اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۱۴ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۱۴ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱

    ابتدا نگاهی به اتفاقات هفته گذشته می‌اندازیم:
    • : پنجشنبه ۱۰ ژوئن، یک روز کلیدی در هفته گذشته بود. دو رویداد مهم در این روز اتفاق افتادند: جلسه بانک مرکزی اروپا و انتشار اطلاعات بازار مصرف‌کننده آمریکا. بیایید درباره هرکدام از آنها به ترتیب صحبت کنیم.
    بانک مرکزی اروپا، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سال ۲۰۲۱ را از ۴٫۰% به ۴٫۶% و پیش‌بینی سال ۲۰۲۲ را از ۴٫۱% به ۴٫۷% افزایش داد. انتظار می‌رود که تورم امسال تا ۱٫۹% افزایش پیدا کند و سال بعد تورم برابر ۱٫۵% باشد (پیش‌بینی قبلی به ترتیب ۱٫۵% و ۱٫۲% بود). ضمنا سرعت احیای اقتصادی اروپا، خانم «لاگرید» را تحت تأثیر قرار نداده است چون شتاب این احیای اقتصادی خیلی از آمریکا عقب‌تر است. رئیس بانک مرکزی اروپا عقیده دارد که جهش تورم، موقتی است. درحالی‌که قیمت‌ها همچنان در فصل‌های سوم و چهارم ۲۰۲۱ افزایش پیدا می‌کنند اما او معتقد است که «وقتی عوامل موقتی از بین بروند» ، قیمت‌ها باید پایین بروند. او عقیده دارد که نرخ تورم کلی در منطقه یورو در " سراسر افق پیش‌بینی" همچنان زیر مقدار هدف باقی می‌ماند.
    به همین دلیل جلسه بانک مرکزی اروپا به هیچ نتیجه واضحی نرسید. هیئت‌مدیره بانک علی‌رغم بحث‌های اعضایش، هیچ تصمیمی درباره کاهش برنامه محرک مالی نگرفت و اقدامات محرک کنونی را دست‌نخورده باقی گذاشت. نرخ بهره یورو هم در ۰% بدون تغییر باقی ماند. اما به دلیل همین انفعال بود که خانم «لاگرید» در دستیابی به هدفش یعنی جلوگیری از صعود یورو، موفق شد.
    اکنون نگاهی به رویداد دوم پنجشنبه یعنی انتشار داده‌های بازار مصرف‌کننده آمریکا (CPI) می‌اندازیم. طبق واکنش بازار، این آمار کاملاً شبیه به آن بود که رگولاتور نرخ‌های بهره جدیدی را اعلام کرده باشد. ارقام CPI خیلی بالاتر از مقدار پیش‌بینی شده بودند که سریع‌ترین افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا را در طول بیش از ۱۲ سال نشان می‌دهند. این افزایش تورم می‌توانست سرمایه‌گذاران را بترساند هرچند دقیقاً عکس تصور ما اتفاق افتاد: شاخص S&P500 به رکورد بالای جدیدی رسید و به ۴۲۵۰ دست‌یافت (نسبت به ۴۲۴۴ دقیقاً یک ماه قبل) و بازده اوراق خزانه ده‌ساله هم به پایین‌ترین مقدار خود در این سه ماه افت کرد.
    این وضعیت در جفت‌ارز EUR/USD باعث شد تا خرس‌ها برنده شوند. منطق آنها به این صورت بود: بانک مرکزی اروپا تصمیم قطع یا کاهش محرک مالی در اروپا را به تعویق انداخت اما در آمریکا جهش تورم می‌تواند کاری کند که فدرال رزرو مجبور شود تا گام‌های واقعی را در جهت کاهش محرک مالی بردارد. و برخی اهداف هم احتمالاً در جلسه بعدی رگولاتور در چهارشنبه بعد ۱۶ ژوئن شناسائی می‌شوند. این انتظار سخت‌گیرانه‌تر شدن سیاست پولی باعث بالاتر رفتن دلار شد. نکته دیگری که به خرس‌ها کمک کرد، رشد شاخص اعتماد مصرف‌کننده متعلق به دانشگاه میشیگان در آمریکا بود که در ۱۱ ژوئن منتشر شد. به همین دلایل دلار ۱۰۰ نقطه را از یورو پس گرفت و جفت‌ارز EUR/USD کار خود را درست زیر مرز پایینی کانال ساید چهار هفته‌ای ۱٫۲۲۶۵-۱٫۲۱۲۵ در حوالی ۱٫۲۱۰۸ به پایان رساند.
