اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل هفتگی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل هفتگی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال

    پیش‌بینی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال، ۲۶ تا ۳۰ اکتبر سال ۲۰۲۰




    قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




    - EUR / USD. ۴۰ درصد از تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که این جفت‌ارز تا ناحیه‌ی ۱.۱۹۰۰ بالا خواهد رفت. حق هم با آن‌ها بود. سقف هفتگی این ناحیه در ۱.۱۸۸۰ زده شد و دوره‌ی معاملاتی پنج روزه، در ۱.۱۸۶۰ تمام شد.

    به نظر می‌رسد آمار‌های قدرتمند اقتصادی از طرف ایالات متحده، به همراه افزایش تعداد مبتلایان به کوید در بر قدیم، روند این جفت‌ارز را در تاریخ ۲۱ اکتبر رو به پایین برده باشد. اما شاخص فعالیت کسب و کار در اروپا و آلمان، از خودش رشد نشان داد. این اتفاق، باعث شد تا احتمال این که برنامه‌ی تسهیل کمی اروپا بیشتر شود و قیمت اوراق قرضه بالا برود، افزایش پیدا کند. این افزایش شانس، باعث شد تا جفت‌ارز بتواند به به رکوردهای هفتگی‌اش بازگردد.




    - GBP/USD. تحلیل‌گران سوم، امید داشتند که روند صعودی تمام شده باشد و جفت‌ارز حرکتی جانبی را در پیش بگیرد. حرف‌شان هم درست از آب در آمد. جفت‌ارز، دوباره به سمت بالا رفت و مرز بالایی کانال ۱.۲۸۴۵-۱.۳۰۳۵ را به خط حمایت تبدیل کرد.

    بریتانیا و اروپا به مذاکرات‌شان ادامه دادند و بن‌بستی که از انتهای هفته‌ی گذشته در آن گیر کرده بودند، برداشته شد. اما دوباره، سر جایشان بازگشتند. در نتیجه، این جفت‌ارز به سمت بالا رفت. اما وقتی به ارتفاع ۱.۳۱۷۵ رسید، برگشت و جهت مخالف را در پیش گرفت. عامل اصلی این کاهش، شاخص Markit PMI در بخش خدمات بریتانیا بود که از ۵۶.۱ به ۵۲.۳ رفت.

    آخرین نوسان هفته در ۱.۳۰۴۵ زده شد. به عبارت دیگر، پوند هنوز هم ۱۳۰ نقطه را ظرف ۵ روز گرفته است و سرمایه‌گذاران، هنوز امید دارند که اروپا و بریتانیا بتوانند درباره‌ی برگزیت به توافق برسند. البته دلیل اصلی این اتفاق نه تقویت پوند، بلکه ریزش دلار خواهد بود.




    - USD/JPY. حتما به خاطر دارید که ۳۰ درصد از تحلیل‌گران، به همراه تحلیل‌های گرافیکی، انتظار داشتند که این جفت‌ارز از افق ۱۰۵.۰۰ به مقاومت ۱۰۶.۰۰ برود. مشخص هم شد که حق با آن‌ها بوده است. این جفت‌ارز، در روز سه‌شنبه ۲۰ اکتبر به ۱۰۵.۷۵ رسید.

    هفتاد درصد باقی‌مانده‌ی متخصصین که ۷۵ درصد از اسیلاتورها و ۹۰ درصد از اندیکاتورهای روند در نمودار روزانه از آن‌ها حمایت می‌کردند، ادعا داشتند که جفت‌ارز USD/JPY خواهد توانست حداقل برای مدتی به کف ۲۱ سپتامبر در ۱۰۴.۰۰ نزدیک باشد. این حرف اشتباه نبود. در روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر، این جفت‌ارز کف ناحیه‌ای را در ۱۰۴.۳۳ ثبت کرد و پس از آن، بازگشت اتفاق افتاد و هفته در ۱۰۴.۷۰ تمام شد.

