اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۳ تا ۷ می ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۳ تا ۷ می ۲۰۲۱


    ابتدا نگاهی به رویدادهای هفته قبل می‌اندازیم:
    • USD/EUR سه اتفاق مهم در هفته آخر آوریل افتاد: برگزاری جلسه فدرال رزرو، انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا و منطقه یورو.
    نتایج جلسه فدرال رزرو آمریکا قابل‌پیش‌بینی بود. نرخ بهره تغییری نکرد و در ۰٫۲۵% باقی ماند. حجم برنامه تسهیل مقداری (QE) هم در حد ۱۲۰ میلیارد ماهانه ثابت باقی ماند. «جروم پاول» رئیس این رگولاتور تقریباً همان کلماتی را به زبان آورد که در پیش‌بینی قبلی نوشته بودیم: اگرچه ریتم بازیابی اقتصاد آمریکا چشمگیر است اما هنوز به اندازه کافی نیست که بتوانیم درباره کاهش برنامه‌های محرک مالی صحبت کنیم. تا اینجا همه چیز تقریباً شکننده است، به عقیده پاول شتاب تورم، یک عامل موقت است و تعداد افراد شاغل هنوز ۸٫۵ میلیون نفر کمتر از فوریه ۲۰۲۰ است.
    از سوی دیگر، رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود و به ۶٫۴% رسید (در حالی که در سه‌ماهه قبل ۴٫۳ % بود) که نشان‌دهنده بهترین دینامیک‌ها از سال ۱۹۸۴ تابه‌حال است. اقتصاد کشور به افزایش فقط ۱% برای رسیدن به مقدار بالای پیش از بحران نیاز دارد و بیشترین احتمال این است که حتی قبل از شروع جولای به بازیابی کامل از نظر این شاخص برسیم.
    این آمارهای قوی به افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا منجر شد. اما تا اواخر هفته، این افزایش کمک زیادی به دلار نکرد چون اوراق قرضه اروپایی به‌آرامی درحال‌رشد بودند. نرخ‌های بدهی ۱۰ ساله آلمان به بالاترین مقدار از مارس ۲۰۲۰ تابه‌حال رسیده‌اند.
    شکاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا از نظر سرعت بازگشت به شاخص‌های پیش از بحران ممکن است به‌زودی کمتر شود. رئیس بانک مرکزی اروپا «کریستین لاگرید» در تاریخ ۲۸ آوریل گفت که « نوری در انتهای تونل قابل مشاهده است زیرا سرعت واکسیناسیون در اتحادیه اروپا در حال افزایش است» و انتظار می‌رود که احیای اقتصادی در نیمه دوم سال پرشتاب باشد.
    به دلیل فعل‌وانفعالات بالا، نبرد بین گاوها و خرس در USD/EUR با موفقیت‌های گوناگونی برای هر یک از آنها در طول هفته ادامه داشت. انتظارات تورمی قوی همچنان به دلار فشار می‌آورند. رئیس‌جمهور جو بایدن همچنان سیلی از پول را روانه اقتصاد می‌کند. پس از محرک ۱٫۹ تریلیون دلاری که قبلاً کنگره تصویب کرد، هزینه ۲٫۲۵ تریلیون دلار در توسعه زیرساخت و ۱٫۸ تریلیون دلار در تأمین اجتماعی منتظر نوبتشان هستند تا به اقتصاد تزریق شوند. به دلیل این اقداماتِ دولت آمریکا، دلار پایین رفت و جفت‌ارز USD/EUR در پنجشنبه ۲۹ آوریل به مقدار بالای دوماهه خودش دست‌یافت و به ۱٫۲۱۵۰ رسید.
    هرچند به لطف اینکه آمارهای اقتصاد کلان اتحادیه اروپا خیلی چشمگیر نبود، ارز اروپایی، یورو، روز جمعه زمین بازی را واگذار نکرد. محرک بیشتر دلار هم حراج برگزار شده برای فروش اوراق خزانه در عصر جمعه، ۳۰ آوریل بود. این برداشت نقدینگی از سیستم مالی، حمایت بیشتری را از ارز آمریکا ایجاد کرد. به‌این‌ترتیب این جفت‌ارز این دوره پنج‌روزه را با مقدار قابل‌توجهی زیر شروع هفته یعنی در سطح ۱٫۲۰۲۰ به پایان رساند؛
    • USD/GBP:هنگامی‌که پیش‌بینی هفته گذشته را برای این جفت‌ارز می‌نوشتیم، ۴۵% از متخصصان به حرکت آن به سمت شمال رأی دادند، ۳۵% به حرکت به جنوب رأی دادند و ۲۰% باقیمانده حرکت به شرق را پیش‌بینی کردند.
