اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۴ تا ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۰

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۴ تا ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۰

    قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




    - EUR/USD. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر و در همان سطح صفر درصد باقی گذاشت. یورو به نوعی شانس داشت تا ارزشش را در برابر دلار ضعیف کند. اما به دلیل تصمیم بانک مرکزی اروپا برای بالا بردن برنامه‌ی خرید اضطراری شیوع (PEPP) به اندازه‌ی ۵۰۰ میلیارد دلار دیگر و در پس آن، توضیح کریستین لگارد، این شانس از دست رفت. البته این تصمیم کسی را شگفت‌زده نکرد. ما یک هفته خروجی‌اش را پیش‌بینی کرده بودیم. به علاوه، حجم این برنامه به میانه‌ی پیش‌بینی مشارکت‌کننده‌های بازار رسید که ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد یورو بود. اما مطمئنا همین پیش‌بینی‌پذیری بود که نگذاشت EUR/USD به سمت جنوب باز نگردد.

    حس تهاجمی سخنرانی کریستین لگارد از ارز اروپا حمایت هم کرد. به نظر می‌رسد او با اعلام این که بانک مرکزی اروپا یورو را به شدت تحت نظارت دارد، تلاش کرده تا نرخ یورو را پایین بیاورد. اما تصمیم این نهاد ناظر برای این که در تلاش‌های بازار فارکس دست نبرد، بر سرمایه‌گذاران بیش از اعلام ساده‌ی این که «نرخ تبادل ارز را تحت نظارت داریم» تاثیر داشته است. احتمالا این که خانم لگارد اعلام کرد شرایط اقتصاد ناحیه‌ی یورو به میزان کافی بهبود پیدا می‌کند، برای این که از این ۵۰۰ میلیارد یورو استفاده شود و تلاش خر‌س‌ها برای پایین بردن جفت‌ارز را تمام کند، لازم است.

    در نتیجه، این جفت‌ارز با پایین رفتن تا سطح ۱.۲۰۶۰ دوباره به سمت بالا حمله کرد و با رسیدن به ۱.۲۱۶۵، دوره‌ی پنج‌روزه را در میانه‌ی این بازه (ناحیه‌ی ۱.۲۱۱۳) تمام کرد. این سطح همان‌جایی بود که جفت‌ارز دوشنبه را در آن شروع کرده بود.




    - GBP/USD. پوندی که در حال ضعیف شدن است، از دلار در حال ضعیف شدن پیشی گرفت. ارز بریتانیا با بالا گرفتن تهدید برگزیت «سخت»، بیش از پیش به سمت پایین رفت. آخرین بیانیه‌هایی که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و اورسولا فون درلاین، رییس شورای اروپایی منتشر کردند، به ما می‌گوید که هیچ توافق واقعی‌ای درباره‌ی جدا شدن بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا وجود نخواهد داشت. بوریس جانسون به شهروندان کشورش توصیه کرده است که برای برگزیت «دشوار» آماده بشوند. حرف‌های فون درلاین هم چنین چیزی را گفته‌اند.

    در اینجا لازم است که درباره‌ی «واقعی» نبودن توافق صحبت کنیم. چرا که همین الآن هم بعضی از بخش‌های توافق حاصل شده است و «پرده‌ی آهنینی» نخواهیم دید که تونل زیر کانال را مسدود کند. هیچ کدام از طرفین چنین چیزی نمی‌خواهند؛ مخصوصا در شرایط اوج شیوع کوید۱۹. به احتمال بسیار زیاد سندی که با نام «توافق‌نامه» خوانده می‌شود، بندهای سفید زیادی خواهد داشت که هر دو طرف در سال ۲۰۲۱ شروع به پر کردن‌شان خواهند کرد. اما چنین قرارداد نامطلوبی به قطع و یقین به نفع پوند نخواهد بود. اتفاقی که هفته‌ی گذشته برای GBP/USD افتاد، سند این حرف است.