    متخصصین می‌گویند چنین حرکت معکوس و تندی که نمودار را از ارتفاع ۱۰۵.۷۵ به ۱۰۴.۳۳ ببرد، عکس‌العملی به ضعیف شدن کلی دلار و بیش از همه، ضعیف‌شدنش در برابر یوآنِ چین بود. وقتی حمایت ۱۰۵.۰۰ شکسته شد، سفارش‌های ضرربس هم پشت سر هم زده شدند. همین هم مثل بنزینی بود که روی آتش ریخته شود.




    - ارزهای دیجیتال. بالاخره! بیت‌کوین ۱۲۰۰۰ دلار را شکست داد و حتی به ۱۳۲۰۰ دلار رسید. اوضاع طبق پیش‌بینی مدیرعامل شرکت تحلیلی CryptoQuant، آقای Ki Yong Joo پیش نرفت و چوب حراج به بیت‌کوین نخورد. همین اتفاق هم دلیلی شده است که امیدوار باشیم این جفت‌ارز، می‌تواند در این ناحیه جای پایی محکم پیدا کند.

    بیت‌کوین از شروع سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است. آن‌طور که سرویس تحلیلی Glassnode می‌گوید، تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱۰۰ بیت‌کوین ذخیره دارند حدود ۱۶۱۵۹ عدد است؛ مقداری که در شش ماه اخیر سابقه ندارد. تعداد کل آدرس‌هایی که بالانس‌شان از صفر بیشتر است، به ۳۲ میلیون رسیده است.

    آژانس تحلیلی دیگری به نام The Block هم می‌گوید که علاوه بر رشد تعداد کیف‌پول‌ها، تعداد تراکنش‌های و حجم کمیسیون شبکه‌ی بیت‌کوین هم در حال افزایش است. ارزش تراکنش‌های داخل این شبکه که در سه‌ماهه‌ی اخیر انجام شه است، بیش از ۲۲۵ میلیارد دلار است. به عبارت دیگر، کاربران به طور میانگین هر روز ۲.۴ میلیارد دلار تراکنش انجام داده‌اند. چهار ماه قبل، میانگین تراکنش‌ها حدود ۲۵ هزار دلار بود. اما این مقدار تا روز ۲۰ اکتبر شش برابر افزایش پیدا کرد و به ۱۵۰ هزار دلار رسید.

    در طول هفته‌ی گذشته، درآمدهای بیت‌کوین را اخباری بسیار مثبت به سمت بالا هل می‌دادند. سرمایه‌گذاران حقوقی بزرگی چون Square، MicroStrategy، Stoneridge و Mode Global Holdings به سمت بیت‌کوین چرخیده‌اند. اخباری هم بیرون آمد که می‌گفت ابرشرکت خدمات پرداختی، پی‌پل، در حال اضافه کردن سرویس خرید و فروش ارزهای دیجیتال شامل بیت‌کوین، ایتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش است. این خبر هم مزید بر علت شد.

    در نتیجه، ارز دیجیتال اصلی ظرف ۷ روز ۱۳.۵ درصد رشد کرد و کل بازار ارزهای دیجیتال را با خودش بالا کشید. سطح سرمایه‌ی کل این بازار هم از ۳۵۷ میلیارد به ۳۹۰ میلیارد دلار رسید. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال از ناحیه‌ی زرد خنثی به مرز آخرین ربعِ مقیاس رسید و با ۷۴ مساوی شد. به خاطر بیاورید که توسعه‌دهنده‌ها بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ را با عنوان «طمع شدید» تعریف کرده‌اند.به عبارت دیگر، جفت‌ارز BTC/USD به شدت خریداری می‌شود و اوضاعش خبر از اصلاح قیمت می‌دهد.