    همان‌طور که اکثر متخصصان انتظار داشتند (۴۵%) ، پوند موقعیتش را در چهار روز اول تقویت کرد و سرمایه‌گذاران به‌تدریج امیدوار شدند که جفت‌ارز USD/GBP دوباره از سطح ۱٫۴۰۰۰ عبور کند و به رشد ثابت خودش برگردد، همان‌طور که از انتهای مارس ۲۰۲۰ تا انتهای فوریه هم ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم. هرچند وقتی پوند به ۱٫۳۹۷۵ رسید حرکت آن متوقف شد و فشار خرسی تشدید شد و در انتهای هفته، یک افت به سمت پایین اتفاق افتاد که ۳۵% تحلیل‌گران توقع آن را داشتند. این جفت‌ارز با فشار روبه‌جلوی نتایج حراجی که خزانه‌داری آمریکا برگزار کرد به نقطه پایین محلی در افق ۱٫۳۸۰۰ رسید. این اتفاق با دو جهش کوچک دنبال شد و این جفت‌ارز در ۱٫۳۸۱۰ به کار خود پایان داد که می‌توان آن را نقطه محوریِ ۹ هفته گذشته دانست. پس ۲۰% از متخصصانی که به روند ساید جفت‌ارز رأی داده بودند نیز راضی شدند؛
    • USD/JPY: قبلاً گفتیم که بازده اوراق دولتی آمریکا، اندیکاتور کلیدی این جفت‌ارز است و بازده این اوراق در هفته گذشته افزایش یافت. دلار نیز هم‌راستا با آن نسبت به ین رشد کرد. به‌این‌ترتیب جفت‌ارز JPY/USD به بالاتر از سطح ۱۰۹٫۰۰ رسید و ۱۴۵ نقطه افزایش یافت و جلسه معاملاتی را در ۱۰۹٫۳۰ به پایان رساند؛
    • هنگامی‌که هفت روز قبل پیش‌بینی‌هایمان را می‌نوشتیم، به این نکته اشاره کردیم که وظیفه اصلی گاوها در هفته گذشته نگه‌داشتن جفت‌ارز USD/BTC در منطقه ۵۰۰۰۰ دلار است. و البته آنها به‌سختی موفق به این کار شدند. با وجود این حقیقت که قیمت در ۲۵ آوریل به ۴۷۰۰۰ دلار افت کرد اما آنها طوری قیمت را مدیریت کردند تا مجدداً به منطقه ۵۵۰۰۰-۵۰۰۰۰$ برگردد. سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان سکه‌های BTC را در قیمت پایین فعالانه جمع کردند و منتظر سودهای بیشتر هستند. اگرچه ارزش بازار کل بازار رمزارز در ۲۶ آوریل در سطح ۱٫۷۵۰ تریلیون دلار بود اما در آخرین روز این ماه به ۲٫۱۱۰ تریلیون دلار رسید. اخبار حاشیه‌ای نیز به گاوها کمک کردند البته تأثیر خیلی زیادی نداشتند. درگاه اخبار «کوین دسک» می‌گوید «جی پی مورگان» غول مالی آمریکایی نهایتاً تصمیم گرفته است که صندوق متمرکز بر BTC را افتتاح کند. خبرنگاران اعلام کرده‌اند که این صندوق بیت کوین، کارش را از تابستان امسال آغاز خواهد کرد.
    افتتاح Bitcoin-ETF نیز به عنوان یک عامل حمایتی دیگر عمل کرد. هرچند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تصمیمش درباره درخواست VanEck را تا ژوئن به تعویق انداخت. در حال حاضر کلاً ۱۰ درخواست برای افتتاح ETF ثبت شده‌اند و این رگولاتور می‌گوید برای بررسی این درخواست‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.