    • : آمارهای آمریکا که در بخش قبل ذکر کردیم باعث شدند تا این جفت‌ارز به پایین هل داده شود. اگر ازنقطه‌نظر عملکرد انگلستان به قضیه نگاه کنیم، اوضاع به این سادگی نیست. اطلاعات منتشر شده در پنجشنبه ۱۰ ژوئن از پوند حمایت کرد و افزایش سریع PMI تولیدی را نشان می‌داد که نشانه تقویت تولید صنعتی و تجارت در انگلستان است. هرچند بسته دیگری از آمارهای کلان که در روز بعد منتشر شد باعث احتیاط سرمایه‌گذاران شد.
    محوریت احیای اقتصادی بریتانیا از بازار تولید و مسکن به سمت بخش خدمات منتقل شده است. در اینجا به لطف واکسیناسیون و حذف اقدامات قرنطینه‌ای، فعالیت‌های خدماتی افزایش پیدا کرده است و حتی از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است. اما آمارهای سایر بخش‌های اقتصاد خیلی خوب نیستند.
    حجم‌های ساخت‌وساز به میزان ۲% افت کرده درحالی‌که تولید صنعتی آوریل ۱٫۳% افت کرده است. وقتی این آمارها را با دوره مشابه در ۲۰۲۰ مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که این شاخص در آن دوره ۲۷٫۵% افزایش داشته است. به نظر می‌رسد که رشد کاملاً آشکار است. اما طبق نظر تعدادی از متخصصان، دلایل زیادی برای شادی وجود ندارند. اگر مقدارهای مطلق را مقایسه کنیم این آمارها ۳% کمتر از سطح فوریه ۲۰۲۰ و ۶٫۵% کمتر از نقطه اوج موضعی در مارس ۲۰۱۹ هستند. این شرایط، رکود در این بخش را نشان می‌دهد که به‌وضوح نه فقط در اثر همه‌گیری کووید -۱۹ بلکه به دلیل برگزیت هم ایجاد شده است.
    این آمارهای چندجهتی منجر به شکست جفت‌ارز GBP/USD و رسیدن به فراتر از کانال ساید ۱٫۴۲۲۰-۱٫۴۰۷۵ شدند که در نهایت با حرکت آرام این جفت‌ارز برای چهارمین هفته همراه بود و آخرین نقطه این جفت‌ارز نیز در ۱٫۴۱۱۵ قرار داشت؛
    • : این جفت‌ارز که دوره پنج‌روزه را در ۱۰۹٫۵۰ آغاز کرده بود این دوره را در ۱۰۹٫۷۰ به پایان رساند. هم‌زمان در کل مدت تقریباً زیر این سطوح بود و بارهاوبارها از حمایت در منطقه ۱۰۹٫۳۰-۱۰۹٫۱۸ جهش می‌کرد. به لطف آمارهای قوی که از آمریکا منتشر می‌شد این جفت‌ارز توانست در پایان هفته تا ارتفاع ۱۰۹٫۸۵ صعود کند. اما با درنظرگرفتن این جهش، دامنه نوسان هفتگی ۴۵ نقطه خیلی بیشتر از مقدار متوسط است؛
    • بازار رمزارزها آرام است. بیت کوین برای سومین هفته متوالی حوالی ۳۷۰۰۰-۳۶۰۰۰$ تثبیت شد. تلاش از سوی خرس‌ها برای پایین آوردن قیمت‌ها در ۸ ژوئن به شکست منجر شد: پایین‌ترین نقطه‌ای که آنها توانستند به آن برسند ۳۱۰۶۵ دلار بود. جفت‌ارز BTC/USD فقط چند دقیقه آنجا ماند و دوباره برگشت و تا ۳۸۳۲۵ دلار صعود کرد و دوباره به عقب به منطقه تثبیت شده خودش برگشت.