    پوند از سقف ۴ دسامبر تا کف ۱۱ دسامبر، بیش از ۴۰۰ نقطه را از دست داده است! این نزول در حالی است که نمودار این جفت‌ارز، EUR/USD را مثل چند وقت اخیر مو به مو دنبال نکرده است. بلکه زندگی کاملا مستقلی را در پیش گرفت. این نمودار که در بعد از ظهر روز جمعه ۱۱ دسامبر به کف ۱.۳۱۳۵ رسیده بود، توانست تا شبش حدود ۹۰ نقطه را باز پس بگیرد و آخرین نوسان را در سطح ۱.۳۲۲۵ بزند. اما این پرش ممکن است اصلاحی کوچک باشد و جفت‌ارز باز هم به سمت پایین بگرود.




    - USD/JPY. سرمایه‌گذاران به دلیل احساسات ریسک‌پذیری که در بازار وجود دارد، تمایل‌شان را به دارایی‌های محافظی چون دلار و ین از دست داده‌اند. در نتیجه، این ارزها میدان جنگ را ترک کرده و روندی جانبی را در پیش گرفته‌اند. اما این جفت‌ارز هرگز پشت کانال میان‌مدت نرفته است. این کانال، جایی است که نمودار از انتهای ماه مارس در آن می‌لغزد. پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌مان این بود که اکثریت قریب به اتفاق متخصصین (۷۰ درصد) که تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه هم آن‌ها را تایید می‌کنند، می‌گویند حرکت جانبی ادامه پیدا خواهد کرد و احساسات خرسی هم روی این حرکت سلطه خواهد داشت.

    به طور کل، همه‌چیز شبیه به همین بود. این جفت‌ارز حرکت جانبی‌اش را ادامه داد، دامنه‌ی نوسانش را به تدریج تا ۱۰۳.۸۵-۱۰۴.۵۵ کاهش داد و یک الگوی «پرچم» را با حمایت اصلی در ناحیه‌ی ۱۰۳.۶۵ ساخت. آخرین نوسان این دوره‌ی معاملاتی هم در ۱۰۴.۰۰ زده شد.




    - ارزهای دیجیتال. شرکت خوشه‌ای مالی Wells Fargo، یکی از «چهار غول» بانکداری آمریکا، گزارش سرمایه‌گذاری جدیدی منتشر کرده است که در آن صفحه‌ی جداگانه‌ای با عنوان «بیت‌کوین - بهترین عملکرد ۲۰۲۰ و پرنوسان‌ترین دارایی» به بازار ارزهای دیجیتال اختصاص دارد. نویسنده‌ها مستقیما سرمایه‌گذاران را تشویق نمی‌کنند که روی بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، بلکه لحن کلی حرف‌هایشان مثبت است. Wells Fargo در این گزارش نوشته است «این‌دارایی‌ها در طول ۱۲ سال گذشته، از دقیقا هیچ، به سطح سرمایه‌ی ۵۶۰ میلیارد دلار رسیدند. هوس‌ها معمولا ۱۲ سال دوام نمیاورند».

    این بانک گفته است که بیت‌کوین در سال ۱۷۰ درصد رشد داشته است، اما درباره‌ی نوسان شدیدش هم هشدار داده. تحلیل‌گران این بانک فکر می‌کنند «مشخص است که امروز، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مثل روزهای اول افزایش قیمت طلا در سال ۱۸۵۰ است؛ بیش از این که سرمایه‌گذاری در آن دخیل باشد، سفته‌بازی کارهایش را می‌کند». آن‌ها اضافه کرده‌اند که ارزهای دیجیتال توجه بسیاری را به خود جذب کرده‌اند، اما سرمایه‌ی زیادی به سویشان جذب نشده است. چیزی که بلافاصله به ذهن می‌رسد، نمایشنامه‌ی «هیاهوی بسیار برای هیچ» ویلیام شکسپیر است.