    به‌این‌ترتیب بیت کوین در منطقه حوالی ۵۰۰۰۰ دلار ایستاد. اما هرگز نتوانست به بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه‌اش برسد که حمایت پایداری برای جفت‌ارز USD/BTC از اکتبر ۲۰۲۰ محسوب می‌شد. هنگامی‌که قیمت‌ها به این خط نزدیک می‌شوند که حالا به مقاومت تبدیل شده است، فعالیت خریداران به‌سرعت افت می‌کند. این اتفاق نشانه تقریباً هشداردهنده‌ای برای سرمایه‌گذاران است: بازار در حال سبک سنگین کردن شرایط است و این موضوع توسط شاخص ترس و طمع رمزارز هم تأیید می‌شود که در قلب منطقه خنثی قرار گرفته است و در سطح ۵۱ نقطه قرار دارد.
    قبلاً بارها گفته‌ایم که در شرایط ابهامی که برای این رمزارز مرجع وجود دارد سرمایه‌گذاران زیادی توجهشان را به آلت کوین‌ها معطوف کرده‌اند. بیت کوین همچنان در حال ازدست‌دادن جایگاه خودش است. سهم آن در ۲ ژانویه 72.65% از ارزش کل بازار بود و بعد در ۲۳ آوریل به ۵۰٫۷۰% رسید پس از آن در انتهای ماه حتی پایین‌تر رفت و به پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۱۸ یعنی ۴۷٫۸۷% رسیده است.
    از سوی دیگر جذابیت اتریوم دائماً در حال افزایش است. محاسبات CoinMetrics نشان می‌دهد که هش‌ریت شبکه اتریوم در ۱۰۰ روز گذشته تا ۸۹% افزایش یافته است. و جفت‌ارز USD/ ETH برخلاف بیت کوین همچنان مقدارهای بالای تاریخی بیشتر و بیشتری را بارها ثبت می‌کند و تا ارتفاع ۲۷۹۰ دلار در ۲۹ آوریل صعود کرده است.
    ***
    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
    • USD/EUR: تضعیف دلار که تقریباً دارائی امن اصلی در دوران همه‌گیری جهانی بود با رشد انتظارات تورمی، تسهیل شده است. انتظارات تورمی از ۲٫۴% فراتر رفته‌اند و به بالاترین مقدار از سال ۲۰۱۳ رسیده‌اند. تزریق‌های هنگفت مالی باید به رشد بی‌سابقه تولید ناخالص داخلی آمریکا منجر شود و به همین دلیل باعث افزایش احساس ریسک و جذب شدن سرمایه‌گذاران به بازار سهام می‌شوند. طبق داده‌های بازار داوجونز، S&P500 در حین ۱۰۰ روز ریاست‌جمهوری بایدن ۱۱% رشد کرده است. این بهترین نتیجه از زمان فرانکلین روزولت در سال ۱۹۳۳ بوده است و شاخص‌های سهام از سال ۱۹۲۹ به طور متوسط سالانه ۳٫۲% رشد کرده‌اند.
    از سوی دیگر اقتصاد آمریکا که قوی‌ترین اقتصاد جهان است اقتصاد سایر کشورها را همراه با خودش بالا می‌کشد و شکاف در سرعت احیای اقتصادی آنها را کمتر می‌کند. دلار از افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا نیز کمک می‌گیرد.
    ۶۰% متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که جفت‌ارز USD/EUR هفته آینده تلاش می‌کند تا دوباره بالا برود. نزدیک‌ترین مقاومت در ۱٫۲۰۵۵ و ۱٫۲۱۰۰ قرار دارد و هدف هم رسیدن به مقدار بالای ۲۹ آوریل یعنی ۱٫۲۱۵۰ ست. ۷۰% از اسیلاتورها و ۷۵% از اندیکاتورهای ترند در D1 نیز با این پیش‌بینی تطابق دارند. ۳۰% باقیمانده اسیلاتورها به رنگ خاکستری خنثی هستند.
    هنگامی‌که از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه حرکت می‌کنیم، نظر متخصصان کاملاً تغییر می‌کند. در اینجا ۷۵% از متخصصان منتظر تقویت دلار و افت این جفت‌ارز تا منطقه ۱٫۱۹۰۰ و بعد ۱۰۰ نقطه پایین‌تر رفتن بیشتر هستند. هدف خرس‌ها رسیدن به نقطه پایین ۳۱ مارس یعنی ۱٫۱۷۰۴ است. تحلیل گرافیکی در D1 حرکت جفت‌ارز در دامنه معاملاتی ۱٫۲۱۵۰-۱٫۱۹۴۵ را نشان می‌دهد. هم‌زمان طبق قرائت‌های آن در H4 ، ابتدا جفت‌ارز با نزول تا مرز پایینی این کانال مواجه می‌شود و بعد به بالا جهش می‌کند.
