اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۹ تا ۱۳ می‌ ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۹ تا ۱۳ می‌ ۲۰۲۲




    EUR/USD: هفته‌ای سرشار از رکوردهای چندساله
    • اگرچه افراد بی‌پروایی مثل «جیمز بولارد» رئیس بانک فدرال رزرو در سنت لوئیس عقیده داشتند که نرخ بهره می‌تواند مستقیماً ۰.۷۵% افزایش پیدا کند اما همه چیز همان‌طوری اتفاق افتاد که بازار انتظار داشت. پس از جلسه ۴ می‌، کمیته بازار باز فدرال (FOMC) نرخ منابع فدرال را ۰.۵% بالا برد و به ۱.۰% رساند. این افزایش، بزرگ‌ترین افزایش از ماه می‌ ۲۰۰۰ بود، زیرا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ۲۲ سال گذشته فقط طی مراحل ۰.۲۵% افزایش می‌داد. فدرال رزرو آمریکا عقیده دارد نرخ بهره همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا بازار کار آمریکا کاملاً قوی باقی و تورم بالا است و بالاترین سطح خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است. رگولاتور بازار مالی آمریکا تصمیم گرفت که «سخت‌گیری پولی» را از ۱ ژوئن شروع کند. ریتم افت «ترازنامه فدرال رزرو» می‌تواند از ۳۵ میلیارد دلار در ماه ژوئن به ۶۵ میلیارد دلار در ماه جولای افزایش پیدا کند و سپس در ماه آگوست به حداکثر ۹۵ میلیارد برسد.
    • هم‌زمان، «جروم پاول» رئیس فد در گفته‌هایش اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا، افزایش فعال نرخ بهره تا ۰.۷۵% در جلسات آینده را در برنامه خودش ندارد. این گفته‌ها نگرانی‌های مربوط به ریتم پرشتاب سخت‌گیری مالی را کمتر کرد و باعث شد تا بازده اوراق خزانه از اوج خودش فاصله بگیرد. بازار احساس کرد که فدرال رزرو به‌اندازه کافی قاطع نیست و معاملات بازارهای سهام در روز پنجشنبه ۵ می در پایان صعودی شد و قیمت‌های ارز دیجیتال را هم با خود بالا کشید.
    • البته شادی طرف‌داران دارائی‌های ریسکی عمر کوتاهی داشت. دقیقاً روز بعد، صبح ۶ می‌، شاخص دلار DXYبه بالاترین مقدار چندساله خودش رسید و بالای ۱۰۴٫۰۰ ایستاد. آخرین باری که این شاخص به این نقطه رسیده بود، ۲۰ سال قبل بود. عرضه انبوه و گسترده در بازارهای سهام و اوراق خزانه آغاز شد. سهم‌های تکنولوژی به شکل خاص ضربه سنگینی خوردند. S&P500 با ۴% افت مواجه شد و به پایین‌ترین سطح خود در ماه می‌ ۲۰۲۱ رسید درحالی‌که نزدک ترکیبی ۵% افت کرد. هم‌زمان بازده اوراق خزانه به بالاترین سطح از ۲۰۱۸ رسید و به بالای ۳% رسید.
      برخی متخصصان این اتفاق را «نبرد بین بازار اوراق که اقدام قاطعانه‌تری از سوی فدرال رزرو را طلب می‌کند، و بازار سهام که می‌خواهد فد ملایم‌تر عمل کند» می‌نامند.