    سخت بتوان با این حرف مخالفت کرد. کل سطح سرمایه‌ی بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر، از سقفش در شروع سال ۲۰۱۸ ژانویه‌ی ۲۰۱۸ کمتر است. در آن زمان، این مقدار ۸۳۰ میلیارد دلار بود. این شرایط در دنیایی است که به گفته‌ی Paul Tudor Jones میلیاردر «۹۰ تریلیون دلار بازار سهام و خدا می‌داند، چه مقدار در ارزهای دستوری سرمایه وجود دارد».

    بازار ارزهای دیجیتال هفته‌ی گذشته ۵۰ میلیارد دیگر هم پایین آمد: از ۵۷۵ میلیارد دلار به ۵۲۵ میلیارد دلار رسید. خوشبین‌ها این روند را اصلاحی فصلی می‌دانند و آن را با انتهای سال ارتباط می‌دهند. همچنین می‌گویند سرمایه‌گذاران می‌خواهند بعد از افزایش چشمگیر قیمت، سودشان را تثبیت کنند. حتما به خاطر دارید که جفت‌ارز BTC/USD هرگز نتوانسته است بر ۲۰ هزار دلار غلبه کند. تحلیل‌گران هم با ۳۰ درصد احتمال تخمین می‌زنند که این جفت‌ارز، می‌تواند تا انتهای دسامبر، جای پایی بالای این سطح شاخص محکم کند. احتمال این هم که تا ۱۵۰۰۰-۱۵۷۰۰ دلار پایین بیاید همان ۳۰ درصد تخمین زده شده است.

    در همین زمان، خرس‌ها توانستند قیمت‌ها را تا ۱۷۶۰۰ دلار پایین بیاورند و این کار را هم دو ار انجام دادند؛ هم در نهم و هم در ۱۱ دسامبر. همچنین، خریداران هم دو بار، زمانی که این شکست‌ها به وجود میامد، بیت‌کوین را نجات دادند. البته آن‌ها نتوانستند روند را به طور رادیکال معکوس کنند. در بعد از ظهر روز جمعه ۱۱ دسامبر، بیت‌کوین در ناحیه‌ی سطح حمایت/مقاومت قوی ۱۸۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

    باید در نظر داشت که شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال با نرمی بسیاری، ظرف ۷ روز از ۹۲ به ۸۹ رسیده است. این شاخص هنوز هم می‌گوید که جفت‌ارز BTC/USD با شدت و بیش از اندازه خریداری می‌شود و می‌تواند حاکی باشد که اصلاح، با عمق‌هایی بالاتر به وجود میاید.




    ***

    می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




    - EUR/USD. دلار دارد ضعیف می‌شود. تنها در هفته‌ی گذشته، ۵۵۰ نقطه به ارز اروپایی باخته است. دست آخر، این جفت‌ارز حرکتی جانبی را در بازه‌ی ۱.۲۰۶۰-۱.۲۱۶۵ در پیش گرفت. با وجودی که بسیاری از اسیلاتورها (۷۵ درصد) و اندیکاتورهای روند (۹۵ درصد) هنوز در نمودار روزانه سبز هستند، اما بازار منتظر این است که اصلاحی رو به پایین اتفاق بیافتد.

    اگر به داده‌های کارگزاران پیشروی بریتانیایی نگاه کنید، حدود ۶۵ درصد از معامله‌گران آن‌ها پوزیشن‌های فروش نگه داشته‌اند. ۵۵ درصد از تحلیل‌گران و تحلیل‌های گرافیکی نمودار چهار ساعته و روزانه با آن‌ها موافقند و پیش‌بینی می‌کنند که این جفت‌ارز تا ناحیه‌ی ۱.۱۹۶۵-۱.۲۰۱۰ پایین خواهد رفت. هم برگزیت سخت و هم کاهش تقاضا برای دارایی‌های ریسکی می‌تواند این جفت‌ارز را به سمت پایین براند.