    ایلان ماسک این هفته به صدر اخبار برگشت و توانست بر احساس بازار تأثیر بگذارد. مالک «تسلا» و «اسپیس ایکس» ویدئویی که منتسب به گروه هکر «آنونیموس» است را دریافت کرد. این ویدئو می‌گوید توئیت‌های «ماسک» درباره رمزارز باعث آسیب به زندگی مردم کارگر معمولی شده است و رویاهای آنها به دلیل هیاهوی عمومی «ماسک» از هم پاشیده است.
    مردی که در این ویدئو دیده می‌شود از ماسک آشنای " گای فاکس" متعلق به این گروه استفاده می‌کند و صدایش را تغییر داده است و ایلان ماسک را یک «باند» شرور می‌نامد که وانمود می‌کند به او الهام می‌شود اما حقیقت این است که او فقط ثروتمند خودشیفته‌ای است که برای جلب‌توجه به هر کاری دست می‌زند. این ویدئو می‌گوید «ایلان ماسک» به این دلیل بیت کوین را رها کرده است که می‌ترسیده است که «تسلا» یارانه‌های دولتش را از دست بدهد. هکرها اقدام جدید «ایلان ماسک» برای خلق «شورای ماینرهای بیت کوین» را تلاشی برای به دست گرفتن کنترل این صنعت می‌خوانند.
    این ویدئو که حدود ۲ میلیون بازدیدکننده داشته است با یک چالش به پایان می‌رسد: " تصور می‌کنی باهوش‌ترین هستی اما این بار علیه رقیبی برابر بازی می‌کنی. ما «آنونیموس» هستیم! ما لژیون هستیم! منتظر ما باش".
    یک خبرساز دیگر هم ارائه‌دهنده نرم‌افزار تحلیلی MicroStrategy Inc. بود که اوراق قابل تبدیل ۴۰۰ میلیون دلاری با سررسید سال ۲۰۲۸ را اعلام کرد. این شرکت از وجوه تأمین شده از این عرضه برای خرید بیت کوین استفاده می‌کند.
    «بیت کوین ترژرز» عقیده دارد که «میکرواستراتژی» مالک ۹۲۰۷۹ بیت کوین به ارزش بیش از ۳٫۳۷ میلیارد دلار است. اگر تاریخچه جمع‌آوری دارائی‌های رمزارز این شرکت را مرور کنید می‌فهمید که این شرکت در حال حرکت به سمت کم کردن میانگین پوزیشن‌هایش در بازار است. این حرکت به دلیل پول‌های وام گرفته شده این شرکت اتفاق می‌افتد.
    «میانگین کم کردن» یک روش سرمایه‌گذاری تقریباً ریسکی است. برای کسانی که با این روش آشنا نیستند می‌توانیم مثال ساده‌ای بزنیم. «میانگین کم کردن» هنگامی اتفاق می‌افتد که مثلاً BTC ۳ می‌خرید، اولین BTC را ۵۰۰۰ دلار می‌خرید بعد دومی را به ارزش ۲۰۰۰۰ دلار می‌خرید و سومی را به قیمت ۳۵۰۰۰ دلار می‌خرید. قیمت میانگین ۱ سکه در این مورد برابر با ۲۰۰۰۰ دلار (۳/۶۰۰۰۰$) خواهد بود. اگر قیمت‌ها به زیر این سطح افت کنند، وارد زیان می‌شوید. به همین دلیل متخصصان عقیده دارند که «میکرواستراتژی» از روش «حرکت روی لایه نازک یخ» استفاده کرده است که کاملاً ریسکی است.
    در زمان نوشتن این پیش‌بینی، جفت‌ارز BTC/USD در منطقه ۳۷۰۰۰ دلار قرار دارد. شاخص ترس و طمع رمزارز هم مثل خود این سکه، نوعی «تثبیت» قیمت را نشان می‌دهند: شاخص ترس و طمع در ۲۷ و ۲۸ مِی، ۴ ژوئن در ۲۱ نقطه بود و دوباره در ۱۱ ژوئن به ۲۱ نقطه رسید که برابر با شاخص ترس متوسط است.
    از بین ۱۰۳۳۲ رمزارز موجود، بیت کوین علی‌رغم نزول سهمش در ارزش بازار کل رمزارز همچنان با حاشیه‌ای بزرگ نسبت به دیگران، پیش‌گام است. شاخص دامیننس آن در حال حاضر ۴۴٫۰۳% است. ارزش کل بازار ارز دیجیتال ظرف یک هفته از ۱٫۶۳۳ تریلیون دلار به ۱٫۵۸ تریلیون دلار رسیده است.

