اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

معرفی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap + معرفی توکن Cake

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • معرفی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap + معرفی توکن Cake

    با سلام و درود و وقت بخیر و از این حرفا خدمت تمامی ایران ریچی های گل، خدمتتون هستم با یک مقاله دیگه در رابطه با معرفی صرافی پنکیک سواپ یک صرافی کاربردی و معتبر، امروز خبری از معرفی شت کوین و این جریانا نیست دلتونو صابون نزنید یک مقاله کاملا آموزشی و کاربردی داریم. البته اگه فعال تو حوزه شت کوینا هستید باید صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap رو بشناسید چون تموم آتیشا از گور این صرافی غیرمتمرکز بلند میشه. تو این مقاله با هم با صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap آشنا میشیم، نحوه خرید و فروش داخلشو یاد می گیریم و در ادامه با توکن Cake که مخصوص این صرافیه آشنا می شیم. پس همراه ما باشید.

    فهرست عناوین [نمایش دادن] صرافی غیرمتمرکز DEX چیست؟


    غیرمتمرکز بودن حرف اول تمامی ارزهای دیجیتالی است که وارد این دنیا می شوند، در اصل همشون میان تا کاملا غیرمتمرکز و بدون دخالت سازمان و گروهی یک وظیفه ای رو انجام بدن، اما عملکرد این ارزهای دیجیتال که ما به عنوان ارزهای غیرمتمرکز میشناسیم در بستری صورت می گیره که کاملا متمرکزه در حقیقت صرافی های معتبر و بزرگی که ما میشناسیم متمرکزند یعنی چی؟ یعنی می تونند تو مبادلات دخالت کنند، دارایی های شخصی رو مسدود کنند، کسر کنند و الی آخر با وجود اینکه هیچوقت این کارو نمی کنند اما این امکان نشدنی نیست، اما صرافی های غیر متمرکز یا DEX کاملا بدون دخالت هستند و یک معامله شخص به شخص سالم توشون اتفاق میفته. و مدت اخیر خیلی طرفدار پیدا کردند و رشد کردن. یکی از معروف ترین این صرافی های غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap و امروز باهاش آشنا میشیم.

    اینکه می گیم صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap یا صرافی متمرکز بایننس یک توضیحی راجع به متمرکز بودن و متمرکز نبودن بدم، متمرکز بودن یعنی بایننس قطع بشه، هک بشه، سرور خراب بشه، آقای cz بخواد Fee معاملاتو ببره بالا اینا همه احتمالاتی هست که وجود داره، اما تو صرافی های غیرمتمرکز این جریانا نیست، قطع شدن سرور و نمی دونم برق رفتن و هک و اینا نیست چون واحد مشخصی نیست، آقا بالا سری نیست. صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap چیست؟


    صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap یکی از معروف ترین صرافی های غیرمتمرکز حال حاظر که با کمک زنجیره هوشمند بایننس اسمارت چین فعالیت می کنه. شیوه کار تو این صرافی ها خیلی راحت تره و مثل صرافی های متمرکز نظیر بایننس نیست. در صرافی بزرگی مثل بایننس شما باید حساب کاربری بسازید و فعالیت کنید اما در صرافی های غیرمتمرکز نظیر پنکیک سواپ شما نیازی به ساخت حساب کاربری ندارید، ترس اینو ندارید حسابتون مسدود بشه و به راحتی و بدون دخالت می تونید یک معامله P2P داشته باشید.

    در صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap کاربران از طریق استخرهای نقدینگی، معامله انجام میدن. این استخرها با دارایی کاربران پر خواهد شد. کاربران توکن های BEP20 خودشونو به استخر نقدینگی واریز می کنند. و در ازای آن، توکن‌ های ارائه‌ دهنده نقدینگی یا LP کسب می کنند. کاربران در شبکه پنکیک سواپ می‌ توانند از این توکن‌ ها جهت پرداخت بخشی از هزینه‌ های معاملاتی استفاده کنند. هدف از ایجاد صرافی های غیرمتمرکز چیست؟


    خب شاید الان بپرسید چه نیازی به صرافی های غیرمتمرکز وقتی صرافی های متمرکز هم قابل اعتمادن هم خیلی قدرتمند؟ اشتباه نکنید صرافی های متمرکز با وجود قدرت و کارایی که دارند بازم ایراداتی دارند و صرافی های غیرمتمرکز ساخته شدن تا این ایراداتو برطرف کنند، این ایرادا چیه؟ یک اینکه متمرکزند و تو دنیایی که ما داریم دم از غیرمتمرکز بودن می زنیم متمرکز بودن چندان جذاب نیست، با وجود اینکه صرافی های متمرکز هیچوقت کاری نمی کنند که اعتماد کاربرا از این حوزه نابود بشه اما بازم ثابت شده که متمرکز بودن خطر آفرینه.