    اما بسیاری از متخصصین با در نظر گرفتن خوشبینی‌ای که بانک مرکزی اروپا درباره‌ی بهبود اقتصاد اروپا دارد، بهبود شرایط شیوع بیماری در کشورهای اروپایی و تضعیف کلی دلار، باور دارند که این جفت‌ارز بعد از این که اصلاحش انجام شود، یک بار دیگر به سمت بالا خواهد رفت و به ارتفاع سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ در ناحیه‌ی ۱.۲۴۰۰-۱.۲۵۶۵ می‌رسد. از تحلیل‌گران گذشته، احتمال این که چنین سناریویی اتفاق بیافتد را تحلیل‌های گرافیکی نمودار هم تایید کرده‌اند. به احتمال زیاد، خط مقاومت در اینجا در حدود ۱.۲۲۰۰ و ۱.۲۳۰۰ است.

    درباره‌ی رویدادهای هفته‌ی آینده، باید به انتشار داده‌های فعالیت کسب و کار در آلمان و اتحادیه‌ی اروپا و بازار مصرف ایالات متحده در روز چهارشنبه ۱۶ دسامبر توجه کرد. اما جالب‌توجه‌ترین اتفاقی که در روز پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر انتظارش را می‌کشیم، در کنار تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، این است که خلاصه‌ی پیش‌بینی اقتصادی کمیته‌ی بازارهای آزاد فدرال رزرو منتشر می‌شود و همچنین، کنفرانس مطبوعاتی راس این سازمان هم برگزار خواهد شد.




    - GBP/USD. در هفته‌ی پیش‌رو، داده‌های اقتصادی کلان زیادی درباره‌ی بریتانیا داریم. داده‌های بازار کار این کشور در روز سه‌شنبه ۱۵ دسامبر منتشر می‌شود، قیمت‌های مصرف‌کننده و فعالیت کسب و کار در بخش خدمات (Markit) روز بعد از آن به اطلاع ما خواهد رسید و در روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر هم، جلسه‌ی بانک انگلستان برگزار می‌شود تا تصمیمات نرخ بهره و حجم برنامه‌ی خرید دارایی مشخص شود. اما تمام این رویدادها در برابر خطر برگزیت «سخت» رنگ می‌بازند. مشخصا این که در جدول مذاکرات بین بریتانیا و اروپا چه اتفاقی میافتد، سرنوشت پوند را تعیین خواهد کرد.

    باید در روز یکشنبه ۱۳ دسامبر، در مورد وضعیت پیشرفت مذاکرات پیامی صادر شود؛ چه درباره‌ی لغوش و چه درباره‌ی ادامه‌اش. نرم‌ترین (و واقع‌بینانه‌ترین) گزینه این است که شرایط فعلی دوره‌ی گذار، برای شش ماه یا یک سال دیگر ادامه پیدا کند تا دو طرف به تدریج، به سمت قوانینی شبیه به قوانین پایه‌ای سازمان تجارت جهانی حرکت کنند. در این صورت روند نزولی این جفت‌ارز می‌تواند ادامه پیدا کند. اما شاید بتوان از فروپاشی مصیبت‌بار ارز بریتانیا جلوگیری کرد. نزدیک‌ترین سطح حمایت در این مورد ۱.۳۱۰۰ است، بعد از ۱.۳۰۰۰ قرار دارد و دست آخر هم ۱.۲۸۵۰ سر راه حرکت نزولی خواهد بود.

    دومین گزینه این است که «سخت‌ترین» برگزیت اتفاق بیافتد. هیچ توافقی صورت نگیرد و مذاکرات همین‌طور ادامه پیدا کند. در این صورت، ممکن است این جفت‌ارز به مقادیر میانه‌ی ماه می ۲۰۲۰ برسد که در ناحیه‌ی ۱.۲۰۷۵ یا حتی کف مارس در ۱.۱۴۲۰ هستند.