    ***
    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
    • : همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا هیچ تصمیمی درباره کاهش برنامه «تسهیل مقداری» (QE) نگرفت. اما فدرال رزرو می‌تواند در جلسه‌اش در روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن درباره این موضوع گفتگو کند و پس از آن یک «نقشه راه» را منتشر کند. اگر فدرال رزرو نقشه راه مفصلی را منتشر نکند شاید دستکم مراحل معینی را اعلام کند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم انتظار افزایش سریع دلار و نزول جفت‌ارز EUR/USD تا سطح ۱٫۲۰۰۰ را داشته باشیم. حمایت بعدی در ۱٫۱۹۴۵ و سپس منطقه ۱٫۱۹۰۰-۱٫۱۸۸۰ است.
    اگر فدرال رزرو از جملات کلی استفاده کند و بگوید صعود تورم و بهبود کنونی بازار کار آمریکا، دلیلی برای سختگیرانه تر کردن سیاست اقتصادی نیستند آنگاه این جفت‌ارز ممکن است به مرز بالایی کانال ۱٫۲۲۶۵-۱٫۲۱۲۵ برگردد. هدف بعدی گاوها، رشد جفت‌ارز تا مقدار بالای امسال یعنی ۱٫۲۳۵۰ است.
    پس کل توجه بازار اکنون بر این رویداد متمرکز شده است. تحلیل‌گران از هر نوع پیش‌بینی تا زمان اتمام این جلسه خودداری می‌کنند. تحلیل گرافیکی نیز مبهم است. در بین اندیکاتورهای روند، ۵۵% در D1 و ۱۰۰% در H4 به رنگ قرمز هستند. این تصویر کمی در اسیلاتورها متفاوت است. در اینجا ۶۰% اسیلاتورها در هر دو تایم فریم به سمت پایین هستند و ۲۰% هم موضعی خنثی دارند و ۲۰% باقیمانده سیگنال بیش‌فروش در این جفت‌ارز را می‌دهند.
    علاوه بر جلسه فدرال رزرو و نظرات آن در ۱۶ ژوئن، رویدادهای دیگر هفته از جمله انتشار آمار بازار مصرف‌کننده آلمان و فروش‌های خرده‌فروشی در آمریکا نیز وجود دارند. هر دوی این آمارها در سه‌شنبه ۱۵ ژوئن منتشر خواهند شد.
    • : اکنون بانک انگلستان با این انتخاب دشوار روبرو است که کدام راه را باید دنبال کند: حمایت از رشد اقتصادی با تداوم برنامه‌های محرک مالی یا آغاز مبارزه با تورم و قیمت‌هایی که به‌سختی از سطوح پیش از کووید فراتر می‌روند.
    اگر نگاهی به بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو بیندازید متوجه می‌شوید که آنها تابه‌حال موضع‌گیری اول را ترجیح داده‌اند و موضع دوم را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. گرایش دوباره بخش تولید انگلستان به سمت رکود نشان می‌دهد که بانک انگلستان باید الگوی همکارانش را دنبال کند. به‌خصوص از زمانی که منحنی ویروس کرونای کشور دوباره با شتاب روبه‌بالا حرکت کرده است و بحث فزاینده‌ای درباره حرکت به سمت لغو کامل محدودیت‌های قرنطینه‌ای وجود دارد که برای ۲۱ ژوئن برنامه‌ریزی شده بودند.
    اگر این اتفاق بیفتد پوند تحت فشاری قوی قرار خواهد گرفت. هرچند ۱۶ ژوئن قبل از ۲۱ ژوئن است که جلسه فدرال رزرو در آن تاریخ برگزار می‌شود – اتفاق کلیدی هفته برای تقریباً جفت‌ارز‌های دلاری. همان‌طور که در EUR/USD نیز گفتیم نمی‌توان به هیچ مخرج مشترکی در نظارت متخصصان رسید. تحلیل گرافیکی نیز تداوم حرکت‌های ساید این جفت‌ارز در روزهای آینده در دامنه ۱٫۴۲۲۰-۱٫۴۰۷۵ را نشان می‌دهد. اسیلاتورها در هر دو تایم فریم، سیگنال‌های چندجهتی را به ما نشان می‌دهند اگرچه اسیلاتورهای قرمز در اینجا کمی برتری دارند. اندیکاتورهای روند در D1 به طور یکنواخت تقسیم شده اند: ۵۰% به شمال اشاره دارند و ۵۰% جنوب را نشان می‌دهند. فقط در اندیکاتورهای روند در H4 است که یک اکثریت قاطع وجود دارد: ۸۵% از این اندیکاتورها به رنگ قرمز هستند.