    ***

    می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




    - EUR/USD. اگر کتاب‌های درسی تحلیل بنیادی را دنبال کنید، آمارهای اقتصاد کلان را مهمترین مبحث‌شان می‌یابید. اما زمانی که این کتاب‌ها نوشته شدند، خبری از کرونا و شیوعش نبود. حالا هست. قابلیت این را هم دارد که هر پیش‌بینی‌ای را نابود کند.

    از طرف دیگر، اوضاع در اروپا در حال وخیم‌تر شدن است. در روز ۲۲ اکتبر، تعداد افراد آلوده در فرانسه و آلمان رکورد زد. فرانسه اولین کشوری بود که تعداد افراد آلوده در آن از ۱ میلیون بالاتر زد. به همین دلیل هم روی یورو فشار وارد شد. اما کوید۱۹، عرضه و تقاضا را به طور یکسان زیر ضربه گرفته است.

    شرایط در ایالات متحده هم همین طور است. تعداد بیماران مبتلا به کوید در حال رکورد زدن است. اما مقامات این کشور نمی‌خواهند محدودیتی برای قرنطینه بگذارند تا از فعالیت‌های اقتصادی حمایت شود. حس و حال بازار بیشتر به خروجی انتخابات ریاست‌جمهوری در روز ۳ نوامبر بستگی دارد.

    دوچه بانک، مورگان استنلی و جی‌پی مورگان می‌گویند برد جو بایدن دموکرات احتمال این که موج جدیدی از سیاست‌های محافظه‌کارانه در ایالات متحده به وجود بیاید را، پایین میاورد و به این ترتیب این جفت‌ارز می‌تواند به شاخص ۱.۲۰۰۰ برسد. اگر ترامپ دوباره برنده شود، جنگ‌های تجاری جدیدی شروع می‌شوند و دبار هم به احتمال زیاد، با بالا گرفتن آن‌ها بالا می‌کشد. به این ترتیب جفت‌ارز EUR/USD به کف‌های ماه سپتامبر در ناحیه‌ی ۱.۱۶۰۰ خواهد رفت.

    در عین حال با وجودی که کفه‌ی ترازو به سمت بایدن است، اما سرمایه‌گذاران عجله‌ای برای خلاص شدن از دلار ندارند. چرا که به خاطر دارند در دور قبل، ترامپ چگونه بدون این که کسی انتظار داشته باشد بر تخت ریاست‌جمهوری کاخ سفید نشست. این اتفاق می‌تواند یک بار دیگر هم بیافتد.

    فتنه‌ی انتخابات پس از سوم نوامبر هم ادامه پیدا خواهد کرد. چرا که ممکن است آرا، مخصوصا آرایی که به صورت پستی داده شده‌اند، به چالش کشیده شوند و مجمع گزینندگان (الکترال کالج) تنها در ۱۴ دسامبر جلسه تشکیل می‌دهد.

    حالا بیایید درباره‌ی پیش‌بینی هفته‌ی پیش رو صحبت کنیم. تحلیل‌گران نمی‌توانند با وجود ابهاماتی که لیست شدند، یک جهت را به طور مشخص نشان دهند. اما ۷۵ درصد از آن‌ها احتمال این که EUR/USD حداقل تا سطح ۱.۱۹۰۰ بالا برود را رد نمی‌کنند. همچینین، صد در صدِ اندیکاتورها و ۸۵ درصد از اسیلاتورهای نمودار چهار ساعته و روزانه سبز هستند.

    ۱۵ درصد باقی‌مانده‌ی اسیلاتورها سیگنال می‌دهند که این جفت‌ارز بیش از حد به فروش می‌رسد. نزول این جفت‌ارز را ۲۵ درصد از متخصصین هم مورد پشتیبانی قرار داده‌اند. تحلیل‌های گرافیکی هر دو تایم‌فریم هم با این متخصصین موافقند. سطوح حمایت در ۱.۱۸۰۰، ۱.۱۷۶۰ و ۱.۱۷۰۰ هستند. هدف نهایی که همین الآن هم به سویش می‌رویم، ۱.۱۶۰۰ است.