    • علی‌رغم رشد شاخص DXY، جفت‌ارزEUR/USD کاملاً آرام رفتار کرد. این جفت‌ارزاز ۲۷ آوریل در کانال ساید ۱٫۰۶۴۰-۱٫۰۴۷۰ حرکت کرده است که به‌صورت دوره‌ای تا ۱٫۰۵۸۰-۱٫۰۵۰۰ تنگ‌تر شده است. علاوه بر نتایج مورد انتظار جلسه فد، که قبلاً در قیمت‌ها پیش‌خور شده بود، و نظرات «جروم پاول» ، داده‌های بازار کار آمریکا، که در جمعه ۶ می منتشر شد هم کمی باعث تقویت و رونق بازار شد. البته این اندیکاتور مهم که تعداد مشاغل جدید خارج از بخش کشاورزی آمریکا (NFP) را نشان می‌دهد، در سطح ماه قبلی یعنی ۴۲۸ هزار ثابت باقی ماند. به همین دلیل این جفت‌ارز کمی دچار تردید شد و دوره پنج‌روزه را در منطقه مرکزی کانالی که گفتیم در سطح ۱٫۰۵۴۰ به پایان رساند.
    • کمی قبل یک مسئول ارشد سابق بانک مرکزی آمریکا گفته بود که نرخ هزینه وجوه فدرال می‌تواند نهایتاً بعد از چند سری افزایش به ۵.۰% برسد.اگر بازار به این نتیجه برسد که چنین اتفاقی خواهد افتاد، رالی گاوی دلار همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و می‌تواند به برابری ۱:۱ با یورو برسد. نظرات تحلیل‌گران هم به دو بخش تقسیم می‌شوند: ۷۵% مطمئن هستند که تقویت دلار ادامه خواهد یافت و فقط ۲۵% نظر مخالفی دارند. ۹۰% از اندیکاتورهای روند و ۸۵% از اسیلاتورها در D1 به رنگ قرمز هستند و از دلار حمایت می‌کنند و به ترتیب ۱۰ و ۱۵% از آنها به رنگ سبز هستند. حمایت فوری در۱٫۰۵۰۰ قرار دارد پس از آن به مقدار پایین ۲۸ آوریل به قیمت ۱٫۰۴۷۰ می‌رسیم و هدف خرسی بعدی برای EUR/USD می‌تواند مقدار پایین سال ۲۰۱۶ در ۱٫۰۳۲۵ باشد. نزدیک‌ترین ناحیه مقاومت ۱٫۰۶۰۰-۱٫۰۵۷۰ است و پس از آن مناطق ۱٫۰۸۰۰-۱٫۰۷۵۰، ۱٫۰۸۶۰-۱٫۰۸۳۰، ۱٫۰۹۳۵-۱٫۰۹۰۰ و ۱٫۱۰۰۰ قرار می‌گیرند.
    • در هفته بعد، اتفاقات اقتصادی مهم معدودی خواهد افتاد. می‌توانید چهارشنبه ۱۱ می و جمعه ۱۳ می‌ را در تقویم علامت بزنید زیرا داده‌های بازارهای مصرف‌کننده آلمان و آمریکا در این تاریخ‌ها منتشر می‌شوند. ضمناً در پایان هفته کاری هم تغییر تعداد تقاضاهای حقوق بیکاری در آمریکا مشخص خواهد شد. نباید جنگ فعالی که در اوکراین در مجاورت مرزهای اتحادیه اروپا در جریان است و «سورپرایز»‌هایی که کرملین در واکنش به تحریم‌های تحمیل شده توسط اتحادیه اروپا می‌تواند داشته باشد را نادیده بگیریم.





    GBP/USD: نمره ۱٫۰-۱٫۰. بعد چه؟
    • فقط فدرال رزرو نبود که هفته گذشته یک رکورد را ثبت کرد، این هفته بانک انگلستان هم رکورد جدیدی را ثبت کرد. این بانک در جلسه پنجشنبه ۴ می، نرخ بهره را ۲۵ نقطه مبنا افزایش داد و به ۱.۰% رساند، که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۹ است. ضمناً ۳ عضو از ۹ عضو کمیته سیاست پولی (MPC) در این بانک به افزایش مستقیم نرخ تا ۱.۲۵% رأی دادند. تعداد آرا علیه این افزایش نرخ، صفر رأی بود. ضمناً مشخص شد که رگولاتور انگلیسی در حال کار روی برنامه‌ای برای فروش اوراق دولتی است که بعد از بحران خریداری شده‌اند و اکنون کمی کمتر از ۸۵۰ میلیارد پوند ارزش دارند.