    اهداف خرس‌ها عبارت‌اند از ۱٫۴۰۷۵، ۱٫۴۰۰۰ و سپس مقدار پایینی که در منطقه ۱٫۳۹۲۵-۱٫۳۹۰۰ قرار می‌گیرد. اهداف گاوها عبارت‌اند از: ۱٫۴۲۲۵-۱٫۴۱۸۵ و ۱٫۴۲۵۰ که وقتی گاوها به آنها برسند تلاش خواهند کرد تا مقاومت ۱٫۴۳۰۰ را هم بشکنند و به مقدار بالای ۲۰۱۸ برسند.
    از بین اتفاقات مهم هفته آینده می‌توان به انتشار آمارهای بازار کار انگلستان و سخنرانی «اندرو بیلی» رئیس بانک انگلستان در سه‌شنبه ۱۵ ژوئن و همین‌طور انتشار اطلاعات بازار مصرف‌کننده انگلستان در چهارشنبه ۱۶ ژوئن اشاره کرد.
    • : در هنگام ارائه پیش‌بینی هفتگی اکثر متخصصان (۶۰%) به تقویت دلار و رشد این جفت‌ارز تا منطقه ۱۱۰٫۳۰-۱۱۰٫۰۰ رأی می‌دهند. تحلیل گرافیکی و ۶۵% از اسیلاتورها در H4 و همین‌طور ۱۰۰% اندیکاتورهای روند در H4 و D1 هم با این پیش‌بینی موافق هستند.
    ۴۰% مابقی تحلیل‌گران همراه با تحلیل گرافیکی در D1 انتظار دارند که این جفت‌ارز تا حمایتش در ۱۰۸٫۳۵-۱۰۸٫۰۰ نزول کند. حمایت قوی بعدی در ۱۰۷٫۵۰ قرار دارد.
    وقتی به پیش‌بینی ماهانه حرکت می‌کنیم، تصویر به‌صورت آینه‌ای تغییر می‌کند، در اینجا تقریباً ۶۰% متخصصان از روند خرسی حمایت می‌کنند. ۴۰% باقیمانده از بازار گاوی حمایت می‌کنند اما فقط نیمی از آنها عقیده دارند که این جفت‌ارز می‌تواند به بالای ۱۱۱٫۰۰ صعود کند و مقدار بالای ۳۱ مارس را دوباره ثبت کند.
    از رویدادهای هفته آینده می‌توان به تصمیم بانک ژاپن درباره نرخ بهره و کنفرانس رسانه‌ای بعد از آن اشاره کرد. هرچند احتمال این‌که سیاست پولی بانک ژاپن تغییر پیدا کند و بر احساس بازار تأثیر بگذارد، نزدیک به صفر است.
    • «گلدمن ساکس» رتبه بیت کوین را از طلا به مس کاهش داده است. به عقیده آن‌ها هنوز نمی‌توان بیت کوین را با طلا برابر دانست چون حمایتی قوی مثل این فلز گران‌بها ندارد. «جف کوری» متخصص کامودیتی‌ها می‌گوید نوسان بیت کوین خیلی شبیه به ماهیت نوسان‌های قیمت مس در بازار جهانی است. قبلاً هم متخصصان «جی پی مورگان» نظر مشابهی را بیان کرده بودند. به عقیده آنها بیت کوین یک کامودیتی چرخه‌ای است بنابراین نمی‌تواند با فلزات گران‌بها یا ارزهای فیات رقابت کند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز به‌خوبی از این موضوع آگاه هستند و به همین دلیل پرتفوی‌هایی دارند که فقط از درصد کمی از بیت کوین و سایر دارائی‌های دیجیتال تشکیل می‌شود.
