اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۶ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۲۶ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱

    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
    • /EUR: همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا در جلسه ۲۲ آوریل خودش، سیاست خیلی نرمی را به کار گرفت و تصمیم گرفت که هیچ تعدیلی را در سیاست‌هایش ایجاد نکند. «کریستین لاگرید» رئیس این بانک تمام تلاشش را کرد تا رشد بیشتر یورو را محدود کند. سرمایه‌گذاران باید از سخنرانی او به این نتیجه رسیده باشند که بانک مرکزی اروپا، محرک مالی (QE) را دیرتر از فدرال رزرو آمریکا به عقب بازخواهد گرداند چون اقتصاد اتحادیه اروپا با وقفه پشت سر آمریکا در حرکت است. (طبق پیش‌بینی‌های «جی پی مورگان» ، انتظار می‌رود که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو بعد از ۱% نزول در فصل اول ۲۰۲۱ در فصل دوم ۶% رشد کند. این ارقام در آمریکا به ترتیب ۵%+ و ۱۰%+ هستند).
    بانک مرکزی اروپا علاقه به یوروی قوی ندارد زیرا یوروی قوی برای صادرات اروپایی مشکل ایجاد می‌کند و قیمت‌های کنونی USD/EUR را کاملاً بالا می‌داند. هرچند خانم «لاگرید» نمی‌تواند روند نزولی این جفت‌ارز را معکوس کند. بعلاوه احتمال زیادی دارد که «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا در جلسه آینده‌اش در چهارشنبه، ۲۸ آوریل همان سخنی را بگوید که «لاگرید» گفته است: اگرچه آهنگ احیای اقتصاد آمریکا چشمگیر است اما برای شروع بحث درباره پایان برنامه‌های محرک مالی اصلاً کافی نیست.
    جلسه بعدی بانک مرکزی اروپا ۱۰ ژوئن برگزار خواهد شد و در این مدت اتفاقات زیادی می‌تواند رخ دهد. یورو با افزایش نرخ واکسیناسیون و بازیابی اقتصادی اتحادیه اروپا به بالا هل داده خواهد شد. تا وقتی بازده اوراق آمریکا مجدداً صعود نکرده است احتمالاً طرف‌داران بازار خرسی نمی‌توانند این جفت‌ارز را به سمت جنوب هل دهند.
    تحلیل‌گران «گلدمن ساکس» عقیده دارند که چهار کشور بزرگ منطقه یورو در پایان ماه می‌۳۷% از جمعیتشان را واکسینه خواهند کرد و این رقم در پایان ژوئن به ۵۴% خواهد رسید. به‌این‌ترتیب این بانک پیش‌بینی خودش برای USD/EUR را از $۱٫۲۱۰۰ در انتهای سال به $۱٫۲۵۰۰ افزایش داده است.
    برعکس، آخرین تخمین مورد اجماع بلومبرگ، کاهش پیدا کرده است. اگر رقم مدنظر در ژانویه ۱٫۲۵۰۰ بود اکنون به ۱٫۲۲۰۰ رسیده است. اگرچه این مقدار تقویت بیشتر یورو را نشان می‌دهد.
    رویداد اصلی هفته آینده، جلسه «کمیته بازار باز» است که سیستم فدرال رزرو آمریکا برگزار می‌کند و نظرات مدیریت آن درباره سیاست پولی آینده را منعکس می‌کند. همان‌طور که قبلاً گفتیم احتمال زیادی دارد که «جروم پاول» گفته‌هایی شبیه به «کریستین لاگرید» را بیان کند که باعث فشار بیشتری به بازده اوراق آمریکا و نرخ دلار آمریکا می‌شود.
    ۶۰% از متخصصان انتظار رشد یورو در هفته آینده را دارند و تحلیل گرافیکی، ۱۰۰% از اندیکاتورهای روند و ۸۵% از اسیلاتورها در H4 و D1 هم از نظر آنها حمایت می‌کنند. ۱۵% باقیمانده اسیلاتورها سیگنال‌هایی می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد. سطوح مقاومت ۱٫۲۱۲۵ و ۱٫۲۱۸۵ و هدف هم مقدار بالای ۲۵ فوریه یعنی ۱٫۲۲۴۵ است.
    باید خاطرنشان کنیم که هنگامی‌که به پیش‌بینی ماه مِی حرکت می‌کنیم، این تصویر به‌سرعت تغییر می‌کند و در اینجا ۷۰% از متخصصان با حمایت تحلیل گرافیکی در D1 انتظار دارند که جفت‌ارز USD/EUR به زیر افق ۱٫۲۰۰۰ افت کند. حمایت‌ها در سطح ۱٫۱۹۴۰ ، ۱٫۱۸۶۵ و ۱٫۱۸۰۰ قرار دارند. هدف خرس‌ها، مقدار پایین پایان مارس در حوالی ۱٫۱۷۰۰ است.
    به‌غیراز جلسه فدرال رزرو، از بین اتفاقات هفته آینده باید به آمارهای بازارهای مصرف‌کننده توجه کنیم که در آمریکا در دوشنبه ۲۶ آوریل و در آلمان در پنجشنبه ۲۹ آوریل و در منطقه یورو در جمعه ۳۰ آوریل منتشر خواهند شد. اندیکاتورهای تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول هم در ۲۹ آوریل در آمریکا و در ۳۰ آوریل برای آلمان و منطقه یورو منتشر خواهند شد.