    • بانک انگلستان پیش‌بینی تورم سال ۲۰۲۲ را به‌سرعت از ۵.۷۵% به ۱۰.۲۵% افزایش داد. (به یاد دارید که تورم در ماه مارس به بالاترین مقدار از سال ۱۹۹۲ رسید و به تورم ۷% (سال‌به‌سال) با سطح هدف ۲% رسید). دلیل اصلی این تورم، افزایش قیمت‌های سوخت و حمل‌ونقل است. فقط در ماه آوریل، هزینه‌های سوخت در انگلستان ۵۴% جهش را تجربه کرد و حتی می‌تواند بالاتر هم برود. علاوه بر تبعات برگزیت و همه‌گیری کووید-۱۹، اوضاع به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه به‌خاطر جنگ اوکراین و تعطیلی سراسری جدید چین به دلیل ویروس کرونا بدتر هم شده است. پیش‌بینی تورم سال ۲۰۲۳ هم بدتر از قبل شد و از ۲.۵% به ۳.۵% تغییر کرد.
      حتی پیش‌بینی‌های اقتصادی هم سرمایه‌گذاران را راضی نکردند. اگرچه بانک انگلستان پیش‌بینی خودش درباره رشد GDP برای سال آینده (۳.۷۵%) را تغییر نداد اما انتظار می‌رود که رکود از فصل چهارم (Q4) شروع شود. بانک مرکزی بریتانیا انتظار دارد که در سال ۲۰۲۳، کاهش رشد GDP برنامه‌ریزی‌شده قبلی یعنی ۱.۲۵% اتفاق بیفتد. طبق این پیش‌بینی جدید، GDP در سال ۲۰۲۴ نه ۱.۰% افزایش بلکه فقط ۰.۲۵% افزایش را تجربه خواهد کرد.
    • نرخ‌های بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی انگلستان در حال حاضر به سطح مشابه ۱.۰% رسیده‌اند. البته اگر نرخ دلار در ابتدای سال بعد به ۳.۵%-۳.۰% یا حتی بالاتر برسد، رگولاتور بریتانیایی هم افزایش نرخ پوند تا ۲.۵% را در اواسط سال ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که در انتهای دوره سه‌ساله این عدد تا ۲.۰% نزول کند. این تفاوت از نظر ریتم سخت‌گیری مالی احتمالاً همچنان به پوند بریتانیا فشار وارد خواهد کرد. البته فدرال رزرو هم باید پیش‌بینی‌های تورم خودش در ماه ژوئن را به‌روز کند و به همین دلیل شاید اوضاع تغییر کند.
    • جفت‌ارز GBP/USD در این شرایط دائماً افت کرده و به سطح ژوئن ۲۰۲۰ برگشته است و به کف محلی خودش در ۱٫۲۲۷۵ رسیده است. البته این جفت‌ارز در قوس نهایی به ارتفاع ۱٫۲۳۴۰ رسید؛
      ۵۵% از متخصصان به ضعیف‌تر شدن بیشتر پوند رأی می‌دهند، ۳۰% انتظار دارند که این جفت‌ارز اصلاح به سمت شمال داشته باشد و ۱۵% حرکت به سمت شرق را پیش‌بینی می‌کنند. از نظر اندیکاتورها در D1، برتری کامل با رنگ قرمز است: ۱۰۰ درصد اندیکاتورهای روند و اسیلاتورها به سمت پایین هستند، اگرچه ۱۰% از اسیلاتورها در منطقه بیش‌فروش هستند. نزدیک‌ترین اهداف خرس‌ها، غلبه بر حمایت در ۱٫۲۲۵۰ و سپس ۱٫۲۰۷۵ هستند، یک نقطه حمایت قوی برای این جفت‌ارز وجود دارد که در سطح روانی مهم ۱٫۲۰۰۰ قرار گرفته است. اگر گاوها بخواهند ابتکار عمل را به دست بگیرند با مقاومت‌هایی در مناطق ۱٫۲۴۰۰، ۱٫۲۵۷۰-۱٫۲۴۷۰، ۱٫۲۶۳۵-۱٫۲۶۰۰، ۱٫۲۷۵۰-۱٫۲۷۰۰، ۱٫۲۸۳۵-۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۳۰۰۰-۱٫۲۹۷۵ مواجه خواهند شد.