    البته حالت سومی هم وجود دارد که کمترین احتمال را دارد. ممکن است اروپا به طور ناگهانی موقعیت‌هایش را واگذار کند و تمام تقاضاهای بریتانیا را بپذیرد. در این صورت، خواهیم دید که پوند ابتدا تا ارتفاع ۱.۳۵۰۰ و بعد از آن، شاید تا ارتفاع‌های ۲۰۱۸ در ۱.۴۳۵۰ بالا برود. اما در اینجا باید تکرار کنیم که چنین خروجی‌ای بیشتر شبیه قصه‌های شاه و پریان است.




    - USD/JPY. انتظار ین این است که اشتهای بازار برای سرمایه‌گذاری‌های ریسکی بالاخره پایین میاید و دوباره، توجهش را به سمت ارزهای ایمن جلب خواهد کرد. اما دلار هم منتظر همین است. شانس ین ژاپن این است که برگزیت «سخت» اتفاق بیافتد و سرمایه‌گذاران، از ارزهای پوند و یورو روی‌گردان شوند. اما این که به کدام «ارز ایمن» (دلار یا ین) روی بیاورند سوال دیگری است.

    هشتاد و پنج درصد از اسیلاتورها و ۱۰۰ درصد اندیکاتورهای روند هنوز به رنگ قرمز هستند و منتظرند تا جفت‌ارز در کانال میان‌مدت بیشتر از این پایین برود. نقطه‌ی شروع این کانال، انتهای ماه مارس بود. خطوط حمایت در ۱۰۳.۶۵ و ۱۰۳.۱۵ هستند.

    اما پیش‌بینی متخصصین با اندیکاتورها تفاوت زیادی دارد. نود درصد از آن‌ها که تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه هم تاییدشان می‌کنند، دلار را ترجیح می‌دهند و انتظار دارند که این جفت‌ارز ابتدا تا مرز بالایی این کانال در ناحیه‌ی ۱۰۴.۶۰ بالا برود. بعد از آن هم این خط را بشکند و خط مقاومت ۱۰۵.۰۰ را لمس کند. با این وجود، کاملا ممکن است که پیش از آمدن سال جدید، نه گاوها و نه خرس‌ها حرکت جسورانه‌ای نکنند، این جفت‌ارز هم حرکت جانبی‌اش را ادامه دهد و در ناحیه‌ی ۱۰۴.۰۰ متمرکز شود.




    - ارزهای دیجیتال. خب، آیا این اصلاح بود یا تکرار فروپاشی سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸؟ این سوال هنوز هم روی میز است.

    متخصصین بلومبرگ باور دارند که در حال حاضر، هیچ دلیلی برای تغییر در جهت بیت‌کوین وجود ندارد و قیمتش می‌تواند در سال ۲۰۲۱ تا ۵۰ هزار دلار بالا برود. این آژانس معتبر نوشت «دلار به تدریج در حال از دست دادن ارزشش است و خودش را پشت ارزهای دستوری دیگر مخفی می‌کند. این موضوع را سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به دارایی‌های جایگزین وچ کنند متوجه شده‌اند». بیت‌کوین در حال حاضر حمایت بسیار زیادی دارد که احتمال اصلاحش به سمت پایین را کم می‌کند. تمایل عمومی به بازار ابزارهای مشتقه‌ی CME بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ از ۱ میلیارد دلار بالاتر رفته است. این شرایط نشان می‌دهد که حمایت سرمایه‌گذاران از این دارایی بیشتر شده است.