    • /GBP : عده‌ای از متخصصان عقیده دارند که واکسیناسیون موفق جمعیت به گرم‌شدن اقتصاد بریتانیا کمک خواهد کرد. محدودیت‌های قرنطینه در هفته‌های اخیر شدیداً کاهش یافته‌اند. میخانه‌ها و رستوران‌ها باز شده‌اند. آمارهای کلان نیز دلگرم‌کننده هستند. هرچند نگرانی‌های مربوط به برگزیت، کسری تجاری قابل‌توجه و کسری بودجه بریتانیا همچنان به پوند فشار می‌آورند. اما دلار نیز زیر فشار است. شاید به همین دلیل است که پیش‌بینی جفت‌ارز USD/GBP تقریباً ضدونقیض است: ۴۵% از متخصصان به حرکت آن به سمت شمال رأی می‌دهند، ۳۵% به حرکت به سمت جنوب معتقد هستند و ۲۰% باقیمانده حرکت به شرق را پیش‌بینی می‌کنند. قرائت‌های تحلیل تکنیکال در H4 نیز ضدونقیض هستند.
    در D1 به لطف روند صعودی که ۱۳ ماه قبل آغاز شده است اکثر اسیلاتورها (۶۵%) و اندیکاتورهای روند (۸۵%) صعودی هستند. تحلیل گرافیکی نیز نشان می‌دهد که این جفت‌ارز دوباره حرکت طوفانی به سمت مقدار بالای ۱٫۴۰۰۰۰ را در پیش می‌گیرد اما بعد از آن به سمت حمایتش در منطقه ۱٫۳۷۰۰-۱٫۳۶۷۰ خواهد رفت. نزدیک‌ترین سطح مقاومت ۱٫۳۹۲۰ و نزدیک‌ترین حمایت در ۱٫۳۸۰۰ است.
    • /USD: اندیکاتور کلیدی این جفت‌ارز، اوراق دولتی آمریکا است. اگر این اوراق در هفته بعد همچنان نزول کنند آنگاه جفت‌ارز JPY/USD بازهم پایین‌تر خواهد رفت. نزدیک‌ترین حمایت در منطقه ۱۰۷٫۱۰-۱۰۶٫۸۰ ، حمایت بعدی در نزدیکی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ۱۰۵٫۸۰ قرار دارد. عقیده متخصصان کاملاً با نکاتی که هفته قبل بیان شد تطابق دارد. ۷۰% از متخصصان عقیده داشتند که این جفت‌ارز همچنان نزول خواهد کرد. ۳۰% باقیمانده انتظار دارند که این جفت‌ارز جهش رو به بالایی داشته باشد (سطوح مقاومت ۱۰۸٫۳۵ و ۱۰۹٫۰۰). ناسازگاری کاملی بین اسیلاتورها در H4 ، در D1 – وجود دارد، ۷۵% به رنگ قرمز هستند و ۲۵% این سیگنال را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد. تحلیل گرافیکی در هر دو تایم فریم نشان می‌دهد که در ابتدا این جفت‌ارز تا مقاومت ۱۰۸٫۳۵ صعود می‌کند و فقط پس از آن از این سطح عبور می‌کند و با شیب زیاد به پایین می‌رود.
    • طبق نظر تعدادی از متخصصان، نزول سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال، عامل خیلی هشداردهنده‌ای برای سرمایه‌گذاران است. به یاد دارید که شاخص سلطه (دامیننس) بیت کوین در آغاز سال ۲۰۱۷ برابر با ۸۵% بود و قبل از سقوط به ۴۵% کاهش پیدا کرد. اکنون این رقم فقط بیش از ۵۰% است. بدبین‌ها می‌گویند افزایش قیمت‌های USD/BTC قبل از ثبت شدن «کوین‌بیس» در بورس نزدک، آخرین مرحله از رالی گاوی بوده است و حالا باید آماده «زمستان رمزارز» جدیدی باشیم که چند سال ادامه پیدا می‌کند. نقدکردن عظیم فیوچرزهای BTC نیز این موضوع را تأیید می‌کند.
    اگرچه طبق معمول، در کنار افراد بدبین، عده‌ای خوش‌بین نیز وجود دارند. مثلاً تحلیل‌گران «سانتیمنت» عقیده دارند که روند بیت کوین همچنان گاوی باقی می‌ماند. آنها به با تحلیل فراوانی توئیت های دارای عبارت «نزول را بخر» و «نزول خریداری شد» به این نتیجه رسیده‌اند. درحالی‌که قیمت بیت کوین به زیر ۵۱۰۰۰ دلار افت کرده است ولی تعداد توئیت های خرید در قیمت پایین به رکورد هفتگی ۲۱۰۸ توئیت رسیده‌اند. این به تحلیل‌گران «سانتیمنت» اجازه می‌دهد تا به این نتیجه برسند که این اصلاح چیزی بیش از یک «دست‌انداز» در مسیر صعودی نیست.
    اگرچه دو هزار کاربر توییتر احتمالاً اثر جدی بر بازار ندارند. نکته خیلی مهم‌تر، خلق‌وخوی سرمایه‌گذاران نهادی است که اصلاً هوادار رمزارز نیستند. و احتمال زیادی وجود دارد که آنها تا زمان شفاف شدن نظر رگولاتورهای اصلی در این بخش، خیلی در بازار فعال نباشند. «نهنگ»هایی که در پاییز ۲۰۲۰ رمزارز خریده‌اند شاید در سطح کنونی اقدام به تثبیت سودشان کنند: قیمت حوالی ۵۰۰۰۰-۴۵۰۰۰$ برای آنها کاملاً قابل‌قبول و راضی‌کننده است. اما خریدهای جدید، خیلی ریسکی به نظر می‌رسند.
    گروه تحلیلی NordFX
    NordFX is international Forex broker established in 2008. We provide online trading platforms and free training. You set goals - we point the ways.
پردازش ...
X