    • جذاب‌ترین آمار مرتبط با اقتصاد انگلستان، داده‌های GDP کشور است که پنجشنبه ۱۲ می منتشر خواهد شد.

    USD/JPY: هدف گاوها ۱۳۵٫۰۰ است
    • همبستگی بین اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا و جفت‌ارز USD/JPYهنوز از بین نرفته است. اگر بازده این اوراق افزایش پیدا کند، دلار نسبت به ین ژاپن بالا می‌رود. ما تأیید این نظریه را در هفته گذشته مشاهده کردیم. این جفت‌ارز در ۶ می به مقدار بالای ۱۳۰٫۸۰ رسید و اکنون هدف خود را سقف ۲۰ساله خودش یعنی ۱٫۳۱۲۵ قرار داده است. استراتژیست‌های گروه مالی بین‌المللی «Nordea» انتظار دارند که این جفت‌ارز در پایان سال به ۱۳۵٫۰۰ برسد. به عقیده آنها در نیمه دوم ۲۰۲۳ می‌توان انتظار تقویت ین و افت این جفت‌ارز را داشت.
    • قیمت‌های مصرف‌کننده به جز غذای تازه در ژاپن ، یک اندیکاتور کلیدی است که تحت نظارت بانک مرکزی ژاپن قرار دارد و در ماه آوریل ۲.۱% افزایش را نشان می‌داد و برای اولین بار پس از سال‌های طولانی از هدف ۲.۰% فراتر رفت. متخصصان «BNP Paribas»می‌گویند اگر ین سطح ۱۴۰ ین به‌ازای هر ۱ دلار را بشکند، تورم در ژاپن ممکن است به ۳.۰% برسد. البته «هاروهیکو کورودا» رئیس بانک مرکزی ژاپن بارها گفته است که علی‌رغم نارضایتی مردم از افزایش قیمت‌ها این رگولاتور ژاپنی، همچنان به سیاست پولی نرم خودش وفادار خواهد ماند.
      مؤسسه «Fitch Ratings» عقیده دارد اگر این بانک مرکزی تصمیم بگیرد تا سیاست پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد، تثبیت و کاهش نرخ بدهی عمومی به GDP برای این کشور دشوار خواهد شد. «Fitch Ratings» می‌گوید که در سال مالی ۲۰۲۱ این نرخ به ۲۴۸% رسیده بود که بالاترین مقدار در بین کل کشورهای قرار گرفته در درجه سرمایه‌گذاری است و ضعف اعتباری اساسی ژاپن را نشان می‌دهد (برای مقایسه، ایتالیا که در جایگاه دوم قرار دارد، رقم ۱۵۰% را ثبت کرده است).
    • گزارش مربوط به آخرین جلسه کمیته سیاست پولی که بانک مرکزی ژاپن برگزار خواهد کرد، هفته آینده، دوشنبه ۹ می برگزار خواهد شد. البته احتمال کمی دارد که این جلسه بر توازن قدرت بین دلار و ین تأثیری بگذارد. سناریویی که در آن جفت‌ارز USD/JPY به حرکت خودش به سمت شمال ادامه می‌دهد از سوی ۶۵% متخصصان حمایت می‌شود، ۳۵% متخصصان منتظر حرکت به سمت جنوب هستند. ۱۰۰% از اندیکاتورهای روند و اسیلاتورها در D1به سمت شمال هستند اما ۱۵% از اسیلاتورها این سیگنال را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد. نزدیک‌ترین حمایت در منطقه ۱۳۰٫۱۵-۱۲۹٫۷۰ قرار دارد و پس از آن مناطق و سطوح ۱۲۹٫۳۰-۱۲۸٫۶۰، ۱۲۸٫۰۰-۱۲۷٫۸۰، ۱۲۷٫۰۰، سپس منطقه ۱۲۶٫۷۵-۱۲۶٫۳۰ و سطوح ۱۲۶٫۰۰ و ۱۲۵٫۰۰ قرار دارند. هدف گاوها رسیدن مجدد به مقدار بالای ۲۸ آوریل در ۱۳۱٫۲۵ است. تلاش برای تعیین اهداف دقیق گاوها بی‌ثمر است. تنها چیزی که می‌توانیم فرض کنیم آن است که آنها هدف خود را ۱۳۵٫۱۹ یعنی مقدار بالای ۱ ژانویه ۲۰۰۲ قرار داده‌اند. اگر نرخ رشد این جفت‌ارز ادامه پیدا کند آنها در اوایل ژوئن به هدف خودشان دست پیدا می‌کنند.