    این پروتکل‌ ها توسط قراردادهای هوشمند متن‌ باز، تبدیلات ارزهای دیجیتال را به‌ شکل درون‌ زنجیره‌ ای انجام می‌ دهند. در نتیجه، امکان دستکاری در بازار‌ این صرافی‌ های بسیار محدود است. جهت استفاده از صرافی‌ های غیرمتمرکز هم، نیازی به انتقال دارایی به صرافی ها نیست، بلکه هر کاربر می‌ تواند کیف پول خود را مستقیماً به قرارداد هوشمند وصل کند و با آن تعامل داشته باشد، درحالیکه کنترل دارایی‌ ها در اختیار کاربر خواهد بود. این موضوع نقطه اوج زیبایی صرافی های غیرمتمرکز است. تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟


    بزارید تو جدول زیر خلاصشو بگم براتون:
    نیاز به باز کردن حساب عدم نیاز به باز کردن حساب
    احتمال مسدود شدن حساب عدم احتمال مسدود شدن حساب
    احتمال وقوع هک عدم احتمال وقوع هک
    معاملات با واسطه معاملات بدون واسطه
    معاملات سریع معاملات به نسبت سریع
    خدمات بیشتر و کاربرپذیرتر خدمات کمتر و رابط کاربری اندکی ضعیف
    امنیت بالا امنیت اندکی بالا همراه با ریسک
    تفاوت صرافی غیرمتمرکز و متمرکز
    داخل صرافی های متمرکز شما نیزا دارید حساب کاربری باز کنید، برای برخی کشورها ساخت حساب کاربری ممنوعه مثلا ایرانی ها نمی تونند داخل بایننس حساب کاربری داشته باشند. و مجبوریم با قندشکن داخلش فعالیت کنیم. داخل صرافی های غیرمتمرکز نظیر پنکیک سواپ PancakeSwap نیازی به ساخت حساب و ترس از مسدود شدن حساب و این جریانا نیست.

    صارفی های متمرکز احتمال هکشون بالاست اما طبیعتا با روش هایی امنیت خودشونو بالا بردن اما بازم احتمالش هست، با این وجود صرافی های غیرمتمرکز احتمال هک ندارند چرا ندارن؟ چون شما مستقیما به طی فعالیت در صرافی های غیرمتمرکز نظیر پنکیک سواپ به شبکه بلاکچین و پرونده خودتون در اونجا متصل می شید و شبکه بلاکچین هم هک ناپذیره.

    طبیعتا صرافی های متمرکز رابط کاربری بهتر و خدمات بیشتری دارند چیزی که صرافی های غیرمتمرکز ازش محرومند اما این به دلیل جوون بودن این صرافی هاست و به مرور زمان رقیب سر سخت تری برای صرافی های متمرکز در این زمینه میشن. چطوری با پنکیک سواپ کار کنیم؟


    خب تا اینجای کار با صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز آشنا شدیم و تفاوتشونو فهمیدیم، صرافی پنکیک سواپ رو هم شناختیم. اما یک سوالی پیش میاد! وقتی نمی تونیم حساب کاربری داخلشون بسازیم پس چطوری باهاشون کار کنیم؟ به راحتی

    قدم به قدم بهتون می گم چطوری با صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap کار کنید:

    ۳ روش برای دسترسی کاربران به صرافی پنکیک سواپ وجود داره:
    1. تراست والت
    2. متامسک
    3. کیف پول بایننس چین

    به طور مثال طریقه اتصال با تراست والت رو آموزش میدیم:
    1. ابتدا وارد کیف پول تراست والت خودتون بشید و مطمئن باشید از آخرین نسخه اون دارید استفاده می کنید! یک بخش Dapps داخل منوی پایین می بینید ( این بخش برای سیستم عامل های ios به صورت خودکار باز نیست و باید دستی باز بشه آموزشش تو ” اینمقاله هست.) روی اون کلیک کنید و از منویی که برای شما میاد گزینه پنکیک سواپ رو انتخاب کنید، همونطور که می بینید از این طریق می تونید به صرافی های دیگه نظیر یونی سوآپ هم متصل بشید.
    صرافی پنکیک سواپ


    ۲. پش از انتخاب پنکیک سواپ PancakeSwap با صفحه زیر مواجه میشید که می تونید ارز دلخواه خودتونو انتخاب کنید که و با جفت ارزی که ازش دارید معامله کنید مثلا BNB بدید و Cake بخرید یا دلار بدید و کیک بخرید بر روی هر کدوم بزنید لیست ارزهای قابل پشتیبانی میاد. فقط در نظر داشته باشید طبیعتا اگه بخواهید bnb بدید و Cake بخرید باید داخل کیف پولتون bnb وجود داشته باشه.
    Cake

    پنکیک سواپ


    3. و در انتها پس از انتخاب ارزهای خودتون گزینه معامله فعال میشه و با کلیک روی Confirm Swap توکن های خریداری شده شما در تراست ولتتون لیست میشه.
    صرافی PancakeSwap


    شما به همین راحتی الان یک معامله در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ به ثبت رسوندید. تبریک می گم کارمزد صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap چقدر است؟


