومت را ادامه دهد یا خیر . (منظور معامله‌گران از « به‌دست‌آوردن جای پای محکم» این است که کندل زیر سطحی معین بسته شود).
    • مؤسسه «Arcane Research» عقیده دارد سطح ۲۰۰۰۰ دلار برای بیت کوین از دید تحلیل تکنیکال حیاتی است. « نزول احتمالی به زیر این سطح می‌تواند بسیاری از هولدرها را تسلیم کند و باعث کاهش اهرم شود.» علاقه قابل‌توجهی به آپشن‌های بیت کوین در حوالی نقطه شاخص ۲۰۰۰۰ دلار وجود دارد. اگر سطح ۲۰ هزار دلار نتواند در برابر هجوم خرس‌ها دوام بیاورد، این شرایط یکی از عوامل واردشدن فشار بیشتر به بازار اسپات (نقدی) خواهد شد.
    • «تون وایس» معامله‌گر و تحلیل‌گر مشهور از «اندیکاتور مومنتوم معکوس (MRI) بیت کوین» استفاده می‌کند که چرخه‌های زندگی یک روند را پیش‌بینی می‌کند. در حال حاضر MRI چند روز (۴ تا ۵ روز) سقوط بیشتر را نشان می‌دهد و بعد از آن شاید معکوس شدن روند بازار اتفاق بیفتد.
      «وایس» عقیده دارد به احتمال زیاد قیمت BTC زیر ۱۹۰۰۰ دلار نخواهد رفت. اما افت بیشتر قیمت را هم رد نمی‌کند: «آیا ممکن است قیمت به ۱۷۱۸۰ دلار برسد؟ فکر می‌کنم ممکن است. اما اگر حرکت نزولی ادامه پیدا کند، سطح بعدی می‌تواند ۱۴۰۰۰ دلار باشد. البته به نظر من، بیت کوین این‌قدر افت نخواهد کرد و سطح ۱۹۰۰۰ دلار پایین‌ترین سطح قیمت آن خواهد بود.»
    • می‌توان این پیش‌بینی را خوش‌بینانه دانست. مثلاً «پیتر شیف» رئیس شرکت کارگزاری «Euro Pacific Capital» افت بیت کوین تا ۸۰۰۰ دلار را در ماه قبل پیش‌بینی کرده بود. «پل کروگمن» اقتصاددان برنده جایزه نوبل هم ارزهای دیجیتال را کلاهبرداری و صرفاً یک حباب می‌داند که به‌زودی خواهد ترکید.
    • ارزش کل بازار ارز دیجیتال در شب جمعه، ۱۷ ژوئن ۰٫۸۹۵ تریلیون دلار بود (هفته قبل ۱٫۱۹۲ تریلیون دلار بود). جفت‌ارز BTC/USD در این تاریخ با قیمت ۲۰۵۰۰ معامله می‌شود. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال محکم به منطقه ترس شدید چسبیده است و به ۷ نقطه از ۱۰۰ نقطه افت کرده است (هفته قبل ۱۳ بود). این مقدار شبیه به مقدار مارس ۲۰۲۰ است. آن موقع قیمت بیت کوین به ۳۸۰۰ دلار رسیده بود. طبق نظر تحلیل‌گران «Arcane Research» این شاخص از ۱۲ آوریل در منطقه ترس بوده که از نظر مدت‌زمان قرارگیری در این منطقه یک رکورد است. محققان این مؤسسه می‌گویند « فعالان بازار قطعاً از این وضعیت خسته شده‌اند و بسیاری از آنها تسلیم می‌شوند. با نگاه به تاریخ می‌بینیم که خریدن در زمان ترس همیشه یک استراتژی سودآور بوده است. البته گرفتن چاقوی در حال سقوط اصلاً آسان نیست».
    • در نهایت کمی گفته‌های خوش‌بینانه از سوی «آنتونی اسکاراموچی» مؤسس «SkyBridge Capital» را نقل می‌کنیم که بررسی‌مان را با سخنان او آغاز کردیم. این سیاستمدار و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید فقط به وقوع «حمام خون» اشاره نمی‌کند بلکه می‌افزاید او از هفت بازار خرسی جان به در برده است و امیدوار است بتواند سینه‌خیز از هشتمین نزول هم جان به در ببرد.
      این متخصص مالی به سرمایه‌گذاران دلگرمی می‌دهد و می‌گوید «همه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال یک چشم انداز بلندمدت دارند تا وقتی با زیان‌های کودتاه مدت مواجه نشوند. وقتی زیان‌های کوتاه مدت اتفاق می‌افتند، سرمایه‌گذاران توی سر خودشان می‌زنند و به دیوار مشت می‌کوبند. روش بهتر این است که یک دارایی ارز دیجیتال باکیفیت را بخرید و اجازه ندهید دیگران حواستان را پرت کنند. در بازارهای خرسی که گاهی اوقات اتفاق می‌افتند، باید بدون نگاه کردن به عقب، منضبط عمل کنید. اگر در این دوره ها آرام باقی بمانید، ثروتمند خواهید شد.».
    گروه تحلیلی NordFX
    https://nordfx.com/

    هشدار: این مطلب اصلا توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.
    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx







پردازش ...
X