    ارزهای دیجیتال: همه چیز به فدرال رزرو بستگی دارد
    • گزارشی که شرکت تحلیلی «DappRadar» منتشر کرده است رشد فعالیت ارز دیجیتال در آمریکا، روسیه و اوکراین را نشان می‌دهد. اگرچه شاید در دو کشور آخر، افزایش تقاضای دارائی‌های دیجیتال به دلیل تحریم‌ها و فاجعه بشردوستانه باشد، اما پذیرش جهانی پول مجازی در آمریکا، نتیجه افزایش تعداد معامله‌گران ارز دیجیتال و شرکت‌های ارز دیجیتال است. تحلیل گران «DappRadar» هم‌زمان به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال نه فقط در کشورهای نامبرده فوق بلکه به همه نقاط جهان اشاره می‌کنند. مثلاً در پس‌زمینه تهدید تورم جهانی، تقاضا برای پول مجازی در برزیل و هند به ترتیب تا ۴۰% و ۴۵% افزایش پیدا کرده است. برخی متخصصان عقیده دارند که در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده تعداد کاربران ارز دیجیتال ۵ برابر افزایش خواهد داشت و به بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد رسید.
    • متخصصان می‌گویند فعالیت سرمایه‌گذاران کوچک که همچنان به افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده باور دارند باعث نجات بیت‌کوین از افت قیمت شدید در شرایط فعلی می‌شود. مالکان کیف پول‌های دارای BTC ۰٫۱ تا BTC ۱۰ پوزیشن‌های خودشان را فقط در آوریل دوبرابر کردند و سهم کلی ۲٫۵ میلیون BTC را به خود اختصاص دادند. دینامیک‌های مربوط به سرمایه‌گذاران نهادی (با سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیون دلار) کاملاً برعکس است و این اوضاع اغلب به دلیل اقدامات فدرال رزرو ایجاد شده است. بانک مرکزی آمریکا بیش از یک‌سوم از دلارهای جدید را از بهار ۲۰۲۰ منتشر کرده و ترازنامه آن دوبرابر شده و به ۹ تریلیون دلار رسیده بود. درحالی‌که فدرال رزرو، سیلی از پول ارزان را به بازار سرازیر می‌کرد، سرمایه‌گذاران مقدار بالایی از این پول را در دارائی‌های ریسکی سرمایه‌گذاری کردند و این پول از بازارهای سهام و ارز دیجیتال حمایت می‌کرد. اکنون نوبت به سخت‌تر کردن سیاست پولی رسیده است که حتماً بر این دارائی‌ها تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل جریان خالص سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بیرون از صندوق‌های ارز دیجیتال به بالاترین میزان کل تاریخ یعنی BTC ۱۴۲۳۷ رسیده است. ضمناً سرمایه‌گذاران آمریکایی در زمینه خلاص شدن از بیت‌کوین‌ها فعال‌تر هستند و این باعث کاهش ۱۱% حجم سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ظرف یک ماه شده است (این وضعیت علی‌رغم این حقیقت اتفاق افتاده است که تعداد معامله‌گران و شرکت‌های ارز دیجیتال در آمریکا در حال افزایش است).