    مانند بقیه صرافی های غیرمتمرکز (Uniswap ، 1inch و SushiSwap )، افرادی که نقدینگی PancakeSwap را تأمین می‌ کنند، توکن‌ های LP کسب می‌ کنند و بخشی از کارمزد های پلتفرم را هم به دست می آورند.
    کارمزد در صرافی پنکیک سواپ ۰.۲٪ است. ۰.۱۷٪ به تأمین کنندگان نقدینگی و بقیه، یعنی ۰.۰۳٪ به صندوق پلتفرم جهت استفاده در فرایند سوزاندن توکن‌ ها، مربوط می شه
    امنیت صرافی پنکیک سواپ چقدر است؟


    طبیعتا امنیت یکی از مهمترین بخش های یک صرافیه اینکه گفتیم امکان هک ندارند با امنیت بالا اشتباه نگیرید. شما وقتی به صرافی غیرمتمرکز وصل میشید یک اتصال به صرافی دارید و یک اتصال به بلاکچین، اتصال بلاکچین شما غیرقابل هک اما چون صرافی های غیرمتمرکز از Certik برای امنیت خودشون استفاده می کنند احتمال وقوع باگ هم داخلشون هست نه خیلی زیاد اما امنیتشون از صرافی های متمرکز کمتره. معرفی ارزدیجیتال کیک Cake


    کیک توکن اختصاصی صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap است. توکن کیک انتهاش به خدا وصله و نامحدوده، البته اشتباه نکنید این موضوع زیادم خوب نیست. هر چی محدود تر ارزش بالاتر اما این صرافی به دنبال سوزاندن توکن برای کاهش میزان توکن هاست. به عنوان مثال تیم این صرافی،10% از توکن های جمع آوری شده در لاتاری و نیمی از توکن های جمع آوری شده از طریق عرضه اولیه فارمینگ(IFO) را میسوزاند.

    پاداش در هر بلاک، ۲۵ توکن CAKE است (قبلا ۴۰ CAKE بوده و به ۲۵ CAKE کاهش یافته است.) طبق میزان روزانه که در حدود ۳۰ بلاک است، روزانه ۷۵۰‌هزار توکن CAKE تولید می‌ شود. از این میزان ۶۰ درصد به فارمرها و ۴۰ درصد به هولدرهای آن تعلق دارد.

    فارمینگ چیست؟
    پروژه ها با افزایش نقدینگی خود از طریق توکن های CAKE-BNB LP میتوانند توکن های جدید خود را راه اندازی کنند. پروژه توکن های BNB دریافت میکند، پنکیک سواپ توکن های cake را میسوزاند و کاربران توکن های پروژه را دریافت میکنند. توکن های کیک معادل نیمی از کل بودجه جمع آوری شده برای همیشه سوزانده میشود. اگر یک میلیون دلار جمع آوری شود، نیم میلیون دلار سوزانده میشود.
    نماد توکن Cake
    سال عرضه ۲۰۲۰
    سایت رسمی Pancakeswap
    تعداد کل توکن نامحدود
    بر بستر بایننس اسمارت چین BEP20
    مارکت کپ $۲,۵۸۰,۹۰۸,۵۴۸.۹۴
    قیمت فعلی ۱۳.۵$
    رتبه کوین مارکت کپ ۳۵
    مشخصات توکن کیک Cake پیش بینی قیمت ارزدیجیتال Cake


    در تصویر زیر یک چارتی از حرکت قیمتی این ارز باهم می بینیم:


    قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE) از ماه نوامبر سال 2020، در حال رشد و افزایش بوده و این افزایش قیمت سبب شد که این ارز دیجیتال، حرکت و رشد قیمتی از محدوده 0.25 دلار به محدوده 1.62 دلار داشته باشد. طی اون زمان قیمت پنکیک سواپ 500 درصد رشد یافت.

    این توکن، توکن دوم پلتفرم پنکیک سواپ می باشد. کاربران با استیک توکن‌ های کیک (Cake)، توکن Syrup را به عنوان پاداش کسب می کنند. همچنین برای دریافت توکن‌ های کیک، کاربران لازم است به شبکه، نقدینگی اضافه کنند و در قبال این کار، به عنوان پاداش توکن کیک دریافت کنند.

    پس از رشد 500 درصدی پروژه پنکیک سواپ در سال 2020، توکن کیک از سال 2020 در یک روند نزولی قرار گرفت تا اینکه سال 2021 شد و قیمت این ارز تا 47$ بابت هر توکن کیک Cake رسید.

    توکن کیک Cake یکی از قوی ترین توکن های موجود در بازار کریپتوکارنسی است و دلیل اونم صرافی غیرمتمرکز قدرتمند پنکیک سواپ PancakeSwap است. ممنون که تا پایان مقاله وقت گرانبهاتونو در اختیارمون گذاشتید. سوالی داشتید یا حتی یک حال و احوال ساده داخل کامنتا بیان کنید 24 ساعته در خدمت شما عزیزان هستیم.
پردازش ...
X