    «تایلر وینکلوس» مدیرعامل صرافی رمزارز «جمینی» و میلیاردر بیت کوین، دیدگاهی مخالف بانکدارها دارد. او عقیده دارد که بیت کوین هنوز در مراحل اولیه توسعه خودش است. وینکلوس می‌گوید " بیت کوین، طلای نسخه ۲٫۰ است و ارزش بازار آن باید بیش از ۱۰ تریلیون دلار باشد. درست مثل طلا. ارزش بازار بیت کوین اکنون ۱ تریلیون دلار است و رشد آن دستکم باید ۱۰ برابر بیشتر شود." او عقیده دارد که بیت کوین در نرخ حدود ۳۵۰۰۰ دلار هم فرصتی عالی برای ورود با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت است. با ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلار، ارزش هر بیت کوین ۵۰۰ هزار دلار خواهد شد و این اتفاق شاید در دهه کنونی یا حتی در ۵ سال بعد بیفتد.
    این میلیاردر می‌گوید " ما دستکم تا ارزش بیت کوین ۵۰۰ هزار دلار آن را هودل می‌کنیم و حتی بعد هم مجبور نیستیم که این دارایی را بفروشیم چون می‌توان آن را به‌صورت یک وثیقه قرض داد". او سپس با فانتزی‌هایش به فضا پرواز می‌کند و ادعا می‌کند که از بیت کوین می‌توان برای تراکنش‌های بین سیاره‌ای در آینده استفاده کرد: " بیت کوین پروژه‌ای است که همچنان تکامل خواهد یافت و می‌تواند به اهداف خیلی بیشتری دست پیدا کند. وقتی به مریخ می‌رسیم بیت کوین می‌تواند یک ارز دیجیتال ذخیره جهانی یا حتی ارز چندسیاره‌ای باشد."
    «مارک لسریم» مؤسس شرکت «انیو کپیتال منیجمنت» ، یک میلیاردر دیگر است و پیش‌بینی ملموس‌تری را ارائه می‌کند. او عقیده دارد که بازار رمزارز در حال حاضر شکل گرفته است و هیچ‌چیز آن را تهدید نمی‌کند و رشد سریع بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از انتظارات او بوده است. او می‌گوید" اگر بخواهم صادق باشم نمی‌دانم بیت کوین کجا می‌رود، می‌توانیم توجیه کنم که چرا تا صعود ۱۰۰ هزار دلار صعود خواهد کرد اما می‌توانم این‌طور استدلال کنم که تا ۲۰ هزار دلار هم سقوط خواهد کرد."
    به‌سختی می‌توان درباره این موضوع با او مخالفت کرد. دستکم در حال حاضر هر حرکتی در این طلای دیجیتال را می‌توان با یک استدلال توجیه کرد. کافی است دو پیش‌بینی معتبر را به یاد بیاوریم:
    • تحلیل‌گران شرکت آمریکای «فاندتراست» عقیده دارند که علی‌رغم افت ماه مِی، قیمت بیت کوین در آینده نزدیک به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.
    • و «نیکولائوس پانیگیرزوگلو» ، استراتژیست هلدینگ مالی «جی پی مورگان» که مطمئن است که ارزش قابل توجیه بیت کوین از نظر بنیادی در محدود ۲۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار است.
    ***
    در پایان به بخش سنتی البته نامنظم بررسی‌هایمان یعنی هک زندگی رمزارز می‌رسیم. این هفته این بخش فقط به رمزارزها مربوط نیست بلکه به ارزهای فیات هم مربوط می‌شود. ما درباره فرصتی برای افزایش درآمدتان با مبلغ نسبتاً کمی صحبت می‌کنیم. درآمدی که می‌توانید از شرکت در لاتاری بروکر NordFX به دست بیاورید. در این لاتاری در کل می‌توانید ۱۰۰ جایزه به ارزش ۱۰۰ هزار دلار را برنده شوید. اولین قرعه‌کشی در دوهفته دیگر در ۱ جولای انجام خواهد شد پس هنوز فرصت دارید تا در این لاتاری بزرگ شرکت کنید. همه جزئیات لاتاری در وب‌سایت NordFX در دسترس هستند.

    گروه تحلیلی NordFX
    https://nordfx.com/


    هشدار: این مطلب اصلاً توصیه یا راهنمایی درباره سرمایه‌گذاری به افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx

پردازش ...
X