    • در زمان نوشتن این بررسی یعنی غروب جمعه ۶ می‌، کل ارزش بازار ارز دیجیتال به ۱٫۶۵۷ تریلیون دلار رسیده است (هفته قبل ۱٫۷۵۲ تریلیون دلار بود). وضعیت شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هم کمی بدتر شده است: این شاخص ۱ نقطه افت کرد و از ۲۳ نقطه به ۲۲ نقطه رسید و در منطقه ترس شدید قرار گرفت. جفت‌ارز BTC/USD حوالی ۳۶۱۰۰ دلار معامله می‌شود و کف هفته هم روی ۳۵۲۸۰ دلار تثبیت شد.
    • افزایش بیشتر نرخ بهره همراه با برداشتن بار از روی ترازنامه فدرال رزرو، رشد شاخص دلار DXY و بازده اوراق خزانه، همچنان به قیمت‌های دارائی‌های ریسکی فشار می‌آورند. اگرچه در اواسط هفته حدود ۵۰% کل سکه‌های BTC در حال گردش برای مالکانشان سودآور بودند، وقتی قیمت‌ها همچنان افت می‌کنند، این رقم به‌مرور کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. ولی فقط ۴۰% از سکه‌ها در سطح ۳۳۰۰۰ دلار سودآور باقی خواهند ماند و این می‌تواند باعث افزایش بهمن‌مانندی از روی وحشت شود.
    • «پیتر برندت» مدیرعامل شرکت «Trader and Factor LLC» پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین به سطح ۲۸۰۰۰ دلار برسد. این متخصص توجه‌ها را به الگویی که قیمت بیت کوین از آغاز سال شکل داده است و مرز پایینی خودش را شکسته است، جلب می‌کند. او می‌گوید: «تکمیل کانال خرسی معمولاً به نزولی معادل با عرض کانال منجر می‌شود. در این صورت، یک تست سخت در ۳۲۰۰۰ دلار یا همین حوالی خواهیم داشت اما شخصاً فکر می‌کنم که این رقم نزدیک به ۲۸۰۰۰ دلار باشد».
    • «بنجامین کوون» یک معامله‌گر ارز دیجیتال مشهور دیگر است که عقیده دارد قبل از شروع بازگشت گاوها باید افت عمده بیت کوین را تجربه کنیم. او عقیده دارد این نزول باعث تحریک یک دور دیگر از رالی گاوی خواهد داشت. کوون که یک سناریوی نزولی احتمالی را ترسیم می‌کند به این نکته اشاره می‌کند که سه میانگین متحرک بلندمدت که BTC را بالای سطح حمایت برای مسیر رشد چندساله قرار می‌دهند عبارت‌اند از: SMA صدهفته‌ای، SMA دویست هفته‌ای و ۳۰۰ هفته‌ای. در گذشته، نزول به زیر SMA صدهفته‌ای، فرصت بزرگی برای گاوها ایجاد کرده است: «SMA صد هفته‌ای اکنون حدود ۳۶۰۰۰ دلار است و زمان بهینه‌ای برای خرید BTC در هر باری است که قیمت به زیر این مقدار می‌رود». اما اگر شدت افت بیشتر شود، به عقیده او نرخ بیت کوین حتی بیشتر نزول می‌کند و به سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای یعنی ۲۱۶۰۰ دلار خواهد رسید. او می‌گوید «عده زیادی باور ندارند که این اتفاق می‌تواند بیفتد، اما این اتفاق کاملاً ممکن است. من در گذشته BTC را روی ۶۰۰۰ دلار خریده بودم ولی نرخ تا ۳۰۰۰ دلار افت کرد. بعد BTC را در ۷۰۰۰ دلار و ۱۰۰۰۰ دلار خریدم و نرخ دوباره تا ۳۸۰۰ دلار افت کرد. پس این اتفاق قبلاً افتاده است و حالا باز هم می‌تواند بیفتد
      میانگین متحرک ۳۰۰ هفته‌ای بیت کوین فقط یک‌بار در زمان بازاری که در مارس ۲۰۲۰ تحت‌تأثیر کووید- ۱۹ قرار داشت، لمس شده بود و کوون انتظار ندارد که این قیمت دوباره تکرار شود.