    از بین اتفاقات هفته آینده باید به انتشار داده‌های فعالیت تجاری ISM در بخش تولید (۳ مِی) و بخش خصوصی (۵ می) در آمریکا اشاره کنیم. ضمناً منتظر داده‌های اشتغال آمریکا نیز هستیم: گزارش ADP در چهارشنبه ۵ می منتشر خواهد شد و تعداد شغل‌های ایجاد شده در خارج از بخش کشاورزی (NFP) نیز در جمعه ۷ می در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
    بازار مصرف‌کننده اروپا نیز احتمالاً در تاریخ‌های ۳ و ۶ مِی باعث خشنودی سرمایه‌گذاران خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که ناکامی در فروش‌های خرده‌فروشی در آلمان از ۹٫۰%- به ۳٫۱۵%- برسد. فروش‌های خرده‌فروشی در منطقه یورو به عنوان یک کل طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است از ۲٫۹%- به + 9.4% افزایش پیدا کند.
    • USD/GBP: اتفاق اصلی برای پوند، جلسه بانک انگلستان در پنجشنبه ۶ می است که به سیاست پولی اختصاص دارد. نرخ بهره احتمالاً بدون تغییر در ۰٫۱% باقی خواهد ماند. از نظر بسته تسهیل مقداری هم حجم خریدهای اوراق دولتی شاید از ۸۹۵ میلیارد پوند به ۸۷۵ میلیارد پوند کاهش پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد بازار سیگنالی را درباره قصد رگولاتور بریتانیایی درباره شروع سخت‌گیرانه‌تر کردن سیاست‌هایش دریافت خواهد کرد.
    ضمناً بانک انگلستان پیش‌بینی‌هایش درباره سرعت احیای اقتصاد در کشور را بازنگری می‌کند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارند. بیکاری در بریتانیای بزرگ در سه‌ماهه اول ۰٫۱% کاهش پیدا کرده است و از ۵٫۰% به ۴٫۹% رسیده است. تقریباً ۳۰ میلیون نفر تابه‌حال در کشور واکسینه شده‌اند که بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از آنها دو دوز واکسن علیه کووید -۱۹ زده‌اند. برخی از محدودیت‌های قرنطینه نیز برداشته شده‌اند. و همه این‌ها عوامل مثبتی برای پوند هستند که شاید جفت‌ارز USD/GBP را دوباره به بالا هل دهند. این نظر با پیش‌بینی‌های تحلیل گرافیکی در H4 و D1 تأیید می‌شود.
    قرائت‌های اندیکاتورهای تکنیکال در D1 تقریباً به دلیل حرکت ساید هفته‌های اخیر مبهم هستند. به طور طبیعی در H4 اکثر اندیکاتورها به رنگ قرمز هستند اگرچه ۲۵% از اسیلاتورها به ما سیگنال می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد.
    ۶۰% از متخصصان عقیده دارند که این جفت‌ارز حداقل تا سطح ۱٫۴۰۰۰ رشد خواهد کرد. در صورتی که این جفت‌ارز بتواند از این سطح عبور کند، هدف بعدی ۱٫۴۲۴۰ است. نزدیک‌ترین سطوح مقاومت ۱٫۳۸۶۰، ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۷۵ هستند.
    ۴۰% مابقی تحلیل‌گران به روند خرسی عقیده دارند. حمایت اصلی در منطقه ۱٫۳۷۰۰-۱٫۳۶۷۰ قرار دارد و پس از آن به ۱٫۳۶۰۰ می‌رسیم.