    از میان اتفاقاتی که در هفته‌ی پیش رو باید منتظرشان باشیم، باید به جلسه‌ی بانک مرکزی اروپا در روز سه‌شنبه ۲۹ اکتبر و مخصوصا، بیانیه‌ی مطبوعاتی مدیریتش پس از آن توجه بیشتری نشان داد. این بیانیه بعد از ظهر همان روز منتشر خواهد شد. داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی که در روز ۲۹ اکتبر منتشر می‌شود و تولید ناخالص داخلی اروپا که در روز جمعه ۳۰ اکتبر منتشر می‌شود هم، روی شکل‌گیری روندهای محلی تاثیر می‌گذارند.




    - GBP/USD. اکثر (۹۰ درصد) از متخصصین که تحلیل‌های گرافیکی و اندیکاتورهای روند در نمودار روزانه هم تاییدشان می‌کنند، بر این باورند که این جفت‌ارز کانال ۱.۲۸۴۵-۱.۳۰۳۵ را به پله‌ی بالاتر ۱.۳۰۰۰-۱.۳۱۷۵ خواهد برد. اما این پیش‌بینی افق دید بسیار کوتاهی دارد و رفتار آینده‌ی این جفت‌ارز را نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، شرایط مربوط به شیوع بیماری در هر دو سوی اقیانوس اطلس و البته، مذاکرات بین اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا درباره‌ی برگزیت تعیین می‌کند. اگر دو طرف مذاکره نشان دهند که قرار نیست از توافق خارج شوند، نرخ پوند هم افزایش پیدا خواهد کرد. شرایط این مشکل باید در میانه‌ی ماه نوامبر شفافیت پیدا کند. در همین حین، کوید۱۹ نقض اصلی را بازی خواهد کرد و بیشترین تاثیر را روی اقتصاد بریتانیا و مخصوصا، روی سرمایه‌گذاری‌ها خواهد داشت.

    باید در نظر داشت زمانی که از پیش‌بینی هفتگی به پیش‌بینی ماهانه می‌رویم، تصویر هم شدیدا تغییر می‌کند. در اینجا، ۶۰ درصد از متخصصین و تحلیل‌های گرافیکی در نمودار روزانه بیش از این که انتظار داشته باشند این جفت‌ارز پایین بیاید، انتظار دارند تا بالا برود. ابتدا تا سطح ۱.۲۸۶۰ و سپس، ۱۰۰ نقطه پایین‌تر از آن.




    - USD/JPY. ما منتظر این هستیم که تصمیم بانک ژاپن درباره‌ی نرخ بهره و نظرات مدیرش درباره‌ی سیاست پولی، در هفته‌ی آینده ۲۹ اکتبر منتشر شود. اما مثل همیشه انتظار نداریم که غافلگیرمان کنند. نرخ هم به احتمال بسیار زیاد در همان منطقه‌ی منفی و در -۰.۱ درصد باقی خواهد ماند.

    موضوعی که بیشتر جلب توجه می‌کند، جنگ شدید بین ین و دلار بر سر عنوان ارز ایمن است. در اینجا با توجه به آشوبی که پیش از انتخابات وجود دارد و وضعیت شیوع کرونا، ۷۵ درصد از متخصصین می‌گویند ارز ژاپن پایدارتر است. این سناریو را ۹۰ درصد از اسیلاتورها و ۱۰۰ درصد از اندیکاتورهای روند در نمودار روزانه تایید می‌کنند.

    به خاطر داشته باشید که از سال ۲۰۱۶، جفت‌ارز USDJPY هفت بار از ۱۰۵.۰۰ پایین‌تر آمده است. اما همیشه مدت کمی در آنجا توقف کرده و بعد از آن، بالای همین مقدار بازگشته است. این سوال هنوز به قوت خودش باقی است که این بار چه اتفاقی خواهد افتاد. اما در میان‌مدت، ۶۰ درصد از متخصصین این احتمال را نادیده نمی‌گیرند که این جفت‌ارز، می‌تواند خط حمایت ۱۰۴.۰۰ را بشکند و تا ناحیه‌ی ۱۰۲.۰۰-۱۰۳.۰۰ پایین برود.