    میلیاردر آمریکایی، Paul Tudor Jones که ریاست شرکت سرمایه‌گذاری Tudor را بر عهده دارد، نقطه‌نظر دیگری دارد. یاهو! فایننس از قول او می‌گوید «ارزهای دیجیتال با بالا و پایین رفتن‌شان، پروازی دیوانه‌وار را روی راکت را جلوی چشم خودشان دارند. بیت‌کوین ظرف ۲۰ سال از چیزی که الآن هست به طور چشمگیری بالاتر خواهد بود. از اینجا دیگر راه به سمت بالای نقشه خواهد بود».

    اما مایک نواگراتز، مدیر عامل Galaxy Digital تا به این حد خوشبین نیست. از نظر او، بیت‌کوین قطعا به صفر باز نخواهد گشت، اما می‌تواند تا ۱۴۰۰۰ هزار دلار برود. بنابراین ضرر سرمایه‌گذاران به ۸۰ تا ۹۰ درصد نخواهد رسید، اما ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

    گزارش شرکت فین‌تک Cindicator بسیار جالب توجه است. شکل‌هایی که در این گزارش ترسیم شده‌اند، نظر یک متخصص نیستند. بلکه میانگین نتیجه‌ی تحقیق بیش از ۱۵۶ هزار مشارکت‌کننده در بازار ارزهای دیجیتال به حساب میایند. بنا بر نظر آن‌ها، بیت‌کوین در سال آینده تا ۲۹ هزار و ۵۶۹ دلار بالا خواهد رفت. پاسخ‌دهنده‌هایی که دقیق‌ترین پیش‌بینی را داشتند و با نام «ابرپیش‌بین» شناخته می‌شوند، انتظار دارند که بیت‌کوین از این هم بالاتر برود و به ۳۲ هزار و ۵۶ دلار برسد. میانگین پیش‌بینی می‌گوید که مرز پایینی کانال ۱۵ هزار دلار است. «ابرپیش‌بین‌ها» خوشبینی کمتری دارند و انتظار دارند که این مرز در ۱۲ هزار دلار باشد.

    «هوش ترکیبی» شرکت Cindicator که از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پردازش داده‌های یک تیم تحلیل‌گر استفاده می‌کند، همین مقدار را پیش‌بینی می‌کند. فقط بازه‌اش کمتر است. محاسبات این هوش ترکیبی می‌گوید که نرخ BTC در سال آینده از ۲۵ هزار و ۲۲۲ دلار پایین‌تر نخواهد آمد و پایین‌تر از ۱۶ هزار هم نخواهد رفت. ضمنا کل سرمایه‌ی موجود در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ با احتمال ۸۰ درصد از رکورد سال ۲۰۱۸ در ۸۲۸ عبور خواهد کرد.

    علاوه بر سرمایه‌گذاران سازمانی، کشورهایی که مشکل اقتصادی دارند یا تحت تحریم هستند هم باید در سال ۲۰۲۱ از ارزهای دیجیتال حمایت کنند. در حال حاضر، سیستم بانکی SWIFT به همراه آژانس جرائم مالی (FinCEN) و گروه مالی توسعه‌های ضدپولشویی (FATF)، کنترل تمام تراکنش‌هایی که با دلار انجام می‌شوند را در دست دارند. به همین دلیل کشورهایی که تحت تحریم هستند، هر فرصتی را برای تجارت با دنیا قبول خواهند کرد و به معنای واقعی کلمه تحت اجبار هستند تا به سوی ارزهای دیجیتال بروند. به عنوان مثال ونزوئلا که در ابتدا با طلا هزینه‌هایش را پرداخت می‌کرد، حالا به سمت توافق‌هایی برده شده است که هزینه‌ی وارداتش از ایران و ترکیه را با بیت‌کوین بدهد. حداقل منابع مختلفی از بانک‌های مرکزی این کشورها بر این حرف صحه می‌گذارند.




    گروه تحلیل NordFX




    https://nordfxiran.com/554-Forex-Forecast-and-Cryptocurrencies-Forecast-for-December-14-18-2020.html

    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار
پردازش ...
X