    -JPY/USD: نظر متخصصان کاملاً با چیزی که هفته قبل گفتیم سازگار است. ۷۰% از متخصصان عقیده دارند که این جفت‌ارز دوباره به جنوب حرکت خواهد کرد و به زیر افق ۱۰۹٫۰۰ می‌رسد. حمایت‌های بعدی ۱۰۸٫۴۰ و ۱۰۷٫۴۵ هستند. ۳۰% مابقی تحلیل‌گران انتظار دارند که این جفت‌ارز همچنان به صعود خودش ادامه دهد. مقاومت آن در ۱۱۰٫۰۰ قرار دارد و هدف صعود دیگری به‌اندازه ۱۰۰ پیپ تا ۱۱۱٫۰۰ است.
    در بخش اندیکاتورها مشاهده می‌کنیم که ۷۵% از اسیلاتورها و ۱۰۰% از اندیکاتورها در H4 ، و به ترتیب ۷۰% و ۹۵% در D1 به رنگ سبز هستند. اسیلاتورهای باقیمانده این سیگنال را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد. تحلیل گرافیکی در هر دو تایم‌فریم نشان‌دهنده افت این جفت‌ارز تا سطح ۱۰۷٫۴۵ است.
    • خب همان‌طور که در بخش اول بررسی گفتیم، در آخرین روز آوریل، جفت‌ارز USD/BTC نتوانست به بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه برسد. ظاهراً این برای سرمایه‌گذاران، یک زنگ خطر است. به‌خصوص چون افت تا زیر این خط برای اولین‌بار از اکتبر سال گذشته اتفاق افتاده است زمانی که این جفت‌ارز از سطح ۱۰۰۰۰ دلار عبور کرد.
    شاخص سلطه (دامیننس) بیت کوین نیز به زیر ۵۰% افت کرد که باعث جذب نهادها شد و کل بازار رمزارز را با خودش مثل یک لوکوموتیو به بالا کشید.
    مجدداً هر دوی این عوامل به نظر عده‌ای از تحلیل‌گران به شدت شبیه به وضعیتی هستند که در ژانویه ۲۰۱۸ وجود داشت و آن را نشانه آغاز زمستان طولانی رمزارز می‌دانند.
    اما در کنار بدبین‌ها معمولاً صدای خوش‌بین‌ها نیز به گوش می‌رسد. خالق مدل stock-to-flow، تحلیل‌گر محبوب رمزارز که به PlanB شهرت دارد معتقد است که نزول فعلی بیت کوین کاملاً طبیعی و طبق انتظار است و فقط روند گاوی را تأیید می‌کند. این تحلیل‌گر تأکید می‌کند که نباید انتظار رشد دائم داشت گاهی اوقات هم پولبک باید اتفاق بیفتد: « هیچ چیزی بدون پولبک رشد نمی‌کند بیت کوین ۶ ماه پیاپی مدام رشد کرد. این شبیه به اصلاح وسط سیکل است که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ دیدیم.»
    PlanB می‌گوید حتی «تا حدی خیالش راحت شده است» : بازار بیش از حد داغ بود و حالا مرحله « خنک شدن» کوچکی در راه است. بعلاوه نرخ بیت کوین نیز در حال حاضر از انتظارات مدل S2F پایین‌تر است یعنی ممکن است به‌خوبی به رشد خودش ادامه بدهد. «دن مورهد» مدیرعامل بنگاه Pantera Capital که یک شرکت سرمایه‌گذاری پرخطر (ونچر کپیتال) است نیز نظر مثبتی به بیت کوین دارد. طبق نظر این بازرگان، BTC محکوم به رشد بیشتر است زیرا سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری درک می‌کنند که ذخیره سرمایه در رمزارز خیلی موثرتر از ابزارهای سنتی است.
    طبق محاسبات رئیس Pantera Capital ، ارزش BTC با ثبت‌نام هر ۱ میلیون کاربر، ۲۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. اگر این دینامیک‌ها ادامه داشته باشند، قیمت رمزارز در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود یا حتی از آن فراتر می‌رود.
    «دن مورهد» عقیده دارد که اسپرد بیت کوین در کنار سایر عوامل، نتیجه رشد تعداد کاربران موبایل هوشمند است. اکنون ۳٫۵ میلیارد نفر در جهان وجود دارند که موبایل هوشمند دارند و بیت کوین در هر نقطه‌ای و در هر زمانی در دسترس آنها است.

    گروه تحلیلی NordFX
    https://nordfx.com/

    هشدار: این مطالب اصلاً توصیه یا راهنمایی درباره سرمایه‌گذاری به افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx


پردازش ...
X