    تحلیل‌های گرافیکی در نمودار روزانه حرکتی جانبی رسم می‌کنند که در سه هفته‌ی آینده، در کانال ۱۰۴.۰۰-۱۰۵.۵۵ قرار دارد.




    - ارزهای دیجیتال. در بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اکتبر، جفت‌ارز BTCUSD در ناحیه‌ی ۱۲۸۶۰ دلار قرار دارد که سطح حمایت/مقاومت جدیدی به شمار می‌رود. اگر بیت‌کوین بالاتر از ۱۲۸۰۰ برود، قله‌ای را زده که در ۲.۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و امیدوار می‌شویم تا ارتفاع‌های تاریخی ۲۰ هزار دلار بالا برود. آخرین چالش این است که قله‌ی ژوییه‌ی ۲۰۱۹ در ۱۳۷۶۰ دلار لمس شود.

    چیزی که بیت‌کوین را در حال حاضر به بالا می‌راند شیوع بیماری، سیاست چاپ پول که تریلیون‌ها واجد ارز دستوری را تولید می‌کند و فراگیری بیشتر ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران حقوقی است. به عنوان مثال یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری Morgan Creek Digital به نام Anthony Pompliano، انباشت بیت‌کوین را از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش داده است.

    بنا بر اعلام بورس کالای شیکاگو (CME)، تعداد قراردادهای خرید BTC که در دستان سرمایه‌گذاران حقوقی انباشته شده‌اند، به سقفی تاریخی رسیده است. به علاوه بنا بر گزارش‌های «تعهد معامله‌گران» (COT)، تعداد قراردادهای فروش صندوق‌های پوشش ریسک از این کمتر نیست. بعضی از متخصصین باور دارند صندوق‌های پوشش ریسک، این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که نقدینگی کافی را برای سرمایه‌گذاران حقوقی فراهم کنند.

    مجری تلویزیونی مشهور و حامی قدیمی بیت‌کوین، مکس کایزر، با این حرف موافق است. او باور دارد که معامله‌گران آتی بیت‌کوین، در سطوح فعلی قیمت را کند می‌کنند تا به بازیگران حقوقی این شانس را بدهند که «سوار قایق شوند». اما همین که قیمت دارایی به ۲۸۰۰۰ دلار (چوب‌خطی که کایزر گذاشته است) برسد، تعداد سکه‌های آماده به فروش صفر می‌شود و به همین دلیل، قیمت به حدی نجومی می‌رسد.

    به گفته‌ی کایزر، قیمت فعلی بیت‌کوین «برای فقرای این دنیا تنها و آخرین فرصت است که ارز غیرقابل جعل را قبل از این که ۴۰ تا ۸۰ برابر شود و به تساویِ طلایی ۴۰۰ هزار دلار برسد، خریداری کنند».

    وقتی به پیش‌بینی ماه‌های پیش رو می‌رویم، متوجه می‌شویم که نظر Anton Kravochenko، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Xena Financial Systems درست بوده است. به گفته‌ی او، بیت‌کوین می‌تواند تا انتهای امسال به ۱۴۰۰۰ دلار برسد. شصت و پنج درصد از متخصصین با این پیش‌بینی موافقند. ۲۵ درصد از تحلیل‌گران، یک هفته پیش گفتند که این جفت‌ارز می‌تواند به ۹۰۰۰ دلار برسد. حالا این تعداد به ۱۵ درصد رسیده است. ۱۰ درصد باقی‌مانده هم نظری خنثی دارند.




    گروه تحلیل NordFX



    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار


پردازش ...
X