    • «آرتور هیس»، مدیرعامل سابق و هم‌موسس «BitMEX» در ماه آوریل پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین در پایان نیمه اول سال تا ۳۰۰۰۰ دلار افت خواهد کرد. او این افت را به نزول احتمالی شاخص نزدک نسبت می‌داد که طلای دیجیتال همبستگی زیادی با آن دارد. تحلیل‌گران «Arcane Research» تأیید می‌کنند که این رابطه آماری از جولای ۲۰۲۰ به بالاترین میزان رسیده است.
      البته متخصصان فین‌تک که در نظرسنجی «فایندر» شرکت کرده بودند انتظار داشتند که قیمت بیت کوین در پایان سال در آینده به ۶۵۰۰۰ دلار افزایش یابد. «هیس» خودش تردیدی درباره چشم‌انداز آینده بیت کوین ندارد و افزایش قیمت این سکه تا ۱ میلیون دلار در انتهای این دهه را پیش‌بینی می‌کند.
    • «مایکل ون د پوپ» تحلیل‌گری است که بر خلاف «آرتور هیس» و «بنجامین کوون» عقیده دارد اطلاعات شبکۀ بیت کوین، یک بازگشت احتمالی گاوی بیت کوین را نشان می‌دهند. او می‌گوید «اگرچه با تنگ‌تر شدن فضای ارز دیجیتال مواجه هستیم، هش‌ریت BTC به بیشترین مقدار کل دوران رسیده است. پس تقاضا برای ماینینگ BTC درحال‌رشد است و شبکه امن‌تر می‌شود و قیمت‌های این دارائی به این وضعیت واکنش نشان می‌دهند
      «
      ون دی پوپ» عقیده دارد که به دلیل اصلاح احتمالی شاخص دلار آمریکا (DXY) می‌توان یک موج تکانه‌ای شدید را انتظار داشت. او می‌گوید «به نظر من یک حرکت جدی به بالا کاملاً امکان‌پذیر است به‌خصوص اگر دلار آمریکا از خودش ضعف نشان دهد، اگر فدرال رزرو، سختگیرانه کردن سیاست پولی را کنار بگذارد، دلار تضعیف خواهد شد و این به انگیزه‌ای برای حرکت صعودی بیت کوین تبدیل خواهد شد
    • «مایک مک گلون» ، تحلیل‌گر ارشد «Bloomberg Intelligence» هم امیدوار است شرایط مشابهی اتفاق بیفتد. او امیدوار است افت سریع بازار سهام، فدرال رزرو را مجبور کند که موضعش درباره سختگیرانه‌تر کردن سیاست پولی را تغییر دهد و این انگیزه‌ای برای حرکت شدید گاوی در بازار دارایی‌های ریسکی باشد. او می‌گوید: «فد تا زمانی سیاست خودش را ادامه خواهد داد که بازار سهام به‌اندازه کافی افت کند تا رگولاتور آمریکا را به توقف مجبور کند. این زمانی است که فکر می‌کنم شاهد افزایش بیت کوین، اتریوم و شاید سولانا خواهیم بود
      این تحلیل‌گر می‌گوید «اگر اندیکاتور نزولی خوبی را برای بیت کوین و آلت‌کوین‌ها می‌خواهید باید به فیوچرزهای صندوق‌های فد نگاه کنید. این همان رقمی است که بازار از فدرال رزرو ظرف یک سال انتظار دارد. این فیوچرزها اکنون در ۳% و شاید بیشتر ارزش‌گذاری شده‌اند درحالی‌که نرخ واقعی ۱% است. فکر می‌کنم به‌محض این که انتظار فوروارد شروع به کاهش کند، بیت کوین به کف خودش می‌رسد





    گروه تحلیلی NordFX

    https://nordfx.com/




    هشدار: این مطلب اصلاً توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx











پردازش ...
X